Ei koskaan aborttia!!!

On Rikos Ihmisyyttä vastaan

Kaikki surmaaminen on rikos ihmisyyttä vastaan, ja siihen yllyttäminen pahin.

31

1015

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen sitä

mieltä että abortti on yksi hienoin edistys naisten aseman parantumisessa. Naisella on muitakin rooleja kuin äitiys joten on aivan oikein että ei-toivotun raskauden voi keskeyttää.

En pidä alkion surmaamista niin pahana kuin monia muita asioita maailmassa.

• vaan,

että tällä "hienolla edistyksellä" heikennetään lasten asemaa ja mitä törkeimmällä tavalla.

• lasten
        vaan, kirjoitti:

että tällä "hienolla edistyksellä" heikennetään lasten asemaa ja mitä törkeimmällä tavalla.

asema paranee. Raskaus, synnytys ja äitiys/adoptio ei ole enää vain pikkujuttu tai pakkopullaa vaan sitä tehdään vain jos aidosti halutaan. Voidaan panostaa lapsen hyvinvointiin jos halutaan tai kun halutaan, ei enää hätäisiä raskauksia ja katkeria äitejä. Voi myös valita lapsettomuuden elämäntavakseen ja elää muille asioille. Ehkäisy on ensisijainen tekijä tässä mutta abortti tukee sitä tarvittaessa.
        Lapset eivät enää ole liukuhihnalta tulevia tuotteita vaan niitä tehdään aidosta halusta ja rakkaudesta, ei pakosta. Jos ei halua eikä rakasta niin ei tarvitse tehdä. Hienoa!

• edistyä

Nainen voi parhaiten edistää omaa asemaansa valitsemalla seuransa ja käyttämällä ehkäisyä, ei ole vaikeaa.
        Silloin tulee vain toivottuja lapsia.

• harmi..
        edistyä kirjoitti:

Nainen voi parhaiten edistää omaa asemaansa valitsemalla seuransa ja käyttämällä ehkäisyä, ei ole vaikeaa.
        Silloin tulee vain toivottuja lapsia.

etteivät kaikki.

Mutta pakkosynnytys ei tähän asiaan auttaisi ollenkaan. Abortti on noista kahdesta aina parempi.

Joillekkin ehkäisy on todella vaikeaa, en ymmärrä sen laiminlyömistä. Vaihtoehtoja on nykypäivänä aika paljon. E-pillerit ovat loistava keksintö parisuhteessa oleville, kaikille ne eivät käy mutta joillakin jopa parantavat elämänlaatua kuten itselläni.

Toki aina pieni mahdollisuus että niistäkin huolimatta tulee raskaaksi..

• lasten kirjoitti:

asema paranee. Raskaus, synnytys ja äitiys/adoptio ei ole enää vain pikkujuttu tai pakkopullaa vaan sitä tehdään vain jos aidosti halutaan. Voidaan panostaa lapsen hyvinvointiin jos halutaan tai kun halutaan, ei enää hätäisiä raskauksia ja katkeria äitejä. Voi myös valita lapsettomuuden elämäntavakseen ja elää muille asioille. Ehkäisy on ensisijainen tekijä tässä mutta abortti tukee sitä tarvittaessa.
        Lapset eivät enää ole liukuhihnalta tulevia tuotteita vaan niitä tehdään aidosta halusta ja rakkaudesta, ei pakosta. Jos ei halua eikä rakasta niin ei tarvitse tehdä. Hienoa!

asema paranee siis tappamalla?! :D :D

Harvempi on pakotettu toimintaan jonka riskinä tietää olevan lapsen "tekeminen" kohtuun. Eli lapsi on tehty jo siinä vaiheessa kun se siellä kelluu!

• tuossa vaiheessa
        aavausva kirjoitti:

Harvempi on pakotettu toimintaan jonka riskinä tietää olevan lapsen "tekeminen" kohtuun. Eli lapsi on tehty jo siinä vaiheessa kun se siellä kelluu!

kun raskaus on aluillaan menevät naisen oikeudet alkion oikeuksien yli. Jos raskaana oleva nainen kokee raskauden olevan hänelle kohtuuton rasite hän voi sen tiettyyn pisteeseen saakka keskeyttää. En näe tuossa mitään ongelmaa.

Pakkosynnytys rangaistuskeinona ei lisää ihmisoikeuksia vaan polkee ne entistä syvemmälle lokaan.

• tuossa vaiheessa kirjoitti:

kun raskaus on aluillaan menevät naisen oikeudet alkion oikeuksien yli. Jos raskaana oleva nainen kokee raskauden olevan hänelle kohtuuton rasite hän voi sen tiettyyn pisteeseen saakka keskeyttää. En näe tuossa mitään ongelmaa.

Pakkosynnytys rangaistuskeinona ei lisää ihmisoikeuksia vaan polkee ne entistä syvemmälle lokaan.

kumpi oikeus on tärkeempi, 'olla kohtuuton rasite' eli ei-haluaminen, vai elämä?

Jos kyse ois tasa-arvosista yksilöistä (niinkun pitäs olla) niin järjestys ja edellemeno on ilmiselvä.

Pakkosynnytyksestä voidaan puhua vain raiskauksista alkaneiden raskauksien kohdalla.

• iso asia,
        aavausva kirjoitti:

kumpi oikeus on tärkeempi, 'olla kohtuuton rasite' eli ei-haluaminen, vai elämä?

Jos kyse ois tasa-arvosista yksilöistä (niinkun pitäs olla) niin järjestys ja edellemeno on ilmiselvä.

Pakkosynnytyksestä voidaan puhua vain raiskauksista alkaneiden raskauksien kohdalla.

ja se täytyy kantaa vain jos sen osaa kantaa rakkaudella ja huolenpidolla. Muutoin se on parempi keskeyttää.

Mielestäni elämä menee naisen kehon määräämisoikeuden edelle vasta silloin kun elämä on mahdollista naisen kehon ulkopuolella.

• tappaa toista ihmistä
        tuossa vaiheessa kirjoitti:

Eli et voi sanoa, että naisen oikeudet menevät lapsen oikeuksien yli. Elämä on aina ensisijainen oikeus. Sen jälkeen vasta tulevat muut oikeudet. Sikiö voidaan poistaa vain, jos se uhkaa äidin henkeä( esim kohdunulkopuolisessa raskaudessa.) Tällaisia tapauksia on aika harvoin.

Synnytys on väistämätön tapahtuma, jos on tullut raskaaksi, mutta kukas käski ryhtyä sukupuolisuhteeseen. Ei siis voida puhua pakkosynnytyksestä, jos on itse vapaaehtoisesti ollut sukupuoliyhteydessä.

• jos on tullut
        iso asia, kirjoitti:

ja se täytyy kantaa vain jos sen osaa kantaa rakkaudella ja huolenpidolla. Muutoin se on parempi keskeyttää.

Mielestäni elämä menee naisen kehon määräämisoikeuden edelle vasta silloin kun elämä on mahdollista naisen kehon ulkopuolella.

vapaaehtoisesti raskaaksi eikä raiskauksen tai hyväksikäytön seurauksena, niin siitä aiheutuu velvollisuus synnyttää. Aborttilakia pitäisi kiristää kovasti ja sallia abortti vain hengenvaarassa oleville tai rikoksen kautta raskaiksi tulleille.

• lukihäiriö varmaan
        jos on tullut kirjoitti:

vapaaehtoisesti raskaaksi eikä raiskauksen tai hyväksikäytön seurauksena, niin siitä aiheutuu velvollisuus synnyttää. Aborttilakia pitäisi kiristää kovasti ja sallia abortti vain hengenvaarassa oleville tai rikoksen kautta raskaiksi tulleille.

Tullut vapaaehtoisesti raskaaksi???
        En itse ainakaan ole tullut vapaaehtoisesti raskaaksi. Kaikkea muuta. Vapaaehtoisesti olen kyllä ollut sukupuoliyhteydessä.
        Velvollisuus synnyttää???
        Entä jos ei pysty synnyttämään, for real. Miten velvollisuus synnyttämiseen määritellään? Mitkä ovat isän velvollisuudet?
        Nyt tavallaan vedotaan taas Raamattuun ja aikaan jolloin uskottiin että maapallon reunan yli putoaa. Jos raskauden keskeytys pitää kieltää pitää KAIKKI lääketiede kieltää samoilla perusteilla. Ihmisen fyysiseen olemukseen puuttuminen on brutaalia ja vastoin luonnon lakeja. Ihminen on määrätty syntymään ja elämään juuri sellaisena kuin on. Ihan sama voitaisiinko asioita muuttaa, niin ei saa tehdä. Niin ei saa tehdä, koska se on väärin ja kurjaa ja koska Jeesuksen aikaan maalla ei sellaisista asioista vielä tiedetty mitään. Eli Hallelujaa vaan ja jos saadaan flunssa EI SITÄ SAA LÄÄKITÄ, koska elämän kiertokulkuun ei saa puuttua. Jos kuolee keuhkokuumeeseen, ei sille voi mitään =(

• :D..:D
        tappaa toista ihmistä kirjoitti:

Eli et voi sanoa, että naisen oikeudet menevät lapsen oikeuksien yli. Elämä on aina ensisijainen oikeus. Sen jälkeen vasta tulevat muut oikeudet. Sikiö voidaan poistaa vain, jos se uhkaa äidin henkeä( esim kohdunulkopuolisessa raskaudessa.) Tällaisia tapauksia on aika harvoin.

Synnytys on väistämätön tapahtuma, jos on tullut raskaaksi, mutta kukas käski ryhtyä sukupuolisuhteeseen. Ei siis voida puhua pakkosynnytyksestä, jos on itse vapaaehtoisesti ollut sukupuoliyhteydessä.

Minä tulin raskaaksi mutta ei synnytys ollut väistämätön tapahtuma :D Eikä tule olemaan jatkossakaan jos raskaaksi vielä tulisin.
        Ja kyllä mielestäni naisen oikeudet menevät alkion/sikiön oikeuksien (myös oikeuden syntyä) edelle MIKÄLI raskaana oleva nainen näin haluaa.

• lukihäiriö varmaan kirjoitti:

Tullut vapaaehtoisesti raskaaksi???
        En itse ainakaan ole tullut vapaaehtoisesti raskaaksi. Kaikkea muuta. Vapaaehtoisesti olen kyllä ollut sukupuoliyhteydessä.
        Velvollisuus synnyttää???
        Entä jos ei pysty synnyttämään, for real. Miten velvollisuus synnyttämiseen määritellään? Mitkä ovat isän velvollisuudet?
        Nyt tavallaan vedotaan taas Raamattuun ja aikaan jolloin uskottiin että maapallon reunan yli putoaa. Jos raskauden keskeytys pitää kieltää pitää KAIKKI lääketiede kieltää samoilla perusteilla. Ihmisen fyysiseen olemukseen puuttuminen on brutaalia ja vastoin luonnon lakeja. Ihminen on määrätty syntymään ja elämään juuri sellaisena kuin on. Ihan sama voitaisiinko asioita muuttaa, niin ei saa tehdä. Niin ei saa tehdä, koska se on väärin ja kurjaa ja koska Jeesuksen aikaan maalla ei sellaisista asioista vielä tiedetty mitään. Eli Hallelujaa vaan ja jos saadaan flunssa EI SITÄ SAA LÄÄKITÄ, koska elämän kiertokulkuun ei saa puuttua. Jos kuolee keuhkokuumeeseen, ei sille voi mitään =(

ryhdyt seksiin niin varmasti tiedät mitä siitä voi huonoimman tuurin sattuessa aiheutua..mutta teet sen silti.

Harvalla on fyysistä estettä synnyttää. Ja onhan keisarileikkaus keksitty.

Ei terveyttä edistävää lääketiedettä täydy kieltää, miks ihmeessä? Abortissa ei ole kyse minkään sairauden hoidosta. Normaalisti lääketieteellä pyritään suojelemaan elämää, ei tuhoamaan sitä.

• :D..:D kirjoitti:

Minä tulin raskaaksi mutta ei synnytys ollut väistämätön tapahtuma :D Eikä tule olemaan jatkossakaan jos raskaaksi vielä tulisin.
        Ja kyllä mielestäni naisen oikeudet menevät alkion/sikiön oikeuksien (myös oikeuden syntyä) edelle MIKÄLI raskaana oleva nainen näin haluaa.

murhaajat tietysti ajattelee sillä hetkellä kun uhriltaan henkeä riistää, että niiden omat haluamiset menee uhrin elämän edelle eikä sille kukaan mitään voi.. mutta olikohan se kuitenkaan periaatteessa ihan näin? Tekikö se sille uhrille oikeudenmukasen teon?

• iso asia, kirjoitti:

yhtä hyvinhän se lapsi siellä kohdussa elää ja kasvaa, ajattelipa sitä kantava nainen mitä tahansa!

• vähättelemään
        aavausva kirjoitti:

yhtä hyvinhän se lapsi siellä kohdussa elää ja kasvaa, ajattelipa sitä kantava nainen mitä tahansa!

naisen osaa ja ajatuksia siinä vaiheessa kun alkion/sikiön kohtalo on vain ja ainoastaan tämän naisen käsissä ja päätettävissä. Naisen ulkopuolelle ajaminen raskaustilanteessa on loistava abortin edistäjä, kukapa haluaisi ei-toivottua raskauttaan jatkaa kun kukaan ei välitä ja väitetään ulkopuoliseksi raskaudessa.

Olen edelleen sitä mieltä että ei-toivotun raskauden jatkaminen ei ole suotavaa.

• monikaan
        aavausva kirjoitti:

murhaajat tietysti ajattelee sillä hetkellä kun uhriltaan henkeä riistää, että niiden omat haluamiset menee uhrin elämän edelle eikä sille kukaan mitään voi.. mutta olikohan se kuitenkaan periaatteessa ihan näin? Tekikö se sille uhrille oikeudenmukasen teon?

uhri on ollut aikeissa pesiä murhaajan kehossa 9 kuukautta tullakseen sitten tuskallisesti ulos ruumiinaukosta. Mutta jos näin olisi tilanne niin olen sitä mieltä että murhaajan teko oli ymmärrettävä ja oikeutettu eikä uhria olisi voinut elävänäkään muualle siirtää.

• monikaan kirjoitti:

uhri on ollut aikeissa pesiä murhaajan kehossa 9 kuukautta tullakseen sitten tuskallisesti ulos ruumiinaukosta. Mutta jos näin olisi tilanne niin olen sitä mieltä että murhaajan teko oli ymmärrettävä ja oikeutettu eikä uhria olisi voinut elävänäkään muualle siirtää.

mielestäsi toinen on oikeus murhata ilman inhimillistä auttamisvelvollisuutta jos hänen elämänsä on tilapäisesti kiinni tuon murhaajan kehosta.. just! Toivottavasti kukaan ei vain joudu hengenvaaraan niin että olet ainoa joka voisi auttaa...muista myös sanasi silloin jos olet itse toisen elintärkeää apua vailla.

• ei edellytä
        aavausva kirjoitti:

mielestäsi toinen on oikeus murhata ilman inhimillistä auttamisvelvollisuutta jos hänen elämänsä on tilapäisesti kiinni tuon murhaajan kehosta.. just! Toivottavasti kukaan ei vain joudu hengenvaaraan niin että olet ainoa joka voisi auttaa...muista myös sanasi silloin jos olet itse toisen elintärkeää apua vailla.

9 kuukauden ja itse asiassa loppuelämän sitoutumista sekä synnytystä niin toki autan ;)
        Jos se vaatii hälytyssoiton, elvytystä tms toimintaa niin ei siinä ihan 9 kuukautta elämästäni mene jos autan.

• olla näin??
        aavausva kirjoitti:

Kyllä, todennaköisesti paranee, jos vaihtoehtona on syntyä ei toivottuna, rakkaudettomaan perheeseen, jossa joutuu alistetuksi, huonosti kohdelluksi, pahoinpidellyksi, henkisesti kidutetuksi, väärin- tai hyväskikäytetyksi, hyljätyksi tai muuten laiminlyödyksi.

Lapsi on niin arvokas, että hänen täytyy ssaada syntyä rakastettuna, haluttuna. Lapelle pitää olla äiti täysipäiväisesti huolehtien ja hoivaten.

Eikö ole ymmärrttävää, että jos nainen tuntee itsensä ja tietää ettei lapselle kykene tarjoamaan lapsen ansaitsemaa huolenpitoa ja rakkautta, eikä siksi halua lasta synnyttää, on parempi jättää lapsi tekemättä kuin pilata monta elämää.

• periaatteessa
        ei edellytä kirjoitti:

9 kuukauden ja itse asiassa loppuelämän sitoutumista sekä synnytystä niin toki autan ;)
        Jos se vaatii hälytyssoiton, elvytystä tms toimintaa niin ei siinä ihan 9 kuukautta elämästäni mene jos autan.

tietenkään puhelinta tai muuta apua ei ole saatavilla vaan olet ainoa joka vois pelastaa.
        Eikä lapseenkaan sen 9 kk jälkeen oo sitoutunu kun sen antaa pois.
        Ja huom. onhan jonkun syntyneen/aikuisen fyysinen auttaminen hiukan raskaampaa (edellyttää aktiivitoimia) kuin kantaa jotakin mikä pysyy kropassa mukana itsestäänkin. Ja keisarinleikkauskin on keksitty..

• osako
        olla näin?? kirjoitti:

Kyllä, todennaköisesti paranee, jos vaihtoehtona on syntyä ei toivottuna, rakkaudettomaan perheeseen, jossa joutuu alistetuksi, huonosti kohdelluksi, pahoinpidellyksi, henkisesti kidutetuksi, väärin- tai hyväskikäytetyksi, hyljätyksi tai muuten laiminlyödyksi.

Lapsi on niin arvokas, että hänen täytyy ssaada syntyä rakastettuna, haluttuna. Lapelle pitää olla äiti täysipäiväisesti huolehtien ja hoivaten.

Eikö ole ymmärrttävää, että jos nainen tuntee itsensä ja tietää ettei lapselle kykene tarjoamaan lapsen ansaitsemaa huolenpitoa ja rakkautta, eikä siksi halua lasta synnyttää, on parempi jättää lapsi tekemättä kuin pilata monta elämää.

abortintekijöistä on lapsen kärsimyksistä nauttivia sadisteja? Eli tappavat lapsen koska muuten kohtelu olis tota luokkaa??

Sairasta porukkaa...

• justiinsa
        aavausva kirjoitti:

ryhdyt seksiin niin varmasti tiedät mitä siitä voi huonoimman tuurin sattuessa aiheutua..mutta teet sen silti.

Harvalla on fyysistä estettä synnyttää. Ja onhan keisarileikkaus keksitty.

Ei terveyttä edistävää lääketiedettä täydy kieltää, miks ihmeessä? Abortissa ei ole kyse minkään sairauden hoidosta. Normaalisti lääketieteellä pyritään suojelemaan elämää, ei tuhoamaan sitä.

Onhan keisarileikkaus keksitty. Ja kissankurat. Miksi minut pitää halkaista sen vuoksi, että jonkun mielestä minulla on velvollisuus synnyttää??
        Juu, tiedetään se ..tun-leikkaus on 3 kertaa tehty. Ja mikään ei muuten ole enempää perseestä kuin se.
        Se muuten on ollut MINUN terveydentilaani sekä fyysistä että psyykkistä lamannuttava toimenpide. Ja se vaan pitää tehdä kun kaikkien mahdollisten vauvojen pitää voida syntyä, kun kaikki ei voi niitä saada.
        Ja minunko pitää luopua seksistä siksi, että mahdollisesti ehkäisemälläkin tulen raskaaksi enkä mitään v.tun suurperhettä halua!! (mulla on jo tarpeeksi lapsia, eli nyky käsitteen mukaan mulla on jo se suurperhe...kele..)
        Mä en ole mistään internetistä ostanut tätä saatanan kanimaista lisääntymis-geeniä!!!
        Mun ei tarvii kuin puhua lapsista ja mä olen raskaana. Ja kaikkiko mun pitäisi synnyttää??
        (ja lue loppuun ei en ole keskeytystä tehnyt, vielä..)

• auttaminen
        periaatteessa kirjoitti:

tietenkään puhelinta tai muuta apua ei ole saatavilla vaan olet ainoa joka vois pelastaa.
        Eikä lapseenkaan sen 9 kk jälkeen oo sitoutunu kun sen antaa pois.
        Ja huom. onhan jonkun syntyneen/aikuisen fyysinen auttaminen hiukan raskaampaa (edellyttää aktiivitoimia) kuin kantaa jotakin mikä pysyy kropassa mukana itsestäänkin. Ja keisarinleikkauskin on keksitty..

kestäis 9 kuukautta niin en auttais.

• Idiootti

Eli seurustelen, menin pettämään exän kanssa ja nyt se on paksuna (vaikka käytti pillereitä). Se haluis pitää sen, mutta itse en ole valmis isäksi ja varsinkaan sen ihmisen kanssa. Onko neuvoja?

• toinen id.

Isyyteen kasvaminen on prosessi. Harva on "valmis" siihen. Ala tutustua muihin isiin ja lapsiin, lue kirjoja, katso leffoja jne. Elämää se vain on.

• joo joo
        toinen id. kirjoitti:

Isyyteen kasvaminen on prosessi. Harva on "valmis" siihen. Ala tutustua muihin isiin ja lapsiin, lue kirjoja, katso leffoja jne. Elämää se vain on.

mutta tulen pilaamaan jokatapauksessa tässä tilanteessa jonkun elämän. No se on synnin palkka vissiin...

• 1977
        joo joo kirjoitti:

mutta tulen pilaamaan jokatapauksessa tässä tilanteessa jonkun elämän. No se on synnin palkka vissiin...

...ja rukoile. Sillä siitä synnistäkin pääset.

Ajattele, että aviorikoksesta kivitetään hengiltä jos kovin syntejä pohdit...

• kyllä se siitä
        joo joo kirjoitti:

No voisi tietysti sanoa, että sitä saa mitä tilaa...
        Mutta asiallisesti jos vastaan, niin ei se elämä tähän kaafu. Nyt ehkä tuntuu ylitsepääsemättömältä, mutta kun aika kuluu, voit olla jopa ylpeä isä, kenties?

• kertoo kaiken

ota vastuu siitä mitä teit, niin makaa kuin petaa.
        Käytä ilotyttöjä, tulee halvemmaksi, ne osaa myös ehkäisyn...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      61
      2280
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1724
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1534
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1529
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1494
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1367
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1101
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1064
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      989
    Aihe