härkästä,Jumala on siis,Isä,Poika ja pyhähenki,jos luku kolme on ongelma,elä käytä sanaa kolme.
pikkuongelma ei tehdä siitä
20
622
Vastaukset
- frihet
Ihmetyttää minuakin, miksi eräitä tuo asia, niin kuisaa.
Tosin opetuslapsetkin kyselivät tätä samaa.
8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?mistä oikein tuossa keskustelussa jota tälläkin palstalla käydään,on kyse?mulle on ihan päivänselvää.että jumala on Isä,Poika ja Pyhähenki,oon siis ollut uskossaa yli viisi vuotta ja perus-asiat on kunnossa,vai onko??
- -kolme
aksu521 kirjoitti:
mistä oikein tuossa keskustelussa jota tälläkin palstalla käydään,on kyse?mulle on ihan päivänselvää.että jumala on Isä,Poika ja Pyhähenki,oon siis ollut uskossaa yli viisi vuotta ja perus-asiat on kunnossa,vai onko??
kolme kolme kolme kolme kolme kolme kolme kolme
kolme
kolme
kolme
333
333
333
PS: 333 x 2 = - merim.raimo
-kolme kirjoitti:
kolme
kolme
kolme
333
333
333
PS: 333 x 2 =että olet syntynyt 2003 maaliskuun kolmas päivä ?
että kolminaisuusoppi vaatii uskomaan, että Jeesus on Jumala, vaikka Jumalan sanan mukaan riittää hyvin, että uskomme Jeesuksen Jumalan Pojaksi, ylipapiksi ja välimieheksi Jumalan ja ihmisten välillä;
Gal. 3:20
"Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi."
Raamattu sanoo selvästi, että Jumala on yksi!
1. Tim. 2:5
"Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus",
Jeesus on siis välimies eikä väliJumala!- PakanainHuuto
"Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani. "
Tuossahan sanotaan, että Jumalan luokse mennään Jeesuksen kautta eli Jumala ja Jeesus ei ole sama olento? PakanainHuuto kirjoitti:
"Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani. "
Tuossahan sanotaan, että Jumalan luokse mennään Jeesuksen kautta eli Jumala ja Jeesus ei ole sama olento?evankeliumista.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Evankeliumi_Johanneksen_mukaan
Johanneksen evankeliumin kirjoittaja ei ole koskaan voinut Jeesusta edes nähdä vaikka Jeesus olisikin historiallinen henkilö.
Nuo sanat kirjoitettiin useita sukupolvia Jeesuksen jälkeen joten ei ne Jeesuksen sanoja ole kun vanhemmatkaan evankeliumit eikä kirjoitukset niitä mainitse.* Mutta, Jeesus on ensikädessä Jumalan Poika, isän vertaisena istuu nytkin Jumalan valistumella, oikealla puolella, on siis täysin Isän vertainen Kuninkuudessaan, ja valtasuuruudessaan.
* Koita nyt jo oppia erottamaan ihminen Jeesus, mutta ensisijaisesti Isän Poika ,Jumalan Poika on ollut ikuisita ajoista, ihmisenä vasta parituhatta vuotta, tässä se ero kulkee, ja vaikka sai ihmisen muodon, ja sitä kautta kirkastetun ruumiin, on Hän Jumala joka on yhtä kuin Isä Hänessä ja hän Isässä, siis yhtä kaikessa Pyhä Henki mukaan lliittäen kolmantena Jumalana = Yksi Jumala!- PakanainHuuto
Pe.ku kirjoitti:
evankeliumista.
Johanneksen evankeliumin kirjoittaja ei ole koskaan voinut Jeesusta edes nähdä vaikka Jeesus olisikin historiallinen henkilö.
Nuo sanat kirjoitettiin useita sukupolvia Jeesuksen jälkeen joten ei ne Jeesuksen sanoja ole kun vanhemmatkaan evankeliumit eikä kirjoitukset niitä mainitse.Raamatun teksti on palturia. Mitä se Johannes sitten kirjoittelee, "Jeesus sanoi..."
Kirjoittajilla on ollut aikaa ja mielikuvitusta saattaa maailmaan tämmöinen iso kirja josta yhä vieläkin kiistellään. Noh, aikansa kuluksihan ihminen täällä turhia pohdiskelee... - PakanainHuuto
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Mutta, Jeesus on ensikädessä Jumalan Poika, isän vertaisena istuu nytkin Jumalan valistumella, oikealla puolella, on siis täysin Isän vertainen Kuninkuudessaan, ja valtasuuruudessaan.
* Koita nyt jo oppia erottamaan ihminen Jeesus, mutta ensisijaisesti Isän Poika ,Jumalan Poika on ollut ikuisita ajoista, ihmisenä vasta parituhatta vuotta, tässä se ero kulkee, ja vaikka sai ihmisen muodon, ja sitä kautta kirkastetun ruumiin, on Hän Jumala joka on yhtä kuin Isä Hänessä ja hän Isässä, siis yhtä kaikessa Pyhä Henki mukaan lliittäen kolmantena Jumalana = Yksi Jumala!"...oppia erottamaan ihminen Jeesus,...ensisijaisesti Isän Poika ,Jumalan Poika...ihmisenä vasta parituhatta vuotta, ..."
1. ihminen Jeesus
2. Isän Poika
3. Jumalan Poika
4. ihmisenä vasta parituhatta vuotta
5. kirkastettu ruumis
6. Hän on Jumala
7. yhtä kuin Isä Hänessä
8. hän Isässä
9. siis yhtä kaikessa Pyhä Henki mukaan liittäen
10- kolmantena Jumala
= Yksi Jumala
Sinun täytyy olla vahvasti valaistunut persoona, kun ymmärrät kirjoitustasi.
Minä luovutan, en ymmärtänyt yhtään mitään, mutta olenkin vajavainen ymmärrykseltäni eikä sanojani pidä todesta ottaa. Noin koukeroiselle kirjoitukselle ei voi kuin hattua nostaa. PakanainHuuto kirjoitti:
Raamatun teksti on palturia. Mitä se Johannes sitten kirjoittelee, "Jeesus sanoi..."
Kirjoittajilla on ollut aikaa ja mielikuvitusta saattaa maailmaan tämmöinen iso kirja josta yhä vieläkin kiistellään. Noh, aikansa kuluksihan ihminen täällä turhia pohdiskelee...Useimmiten kun Raamatunkirjoituksesta katsoo tutkijoiden mielipiteitä niin huomaa että eihän tuo voi olla edes mahdollista.
Ja yleensä kun jotkut tutkijat sanoo Raamatun tekstin olevan ristiriitaista niin heitä aletaan kutsumaan ateisteiksi.Pe.ku kirjoitti:
evankeliumista.
Nuo sanat kirjoitettiin useita sukupolvia Jeesuksen jälkeen joten ei ne Jeesuksen sanoja ole kun vanhemmatkaan evankeliumit eikä kirjoitukset niitä mainitse.juuri se, mitä Jumala meille sanansa kautta puhuu, eikä se, mikä silmille näkyy:
Joh. 8:25
"Niin he sanoivat hänelle: »Kuka sinä olet?» Jeesus sanoi heille: »Juuri se, mitä minä puhunkin teille.»"
Mohikaanin ja minun ymmärtämä Jeesus on erilainen juuri tästä syystä, että Mohikaani pitää kiinni Jeesuksen lihallisesta tuntemisesta, kun minä pidän tärkeäni Jeesuksen tuntemisen sen mukaan, mitä hän opetti;
2. Kor. 5:16
"Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne."
Tuomas näki Jeesuksen opetuksen olevan Jumalasta, sen tähden hän sanoi; "Minun Herrani ja Jumalani".
Näin opetettuna me näemme Jeesuksen joka päivä keskuudessamme;
Joh. 14:19
"Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää."
Jumalan sana, Jeesus Kristus on "Jumalan kirkkauden säteily ja hänen olemuksensa kuva", [Hepr.1:3]. Ei siis Jumala, vaan Jumalan kuva ja kirkkaus, joka pitäisi heijastua myös jokaisesta, joka häneen uskoo!- rgo
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Mutta, Jeesus on ensikädessä Jumalan Poika, isän vertaisena istuu nytkin Jumalan valistumella, oikealla puolella, on siis täysin Isän vertainen Kuninkuudessaan, ja valtasuuruudessaan.
* Koita nyt jo oppia erottamaan ihminen Jeesus, mutta ensisijaisesti Isän Poika ,Jumalan Poika on ollut ikuisita ajoista, ihmisenä vasta parituhatta vuotta, tässä se ero kulkee, ja vaikka sai ihmisen muodon, ja sitä kautta kirkastetun ruumiin, on Hän Jumala joka on yhtä kuin Isä Hänessä ja hän Isässä, siis yhtä kaikessa Pyhä Henki mukaan lliittäen kolmantena Jumalana = Yksi Jumala!ymmärrän.
- agnostikko.
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Koita nyt jo oppia erottamaan ihminen Jeesus, mutta ensisijaisesti Isän Poika ,Jumalan Poika on ollut ikuisita ajoista, ihmisenä vasta parituhatta vuotta, tässä se ero kulkee, ja vaikka sai ihmisen muodon, ja sitä kautta kirkastetun ruumiin, on Hän Jumala joka on yhtä kuin Isä Hänessä ja hän Isässä, siis yhtä kaikessa Pyhä Henki mukaan lliittäen kolmantena Jumalana = Yksi Jumala!Kuulostaa jonkin muinaistarun kolmipäiseltä hirviöltä. Yritän kuitenkin selventää Mohiksen sepustusta, koska luulen ymmärtäväni mitä hän ajaa takaa:
Siispä. Jeesus on Jumala, mutta silti vähän alempi kuin Isä-Jumala, ja on tarvittava välimies ihmisen ja Isä-Jumalan välillä.
Jeesus syntyi pyhän hengen vaikutuksesta Mariasta pojaksi. Oli siis maan päällä ihminen, eli Ihmisen (Marian) poika. Mutta koska sikisi pyhästä hengestä, oli myös Jumalan "poika".
Pyhä henki on alempi Jumala, joka toimii maan päällä ikään kuin Jumalan apulaisena.
Yhdessä Isä, Jeesus ja PH ovat erillisiä olentoja, mutteivät niin erillisiä kuin esim. kolme ihmistä. He ovat ikään kuin kolme päätä yhdessä Jumalan ruumiissa.
Kelpaako? :) Mohikaani_27 kirjoitti:
* Koita nyt jo oppia erottamaan ihminen Jeesus, mutta ensisijaisesti Isän Poika ,Jumalan Poika on ollut ikuisita ajoista, ihmisenä vasta parituhatta vuotta, tässä se ero kulkee, ja vaikka sai ihmisen muodon, ja sitä kautta kirkastetun ruumiin, on Hän Jumala joka on yhtä kuin Isä Hänessä ja hän Isässä, siis yhtä kaikessa Pyhä Henki mukaan lliittäen kolmantena Jumalana = Yksi Jumala!olleensa maailmassa jo ennen Aabrahamia, ja Johannes Kastaja tiesi Sinua paremmin sanoa että "maailmassa hän oli, mutta maailma ei häntä tuntenut", eikä väärän opetuksen johdosta kaiketi ihan heti tulekaan tuntemaan!
Jos Jeesus olisi sama kuin Isä, ei hän olisi opettanut, että;
Joh. 7:28
"Niin Jeesus puhui pyhäkössä suurella äänellä, opetti ja sanoi: »Te tunnette minut ja tiedätte, mistä minä olen; ja itsestäni minä en ole tullut, vaan hän, joka minut on lähettänyt, on oikea lähettäjä, ja häntä te ette tunne.»"
Mekin olemme pelastuksemme osalta alkuisin täysin samasta, yhdestä ja iankaikkisesta Jumalasta, samasta kuin meidän pyhittäjämme;
Hepr. 2:11
"Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi",agnostikko. kirjoitti:
Kuulostaa jonkin muinaistarun kolmipäiseltä hirviöltä. Yritän kuitenkin selventää Mohiksen sepustusta, koska luulen ymmärtäväni mitä hän ajaa takaa:
Siispä. Jeesus on Jumala, mutta silti vähän alempi kuin Isä-Jumala, ja on tarvittava välimies ihmisen ja Isä-Jumalan välillä.
Jeesus syntyi pyhän hengen vaikutuksesta Mariasta pojaksi. Oli siis maan päällä ihminen, eli Ihmisen (Marian) poika. Mutta koska sikisi pyhästä hengestä, oli myös Jumalan "poika".
Pyhä henki on alempi Jumala, joka toimii maan päällä ikään kuin Jumalan apulaisena.
Yhdessä Isä, Jeesus ja PH ovat erillisiä olentoja, mutteivät niin erillisiä kuin esim. kolme ihmistä. He ovat ikään kuin kolme päätä yhdessä Jumalan ruumiissa.
Kelpaako? :)Jumala on Kristuksen pää, eikä Kristus Jumalan pää, [1. Kor. 11:3]!
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Koita nyt jo oppia erottamaan ihminen Jeesus, mutta ensisijaisesti Isän Poika ,Jumalan Poika on ollut ikuisita ajoista, ihmisenä vasta parituhatta vuotta, tässä se ero kulkee, ja vaikka sai ihmisen muodon, ja sitä kautta kirkastetun ruumiin, on Hän Jumala joka on yhtä kuin Isä Hänessä ja hän Isässä, siis yhtä kaikessa Pyhä Henki mukaan lliittäen kolmantena Jumalana = Yksi Jumala!on uskoa juuri niin kuin Jeesus ja apostolit opettivat, että "Isä, joka yksin olet totinen Jumala", [Joh. 17:3]
1. Kor. 8:6
"niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."
Ef. 4:6
"yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."
Sananl. 30:6
"Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi."
Ilm. 22:18
"Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;"- hirvas
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Koita nyt jo oppia erottamaan ihminen Jeesus, mutta ensisijaisesti Isän Poika ,Jumalan Poika on ollut ikuisita ajoista, ihmisenä vasta parituhatta vuotta, tässä se ero kulkee, ja vaikka sai ihmisen muodon, ja sitä kautta kirkastetun ruumiin, on Hän Jumala joka on yhtä kuin Isä Hänessä ja hän Isässä, siis yhtä kaikessa Pyhä Henki mukaan lliittäen kolmantena Jumalana = Yksi Jumala!mutta vastaa nyt, pitääkö minun vastoin Jeesuksen opetusta uskoa ehdottomasti vielä kolminaisuusoppiin, jotta pelastun?
Mohikaani, ole hyvä. - agnostikko.
ekivaari kirjoitti:
Jumala on Kristuksen pää, eikä Kristus Jumalan pää, [1. Kor. 11:3]!
no jos Jeesus on sitten se ruumis ja Jumala on pää ja pyhä henki on häntäluu. :o
- hirvas
missä vaiheessa ja mistä tuli nimitys kolminaisuusoppi? Raamattu ei mainitse siitä sanaakaan.
Opettiko Jeesus kolminaisuusoppia?
Olkaapa hyvät - vastauksia.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496345Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6432641Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831209- 821133
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.831114Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601078Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2991076- 841055
- 66951
- 228854