Eli mitkäs nuo Orimattilan oikeat kylät ovat?
Orimattila.fi:
Heinämaa Kuivanto Karkkula Luhtikylä Mallusjoki Niinikoski Pakaa Pennala Tietävälä Tönnö
Virenoja
Vastauksia.com: Orimattilan kylät ovat:
Heinämaa, Kuivanto, Henna, Karkkula, Keituri, Kirkonkylä, Kuivanto, Leitsamaa, Luhtikylä, Mallusjoki, Niinikoski, Pakaa, Pennala, Tietävälä, Tönnö, Virenoja, Viljamaa
Opettajamme: Viljamaa, Uusikylä, Kuivanto, Niinikoski, Tietävälä, Pakaa, Terriniemi, Ruha, Tönnö, Mallusjoki, Niemenkylä, Sammalisto, Karkkula, Keituri, Viljaniemi, Luhtikylä, Hantsina (?), Sairakkala (?), Leitsamaa, Virenoja, Pennala, Heinämaa
Lisäksi eräässä kartassa on myös Vehkala ja Tuorakka?
Orimattilan kylät?
13
3556
Vastaukset
- Syndrooma Lahti
Ennen kylän merkkinä pidettiin nuorisoseuraa, sitten ehkä koulua tai kyläkauppaa. Kylää ei ole aina määritelty täsmällisesti, vaikka jonkinlainen kyläjako maarekisterissä toki on.
Kyliä myös keksitään asuntokaupan kehittämiseksi. Myrskylässäkin on Kirkonkylässä uusi kylä tai pikemminkin vielä alue: Kartanonmäki.
Olisi hyvä listata kaikki kylät ylös listaan ja kirjoittaa jokaiselle historiansa. Näin lukija saisi päättää, miten suhtautuu kylään.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Orimattila
Heinämaa · Henna · Järvikylä · Karkkula · Keituri · Kirkonkylä (kuntakeskus) · Kuivanto · Leitsamaa · Luhtikylä · Mallusjoki · Niinikoski · Pakaa · Pennala · Tietävälä · Tönnö · Virenoja · Viljamaa- Syndrooma Lahti
Jos kiinnostaa, mitkä ovat tämän hetken asemakaavoissa olevat viralliset kylät, kannattaa kysyä asiaa kartastoinsinööriltä.
http://www.orimattila.fi/showpage.php?pageid=444&menu=1&varar=100&varsub=411
- kylät
Heinämaa
Karkkula
Keituri
Kuivanto
Leitsamaa
Luhtikylä
Mallusjoki
Niemi
Niinikoski
Pakaa
Pennala
Ruha
Sammalisto
Terriniemi
Tuorakka
Tönnö
Vehkala
Viljamaa
Viljaniemi
Virenoja
Hatsina- hatsina
mikään kylä ole ja Tietävälä nyt ainakin puuttui.
- missäs
hatsina kirjoitti:
sitten on Järvikylä??
- =kylä
missäs kirjoitti:
sitten on Järvikylä??
Alkaa olemaan jos kaikki listataan. Olisin taipuvainen olemaan Orimattila.fi:n kanssa samaa mieltä ainakin nykymallisista kylistä. Eiköhän se kunnaninsinöörikin ole ainakin melkein samaa mieltä kuin kunnan sivut. :)
Mutta mutta noista muista listoista: Olen aina luullut että Viljamaa = kirkonkylä ? Vaikken sitä sillä tavalla "kyläksi" laskekaan.
Nii, ja noihin pidempiin listoihin voisi vielä pistää pari kyläkandidaattia lisää ettei kukaan jää osattomaksi. Missäs nimittäin on esimerkiksi Koskunen, Montari, Pyörähtälä ? Jos nimittäin Leitsamaa on kylä ? Ja edelleen: Piikainkyrö, Käkelä, näitähän löytyy. - maarekisterikylät
hatsina kirjoitti:
Tietävälä kuuluu Tönnön kylään.
- konua
maarekisterikylät kirjoitti:
Tietävälä kuuluu Tönnön kylään.
Täällä taas niin "perkeleen" pätevät ihmiset kommentoi.....
Koska on Tietävälän kylä kuulunut Tönnöön?????????????????????????????????????????????????????? - Anonyymi
Itse olen syntynyt Veikkalassa (tai Veikankulmalla) vuonna 1946. Hämärästi muistan lapsuudestani kun mökkimme vieressä olevalle kokkokalliolle tapasi Vappuna kokoontua kokon ääreen paikkakunnan nuoriso karkeloimaan ja seurustelukumppania etsimään. Vappuna kun vielä sai polttaa kokkoa, juhannuksena oli ylensä jo niin kuivaa ettei kokkoa uskallettu polttaa.
Mökillemme lähtevän tien haarassa oli myös kunnan palokoppi.
- Kekkosland
Niin kuin täällä on jo mainittu, kylän määritelmä ei ole ihan selvä.
Orimattilan kotisivut mainitsevat kylinä nämä:
Heinämaa
Kuivanto
Karkkula
Luhtikylä
Mallusjoki
Niinikoski
Pakaa
Pennala
Tietävälä
Tönnö
Virenoja
Tuo listaus tarkoittaa toiminnallisia kyliä. Melkein kaikissa on kauppa ja koulu, tai ainankin toinen niistä.
Minä aina luulin, että Leitsamaa esimerkiksi on Heinämaan osa. Leitsamaalaiset käyvät koulua Heinämaalla, kauppakin on vain Heinämaalla.
En tiedä sanovatko leissalaiset yleisesti aina olevansa Leitsamaalta. Mutta olen kyllä nähnyt, ettei aina ole niin selvää kummankaan kylän asukkaille onko kyseessä erilliset kylät vai sama kylä; ainakaan isoa vihanpitoa ei ole koskaan ollut. Päin vastoin. Paitsi hiihtokisoissa katotaan kumpi on kumpi! - Anonyymi
Listoilta puuttuu Henna, joka on nykyisin Orimattilan ykköskylä ja ylpeys. Meille Kokoomuslaille se on tosi hieno hanke.
- Anonyymi
Hennahan ei ole kyläpahanen, vaan hienostokaupunginosa. Selvä ero rähjäisiin kyliin.
- Anonyymi
Hennas on metro sanovat!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374875Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4981541Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717