puheen ymmärtäminen?

nyt en siis tarkoita käskyjä vaan ihan puhetta.
kuin paljon teidän koissut ymmärtää tavallista puhetta?
kysyin tänään Humlelta että leikataanko kynnet ja se hävisi sen siliän tien kaapin alle!
jos kysyn että mennäänkö ulos niin heti on ovella. mutta jos sanon että saat mennä ulos pojan kanssa niin se menee heti kaapin alle piiloon.

12

541

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Likkis*

Vanhempi koirani on osoittaunut "yliälykkääksi" kaikin puolin...avaa ovia, kuuntelee ihmisten puhetta pää kalleellaan jne. Ja tietää tasan tarkkaan mitä tulee tapahtumaan jos puhutaan "kauppaan menemisestä", "korvien puhdistuksesta", "syömisestä", "lenkkeilystä" Tai esim. miehestäni nimeltä.
      Sillä on erinomainen kyky _oppia_ sanoja ja niiden merkityksiä.

Puhetta muutenhan koirat eivät ymmärrä. Ymmärtäisivätkin....olisi elämä monet kerrat 1000 kertaa helpompaa :)

• koirasi tämän

lauseen? "Taidankin taas varastaa jonkun nikin ja alkaa sillä ilkeilemään"

• tämän :"oletko jotenkin jälkeenjäänyt vai"?

• ruttu-nen

kyllä ymmärtävät ihan uskomattoman paljon. Meillä kans Tessa juoksee sängyn alle jos mainitaan kynsisakset tai turkin leikkuu. Juustosta tai muusta herkusta puhuttaessa molemmat on sekunnissa jääkaapin oven edessä. Eikä edes tarvitse äänensävyä mitenkään muuttaa vaan ihan tavallisesta puheesta ymmärtävät ne tietyt sanat. Jalo tietää kuka on ukko, kuka akka, kuka tyttö, kuka poika, ja kuka on äiskä. :-)) Jalo osaa myös viedä oikealle henkilölle jonkun tavaran jos sanoo esimerkiksi että vie akalle, silloin se ei luovuta ennen kuin on löytänyt akan.

En edes jaksa laskea kaikkia sanoja, mitä ne ymmärtävät, kun ne ymmärtävät niiiin paljon. :))

• Sama meillä....joskus tuntuuvat selvästikkin lukevan jopa ajatuksia....

• ruttu-nen
        Sikra kirjoitti:

Sama meillä....joskus tuntuuvat selvästikkin lukevan jopa ajatuksia....

Tuosta ajatusten luvusta tuli mieleen, että Jalo aistii aina jos olen vähänkin pahalla mielellä, silloin se tulee ihan viereen ja laittaa pään syliin tai yrittää piristää tuomalla minulle jonkun lelunsa eikä luovuta ennen kuin olen taas "oma itseni". Ja ainahan se saa minut paremmalle tuulelle. Mitä tekisinkään ilman Jaloa..

• tarkoitin. tällaisia tavallisia jutteluita.
        mennäänkö autolla?
        mamma menee töihin.
        mennäänkö nukkumaan?
        haluatteko jotain hyvää?
        tuleeko vieraita?
        mihin kissa on mennyt? tuntevat kaikki kissat nimeltä. nyt myös Siirin.
        missä kaveri on?
        katotaanko mikä sää on ulkona? silloin pitää koirat nostaa katsomaan mittaria.
        ompas kylmää. (juoksevat heti jonkun peiton alle ;-))))

• Eihän se

sitten ymmärtänyt, vai leikataanko teillä kynnet sängyn alla? Meillä koira ymmärtää, kun sanon, että leikataanpa kynnet, niin koira ojentaa tassun kerrallaan käsiteltäväksi. Eli siis tosiaan ymmärtää.

• puhetta ja usein toistuvia lauseita. Äänensävy on myös tärkeää.
      Vanhaherra on hauska. Meillä on yhteinen biisi tai oikeastaan kaksi. Sanat ovat muokatut. Osaa yhtyä lauluuni just oikeassa paikassa.
      Kaikki meillä kuuntelevat puhetta ja niille puhutaan paljon. Vanhemmat koirat jopa näin uskon lukevat jo ajatuksenikin.

• Piskinpoika kyllä ymmärtää puhetta, ja mitä kynsienleikkuuseen tulee, niin se lukee mun ajatuksia. Monesti on käynyt nii, että loikoillaan vierekkäin päivätorkuilla ja sitten sanaakaan sanomatta ja mitenkään tassuihin koskematta nousen sängystä ajatuksena hakea kynsisakset, niin poika on sängyn alla ennen kun mun jalat on lattialla...

• Monia

lauseita. Esim. onko nälkä, otatko ruokaa, tuo lelu tänne jne...

• nemojade

Meillä on joitakin selviä sanoja myös mitä ymmärtävät,ulos,safka ja kuka tulee ,tästä lopputulos ovella haukkuminen :) Varmaan oppivat yhdistämään tietyn sanan siihen mitä tapahtuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7250
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      724
      3418
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      158
      1719
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      318
      1682
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1375
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1361
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1260
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1227
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      249
      1217
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1144
    Aihe