Mistä erottaa parhaiten purkkaa jauhavan ateistin ja märehtivän lehmän???
Lehmällä on älykkäämpi ilme.
Missä voin valmistua ateistiksi?
49
1431
Vastaukset
- ajattele vain itseäsi ;)
Mitä sanoo ateistimies istuessaan vedessä niin, että vesi yltää vyötärön yläpuolelle?
- Tämä menee yli minun ymmärrykseni. - Retrohetero
yhdistää uskovaista ja viisivuotiasta?
1. Molemmat uskoo satuihin sokeasti
2. Kumpikaan ei ymmärrä seksistä mitään
3. Molemmilla on hankaluuksia ymmärtää
hiukan monimutkaisempaa lausetta kuin "Kal-le
ki-rah-vi kä-veli to-ril-la"
4. Harva 5-vuotias tai uskovainen osaa kirjoittaa,
ja jos osaa niin ei ainakaan oikein
5. "Meidän isi on parempi isi kuin teidän isi"
-syndrooma yhdistää molempia, 5-veeltä se katoaa
ajan myötä jos sattuu kasvamaan ateistiksi.voisitko kertoa millä perusteella sinä voit väittää että uskovat eivät ymmärrä seksistä mitään? mistäs sinä sen voit tietää?? Kysympähän vaan...:P
tuiskutyttö kirjoitti:
voisitko kertoa millä perusteella sinä voit väittää että uskovat eivät ymmärrä seksistä mitään? mistäs sinä sen voit tietää?? Kysympähän vaan...:P
Minä en nyt väitä että uskovat eivät käsittäisi seksistä mitään, mutta totean vain että raamatussa on aika outoja käsityksiä seksistä:
- Kun nainen jää leskeksi, hänen miesvainaansa veljen tulisi harrastaa seksiä ja tehdä lapsia lesken kanssa.
- Jos nainen ei ole neitsyt avioituessaan, hänet on kivitettävä hengiltä
- Miesten välinen seksi on kiellettyä
- Miesten elimet tulisi ympärileikata (virallinen selitys:jumalan liiton merkki, epävirallinen selitys:jotteivät runkkaisi)
- Raskaaksi voi tulla pyhästä hengestä
- Kuukautisten aikana ei saa harrastaa seksiä (mitä *pahaa* siinä on, muuta kuin että se on melko värikästä puuhaa?)
- Transvetismi eli crossdressing, drag on kiellettyä
Jottei menisi tyystin paheksunnaksi, niin onhan tuossa jotain hyvääkin:
- 3. Mooseksen kirja 18 listaa aika hyvin kielletyt seksisuhteet: ei sukurutsaa, ei eläimiä (mutta myös: ei homoilua)
No siinäpä niitä. Korostan nyt vielä että nämä ovat vain raamatusta löytyviä asioita liittyen seksiin ja seksuaalisuuteen, eivät välttämättä kaikkien uskovien käsityksiä, mutta kyllä luultavasti osa uskovista on monien asioiden suhteen raamatun kannalla noissa...Whitewash kirjoitti:
Minä en nyt väitä että uskovat eivät käsittäisi seksistä mitään, mutta totean vain että raamatussa on aika outoja käsityksiä seksistä:
- Kun nainen jää leskeksi, hänen miesvainaansa veljen tulisi harrastaa seksiä ja tehdä lapsia lesken kanssa.
- Jos nainen ei ole neitsyt avioituessaan, hänet on kivitettävä hengiltä
- Miesten välinen seksi on kiellettyä
- Miesten elimet tulisi ympärileikata (virallinen selitys:jumalan liiton merkki, epävirallinen selitys:jotteivät runkkaisi)
- Raskaaksi voi tulla pyhästä hengestä
- Kuukautisten aikana ei saa harrastaa seksiä (mitä *pahaa* siinä on, muuta kuin että se on melko värikästä puuhaa?)
- Transvetismi eli crossdressing, drag on kiellettyä
Jottei menisi tyystin paheksunnaksi, niin onhan tuossa jotain hyvääkin:
- 3. Mooseksen kirja 18 listaa aika hyvin kielletyt seksisuhteet: ei sukurutsaa, ei eläimiä (mutta myös: ei homoilua)
No siinäpä niitä. Korostan nyt vielä että nämä ovat vain raamatusta löytyviä asioita liittyen seksiin ja seksuaalisuuteen, eivät välttämättä kaikkien uskovien käsityksiä, mutta kyllä luultavasti osa uskovista on monien asioiden suhteen raamatun kannalla noissa...kirjottelen vielä kun en oo nukkuun jaksanu mennä..kai sitä kohta vois..:D
ota huomioon että kulttuuri on ollut vähän erilainen joskus monta tuhatta vuotta sitten.. :D ja sanoisinko niin ettei kaikki ollut ollenkaan niin outoja käsityksiä...:)
minä itse rakastan homoja ylikaiken mutta ymmärrän täysin miksi raamatussa se kielletään.. Jumala on luonut naisen ja miehen toisiaan varten ja niin se kuuluisi mennä.. Mutta itselläni ei todellakaan ole mitään homoja vastaan..:D
Toi ympäsrileikkauskin on sellanen kulttuurijuttu enemmänkin.. vaikka ei kai siinäkää mitää pahaa ole.. Ei se seksi sen huonompaa oo ollu vaikka olis ympäsrileikattu tai sitte ei oo..ihan sama..ei silläoo mitää merkitystä.
Toi kuukautis juttukin on ihan ymmärrettävä..mä en ite edes pystyis siihe..oikein etoo koko ajatus..- kokoon käärin
>>1. Molemmat uskoo satuihin sokeasti
-miten näkeminen on satua?
2. Kumpikaan ei ymmärrä seksistä mitään 4. Harva 5-vuotias tai uskovainen osaa kirjoittaa, ja jos osaa niin ei ainakaan oikein >5. "Meidän isi on parempi isi kuin teidän isi"
-syndrooma yhdistää molempia, 5-veeltä se katoaa
ajan myötä jos sattuu kasvamaan ateistiksi. - Agneisti
tuiskutyttö kirjoitti:
kirjottelen vielä kun en oo nukkuun jaksanu mennä..kai sitä kohta vois..:D
ota huomioon että kulttuuri on ollut vähän erilainen joskus monta tuhatta vuotta sitten.. :D ja sanoisinko niin ettei kaikki ollut ollenkaan niin outoja käsityksiä...:)
minä itse rakastan homoja ylikaiken mutta ymmärrän täysin miksi raamatussa se kielletään.. Jumala on luonut naisen ja miehen toisiaan varten ja niin se kuuluisi mennä.. Mutta itselläni ei todellakaan ole mitään homoja vastaan..:D
Toi ympäsrileikkauskin on sellanen kulttuurijuttu enemmänkin.. vaikka ei kai siinäkää mitää pahaa ole.. Ei se seksi sen huonompaa oo ollu vaikka olis ympäsrileikattu tai sitte ei oo..ihan sama..ei silläoo mitää merkitystä.
Toi kuukautis juttukin on ihan ymmärrettävä..mä en ite edes pystyis siihe..oikein etoo koko ajatus..Sanot profilissasi että shoppailu on intohimosi. Ihan muuten vain haluan kysyä, että kuinka hyvin länsimaalainen kulutuskulttuuri sopii yhteen sen kanssa, että uskoo (väittää uskovansa) askeettisen hipin opetuksiin?
Etkö koe olevasi vitsi koko ihminen? Intohimona ekosysteemin raiskaaminen. tuiskutyttö kirjoitti:
Toi kuukautis juttukin on ihan ymmärrettävä..mä en ite edes pystyis siihe..oikein etoo koko ajatus.."...mutta ymmärrän täysin miksi raamatussa [homoseksuaalisuus] kielletään.. Jumala on luonut naisen ja miehen toisiaan varten ja niin se kuuluisi mennä..."
Miksi sivuutat ympärileikkauksen ja muut Raamatun ohjeet/käskyt vetoamalla että ne olivat tarkoitettu tuhansia vuosia sitten vallinneeseen paikalliseen kulttuuriin? Miksi et voi sivuuttaa homoja ja homoseksuaalisuuteen liittyviä ohjeita/käskyjä samalla verukkeella?
Ota myöskin huomioon, että avioliitto pari tuhatta vuotta sitten oli täysin eri asia kuin nykyaikana. Romanttinen avioliitto on todella uusi asia.
En tosin odota sinulta mitään järkevää vastausta tai edes vastausta. Olet osoittanut aiemmin olevasi kykenemätön tarkastelemaan uskoasi kriittisesti. Tietämättömyys voi olla autuasta, mutta se ei tee siitä hyvettä.
ps. olen homo ja itse suhtaudun hyvin negatiivisesti homoihin.Agneisti kirjoitti:
Sanot profilissasi että shoppailu on intohimosi. Ihan muuten vain haluan kysyä, että kuinka hyvin länsimaalainen kulutuskulttuuri sopii yhteen sen kanssa, että uskoo (väittää uskovansa) askeettisen hipin opetuksiin?
Etkö koe olevasi vitsi koko ihminen? Intohimona ekosysteemin raiskaaminen.joopajoo..mä rakastan shoppailua mutta se ei kyllä mitenkään liity uskoon tai mihinkään siihen liittyvään ollenkaan.
Niin kauan kun maalliset asiat kuten ne korut ja vaatteet mitä ostelen eivä mene Jumalan edelle niin asia on ok.:)jason_dax kirjoitti:
"...mutta ymmärrän täysin miksi raamatussa [homoseksuaalisuus] kielletään.. Jumala on luonut naisen ja miehen toisiaan varten ja niin se kuuluisi mennä..."
Miksi sivuutat ympärileikkauksen ja muut Raamatun ohjeet/käskyt vetoamalla että ne olivat tarkoitettu tuhansia vuosia sitten vallinneeseen paikalliseen kulttuuriin? Miksi et voi sivuuttaa homoja ja homoseksuaalisuuteen liittyviä ohjeita/käskyjä samalla verukkeella?
Ota myöskin huomioon, että avioliitto pari tuhatta vuotta sitten oli täysin eri asia kuin nykyaikana. Romanttinen avioliitto on todella uusi asia.
En tosin odota sinulta mitään järkevää vastausta tai edes vastausta. Olet osoittanut aiemmin olevasi kykenemätön tarkastelemaan uskoasi kriittisesti. Tietämättömyys voi olla autuasta, mutta se ei tee siitä hyvettä.
ps. olen homo ja itse suhtaudun hyvin negatiivisesti homoihin.se olikin vaan mun mielipide asiasta ja se miten sen asian koen. Minun mielestäni homous kielletään raamatussa aika selkeästi mutta esim ympärileikkauksesta on vähän vaihtelevaa asiaa. se ei ole mikään synti vaikka ei olisi ympärileikattu.
Minä en muuten sivuuta KAIKKIA raamatun ohjeita/käskyjä vetoamalla kulttuuriin.. Mutta se on pakko kuitenkin ottaa huomioon. Muuten ei voi kaikkia juttuja edes ymmärtää.- Tristar
tuiskutyttö kirjoitti:
joopajoo..mä rakastan shoppailua mutta se ei kyllä mitenkään liity uskoon tai mihinkään siihen liittyvään ollenkaan.
Niin kauan kun maalliset asiat kuten ne korut ja vaatteet mitä ostelen eivä mene Jumalan edelle niin asia on ok.:)Väität seuraavasi askeettisen ituhipin opetuksia, hipin joka käsittääkseni käski seuraajiaan myymään omaisuutensa ja antamaan sen tarvitseville.
Sinä shoppaat.
Sama hippi myös käski noudattamaan lakeja, nauvoja ja käskyjä jotka tulivat joko a)jumalalta tai b)häneltä itseltään. Nämä ohjeet ovat kirjattuna raamatussa.
Sinä sanot niitä ohjeita kulttuurillisiksi, ei niitä tarvitse noudattaa.
Missä kohtaa sinä Elät oppiesi mukaan, herää kysymys?
*** - Tristar
tuiskutyttö kirjoitti:
se olikin vaan mun mielipide asiasta ja se miten sen asian koen. Minun mielestäni homous kielletään raamatussa aika selkeästi mutta esim ympärileikkauksesta on vähän vaihtelevaa asiaa. se ei ole mikään synti vaikka ei olisi ympärileikattu.
Minä en muuten sivuuta KAIKKIA raamatun ohjeita/käskyjä vetoamalla kulttuuriin.. Mutta se on pakko kuitenkin ottaa huomioon. Muuten ei voi kaikkia juttuja edes ymmärtää.Sinä sanot kulttuurillisiksi vain niitä käskyjä ja ohjeita joita et halua noudattaa. Ihan ymmärrettävää, mutta tekopyhää, ja typerää vielä myöntää se ääneen.
*** - Agnostikkosissi
Tristar kirjoitti:
Sinä sanot kulttuurillisiksi vain niitä käskyjä ja ohjeita joita et halua noudattaa. Ihan ymmärrettävää, mutta tekopyhää, ja typerää vielä myöntää se ääneen.
***Tuiskutyttö nyt on vain syvästi rakastunut Jeesuksen romanttiseen kuvaan verta valuvana ihmiskunnan syntien lunastajana ja Sinä kritisoit häntä siitä.
Ei tuiskutyttö vastaa.
Anna raukan olla. - Agneisti
tuiskutyttö kirjoitti:
joopajoo..mä rakastan shoppailua mutta se ei kyllä mitenkään liity uskoon tai mihinkään siihen liittyvään ollenkaan.
Niin kauan kun maalliset asiat kuten ne korut ja vaatteet mitä ostelen eivä mene Jumalan edelle niin asia on ok.:)Olet parantumaton aivokääpiö ja vitsi koko ihminen. Rationaaliseen ajatteluun kykenemätön, tekopyhä, omahyväinen, opikseen ottamaton ja epärehellinen aivokääpiö. Juuri sellainen ihminen joka saa oksennuksen nousemaan mahalaukustani.
- Tristar
Agnostikkosissi kirjoitti:
Tuiskutyttö nyt on vain syvästi rakastunut Jeesuksen romanttiseen kuvaan verta valuvana ihmiskunnan syntien lunastajana ja Sinä kritisoit häntä siitä.
Ei tuiskutyttö vastaa.
Anna raukan olla.Tarkoitus oli lähinnä kai tuulettaa höyryjä ulos, kymmenen minuutin palstalukeminen riittää jo nostattamaan ihmisallergian näppylöiksi saakka.
Tiedän ettei se vastaa.
Se vähän potuttaa minua, koska olisin kernaasti sen tappelun käynyt juuri tänään.
*** - Retrohetero
tuiskutyttö kirjoitti:
Toi kuukautis juttukin on ihan ymmärrettävä..mä en ite edes pystyis siihe..oikein etoo koko ajatus.."minä itse rakastan homoja ylikaiken mutta ymmärrän täysin miksi raamatussa se kielletään.."
Et ymmärrä, mutta osaat kuitenkin poistaa tai
jättää sopivat rusinat pullaan? Itseasissa
minulla on vastaus kysymykseesi: raamattu on
niin täyttä ikivanhaa paskaa kun olla voi,
uhraisitko esim. ihmisiä atsteekkien malliin
jos niiden uskonnossa olisi muutama kiva rakkauden
sanoma?
"Toi ympäsrileikkauskin on sellanen kulttuurijuttu enemmänkin.."
No eipä ole. Se on peräisin kristinuskosta
ja se lukee raamatussa. Taas et kunnioita
kirjasta tuota kohtaa, mutta muut sopivasti
kelpaavat.
"Toi kuukautis juttukin on ihan ymmärrettävä..mä en ite edes pystyis siihe..oikein etoo koko ajatus.."
Jos sinua etoo, niin etooko kaikkia? Yhtä ihmistä
etoi mahdollisesti muutama tuhat vuotta sitten,
ja tälläisiä paskasääntöjä joku uskoo vielä.
Uskomatonta.
"ota huomioon että kulttuuri on ollut vähän erilainen joskus monta tuhatta vuotta sitten.."'
Joo-o, ja palvot tuollaisen kulttuurin kirjaa?
Miten vitussa muinainen lähi-itä liittyy
pohjoiseen Suomeen? Miksi pitäisi hakea moraalioppia
juuri tuosta kulttuurista, eikä noilta yllä mainituilta
atsteekeilta? - Agnostikkosissi
Tristar kirjoitti:
Tarkoitus oli lähinnä kai tuulettaa höyryjä ulos, kymmenen minuutin palstalukeminen riittää jo nostattamaan ihmisallergian näppylöiksi saakka.
Tiedän ettei se vastaa.
Se vähän potuttaa minua, koska olisin kernaasti sen tappelun käynyt juuri tänään.
***:) elähä sie ot nokkiis vuo paina päälle :)
- Tristar
Agnostikkosissi kirjoitti:
:) elähä sie ot nokkiis vuo paina päälle :)
En mie nokkiini, anteeksi vaan kun äyskin. Tänään on sellainen "eniten vituttaa kaikki" -päivä. Ärähtelen hellanlevyillekin...
*** Tristar kirjoitti:
Väität seuraavasi askeettisen ituhipin opetuksia, hipin joka käsittääkseni käski seuraajiaan myymään omaisuutensa ja antamaan sen tarvitseville.
Sinä shoppaat.
Sama hippi myös käski noudattamaan lakeja, nauvoja ja käskyjä jotka tulivat joko a)jumalalta tai b)häneltä itseltään. Nämä ohjeet ovat kirjattuna raamatussa.
Sinä sanot niitä ohjeita kulttuurillisiksi, ei niitä tarvitse noudattaa.
Missä kohtaa sinä Elät oppiesi mukaan, herää kysymys?
***Jeesus käski erästä rikasta miestä antamaan omaisuutensa pois KOSKA se oli este sille että hän pääsisi taivaaseen. Tavarat olivat hänelle tärkeämpi kuin Jumala. Mutta Jeesus sanoo myös että rikaskin voi taivaaseen päästä. Kyse on siitä että mikä on ihmiselle se ykkösjuttu elämässä. Onko se Jeesus vai omaisuus.
Aivan oikein. Jumalan käskyt löytyvät raamatusta.
1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
2. Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.
3. Pyhitä lepopäivä.
4. Kunnioita isääsi ja äitiäsi.
5. Älä tapa.
6. Älä tee aviorikosta.
7. Älä varasta.
8. Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
9. Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.
10. Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.
Lisäksi on myös :
“Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.
Näitä kun noudattaa niin elämä on varmasti paljon paremmin itsellä ja myös muilla.
Mutta kukaan ei näitä pysty täysin noudattamaan. se on tarkoituskin. Sen tarkoitus että me emme pysty kaikkia käskyjä noudattamaan on se että tajuaisimme Jeesuksen merkityksen omassa elämässämme.Agneisti kirjoitti:
Olet parantumaton aivokääpiö ja vitsi koko ihminen. Rationaaliseen ajatteluun kykenemätön, tekopyhä, omahyväinen, opikseen ottamaton ja epärehellinen aivokääpiö. Juuri sellainen ihminen joka saa oksennuksen nousemaan mahalaukustani.
Jos tuo kasvatti itseluottamustasi niin siitä oli varmaan sitten jotain hyötyä..:D
- Agneisti
tuiskutyttö kirjoitti:
Jos tuo kasvatti itseluottamustasi niin siitä oli varmaan sitten jotain hyötyä..:D
Voi voi pissikseni, ei ollut tarkoitus kasvattaa mitään itseluottamusta. Yritänpähän vain saada sinut hieman enemmän tietoiseksi omasta olemuksestasi, joka on omahyväisyyttä ja tekopyhyyttä täynnä. Ollaan niin Jeesususkovaista mutta silti rällästetään keskellä kulutusjuhlaa kuin mikäkin pissaliisa Paris Hilton.
Ehkä itsetietoisuus ei ole hihhulin hommaa. Itsepetos kylläkin. Sen puolesta puhuu tuo rusinapullateologiasi. Ne asiat, jotka et halua ottaa raamatussa vakavasti, kuittaat sen aikaiseksi kulttuuriksi, joka ei muka päde nykypäivänä. Epärehellisen pellen hommaa, mutta ethän sinä kuuntele, hihhuli kun olet. Omahyväinen kyvyttömyys ottaa opikseen on hihhulin perusominaisuus. - Tristar
tuiskutyttö kirjoitti:
Jeesus käski erästä rikasta miestä antamaan omaisuutensa pois KOSKA se oli este sille että hän pääsisi taivaaseen. Tavarat olivat hänelle tärkeämpi kuin Jumala. Mutta Jeesus sanoo myös että rikaskin voi taivaaseen päästä. Kyse on siitä että mikä on ihmiselle se ykkösjuttu elämässä. Onko se Jeesus vai omaisuus.
3. Pyhitä lepopäivä.
5. Älä tapa.
6. Älä tee aviorikosta.
7. Älä varasta.
10. Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.
Lisäksi on myös :
“Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.
Näitä kun noudattaa niin elämä on varmasti paljon paremmin itsellä ja myös muilla.
Mutta kukaan ei näitä pysty täysin noudattamaan. se on tarkoituskin. Sen tarkoitus että me emme pysty kaikkia käskyjä noudattamaan on se että tajuaisimme Jeesuksen merkityksen omassa elämässämme.Ahaa. Kymmenen käskyä toki osaat kopioida, poitsit siitä. Vaan aiheesta poikkeat pahasti. Käskyt me osaamme kaikki täällä ulkoa, mutta paha kyllä sinä näytit missaavan noin 99% siitä pyhästä kirjastasi.
Tahdon siis kysyä sinultakin; millä perusteella poimit noudatettavat käskyt (vaikka ne kymmenen) ja jätät huomiotta Mooseksen muut jorinat? Mikä on perusteesi sille mitä noudatat kaikista säännöistä ja mitä et? Jos Mooseksen muut käskyt koskevat juutalaisia, miksi nuo 10 siteeratuinta ovat erilaisia?
Ja ei, en odota vastausta. Odotan aiheenvaihtoa, väistelyä ja rusinapullia.
*** - --GG---
Tristar kirjoitti:
Ahaa. Kymmenen käskyä toki osaat kopioida, poitsit siitä. Vaan aiheesta poikkeat pahasti. Käskyt me osaamme kaikki täällä ulkoa, mutta paha kyllä sinä näytit missaavan noin 99% siitä pyhästä kirjastasi.
Tahdon siis kysyä sinultakin; millä perusteella poimit noudatettavat käskyt (vaikka ne kymmenen) ja jätät huomiotta Mooseksen muut jorinat? Mikä on perusteesi sille mitä noudatat kaikista säännöistä ja mitä et? Jos Mooseksen muut käskyt koskevat juutalaisia, miksi nuo 10 siteeratuinta ovat erilaisia?
***ymmärtänyt uutta liittoa niin ei sitten. Voi huoh...Vai vielä raamatun tuntijoita ihan.
1. Kun hän näki kansanjoukot, nousi hän vuorelle; ja kun hän oli istuutunut, tulivat hänen opetuslapsensa hänen tykönsä.
2. Niin hän avasi suunsa ja opetti heitä ja sanoi:
3. "Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta.
4. Autuaita ovat murheelliset, sillä he saavat lohdutuksen.
5. Autuaita ovat hiljaiset, sillä he saavat maan periä.
6. Autuaita ovat ne, jotka isoavat ja janoavat vanhurskautta, sillä heidät ravitaan.
7. Autuaita ovat laupiaat, sillä he saavat laupeuden.
8. Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.
9. Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman.
10. Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta.
11. Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.
12. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä.
Autuas on ihminen kun häntä solvataan Jeesukseen uskon tähden. Porukka tekee tässä vain raamattua todeksi :)
Kyllä raamattu myös sanoo,että omatunto myös kertoo ihmiselle asioita, siitä mikä on oikein ja väärin. Mutta suosittelen lukemaan raamatun eikä repimään hakumoottorilla sieltä sanoja miltä minusta näyttää valitettavan monen henkilön kohdalla tapahtuvan. - --GG---
Tristar kirjoitti:
Sinä sanot kulttuurillisiksi vain niitä käskyjä ja ohjeita joita et halua noudattaa. Ihan ymmärrettävää, mutta tekopyhää, ja typerää vielä myöntää se ääneen.
***käskyä ei ole kovin vaikea noudattaa kyllä eikä sitä,että on mukava toisia ihmisiä kohtaan aiheuttamatta kellekkään tuskaa ja kärsimystä?
Tuohon aika pitkälle tiivistyy kristinuskon sanoma. Tässä taas tiivistyy yksi toinen asia, joka liittyy aiheeseen kun täällä kovasti tunnutaan toisten tekemisiä ja tekemättä jättämisiä arvostelevan.
Evankeliumi Matteuksen mukaan 7
12. Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on LAKI ja PROFEETAT.
15. Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
16. Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
17. Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
18. Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
Serkkuni sanoin: Niihä se on - Retrohetero
--GG--- kirjoitti:
käskyä ei ole kovin vaikea noudattaa kyllä eikä sitä,että on mukava toisia ihmisiä kohtaan aiheuttamatta kellekkään tuskaa ja kärsimystä?
Tuohon aika pitkälle tiivistyy kristinuskon sanoma. Tässä taas tiivistyy yksi toinen asia, joka liittyy aiheeseen kun täällä kovasti tunnutaan toisten tekemisiä ja tekemättä jättämisiä arvostelevan.
Evankeliumi Matteuksen mukaan 7
12. Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on LAKI ja PROFEETAT.
15. Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
16. Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
17. Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
18. Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
Serkkuni sanoin: Niihä se on"Tuohon aika pitkälle tiivistyy kristinuskon sanoma"
Juu, mutta kristin uskonsanomaan kuuluu myös:
homoseksualismi on sairaus, lapset pitää aivopestä,
omaa uskoa ei saa tutkia kriittisesti, jos
et usko joudut helvettiin....
Kauniita on käskyt, mutta noi on normaalia
moraalia mikä ihmisellä on. Siihen ei tarvita
enää lisäksi muinaista puuseppä-taikuria. - --GG---
Retrohetero kirjoitti:
"Tuohon aika pitkälle tiivistyy kristinuskon sanoma"
Juu, mutta kristin uskonsanomaan kuuluu myös:
homoseksualismi on sairaus, lapset pitää aivopestä,
omaa uskoa ei saa tutkia kriittisesti, jos
et usko joudut helvettiin....
Kauniita on käskyt, mutta noi on normaalia
moraalia mikä ihmisellä on. Siihen ei tarvita
enää lisäksi muinaista puuseppä-taikuria.Joo ei siihen välttämättä tarvita. Myös raamattu kertoo tästä,että kaikki ollaan samalla viivalla. Ja tosiaan raamattuhan varoittaa toisten tuomitsemisesta myös.
11. Sillä Jumala ei katso henkilöön.
12. Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan;
13. sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.
14. Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
15. ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä -
16. sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan. Tristar kirjoitti:
Ahaa. Kymmenen käskyä toki osaat kopioida, poitsit siitä. Vaan aiheesta poikkeat pahasti. Käskyt me osaamme kaikki täällä ulkoa, mutta paha kyllä sinä näytit missaavan noin 99% siitä pyhästä kirjastasi.
***>>Tahdon siis kysyä sinultakin; millä perusteella poimit noudatettavat käskyt (vaikka ne kymmenen) ja jätät huomiotta Mooseksen muut jorinat? Mikä on perusteesi sille mitä noudatat kaikista säännöistä ja mitä et? Jos Mooseksen muut käskyt koskevat juutalaisia, miksi nuo 10 siteeratuinta ovat erilaisia?
- Atte Ateisti
tuiskutyttö kirjoitti:
>>Tahdon siis kysyä sinultakin; millä perusteella poimit noudatettavat käskyt (vaikka ne kymmenen) ja jätät huomiotta Mooseksen muut jorinat? Mikä on perusteesi sille mitä noudatat kaikista säännöistä ja mitä et? Jos Mooseksen muut käskyt koskevat juutalaisia, miksi nuo 10 siteeratuinta ovat erilaisia?
No miten olisi ympärileikkaus?
Ai mutta sehän taisikin olla vain miesten ongelma... - rusinapullakäsky
tuiskutyttö kirjoitti:
>>Tahdon siis kysyä sinultakin; millä perusteella poimit noudatettavat käskyt (vaikka ne kymmenen) ja jätät huomiotta Mooseksen muut jorinat? Mikä on perusteesi sille mitä noudatat kaikista säännöistä ja mitä et? Jos Mooseksen muut käskyt koskevat juutalaisia, miksi nuo 10 siteeratuinta ovat erilaisia?
joita juuri kukaan kristitty ei enää noudata. Niiden katsotaan olevan kulttuurellisia tai muutenkin kuuluvan siihen vanhaan testamenttiin, jonkä käskyt ja kiellot uudessa testamentissä kumottiin. Näinhän hihhulit siis meille aina selittävät, kun löytyy tuollaisia ikäviä ja ihmisarvoa ja ihmioikeuksia loukkaviä käskyjä. Mutta kun ne kymmenen käskyäkin löytyvät juuri siitä samasta vanhasta testamentista? Siellähän ne juuri ovat, Mooseksen kirjassa.
5. Moos. 22:5 "Nainen älköön käyttäkö miehen tamineita, älköönkä mies pukeutuko naisen vaatteisiin; sillä jokainen, joka niin tekee, on kauhistus Herralle, sinun Jumalallesi."
3. Moos. 21:9 "Jos papin tytär häpäisee itsensä haureudella, niin hän häpäisee isänsä; hänet poltettakoon tulessa."
2. Moos. 22:18 "Velhonaisen älä salli elää."
5. Moos. 22:13-21 "Jos joku on ottanut vaimon ja yhtynyt häneen, mutta sitten hylkii häntä ja sanoo: Minä otin tämän naisen vaimokseni, mutta kun ryhdyin häneen, en tavannut hänessä neitsyyden merkkiä (20) Jos syytös on tosi, jos tytössä ei tavattu neitsyyden merkkiä, silloin vietäköön tyttö isänsä talon ovelle, ja kaupungin miehet kivittäkööt hänet kuoliaaksi."
3. Moos. 21:16-23 "Ja Herra puhui Moosekselle sanoen: Älköön lähestykö kukaan, jossa on joku
vamma, älköön kukaan sokea tai ontuva, kukaan kasvoiltaan tahi jäseniltään muodoton, jalkansa tai kätensä taittanut, kyttyräselkäinen tai surkastunut, silmävikainen tai ihotautinen tai rupinen tai kuohittu. Älköön hän tulko esiripun luo älköönkä lähestykö alttaria, koska hänessä on vamma, ettei hän häpäisisi minun pyhäkköäni."
2. Moos. 21:7 "Jos joku myy tyttärensä orjaksi, älköön tämä pääskö vapaaksi, niinkuin miesorjat pääsevät."
3. Moos. 25:44-46 "Mutta orjasi ja orjattaresi, jotka hankit itsellesi, ostakaa kansoista, jotka asuvat teidän ympärillänne. Ja jättäkää ne jälkeenne perinnöksi lapsillenne, pysyväksi perintöomaisuudeksi; niitä saatte pitää ainaisesti orjinanne."
(No ilmankos israelilaiset kohtelevat palestiinalaisia siten kuin tekevät...) - Dresden
tuiskutyttö kirjoitti:
Jeesus käski erästä rikasta miestä antamaan omaisuutensa pois KOSKA se oli este sille että hän pääsisi taivaaseen. Tavarat olivat hänelle tärkeämpi kuin Jumala. Mutta Jeesus sanoo myös että rikaskin voi taivaaseen päästä. Kyse on siitä että mikä on ihmiselle se ykkösjuttu elämässä. Onko se Jeesus vai omaisuus.
3. Pyhitä lepopäivä.
5. Älä tapa.
6. Älä tee aviorikosta.
7. Älä varasta.
Lisäksi on myös :
Mutta kukaan ei näitä pysty täysin noudattamaan. se on tarkoituskin. Sen tarkoitus että me emme pysty kaikkia käskyjä noudattamaan on se että tajuaisimme Jeesuksen merkityksen omassa elämässämme.Missä kohtaa sanotaan, että lasten aivopesu on kiellettyä? Entäpä luonnon tuhoaminen ja saastuttaminen? Koskeeko 5. käsky myös eläimiä, mikro-organismeja ja kasveja vai tarkoittako se, että pelkästään ihmisiä ei saa tappaa?
- tunne,
tuiskutyttö kirjoitti:
se olikin vaan mun mielipide asiasta ja se miten sen asian koen. Minun mielestäni homous kielletään raamatussa aika selkeästi mutta esim ympärileikkauksesta on vähän vaihtelevaa asiaa. se ei ole mikään synti vaikka ei olisi ympärileikattu.
Minä en muuten sivuuta KAIKKIA raamatun ohjeita/käskyjä vetoamalla kulttuuriin.. Mutta se on pakko kuitenkin ottaa huomioon. Muuten ei voi kaikkia juttuja edes ymmärtää.kulttuuria ja sen taustoja niin tulkintasi on juuri tuo:
"Minun mielestäni homous kielletään raamatussa aika selkeästi"
Mooseksen kirjassa puhutaan makaamisesta mutta siinä ei puhuta homeksuaalisesta suuntatumisesta koska sellaisesta ei ollut mitään käsitystä noihin aikoihin joskin sitä esiintyi samalla tavoin kun tänäkin päivänä. Mooses ei vain viitannut siihen vaan erääseen toiseen ilmiöön. Sillä vitattiin näyryyttämiseen ja vallan käytöön, asiaan jota esiintyy vielä tänäkin päivänä. Vieraan heimon miehiä nöyryytettiin ja ilmiö pitäisi lähinnä luokitella mukalaisvihaksi tai rotusorroksi.
Muistanet kuvat Abugraib vankilasta Irakista. Seksiä on iät ja ajat käytetty nöyryyttävässä mielessä eikä mikään nöyryytä miestä kuin se että toinen hänet raiskaa. Raiskaaja ei tietenkään ole homo. Mutta uskovana tyttönä sinä et tietenkään tällaisista asioista ole edes tietoinen
Asiaa on nähty vain miltä se näyttää verrattuna omiin ennakkoluuloihin ja saanut sen tulkinnan jotsta sinäkin puhut.
Raamatun VT on ennen kaikkea juutalaisen kulttuurin perinnetietoa samallaa tavalla kun meidän Kalevala eikä siinä mielessä yhtään jälkimmäistä pyhempi. Atte Ateisti kirjoitti:
Ai mutta sehän taisikin olla vain miesten ongelma...mitäs siitä ympärileikkauksesta. Uskon koko sydämestäni että Jumalalle kelpaa kyllä ympärileikatut ja ympärileikkaamattomat ihmiset. Usko on tärkein. :)
rusinapullakäsky kirjoitti:
joita juuri kukaan kristitty ei enää noudata. Niiden katsotaan olevan kulttuurellisia tai muutenkin kuuluvan siihen vanhaan testamenttiin, jonkä käskyt ja kiellot uudessa testamentissä kumottiin. Näinhän hihhulit siis meille aina selittävät, kun löytyy tuollaisia ikäviä ja ihmisarvoa ja ihmioikeuksia loukkaviä käskyjä. Mutta kun ne kymmenen käskyäkin löytyvät juuri siitä samasta vanhasta testamentista? Siellähän ne juuri ovat, Mooseksen kirjassa.
5. Moos. 22:5 "Nainen älköön käyttäkö miehen tamineita, älköönkä mies pukeutuko naisen vaatteisiin; sillä jokainen, joka niin tekee, on kauhistus Herralle, sinun Jumalallesi."
3. Moos. 21:9 "Jos papin tytär häpäisee itsensä haureudella, niin hän häpäisee isänsä; hänet poltettakoon tulessa."
2. Moos. 22:18 "Velhonaisen älä salli elää."
5. Moos. 22:13-21 "Jos joku on ottanut vaimon ja yhtynyt häneen, mutta sitten hylkii häntä ja sanoo: Minä otin tämän naisen vaimokseni, mutta kun ryhdyin häneen, en tavannut hänessä neitsyyden merkkiä (20) Jos syytös on tosi, jos tytössä ei tavattu neitsyyden merkkiä, silloin vietäköön tyttö isänsä talon ovelle, ja kaupungin miehet kivittäkööt hänet kuoliaaksi."
3. Moos. 21:16-23 "Ja Herra puhui Moosekselle sanoen: Älköön lähestykö kukaan, jossa on joku
vamma, älköön kukaan sokea tai ontuva, kukaan kasvoiltaan tahi jäseniltään muodoton, jalkansa tai kätensä taittanut, kyttyräselkäinen tai surkastunut, silmävikainen tai ihotautinen tai rupinen tai kuohittu. Älköön hän tulko esiripun luo älköönkä lähestykö alttaria, koska hänessä on vamma, ettei hän häpäisisi minun pyhäkköäni."
2. Moos. 21:7 "Jos joku myy tyttärensä orjaksi, älköön tämä pääskö vapaaksi, niinkuin miesorjat pääsevät."
3. Moos. 25:44-46 "Mutta orjasi ja orjattaresi, jotka hankit itsellesi, ostakaa kansoista, jotka asuvat teidän ympärillänne. Ja jättäkää ne jälkeenne perinnöksi lapsillenne, pysyväksi perintöomaisuudeksi; niitä saatte pitää ainaisesti orjinanne."
(No ilmankos israelilaiset kohtelevat palestiinalaisia siten kuin tekevät...)kiitos kun näit noinkin paljon vaivaa..en pahemmin mitään mooseksen kirjaa lue. :) Vastaan nyt lyhyesti koska minulla on kiire..:) Kaikki nuo käskyt kuomoutuvat omasta mielestäni. Eikös rakkauden kaksoiskäskyyn sisälly paljon asiaa.. :) pitää rakastaa kaikkia ihmisiä ja noissa käskyissä ei sellainen toteudu..vai mitä?:)
- --GG---
Atte Ateisti kirjoitti:
Ai mutta sehän taisikin olla vain miesten ongelma...Mikään uskonto ei vaadi naisten sukuelinten silpomista, mutta monet uskovat erheellisesti, että raamattu ja koraani vaativat sitä. Koraani ja raamattu eivät edes mainitse tätä perinnettä.
Ja miesten ympärileikkaus kaiken lisäksi oikein suoritettuna ei vaikuta mihinkään jos olet tutkumuksia lukenut.
Lääketieteelliset perusteet
Miesten ympärileikkaus on saanut osakseen paljon keskustelua. Ympärileikkaus on suurelta osin yleisesti hyväksytty silloin kun se on tehty lääketieteellisin perustein ja asiallisesti. Lääketieteellisinä perusteluina ympärileikkaukselle on aiemmin pidetty muun muassa vähentyneitä virtsatietulehduksia, penissyöpää ja sukupuolitauteja sekä hygieniasyitä. Nykyään eräät tutkimukset ovat osoittaneet ympärileikkauksen vähentävän todennäköisyyttä saada HIV-tartunta[1]. Myös Maailman terveysjärjestö WHO on alkanut varovasti muuttaa asennettaan myönteisemmäksi ainakin HIV:n pahimmin koettelemilla alueilla Afrikassa[2]. Suomessa ainoana perusteltuna syynä mahdollisiin haittoihin suhteutettuna pidetään esinahan tiukkuudesta johtuvaa ympärileikkausta.
Mutta Jeesushan sanoo,että sillä ei ole itse asiassa väliä tekeekö sen vai ei. Siis se ei ole välttämättömyys. Ymmärsitkö? Dresden kirjoitti:
Missä kohtaa sanotaan, että lasten aivopesu on kiellettyä? Entäpä luonnon tuhoaminen ja saastuttaminen? Koskeeko 5. käsky myös eläimiä, mikro-organismeja ja kasveja vai tarkoittako se, että pelkästään ihmisiä ei saa tappaa?
no riippuu nyt vähän että millasta aivopesuu tarkotat.. uskonnon opettaminen on hyvä juttu.;) Mutta rakkauden kaksoiskäsky sisältää aika paljon..vai mitä? :)
no paha sanoo mistää mikro-organismeista mitää ku en edes tiiä mikä se on..:D Käskyssä älä tapa puhutaan ihan ihmisistä. Mutta tämä käsky ei tarkoita pelkästään ihan "oikeaa" tappamista.. Ihmisiä voi tappaa myös sisältä..ja se kielletään tässä käskyssä..- Agneisti
tuiskutyttö kirjoitti:
kiitos kun näit noinkin paljon vaivaa..en pahemmin mitään mooseksen kirjaa lue. :) Vastaan nyt lyhyesti koska minulla on kiire..:) Kaikki nuo käskyt kuomoutuvat omasta mielestäni. Eikös rakkauden kaksoiskäskyyn sisälly paljon asiaa.. :) pitää rakastaa kaikkia ihmisiä ja noissa käskyissä ei sellainen toteudu..vai mitä?:)
Pissishihhuli taitaa olla vähän kovilla. Näkee hymynaamojen suuresta määrästä.
Vaikeata on myöntää itselleen ja muille olevansa hölm. Siihen ei omahyväinen hihhuli kykene. - Tristar
tuiskutyttö kirjoitti:
Niitä muita "jumalalta saatuja" käskyjä joita kyseinen herrasmies oeptti valitulle kansalleen? Pyhien vietosta, rangaistuksista ja laeista. Minä missasin sen kohdan jossa sanottiin "ainiin, nämä eivät sitten koske kuin juutalaisia, nuo kymmenen koskevat sitten kaikkia"
Toki, sääntöihinsä sisältyy paljon asiaa eikä sitä kukaan ole kieltämässäkään. Kysymys on siitä miksi "asian" on teudän mieelstänne sanellut jokin aineeton kaikkivaltias entiteetti, eikä suinkaan ihmisen oma terve maalaisjärki?
*** Agneisti kirjoitti:
Pissishihhuli taitaa olla vähän kovilla. Näkee hymynaamojen suuresta määrästä.
Vaikeata on myöntää itselleen ja muille olevansa hölm. Siihen ei omahyväinen hihhuli kykene.en voi enää mitää ku nauraa sun viesteilles..:D
mikä jäi vielä epäselväks.. Kyllä mä taisin ihan asiallisesti ja oikein vastata kysymyksiin..eikä tuottanut ollenkaan vaikeuksia.:D- Agneisti
tuiskutyttö kirjoitti:
en voi enää mitää ku nauraa sun viesteilles..:D
mikä jäi vielä epäselväks.. Kyllä mä taisin ihan asiallisesti ja oikein vastata kysymyksiin..eikä tuottanut ollenkaan vaikeuksia.:DEi mikään jäänyt epäselväksi :) On harvinaisen selvää että sinä olet vitsi :) Harjoitat uskontoasi täysin omalla rusinapulla-asenteellasi, mikä tekee sinusta itsepetoksessa elävän tekopyhän teeskentelijän :) Muokkaat uskontosi periaatteita niin ettei ne ole ikävällä tavalla ristiriidassa kapitalistisen pissiselämäsi kanssa :)
- konna
--GG--- kirjoitti:
Mikään uskonto ei vaadi naisten sukuelinten silpomista, mutta monet uskovat erheellisesti, että raamattu ja koraani vaativat sitä. Koraani ja raamattu eivät edes mainitse tätä perinnettä.
Ja miesten ympärileikkaus kaiken lisäksi oikein suoritettuna ei vaikuta mihinkään jos olet tutkumuksia lukenut.
Lääketieteelliset perusteet
Miesten ympärileikkaus on saanut osakseen paljon keskustelua. Ympärileikkaus on suurelta osin yleisesti hyväksytty silloin kun se on tehty lääketieteellisin perustein ja asiallisesti. Lääketieteellisinä perusteluina ympärileikkaukselle on aiemmin pidetty muun muassa vähentyneitä virtsatietulehduksia, penissyöpää ja sukupuolitauteja sekä hygieniasyitä. Nykyään eräät tutkimukset ovat osoittaneet ympärileikkauksen vähentävän todennäköisyyttä saada HIV-tartunta[1]. Myös Maailman terveysjärjestö WHO on alkanut varovasti muuttaa asennettaan myönteisemmäksi ainakin HIV:n pahimmin koettelemilla alueilla Afrikassa[2]. Suomessa ainoana perusteltuna syynä mahdollisiin haittoihin suhteutettuna pidetään esinahan tiukkuudesta johtuvaa ympärileikkausta.
Mutta Jeesushan sanoo,että sillä ei ole itse asiassa väliä tekeekö sen vai ei. Siis se ei ole välttämättömyys. Ymmärsitkö?"lääketieteelliset perustelut".
Pakko kysyä, ihanko oikeasti sinä itse uskot tuota propagandaa, jota tänne ahkerasti levittelet. Kretuaineistoa, jne.
Mistä olit lainannut tuon tekstin noista ympärileikkaukselle myönteisistä asioista. Juutalaisten aineistostako?
Ainoa hyväksyttävä lääketieteellinen perusta ympärileikkaukselle on liian suppea esinahka, joka aiheuttaa miehelle kipua. Mitään muuta lääketieteellistä syytä ei ole. Ja nykyään lääketieteessä suhtaudutaan hyvin kriittisesti operaatioihin, joille ei ole perusteita. Ei umpilisäkkeitäkään poisteta ihmisiltä varmuuden vuoksi.
Toi HIV-juttu on suoranainen vale. Missä on enemmän HIViä kuin Afrikassa, jossa ukot ovat lähestulkoon kaikki ympärileikattuja. Ei tunnu suojelevan HIViltä. Kondomi suojaisi, mutta katolinen kirkko ei taas tykkää ehkäisystä.
Mitä jesseen tulee, niin olihan hän itse kuitenkin ympärileikattu. Joten jos kokee olevansa hänen seuraajansa, niin luulis ottavan esimerkistä mallia. - konna
Tristar kirjoitti:
Niitä muita "jumalalta saatuja" käskyjä joita kyseinen herrasmies oeptti valitulle kansalleen? Pyhien vietosta, rangaistuksista ja laeista. Minä missasin sen kohdan jossa sanottiin "ainiin, nämä eivät sitten koske kuin juutalaisia, nuo kymmenen koskevat sitten kaikkia"
Toki, sääntöihinsä sisältyy paljon asiaa eikä sitä kukaan ole kieltämässäkään. Kysymys on siitä miksi "asian" on teudän mieelstänne sanellut jokin aineeton kaikkivaltias entiteetti, eikä suinkaan ihmisen oma terve maalaisjärki?
***""jumalalta saatuja" käskyjä joita kyseinen herrasmies oeptti valitulle kansalleen? Pyhien vietosta, rangaistuksista ja laeista."
Kristityt selittävät mielellään, että uusi liitto tuli ja korjasi tilanteen. Koko "uusi liitto" on oikeastaan teologien epätoivoinen selitysyritys, ei sille mitään suoraa tukea raamatusta saa.
Ja joka tapauksessa se heidän jumalansa on ihmiselle asettanut noi käskyt. Jos ei nykyihmiselle, niin sen aikaiselle sitten. Koska ne käskyt ovat selvästi hulluja, he palvovat hullua jumalaa. - konna
--GG--- kirjoitti:
Joo ei siihen välttämättä tarvita. Myös raamattu kertoo tästä,että kaikki ollaan samalla viivalla. Ja tosiaan raamattuhan varoittaa toisten tuomitsemisesta myös.
11. Sillä Jumala ei katso henkilöön.
12. Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan;
13. sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.
14. Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
15. ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä -
16. sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.säännöt ja määräykset, joita Mooses jakeli nyt sitten jumalaltasi vai ei?
- --GG---
konna kirjoitti:
"lääketieteelliset perustelut".
Pakko kysyä, ihanko oikeasti sinä itse uskot tuota propagandaa, jota tänne ahkerasti levittelet. Kretuaineistoa, jne.
Mistä olit lainannut tuon tekstin noista ympärileikkaukselle myönteisistä asioista. Juutalaisten aineistostako?
Ainoa hyväksyttävä lääketieteellinen perusta ympärileikkaukselle on liian suppea esinahka, joka aiheuttaa miehelle kipua. Mitään muuta lääketieteellistä syytä ei ole. Ja nykyään lääketieteessä suhtaudutaan hyvin kriittisesti operaatioihin, joille ei ole perusteita. Ei umpilisäkkeitäkään poisteta ihmisiltä varmuuden vuoksi.
Toi HIV-juttu on suoranainen vale. Missä on enemmän HIViä kuin Afrikassa, jossa ukot ovat lähestulkoon kaikki ympärileikattuja. Ei tunnu suojelevan HIViltä. Kondomi suojaisi, mutta katolinen kirkko ei taas tykkää ehkäisystä.
Mitä jesseen tulee, niin olihan hän itse kuitenkin ympärileikattu. Joten jos kokee olevansa hänen seuraajansa, niin luulis ottavan esimerkistä mallia.nyt on uskosi koetuksella varmaan nimittäin luin jutun WIKISTÄ!!!! Ihmiset lainailevat tuon tuostakin wikiä niin teinpä minäkin niin. Väitätkö nyt,että wiki on kreapropagandaa suoltava lähde??? Kumma kyllä myös ateistit kovin mielellään lainailevat wikiä niin jos sitten minä lainaan niin heti muka propagandaa. NYT KUULE TARKISTA LOGIIKKASI JOOKOS???
- --GG---
konna kirjoitti:
säännöt ja määräykset, joita Mooses jakeli nyt sitten jumalaltasi vai ei?
kyllä oli.
- konna
--GG--- kirjoitti:
nyt on uskosi koetuksella varmaan nimittäin luin jutun WIKISTÄ!!!! Ihmiset lainailevat tuon tuostakin wikiä niin teinpä minäkin niin. Väitätkö nyt,että wiki on kreapropagandaa suoltava lähde??? Kumma kyllä myös ateistit kovin mielellään lainailevat wikiä niin jos sitten minä lainaan niin heti muka propagandaa. NYT KUULE TARKISTA LOGIIKKASI JOOKOS???
Olihan sekin saavutus, jos sain sinut suuttumaan:P
Lainauksissa kannattaa laittaa lähde, ja sinunkin pitäisi tietää Wikipedian rajoitukset. Siihen pitää
suhtautua lähdekriittisesti myös.
Eikä tuo selitä muita postauksiasi. Ja nyt en tarkoita niitä huumoripläjäytyksiä, mitkä ovat olleet aika hauskoja. - konna
--GG--- kirjoitti:
kyllä oli.
aivan kaiken tarpeellisen jumalastasi.
- Retrohetero
"Kristinuskolla tarkoitetaan laajalle levinnyttä uskomusta, jonka mukaan epäkuollut juutalaiszombi, joka oli oma isänsä, tekee sinut onnelliseksi ja ikuisesti eläväksi, jos et ole itseesi tyytyväinen vaan kadut monia tekojasi, syöt symbolisesti kosmisen juutalaiszombin lihaa ja juot tämän verta sekä telepaattisesti kerrot hänelle, että hän on sinun herrasi ja mestarisi ja että olet hänen orjansa. Kristinuskon mukaan näin toimimalla sielusi pelastuu synnistä, joka on olemassa siksi että kylkiluunainen vakuuttui valheista, jotka puhuva käärme kertoi taikapuusta. Pelastus tapahtuu vain, koska Jumala uhrasi julmasti ja verisesti poikansa joka oli Hän itse, jotta voisi muuttaa tilannetta jonka oli itse säätänyt ja korjata rikoksen, jonka kohteena Hän oli itse."
Lainaus Hikipediasta... - Atte Ateisti
Vastaus alkuperäiseen kysymkseesi: peruskoulu antaa riittävän pohjan ateismille.
Kansakoulupohja on vähän kehnompi, mutta koska sielläkin opetettiin lukemaan ja kirjoittamaan, oli sekin ihan hyvä pohja ateistiselle maailmankatsomukselle. - konna
lehmän?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496275Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6422594Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831209- 821113
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3121065Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.751064Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä591064- 65942
- 69923
- 228854