Mitä luette, minkälaista kirjallisuutta, silloin, kun luette? Onko joku kirja tai kirjailija erityisesti jäänyt mieleen? Tai onko jostain kirjasta ollut erityisesti iloa / apua / tukea?
Mitä luette?
20
871
Vastaukset
- Ira¤
nukkumaan mennessä jotain oikein pitkävetistä.
- marliisi54
laidasta laitaan tulee luettua.
Jos lainaan kirjoja pitää niistä löytyä hyvä juoni joka tempaa mukaansa, muuten en kyllä jaksa lukea.
NYt kiinnostaisi esim .Satu Hassin kirja ,jonka se kirjoitti sairastaessaan rintasyöpää, muistaako joku kirjan nimen? - lukenut
marliisi54 kirjoitti:
laidasta laitaan tulee luettua.
Jos lainaan kirjoja pitää niistä löytyä hyvä juoni joka tempaa mukaansa, muuten en kyllä jaksa lukea.
NYt kiinnostaisi esim .Satu Hassin kirja ,jonka se kirjoitti sairastaessaan rintasyöpää, muistaako joku kirjan nimen?Oli nimeltään Tukka hattuhyllyllä. Aika reipasta elämää vietti hän, mietin kun itse en jaksanut kuin vaivoin käydä töissä ja kotiin nukkumaan hoitojen aikaan.
- en jaksa,,,
lukenut kirjoitti:
Oli nimeltään Tukka hattuhyllyllä. Aika reipasta elämää vietti hän, mietin kun itse en jaksanut kuin vaivoin käydä töissä ja kotiin nukkumaan hoitojen aikaan.
käydä edes töissä nyt hoitojen aikaan/ pari viikkoa hoidosta tosi kurja olo;))
- Ira¤
en jaksa,,, kirjoitti:
käydä edes töissä nyt hoitojen aikaan/ pari viikkoa hoidosta tosi kurja olo;))
lepäile vaan,ne hoidot ovat senverran rankkoja jotta
työt saa unohtaa ainekin sytostaattien ajaksi.Hemmottele itseäsi jollakin pienellä,ja
lepäile,tsemppiä:) - sinulle...
Ira¤ kirjoitti:
lepäile vaan,ne hoidot ovat senverran rankkoja jotta
työt saa unohtaa ainekin sytostaattien ajaksi.Hemmottele itseäsi jollakin pienellä,ja
lepäile,tsemppiä:)Ira¤ jaksat aina stempata ja kannustaa tälläistakin ruikuttajaa;))
paljon nk.rajatieto kirjoja. Lähinnä mitä on kuoleman jälkeen..
Ja niistä mä saan ainakin paljon voimaa.(ja näkökulmia)
Nyt luen kirjaa "näkijän tarina" Kirjoittajana Allison Dubois.- paljonkin rajatieto
kirjallisuutta.Sitten alkoivat painajais unet,olin pelokas,ahdistuin.
Rukoilin Jeesus,auta.Painajaiset loppuivat ja samalla rajatietokirjallisuuden lukeminen.
Siunattua yötä kaikille,mummi 57vuotta.
- Elisama
Minä luen pelkästään tieokirjallisuutta.
Siitä on vuosia kun luin viimeksi romaanin. Sekin oli romaanin muotoon tehty tietokirja.
Luen kaikilta aloita.
Ostin kirpputorilta kaksi koneomplun opasta.
en ole ikinä ennen ommellut yhtään.
Nyt aion siitäkin opetella alkeet, en enempää.
Ostin myös hieman kangasta. En tiedä kankaan mittojakaan kun se oli vain sellainen pala niin ostin sen ja katson mitä siitä saan ja mitä osaan.
Olen tällainen kokeilija.
Aikaisemmin paistoin leipiä aivan omilla resepteillä noin parikymmentä kappaletta.
Vain yhden kerrallaan, ja kun olin syönyt sen niin seuraavan.
Ei niitä kukaan muu pystynyt syömäänkään.- opaskirjaa
ompelukoneen käyttöön senhän oppii ilman oppaita muutamassa minuutissa,,,,
- Elisama
opaskirjaa kirjoitti:
ompelukoneen käyttöön senhän oppii ilman oppaita muutamassa minuutissa,,,,
Voipi olla, mutta kun minulla ei ole noita luontaisia ompelijan geenejä jaossa suotu niin saa nähdä riittääkö ne kaksi kirjaakaan.
- minun oppaani,
olen sellaisen ompelemisen oppaan kirjoittanut taannoin:)
Vuosien varrella kirjahyllyyni on kertynyt paljon mm. hengellisiä kirjoja.
Mieleen on jäänyt hengellisistä kirjoista erityisesti Lydia ja Derek Princen "Tehtävä Jerusalemissa", J.F. Lövgrenin "Lamppumme sammuvat", Betty Maltzin "Enkelit", Corrie ten Boomin "Kätköpaikka", Jennifer Rees Larcomben "Minä en parantunut", Tapio Nousiaisen runokirja "Leipää ja suolaa", Fredrik Wislöffin hartauskirja "Levähtäkää vähän".
Kiinnostava kirja ihmissuhteista on Ira Heilveilin kirjoittama "Sukulaissuhteet solmussa? Vihanpidosta sovintoon".
Olen lueskellut myös salapoliisiromaaneja, Agatha Christien kirjat olen lukenut kaikki mitä olen kirjastosta löytänyt. Äskettäin luin Charlotte Armstrongin "Pisara myrkkyä" kirjan joka oli hyvin mielenkiintoinen.
Aivan ihastuttava kirja on Cleveland Amoryn "Kissa joka tuli jouluksi kotiin" - kaikille jotka pitävät kissoista. :)- mumsku
Tuo kirja " kissa joka tuli jouluksi kotiin" minun on pakko hakea kirjastosta! On varmasti hyvä kirja kisulista tykkäävälle.Yleensä luen vähän laidasta laitaan,enimmäkseen elämänkertoja.Syöpähoitojen aikaan en pystynyt lukemaan mitään syyöpään liittyvää.
mumsku kirjoitti:
Tuo kirja " kissa joka tuli jouluksi kotiin" minun on pakko hakea kirjastosta! On varmasti hyvä kirja kisulista tykkäävälle.Yleensä luen vähän laidasta laitaan,enimmäkseen elämänkertoja.Syöpähoitojen aikaan en pystynyt lukemaan mitään syyöpään liittyvää.
Kirjastosta minäkin tuon kirjan löysin ja ihastuin niin että minun täytyi etsiä se itselleni antikvariaatista. Myös Doris Lessing on kirjoittanut hyvän kissakirjan "Erittäin kissamaista" jossa hän kertoo kissoistaan.
Myös elämänkertoja luen mielelläni kun satun jonkun kiinnostavan löytämään. Ainakin Charlie Chaplinin, Louis Armstrongin, Ella Fitzgeraldin, Marilyn Monroen, Agatha Christien elämänkertakirjat muistan lukeneeni, ihan kiinnostavia kirjoja.
Etsiessäni tietoa syöpään liittyen luin sen kirjan "Miksi minä ja mikä on ennusteeni" (meniköhän nimi oikein, en muista kirjoittajaa). Olin aika järkyttynyt ja peloissani luettuani tuon kirjan. Mutta varmasti tuosta kirjasta on ollut tukea samoja asioita läpikäyville, itse olin vain niin shokissa silloin vielä kun en siinä vaiheessa tiennyt mitä on edessäpäin odotettavissa.- mumsku
Kissan.emäntä kirjoitti:
Kirjastosta minäkin tuon kirjan löysin ja ihastuin niin että minun täytyi etsiä se itselleni antikvariaatista. Myös Doris Lessing on kirjoittanut hyvän kissakirjan "Erittäin kissamaista" jossa hän kertoo kissoistaan.
Myös elämänkertoja luen mielelläni kun satun jonkun kiinnostavan löytämään. Ainakin Charlie Chaplinin, Louis Armstrongin, Ella Fitzgeraldin, Marilyn Monroen, Agatha Christien elämänkertakirjat muistan lukeneeni, ihan kiinnostavia kirjoja.
Etsiessäni tietoa syöpään liittyen luin sen kirjan "Miksi minä ja mikä on ennusteeni" (meniköhän nimi oikein, en muista kirjoittajaa). Olin aika järkyttynyt ja peloissani luettuani tuon kirjan. Mutta varmasti tuosta kirjasta on ollut tukea samoja asioita läpikäyville, itse olin vain niin shokissa silloin vielä kun en siinä vaiheessa tiennyt mitä on edessäpäin odotettavissa.luin kotimaisia elämänkertoja.Kyllikki Virolaisen,Eeva Ahtisaaren ,Neil Hardw(enpä osaakaan kirjoittaa nimeä loppuun)ja Tellervo Koiviston.Olin yllättynyt,miten mukavaksi henkilöksi Eeva A. muuttui mielessäni,huumorintajuiseksi ja kovin empaattiseksi.Aiemmin oli jotenkin erilainen kuva hänestä.Ja Tellervo Koiviston masennus kosketti,herranen aika,presidentin puoliso ja kokenut aikalailla saman laisen masennuksen kuin minä.Itkenyt hänkin kuukausi tolkulla.Tämän Neilin masennus taas oli aika paljon erilainen,kuin minun kokemani.
Nyt minulla on toki vähemmän aikaa lukea,kun käyn töissä.Mutta ainakin sen "kissa tuli jouluksi kotiin" kirjan aion hakea. mumsku kirjoitti:
luin kotimaisia elämänkertoja.Kyllikki Virolaisen,Eeva Ahtisaaren ,Neil Hardw(enpä osaakaan kirjoittaa nimeä loppuun)ja Tellervo Koiviston.Olin yllättynyt,miten mukavaksi henkilöksi Eeva A. muuttui mielessäni,huumorintajuiseksi ja kovin empaattiseksi.Aiemmin oli jotenkin erilainen kuva hänestä.Ja Tellervo Koiviston masennus kosketti,herranen aika,presidentin puoliso ja kokenut aikalailla saman laisen masennuksen kuin minä.Itkenyt hänkin kuukausi tolkulla.Tämän Neilin masennus taas oli aika paljon erilainen,kuin minun kokemani.
Nyt minulla on toki vähemmän aikaa lukea,kun käyn töissä.Mutta ainakin sen "kissa tuli jouluksi kotiin" kirjan aion hakea.Olen lukenut Tellervo Koiviston aiemman päiväkirjan "Elämän siivellä". Hänellä oli ainakin tuossa kirjassa mukavan satiirinen kirjoitustyyli. Sylvi Kekkosen koskettavan "Amalia"-kirjan olen lukenut ja myös nähnyt televisiosta näytelmänä pariin otteeseen. Eeva Ahtisaaren kirjoja en ole vielä lukenut, mutta voisin joskus kirjastosta etsiä ja lukea. Ja tuo Neil Hardwickin kirja kiinnostaa myös; hän on tehnyt hyviä tv-käsikirjoituksia että sikälikin voisin lukea.
Heikki Hietamiehen "Sotatuomari" kirjan olen lukenut, siinä sivutaan Lappeenrannan Huhtiniemen tapahtumia, ihan mielenkiintoinen kirja.
Onhan näitä monenlaisia kirjoja tullut luettua. Lukeminen on mukava harrastus, pitäisi vaan joskus hankkia uudet silmälasit. :)- mumsku
Kissan.emäntä kirjoitti:
Olen lukenut Tellervo Koiviston aiemman päiväkirjan "Elämän siivellä". Hänellä oli ainakin tuossa kirjassa mukavan satiirinen kirjoitustyyli. Sylvi Kekkosen koskettavan "Amalia"-kirjan olen lukenut ja myös nähnyt televisiosta näytelmänä pariin otteeseen. Eeva Ahtisaaren kirjoja en ole vielä lukenut, mutta voisin joskus kirjastosta etsiä ja lukea. Ja tuo Neil Hardwickin kirja kiinnostaa myös; hän on tehnyt hyviä tv-käsikirjoituksia että sikälikin voisin lukea.
Heikki Hietamiehen "Sotatuomari" kirjan olen lukenut, siinä sivutaan Lappeenrannan Huhtiniemen tapahtumia, ihan mielenkiintoinen kirja.
Onhan näitä monenlaisia kirjoja tullut luettua. Lukeminen on mukava harrastus, pitäisi vaan joskus hankkia uudet silmälasit. :)ottaa tuo Sylvi Kekkosen kirja luettavaksi.Tämän Heikki Hietamiehen sotatuomarin luin tässä syksyllä.Samoin hänen sotapojan.
Niinpä,lukeminen on minunkin mielestäni mukava harrastus.Odottelen eläkepäiviä,jos terveyttä ja elämää riittää.Sitten (oi,ei belgi on 12.vuoden kuluttua jo vanhus)niin,sitten luen.
- IlonaK
Hölömöä vastata omaan viestiin, mutta enpä älynnyt teiltä kysysessäni omista lukemisista mainita.
Kissakirjoja olen minäkin lukenut, se Amoryn kirja on kyllä ihana. Eikös D Lessing kirjoittanut useampia kissakirjoja - "Elämäni kissat" tms?
Minun lukemiset ovat muuttuneet aika lailla. Eka kertaa sairastuessani (1989) luin paljon sairautta ja kuolemaa koskevia kirjoja, vaihtoehtoisena lukemisena olivat dekkarit (kuolemaahan niissäkin).
Viimeisen parin vuoden aikana on tullut luettua ehkä enemmän hengellistä kirjallisuutta. Läheisiksi ja monesti avatuiksi ovat tulleet Nouwenin ja Stinissenin kirjat. Erityisesti Nouwenin "Läpi pimeän yön" on ollut tärkeä ja paljon lohtua antava.
Elämäkerrat tai elämäkerralliset romaanit viehättävät myös.
Nyt on sängyn vieressä Tito Collianderia ja Thomas Mertonin "Hiljainen elämä".- Ira¤
kaikkia lukemiaan,mieleen on jäänyt Markku Pääskysen Etana Markku Vuorisen Ritu Sidnyy Sheldonin Jos huominen tulee,kooma oli järkyttävä kirja,elämän
kertoja jännitykirjoja,raamattua ym.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496435Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6562737Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831229- 841175
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.901160Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611103- 891090
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2801084- 71985
- 229870