Minäkö nettiriippuvainen?

Olenko minä nettiriippuvainen?

Haenko täältä keskuteluseuraa?

Eikö kotona ole keskustelukumppania?

Onko kotona mahdollisesti tilanne, "eilen sanottiin huomenta, tänään on ollut vähän hiljaisempaa"?

Enkö saa tai uskalla esittää mielipidettäni face to face keskustelussa ystävien tapaamisissa?

Paljonko käytän vähäistä elinaikaani nettipelailuun?

Onko tämä muuttanut luonnettani?

4

382

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hintriika*

Ainakin minulle tietokone on enemmän työväline kuin nettisurffilauta. Tosin eläkeläisen työt ovat saaneet harrastuksen luonteen. Palkaksi niistä saa korkeintaan hyvän mielen ja joskus lämmintä kättä.

Tietokone korvaa vanhan kirjoituskoneen. Oleskelen aika paljon omissa tiedostoissa (word, html ym.), mutta kenties minulta puuttuu pitkäjännitteisyyttä, kun välillä on tultava kurkkimaan tänne. Toiset pitävät työn välissä tupakkatauon, minä pidän 70:ssä piipahtamisen tauon.

Kyllä minä keskusteluseuraakin haen, kun sitä ei enää kotona ole. Ei tämä tietenkään live-seuraa voita, mutta toisaalta - täältä voi kadota, jos kyllästyy keskustelukumppaneihin! Eikä niitä live-keskustelukumppaneita ylen paljon enää edes ole. Yksinäisiä vuorokausia tulee pakostakin.

Minusta on yhdentekevää, missä sen aikansa käyttää, jos se itsestä tuntuu hyvälle. Tosin liikuntaa ei pidä unohtaa. Tietokoneen ääressä jäykistyy ja rapistuu äkkiä, jos ainoa liikkuva osa on hiirisormi.

Face to face uskallan sanoa mielipiteeni, kun vain näkisi vähän useammin niitä faceja! Virtuaalifacekin on parempi kuin ei facea ollenkaan.

Luonteeltani olen sama mäntti kuin ennenkin.

• Harva se päivä olen nähnyt sinunkin täällä riipuvan. Tiedän sen kun riipun itse.

Tällaista "riippuvaa lihaa" täällä taitaa olla enemmänkin, tunnusti tai ei.

Eikös riippunut liha ole muita parempaa?

Itse pidän itseäni poissa pelihallien rahapeleistä. Se riippuvuus jos mikä on aivan -sanonko?

Tuttujen tapaaminen täällä parasta on. Ei haittaa vaikka ollaan eri mieltäkin.

• Maalaismies*

Netti on turvallinen paikka (ellei satu olemaan pääministeri) tavalliselle tallaajalle. Vapaus on inhoittavaa, kuten tiedetään. Kaikki haluavat kiinni johonkin, kuka mammonaan, kuka avioliittoon, jotkut jopa vankilaan. Nämä kaikki ja monet muut asiat lohduttavat ihmistä.

Miksi siis emme hyvillä mielin riippuisi kiinni netissä? Todellisempaa täällä olo on kuin esim. kapakassa tai jääkiekko-ottelussa. Nautin suunnattomasti painiskellessani kuvien käsittelyn kanssa tai suunnitellessani uutta blogia tai kotisivustoa. Mitä pahaa niissä voi olla, tai tässä juuri minun tasolleni viritetyssä virtuaalisessa kahvilassa?

Olen omieni joukossa. Hiljainen mutta vaatimaton.

• Kiitos noista vastauksista.
      Tuntuu hyvältä, kun ei ole yksin koukussa.
      Sain aiheen tämän päivän HS:en kirjoituksesta liiallisen netin käytön haitallisuudesta lasten koulunkäynnille ja muulle kehitykselle.

Meidän ikäisten kehitystä tämä tuskin enää kerkiää pilaamaan koulunkäynnistä puhumattakaan.
      Tuskin kirjoittelisin näin ahkerasti, jos käytössä olisi vain vanhan Remingtonin ominaisuudet.
      Kyllä kehitys on mennyt huikeasti eteenpäin meidän elinikänämme tälläkin saralla.
      Minäkin koen tietokoneen mukavan monipuoliseksi ja haastelleiseksi harrastukseksi.
      Erilaisten ohjelmien käyttäminen ilman työpaikan PC helppiä vaatii asiaan paneutumista. Sehän se rassaa sopivasti älyn ja muistin nystyröitä. Ehkä tämä on jopa terveellistä meille.
      Mielipiteen vaihtoa toivoisin palstalle enemmänkin. Jos kaikki on samaa mieltä, niin keskustelua ei synny.
      Aktiivisten osanottajien lukumäärä voisi tosin olla isompikin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4850
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2255
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1434
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      88
      1352
    5. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1346
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      130
      1141
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1075
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      261
      980
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      967
    10. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      955
    Aihe