Millä te voitelette leivokset, pullat yms. kun kananmunaa ette käytä? Mulla on siirtyminen vegaaniksi edessä, ja olis kiva oppia lisää näistä eläinperäisten aineiden korvaamisesta.
Leivosten voitelu
7
5054
Vastaukset
- tarvi voidella
siis välttämättä.
Joskus olen käyttänyt pullien pinnalla vesi-siirappiseosta, mutta sen kanssa saa sitten varoa ettei pala... - ---
Itse olen välillä voidellut soija- tai kauramaidolla. Hyviä tulee myös jos paistamisen alku- ja loppuvaiheilla sivelee margariinilla. Nams.
- Vegaani16-vee
Heippa!
Paras tapa on voidella soijamaidolla, sillä leivosten voitelu munallahan perustuu juuri siihen, että proteiinit denaturoituvat eli niiden rakenne hajoaa pysyvästi kuumuudesta.
Näin ollen paras ratkaisu on sekoittaa soijajauhoa veteen ja sivellä leivokset sillä. Perustelu on se, että kyseinen seos sisältää runsaasti proteiinia!
Hyviä herkkuhetkiä.
Ps. leivontaa varten; yhden munan leivonnassa voi korvata vahvalla soijamaidolla, mutta useampi muna korvautuu hyvin esim. noeggillä :) - Neito..
mausteöljy sopii hyvin mehevöittämään leivonnaisia.
http://www.mildola.fi/FIN/product/retail/ - - - -
Itse en korvaa kananmunia millään lailla leivonnassa. Ainakin pullataikinat yms. onnistuvat vallan mainiosti ilman munaa. =)
- Ei kananmunaa
Mutta entäs sitten kun kananmunaa käytetään kohottavana ainesosana?? :)
- Pvegan
Onko kukaan kayttanyt aquafabaa voiteluun, toimiiko?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911264Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221118- 48834
- 70830
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50705- 33682
- 60669
- 52647
- 50645