viisaudenhampaan poisto

meniköhän oikein

kävin hammaslääkärillä 5päivää sitten.Tarkoituksena oli vain paikata yksi hammas ja korjata lohjennut viisaudenhammas.Hammas paikattiin mut viisaudenhampaan lääkäri halusikin vetää pois. Ei kuullemma kannattanut enään korjata.Siinä sitä sitten revittiin ja tiukassa oli. Puudutukset laitettiin mut tuska alko oleen niin helvetillistä et eka huusin et mulla irtoo leukaluu ja kädet alko meneen jo niille vempaimille suussa.Lääkäri vaan sano et ei käsiä tänne ja kohta lähtee.Mua sattu ihan sikana niin sit huusin et kohta mää oksennan ja kädet taas huito. ... Juu juu ihan kohta lähtee, missä tää hammas on oikein kiinni, antaisitko kirurgin veitsen kyseli tuskastunu lääkäri ja alko vapisevin käsin katkoo jotain suussani sillä kirurgin veitsellä.Hoitaja sano et mää työnnän tota kieltä vähän sivuun ettet sää viillä siihen.Hammas lähti, tuppoja suuhun .Kysyttiin oonko omalla autolla et nyt pitäisi lähteä ajaan 10 km päähän kirurgille, ku suusta on revenny jotain.Myöskin pala luuta oli lähtenyt hampaan mukana. Kerroin et ajosta ei tule mitään mut onneks ukko oli kotona joten lähti kuskiksi.Suuhun laitettiin paljon tikkejä, antibiootit ja 800 buranat ja kotiin lepään. Kurkku aivan sairaan kipee. Ei pystyny moneen päivään nieleen mitään joten syöminen tosi vaikeeta. Nyt on suun vierestä naama ihan mustana ja siitä alaspäin kurkku aatamin omenaan asti. Myös kurkku sisältä on musta ja silmä. Onko muilla tullut naama,kurkku tai silmä mustaksi.Mietityttää et eikö näitä jos hammas on luussa kii,ym ongelmia näe hammas kuvista. Olisko ollu viisasta lähettää suoraan kirurgille.Mulle jäi kyllä ikuiset traumat ja vielä pitäs mennä tikit poistaan. en tiedä kykenenkö.

9

4854

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuulustaa hurjalta, jopa ammatti ihmiselle. Tikin poisto ei ole lähellekkään sama asia. hampaat ovat kiinni leuka luussa ja ne näkyy röntgen kuvissa, mutta se ei näy kuinka tiukassa ne on. Viisauden hampaat ovat ihmisellä ylimääräiset. Jos ne on pahasti reikiintyneet, lohjenneet ym.. niitä ei kannata lähteä korjaamaan. Hoitotulos on epävarmaa. Tod. näk. hammaslääkäri osui johonkin isompaan verisuoneen. Kosmeettinen ongelmahan se on nyt. Mutta jos se ei ole kovin kipeä enää tai puuduksissa ei hätää. Yleensä viisureiden poisto on ihan normaali juttu.

• lekuri sulla

No jo on lekuri sulla! Tais jäädä mun viisurit suuhun. Ja pala leukaluuta... jääköhän siitä jo joku pysyvä jälki naamaan. Toivottavasti ei.

• Suski**

Millä puoskarilla sie oikeen oot joutunu käymään...:(

• kertomus sinulla on !

Ymmärsikö hammaslääkärisi pyytää edes anteeksi, että teloi sinut tuollaiseen kuntoon?
      Pahalta tuntui lukea kertomustasi ja täytyy kyllä sanoa, että itse olen kokenut hammasalalla vaikka mitä, viisaudenhampaan poistoja, leikkauksia, juurihoitoja, esimerkiksi.

• savali

Ei mulla onneksi noin kamalaa kohtelua koskaan ole ollut ja pelkään hammaslääkäriä muutenkin.

Olitko ihan terveyskeskuksen hammalääkärillä?
        Se taisi olla niitä vanhoja hammaslääkäreitä jotka ei välitä potilaastaan vaan kiduttaa toista.

Kuullut niin kamalia juttuja että huh.

Mulla vielä yksi viisaudenhammas joka joskus jos pitää saada pois joudutaan leikkaamaan,kun se tulee hieman vinoon ja se mua jo valmiiksi kammostuttaa.

Kannattaisiko tehdä valitus?

• vaihda parempaan !

Kehottaisin Sinua joka tapauksessa vaihtamaan hammaslääkäriä. Tuo ei vaikuttanut oikein ammattaitoiselta touhulta.
      Olitko kunnalisella puolella hoidossa? Myös kuntapuolella voi vaihtaa hammaslääkäriä. Kysy sieltä hoitolan kansliasta miten tulee menetellä.
      Jos olisi minun asiani kysymyksessä, en enää missään tapauksessa menisi tuollaiselle tohelolle.

• meniköhän oikein

Ei todellakaan ole tarkoitus ketään pelotella.Kyllä minulta on aikaisemminkin poistettu viisaudenhampaita ja kaikki on sujunut ihan hyvin.Kävin kunnallisessa hammaslääkärissä , mutta olen kyllä saanut siellä ihan hyvää hoitoa PAITSI NYT.Kävin näyttämässä suutani yksityisellä kun on toi poskiontelo kipee siltäpuolen mistä hammas vedettiin.Pitää kummaa pulputusta makuuasennossa ja on tukkoinen särkee.Kehui et hampaan poistossa on saattanut tulla reikä poskionteloon.Nyt pitää antaa tän haavan parantua ja jos niin on niin täytyy kuullemma leikata uudelleen.

• hoito !
        meniköhän oikein kirjoitti:

Ei todellakaan ole tarkoitus ketään pelotella.Kyllä minulta on aikaisemminkin poistettu viisaudenhampaita ja kaikki on sujunut ihan hyvin.Kävin kunnallisessa hammaslääkärissä , mutta olen kyllä saanut siellä ihan hyvää hoitoa PAITSI NYT.Kävin näyttämässä suutani yksityisellä kun on toi poskiontelo kipee siltäpuolen mistä hammas vedettiin.Pitää kummaa pulputusta makuuasennossa ja on tukkoinen särkee.Kehui et hampaan poistossa on saattanut tulla reikä poskionteloon.Nyt pitää antaa tän haavan parantua ja jos niin on niin täytyy kuullemma leikata uudelleen.

Kirjoittamastasi tulee mieleen se mahdollisuus, että hammasta poistettaessa on syntynyt yhteys poskionteloon (mainitset "pulputuksesta").
        Kyllä sinulle varmaan vielä tulee asiaa hammaslääkäriin,kun se poskionteloyhteys pitää tietenkin tukkia.
        Äläkä todellaan mene sille alkuperäiselle hammaslääkärille, vaan suunnistat suoraan yksityiselle,jossa saat hyvän ja asiantuntevan hoidon.

• ja hyvin meni!!!
        hoito ! kirjoitti:

Kirjoittamastasi tulee mieleen se mahdollisuus, että hammasta poistettaessa on syntynyt yhteys poskionteloon (mainitset "pulputuksesta").
        Kyllä sinulle varmaan vielä tulee asiaa hammaslääkäriin,kun se poskionteloyhteys pitää tietenkin tukkia.
        Äläkä todellaan mene sille alkuperäiselle hammaslääkärille, vaan suunnistat suoraan yksityiselle,jossa saat hyvän ja asiantuntevan hoidon.

Itsellä otettiin suupolilla julkisella sektorilla kolme viisaudenhammasta kerralla! Oli hyvä ja asiantunteva hoito. Ei tehnyt ollenkaan kipeää ja särkylääkeresepti mukaan suulliset ja kirjalliset hoito-ohjeet ja lisäksi antibioottikuuri päälle. Sitten sain vielä tuppoja kylmäpussin. Eipä ole valittamista ja halpaa oli!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6475
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      656
      2757
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1239
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1185
    5. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      91
      1174
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1113
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1100
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      275
      1088
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      71
      985
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      229