tähän törmää aina silloin tällöin, enkä ole saanut ihan täyttä ymmärrystä mitä sillä tarkoitetaan.
onko turha abortti sellainen, väärä ratkaisu, josta abortin tehnyt nainen kärsii myöhemmin?
onko abortti turha jos syy sen tekoon ei ole päivänselvästi kaikkien nähtävissä? yleensähän emme tiedä miten joku toinen kokee asian joka muista tuntuu "helpolta".
itse ymmärrän ainoastaan keskeytyksen joka perustellaan "ei nyt, vaan vuoden päästä, turhaksi.
ja miten turhia abortteja sitten voitaisiin ehkäistä? voiko täyden aborttikiellon perustella sillä että jotkut tekevät vääriä päätöksiä tai ns. turhia abortteja?
Turha abotti?!
13
609
Vastaukset
- Sisely
kaipa tarkoitin abortti..
taitaa olla aika mennä nukkumaan =D - & vääryys
Turhia abortteja ovat 99,6% kaikista aborteista. Kyse on niistä, joihin ei syynä ole odottavan äidin terveys.
Turhien aborttien määrä Suomessa on vuosittain n. 10 600 kpl. Perusteltuja abortteja on runsaat 40 kpl. vuosittain.
Abortin kohde on vain ja ainoastaan lapsi. Abortin kohde ei ole nainen, ei lapsen äiti eikä isä.
Naisen sanotan olevan raskaana kantaessaan elävää lasta, perhe odottaa lasta jne. Tällaiset sivuseikat ovat vain seurausta lapsen elämästä.
Jokaisen abortoidun lapsen osalta abortti OLI TURHA! Lisäksi se oli jokaisen kuolleen lapsen elämätöntä elämää huutava vääryys.- pitäisi tehdä?
Olet ilmeiseti abortin melko jyrkkä vastustaja?
Minua vain kiinnostaa miten sinä itse ratkaisisit tämän abortti asian?
Kieltäisitkö nämä 99,6% aborteista kokonaan ja miten hoitaisit nämä pakkoraskauksien mahdolliset negatiiviset seuraukset kuten lisääntyneet heitteille jätöt(kallista yhteiskunnalle ja lapselle raskasta) tai adoptiotilanteet, joissa äiti tai isä päättääkin yllätten haluta lapsensa takaisin ja jos ei saa niin voi aiheutua mielenterveys ongelmia(kallista yhteiskunnalle ja raskasta äidille/isälle ja mahdollisesti lapselle josta kiistellään)
Entäs isän rooli? Jos nainen pakotettaisiin synnyttämään niin pakotettaisiinko isäkin osallistumaan lapsensa elämään?
Vai olisiko totaaliselle kiellolle muitakin vaihtoehtoja? - vastuu.
pitäisi tehdä? kirjoitti:
Olet ilmeiseti abortin melko jyrkkä vastustaja?
Minua vain kiinnostaa miten sinä itse ratkaisisit tämän abortti asian?
Kieltäisitkö nämä 99,6% aborteista kokonaan ja miten hoitaisit nämä pakkoraskauksien mahdolliset negatiiviset seuraukset kuten lisääntyneet heitteille jätöt(kallista yhteiskunnalle ja lapselle raskasta) tai adoptiotilanteet, joissa äiti tai isä päättääkin yllätten haluta lapsensa takaisin ja jos ei saa niin voi aiheutua mielenterveys ongelmia(kallista yhteiskunnalle ja raskasta äidille/isälle ja mahdollisesti lapselle josta kiistellään)
Entäs isän rooli? Jos nainen pakotettaisiin synnyttämään niin pakotettaisiinko isäkin osallistumaan lapsensa elämään?
Vai olisiko totaaliselle kiellolle muitakin vaihtoehtoja?Ei kukaan ole "pakkoraskaana". Muutamaa raiskattua lukuun ottamatta 99,9% odottaa lastaan omien tekojensa perusteella.
Puhut monenlaisesta epäoleellisesta sivuseikasta. Oleellista on tällaiseten nyanssien rinnalla on vain lapsi ja hänen elämänsä. Ei ketään muutakaan saa surmata ihmisudesotkujen vuoksi tai siksi, että yhteiskunnalle tulee kuluja. ( Kuluja tulee esim sinun koulutuksestasi ja terveydenhuollostasi, mutta ei sinua sen takia teilata.)
Kun puhutaan pakkoraskaudesta eli sen mahdottomuudesta, vielä harvempi mies taitaa kuulua väkisin raiskattujen harvalukuiseen joukkoon. (Ehkä aborttiväen mielikuvituksessa tämäkin "mielipide" miesten pakkoraiskauksista on yhtä tosi, kuin kaikki muutkin aborttiväen " todet mielipiteet"???)
Lapsien surmaamisen vaihtoehto on aikuisten vastuu omista lapsistaan. Se on vähintä mitä ihmiseltä TULEE vaatia. - ja vielä kaartelua
vastuu. kirjoitti:
Ei kukaan ole "pakkoraskaana". Muutamaa raiskattua lukuun ottamatta 99,9% odottaa lastaan omien tekojensa perusteella.
Puhut monenlaisesta epäoleellisesta sivuseikasta. Oleellista on tällaiseten nyanssien rinnalla on vain lapsi ja hänen elämänsä. Ei ketään muutakaan saa surmata ihmisudesotkujen vuoksi tai siksi, että yhteiskunnalle tulee kuluja. ( Kuluja tulee esim sinun koulutuksestasi ja terveydenhuollostasi, mutta ei sinua sen takia teilata.)
Kun puhutaan pakkoraskaudesta eli sen mahdottomuudesta, vielä harvempi mies taitaa kuulua väkisin raiskattujen harvalukuiseen joukkoon. (Ehkä aborttiväen mielikuvituksessa tämäkin "mielipide" miesten pakkoraiskauksista on yhtä tosi, kuin kaikki muutkin aborttiväen " todet mielipiteet"???)
Lapsien surmaamisen vaihtoehto on aikuisten vastuu omista lapsistaan. Se on vähintä mitä ihmiseltä TULEE vaatia.En ehkä asettaisi sinua tästä asiasta päättämään olin sitten abortin kannalla tai vastaan.
Ensinkään et edes vastannut kieltäisitkö todella abortiit kokonaan vai kannatatko esim. entistä tehokkaampaa ehkäisy valistusta?
Totuus nyt on, että ihmisiä tulee "vahingossa" raskaaksi. Toinen totuus on, ettei kaikilla ihmisillä ole tuo "vastuuntunto" näiden alkioiden ja mahdollisten tulevien lasten niin kohdallaan.
Uskotko todella, että jyrkästi tuomitsemalla ja väheksymällä omasta kannastasi eroavia ihmisiä pääset parhaimpaan lopputulokseen? Ymmärrän, että olet huolissasi ihmisten moraalista omia mahdollisia lapsiaan kohtaan, mutta jos ei sinulla tähän asiaan olee mitään kehittävää etenemismuotoa niin mielipiteelläsi ei silloin ole kovinkaan paljon merkitystä kuin itsellesi. - Sisely
vastuu. kirjoitti:
Ei kukaan ole "pakkoraskaana". Muutamaa raiskattua lukuun ottamatta 99,9% odottaa lastaan omien tekojensa perusteella.
Lapsien surmaamisen vaihtoehto on aikuisten vastuu omista lapsistaan. Se on vähintä mitä ihmiseltä TULEE vaatia."Oleellista... ...on vain lapsi ja hänen elämänsä."
eikö naisella ole minkäänlaista merkitystä? oletetaan että ehkäisyä on käytetty, ja silloin hän on vastuullisesti harrastanut seksiä haluamatta raskautua. ja näin ei tarvitse lähteä jankkaamaan "ettei puolet ole käyttänyt ehkäisyä" sillä siinäkin tapauksessa puolet on käyttänyt! - luvuksi
vastuu. kirjoitti:
Lapsien surmaamisen vaihtoehto on aikuisten vastuu omista lapsistaan. Se on vähintä mitä ihmiseltä TULEE vaatia.muutaman raiskatun raskaana olevan naisen kun joka kymmenes suomalainen nainen raiskata? Lasket paljonko suomessa on naisia, suurin osahan ei käytä mitään ehkäisyä (oliko se teidän mukaanne nyt 80% naisista vai kuinka jotka eivät ehkäise).
Tulee aika paljon enemmän kuin muutama... - täräm
ja vielä kaartelua kirjoitti:
En ehkä asettaisi sinua tästä asiasta päättämään olin sitten abortin kannalla tai vastaan.
Ensinkään et edes vastannut kieltäisitkö todella abortiit kokonaan vai kannatatko esim. entistä tehokkaampaa ehkäisy valistusta?
Totuus nyt on, että ihmisiä tulee "vahingossa" raskaaksi. Toinen totuus on, ettei kaikilla ihmisillä ole tuo "vastuuntunto" näiden alkioiden ja mahdollisten tulevien lasten niin kohdallaan.
Uskotko todella, että jyrkästi tuomitsemalla ja väheksymällä omasta kannastasi eroavia ihmisiä pääset parhaimpaan lopputulokseen? Ymmärrän, että olet huolissasi ihmisten moraalista omia mahdollisia lapsiaan kohtaan, mutta jos ei sinulla tähän asiaan olee mitään kehittävää etenemismuotoa niin mielipiteelläsi ei silloin ole kovinkaan paljon merkitystä kuin itsellesi.Melko rohkeaa sanoa raskauden selvitessä että "en kykenisi huolehtimaan tästä lapsesta", jos naisella on kuitenkin hyvä terveys (psyykkisesti ja fyysisesti) ja siedettävä taloudellinen tilanne.
Elämä muuttuu. Kaikkea ei voi suunnitella etukäteen, mutta 9 kk varoitusajalla kerkeää järjestellä elämässään lapselle sopivan tilan.
Abortin teko ns. sosiaalisista syistä on mielestäni hyvin kylmää ja tunteetonta. Ajattelepa, jos sinun oikeutesi elää tässä maailmassa olisi perustunut vain vanhempiesi sen hetkiseen, esim. huonoon taloudelliseen tilanteeseen. - tämäkö
täräm kirjoitti:
Melko rohkeaa sanoa raskauden selvitessä että "en kykenisi huolehtimaan tästä lapsesta", jos naisella on kuitenkin hyvä terveys (psyykkisesti ja fyysisesti) ja siedettävä taloudellinen tilanne.
Elämä muuttuu. Kaikkea ei voi suunnitella etukäteen, mutta 9 kk varoitusajalla kerkeää järjestellä elämässään lapselle sopivan tilan.
Abortin teko ns. sosiaalisista syistä on mielestäni hyvin kylmää ja tunteetonta. Ajattelepa, jos sinun oikeutesi elää tässä maailmassa olisi perustunut vain vanhempiesi sen hetkiseen, esim. huonoon taloudelliseen tilanteeseen.oli sinusta vastaus kysymykseeni?
Tiedän kyllä mielipiteesi, mutta ratkaisua sinulla ei näytä olevan kun et sitä suustasi saa.
Vastauksesi perusteella: aborttilakia ei tule muuttaa koska et mitenkään itse sitä suoraan sano muutenkun valittaen ihmisten suuresta julmuudesta(joka siis on suurimmillaan juuri abortin tehneissä ihmisissä), haluat ilmeisesti vain vedota ihmisiin ja yrittäen saada esim. minut tässä kuvittelemaan, etten itse olisitäällä. Voi vitjat tosiaan mitä tämäkin maa olisi menettänyt jossen nyt täällä olisi. Kyllä täällä ihan kivaa on, mutta mistäs minä sen tietäisin jossen täällä koskaan olisi ollut. - .........
tämäkö kirjoitti:
oli sinusta vastaus kysymykseeni?
Tiedän kyllä mielipiteesi, mutta ratkaisua sinulla ei näytä olevan kun et sitä suustasi saa.
Vastauksesi perusteella: aborttilakia ei tule muuttaa koska et mitenkään itse sitä suoraan sano muutenkun valittaen ihmisten suuresta julmuudesta(joka siis on suurimmillaan juuri abortin tehneissä ihmisissä), haluat ilmeisesti vain vedota ihmisiin ja yrittäen saada esim. minut tässä kuvittelemaan, etten itse olisitäällä. Voi vitjat tosiaan mitä tämäkin maa olisi menettänyt jossen nyt täällä olisi. Kyllä täällä ihan kivaa on, mutta mistäs minä sen tietäisin jossen täällä koskaan olisi ollut.En ole tuo edellinen, mutta kommentoin hieman.
Kun ihminen on saanut alkunsa, hän on olemassa tässä maailmassa. Jos se jotakuta (vaikka äitiä) häiritsee, niin hänen (esim. äidin) on muutettava asennettaan. Tai jos vaikkapa vammaisiin ihmisiin suhtaudutaan nurjamielisesti, niin suhtautumisen on muututtava eikä kenenkään vammaisen pidä kuolla siksi, että emme halua suhtautua heihin ystävällisesti.
Sinun olemassaolosi tässä maassa ja maailmassa on yhtä merkityksellistä kuin kenen tahansa muun. Olet osa kokonaisuutta, joka ei olisi täysin samanlainen ilman sinua. Tälläkin hetkellä ihan tuntematon ihminen kommunikoi kanssasi. Minulla ei olisi tätä mahdollisuutta, jos et olisi olemassa. Ja elämäsi on ollut kivaakin - kiva kuulla :)
Välttämättä kukaan ei kuolemansa jälkeen tiedä olleensa täällä, vaikka olisi elänyt 100-vuotiaaksi. Täällä ollaan lyhyehkö aika ja juuri siksi kuolemaa ei kannata kiirehtiä. Se tulee aivan varmasti jonain hetkenä kuitenkin ja kuolleena ehtii itse kukin olla miljoonia ja taas miljoonia vuosia. On ainutlaatuinen tilaisuus elää tämä elämä. Jos tappaa toisen ihmisen ennen syntymää, syntymättömältä keskeytyy tämä ainutlaatuinen ihmiselämä inhimillisesti ajateltuna aivan liian varhain.
Naisen, joka antaa lapsensa kuolla, ei sen jälkeen ole ehkä kovin "kivaa", vaikka tavoitteena olisi juuri se, että saisi jatkaa entistä kivaa elämäänsä. Vääristä vaalinnoista ja teoista ei yleensä seuraa hyviä asioita.
on niitä joita ei olis äärimäisen pakko tehdä, eli ainoita kunnon syitä esim. oman hengen pelastamiseks tai lapsen säästämiseks sairauden jatkuvilta kärsimyksiltä.
Muut kuin vakavien terveyssyiden abortit ovat ns. mukavuusabortteja ja turhia.
(Raiskausta hankala/mahdoton todistaa.)- todistamisen
hankaluus raiskaamisesta jotenkin hyväksytympää? Joka kymmenes nainen raiskataan, usein lähipiiriin kuuluvan toimesta.
todistamisen kirjoitti:
hankaluus raiskaamisesta jotenkin hyväksytympää? Joka kymmenes nainen raiskataan, usein lähipiiriin kuuluvan toimesta.
jos ei tehdä rikosilmotusta? Vai oliko se vaan joku oma arvio..
Ei tee hyväksytympää.
Vain vaikeemmin todistettavaa jos sitä käytettäisiin perusteena abortille.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa542126En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311670Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141464- 101444
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3531444Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681315- 121098
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81024- 81992
- 20969