kristityn moraalista

Nasse.

1) Turun piispa paneskeli itsensä viralta
2) Vihdin kirkkoherra hakkasi muijansa henkihieveriin
3) Porissa pastori soitteli seurakuntalaisten rahoilla seksipuhelimiin
4) Raumalla Kirkkoherra kopeloi naisia työpaikallaan aina kun tilaisuus tuli
5) seurakunnan pappi tuomittiin vankeuteen seksuaalisesta hyväksikäytöstä virkavelvollisuuden rikkomisesta.
6) Homopapiksi nimitellyt evankelista tuomittiin kunnianloukkauksesta
7) kirkkoherra tuomittiin Oulun käräjäoikeudessa törkeästä rattijuopumuksesta
8) Imatralainen kunnallispoliitikko on tuomittu vankeusrangaistukseen törkeästä petoksesta, jonka välikappaleena oli internetin seuranhakusivusto. 37-vuotias mies on Imatralla kristillisdemokraattien varavaltuutettu sekä sosiaali- ja terveyslautakunnan jäsen.

tässä vain kotimaista saldoa, ulkomaat ja katoliset ovatkin ihan oma juttunsa.

Eikä Haggardkaan huono ole, kuulemma, metamfetamiinipöllyissään. Eikä Jim Jones.

38

1252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikka nuo

ovat valitettavia, niin Jeesus sanoi:se joka teistä on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven.
      Luulen että pysyy kivet maassa............sinullakin.

• vihtuilija

Olen synnitön ja minulla on siis lupa viskoa kiviä. Kerrotko tuon myös polliisi sedälle, kun tulevat minua hakemaan?

• uskova kristitty
        vihtuilija kirjoitti:

Olen synnitön ja minulla on siis lupa viskoa kiviä. Kerrotko tuon myös polliisi sedälle, kun tulevat minua hakemaan?

Luettelemasi henkilöt ovat tehneet syntiä vaikka ovat kirkon työntekijöitä.
        Tehköön parannuksen jos ovat uskovia ja älköön enää syntiä tehkö.
        En puolusta syntiä ja sillä ei ole merkitystä että onko se luterilaisen tai ateistin tekemää.

Jumalan kieltäminen on myös syntiä.

• uskova kristitty kirjoitti:

En puolusta syntiä ja sillä ei ole merkitystä että onko se luterilaisen tai ateistin tekemää.

• Nasse.

"Hetkinen, vaikka nuo ovat valitettavia, niin Jeesus sanoi:se joka teistä on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven.
        Luulen että pysyy kivet maassa............sinullakin."

En minä tarvitse mitään kiviä, kivittäminen on vanhoihin väkivaltauskontoihin kiinteästi liittyvä riitti. Meillä sivistyneillä ihmisillä on käytössä oikeuslaitos, joka on em. henkilöt tuominnut, vieläpä aika usein ehdottomiin rangaistuksiin.

Toisekseen, raamatun Jeesus on samanlainen juttu kuin Asterix, fiktiota.

Kolmanneksi, synti on hihhulin ongelma, se ei tervettä ihmistä kosketa, ellei satu olemaan hihhulin kanssa tekemisissä.

• mutta en halua

Minäkin olen täysin synnitön joten voisin siis vapaasti kivitellä? Synti kun on hihhulien ihan ikioma keksintö, jota ei oikeasti ole olamassakaan. Ei ole olemassa mitään sellaista asiaa kuin perisynti tai olematon synti jotain olematonta jumalaa vastaan.

• hömppä huutelee
        Whitewash kirjoitti:

noin nuorelle, vielä kaiken kokemuksen ulkopuolella olevalle miehelle, varsinkin MIEHELLE!

Ei sille mitään voi, että ajattelee kuten sinä, ei sinua voi mistään muusta syyttää kuin kakaramaisuudesta. Olethan ihan laumaikäinen sovinisti.

• no voi, voi, se nimmari
        Nasse. kirjoitti:

"Hetkinen, vaikka nuo ovat valitettavia, niin Jeesus sanoi:se joka teistä on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven.
        Luulen että pysyy kivet maassa............sinullakin."

En minä tarvitse mitään kiviä, kivittäminen on vanhoihin väkivaltauskontoihin kiinteästi liittyvä riitti. Meillä sivistyneillä ihmisillä on käytössä oikeuslaitos, joka on em. henkilöt tuominnut, vieläpä aika usein ehdottomiin rangaistuksiin.

Toisekseen, raamatun Jeesus on samanlainen juttu kuin Asterix, fiktiota.

Kolmanneksi, synti on hihhulin ongelma, se ei tervettä ihmistä kosketa, ellei satu olemaan hihhulin kanssa tekemisissä.

Nasulla ja jos ei pääse "niskan päälle", kuten ei pääse, rupee kehuskelemaan itseään "sivistyneeksi".

Kas kummaa, kun et tajua, minkälaisista kivistä on kyse!!!

Kyllä tämän jutun perusteella synti on nimenomaan Nassukan ongelma. Siis - nyt kun olet tekemisissä hihhulien kanssa, olet synnista sairas ihminen. Itse sen tuossa sanot.

• no voi se nimmari
        mutta en halua kirjoitti:

Minäkin olen täysin synnitön joten voisin siis vapaasti kivitellä? Synti kun on hihhulien ihan ikioma keksintö, jota ei oikeasti ole olamassakaan. Ei ole olemassa mitään sellaista asiaa kuin perisynti tai olematon synti jotain olematonta jumalaa vastaan.

siinäpä vasta selityskauhistus! Koeta nyt hieman peruutella ja mieti, mitä sanot.

Mistä lähtevät monet pahat teot, kuin meistä itsestämme, perisynti kun on jo opettanut meille ilkeää mieltä, kateutta ja pahansuopaisuutta. Jos olet kaikesta ed.mainituista vapaa ja todistat sen elämälläsi, uskon, että et halua heitellä kiviä kenenkään päälle, vaan kun epäilen Tuomaan tavoin...

• täysin synnitön
        uskova kristitty kirjoitti:

Synti ei ole synonyymi sanalle rikos. Ihmisiä ei laiteta vankilaan siksi, että he olisivat tehneet syntiä, vaan rikosten vuoksi. Eikä ole olemassa mitään sellaista asiaa kuin perisynti eli siis sukupolvien takainen periytyvä peririkollisuus. Täysin idioottimainen ajatuskin, mutta niinhän se koko kristinusko on.
        Sivistymättömien ja taikauskoisten ääliöiden mielikuvitusystävä-leikkejä.

Ja jos Jumalan kieltäminen olisi syntiä, niin silloinhan sinäkin teet syntiä aina kun kiellät Allahin tai Shivan tai Krishnan.

• vihtuilija kirjoitti:

se on synti että pidät itseäsi synnittömänä..:D kivet pysyy siis maassa..:P

• aina vaan
        no voi se nimmari kirjoitti:

siinäpä vasta selityskauhistus! Koeta nyt hieman peruutella ja mieti, mitä sanot.

Mistä lähtevät monet pahat teot, kuin meistä itsestämme, perisynti kun on jo opettanut meille ilkeää mieltä, kateutta ja pahansuopaisuutta. Jos olet kaikesta ed.mainituista vapaa ja todistat sen elämälläsi, uskon, että et halua heitellä kiviä kenenkään päälle, vaan kun epäilen Tuomaan tavoin...

Synti on kristinuskon opin mukaisesti rikkomus jumalaa vastaan tai jumalan käskyjen & tahdon rikkomista.

Kumpaakaan en ole koskaan voinut tehdä, koska ei ole olemassa mitään jumalaa, jota vastaan voisin rikkoa.

Niinpä synti on vain jumalaan uskovien hihhulien ikiomaa yksinoikeutta. Meitä tervejärkisiä se ei kosketa millään tavalla.

Rikoksia mekin voimme tietysti tehdä, mutta ne eivät muutu miksikään mystiseksi "synniksi" vaikka kuinka inttäisi ja säälittävästi seli-selittelisi.

• aina vaan
        tuiskutyttö kirjoitti:

ja sinä peririkollinen olet siis jumalankieltäjä ja jatkuva synnintekijä, kun jatkuvasti kiellät Allahin ja Shivan ja Krishnan. Pitäisiköhän sinut laittaa vankilaan, kun olet tuollainen jatkuvasti pahaa syntiä tekevä rikollinen?

Tuo sinun hammaskeijutason logiikkasi ei oikein toimi tässä reaalimaailmassa, jossa me normaalit tervejärkiset ihmiset elämme.

• vihtuilija
        tuiskutyttö kirjoitti:

...mutta kun viikko sitten ilmestyi semmottinen välkkyvä ja hieman pelottavakin olio joka sanoi:"Sakke, sinä olet synnitön veikko".

Niinpä minä tartuin ensimmäiseen kiveen ja heitin ja osuin ja koin ja näin...sinne se jäi makaamaan, evidenssi synnittömyydestäni. Mutta synnitön siis olen;)

• firerose
        tuiskutyttö kirjoitti:

siitä lienee monenlaisia mielipiteitä ja suuriakin näkemyseroja...minusta syntiä tekee vain he,jotka siihen uskovat.

http://www.youtube.com/watch?v=5_9bNx3Kyc8

Ville Valoa hieman iltaan pimeään ja...synnittömään :)

• faktaa, faktaa
        no voi, voi, se nimmari kirjoitti:

Nasulla ja jos ei pääse "niskan päälle", kuten ei pääse, rupee kehuskelemaan itseään "sivistyneeksi".

Kas kummaa, kun et tajua, minkälaisista kivistä on kyse!!!

Kyllä tämän jutun perusteella synti on nimenomaan Nassukan ongelma. Siis - nyt kun olet tekemisissä hihhulien kanssa, olet synnista sairas ihminen. Itse sen tuossa sanot.

Länsimainen oikeuskäytäntö perustuu Jumalan antamaan kymmeneen käskyyn.

• hömppä huutelee kirjoitti:

noin nuorelle, vielä kaiken kokemuksen ulkopuolella olevalle miehelle, varsinkin MIEHELLE!

Ei sille mitään voi, että ajattelee kuten sinä, ei sinua voi mistään muusta syyttää kuin kakaramaisuudesta. Olethan ihan laumaikäinen sovinisti.

Kerro mitä sovinistista minä olen koskaan sanonut? En yhtään mitään. Tuliko lasketeltua luikuria? Ja sitten kun ei muuta keksitä niin syytetään iästä, minä nyt en mikään märkäkorva poikanen ole, 27 on jo reilusti miehen ikä. Jos käy hermoille että minulla on eriävät mielipiteet asioista niin hiton kurjaa se. Ei tarvitse kuitenkaan ruveta syyttelemään olemattomista ja viskomaan hurjia aiheettomia syytöksiä. Pitääkö uskovalle TAAS KERRAN opettaa raamatun sanaa, mitä? Ettekö te vesipäät ole siitä mitään oppineet? "Älkää tuomitko, jottei teitä tuomittaisi." Niin sanotaan. Silti tuomitsit minut sovinistiksi ilman mitään syytä. Mutta ei se mitään. Annan sinulle anteeksi.

• unohtuisi
        Whitewash kirjoitti:

Kerro mitä sovinistista minä olen koskaan sanonut? En yhtään mitään. Tuliko lasketeltua luikuria? Ja sitten kun ei muuta keksitä niin syytetään iästä, minä nyt en mikään märkäkorva poikanen ole, 27 on jo reilusti miehen ikä. Jos käy hermoille että minulla on eriävät mielipiteet asioista niin hiton kurjaa se. Ei tarvitse kuitenkaan ruveta syyttelemään olemattomista ja viskomaan hurjia aiheettomia syytöksiä. Pitääkö uskovalle TAAS KERRAN opettaa raamatun sanaa, mitä? Ettekö te vesipäät ole siitä mitään oppineet? "Älkää tuomitko, jottei teitä tuomittaisi." Niin sanotaan. Silti tuomitsit minut sovinistiksi ilman mitään syytä. Mutta ei se mitään. Annan sinulle anteeksi.

Raamattua ei myöskään saa käyttää väärin oman egon pönkittämiseen.

http://www.heinola.org/~patato/haipola1.html

• unohtuisi kirjoitti:

Raamattua ei myöskään saa käyttää väärin oman egon pönkittämiseen.

http://www.heinola.org/~patato/haipola1.html

Eihän tuo nimimerkki "hömppä huutelee" kyllä raamattua käyttänyt oman egonsa pönkittämiseen, mutta varmaan käyttäisi jollet olisi siitä muistuttanut, joten pitäköön tuon mielessään! :D

• ja löpön
        täysin synnitön kirjoitti:

Synti ei ole synonyymi sanalle rikos. Ihmisiä ei laiteta vankilaan siksi, että he olisivat tehneet syntiä, vaan rikosten vuoksi. Eikä ole olemassa mitään sellaista asiaa kuin perisynti eli siis sukupolvien takainen periytyvä peririkollisuus. Täysin idioottimainen ajatuskin, mutta niinhän se koko kristinusko on.
        Sivistymättömien ja taikauskoisten ääliöiden mielikuvitusystävä-leikkejä.

Ja jos Jumalan kieltäminen olisi syntiä, niin silloinhan sinäkin teet syntiä aina kun kiellät Allahin tai Shivan tai Krishnan.

Allah, Shiva ja Krishna ovatkin perkeleen tuotoksia.

• pysytäänpäs
        Whitewash kirjoitti:

Eihän tuo nimimerkki "hömppä huutelee" kyllä raamattua käyttänyt oman egonsa pönkittämiseen, mutta varmaan käyttäisi jollet olisi siitä muistuttanut, joten pitäköön tuon mielessään! :D

asiassa! Kyllä se oli ihan vasiten ja juuri sinulle osoitettu viesti!

Kuinkas "hömppä" osasi olla käyttämättä Raamattua ENNEN minun viestiäni? O/

Loogisuuden loisto
        järjen poisto.
        Laiskuus ateistin lamauttaa
        järkeänsä vaikka kuinka puolustaa!

• faktaa, faktaa kirjoitti:

Kymmenen käskyä puolestaan löytyvät egyptiläisesta Ma'at-kirjasta, tosin käskyt on lyhennetty kymmeneen tärkeimpään, Ma'atissa oli enemmän käskyjä...
        http://simple.wikipedia.org/wiki/Ma'at

• seli-seli
        aina vaan kirjoitti:

Synti on kristinuskon opin mukaisesti rikkomus jumalaa vastaan tai jumalan käskyjen & tahdon rikkomista.

Kumpaakaan en ole koskaan voinut tehdä, koska ei ole olemassa mitään jumalaa, jota vastaan voisin rikkoa.

Niinpä synti on vain jumalaan uskovien hihhulien ikiomaa yksinoikeutta. Meitä tervejärkisiä se ei kosketa millään tavalla.

Rikoksia mekin voimme tietysti tehdä, mutta ne eivät muutu miksikään mystiseksi "synniksi" vaikka kuinka inttäisi ja säälittävästi seli-selittelisi.

selittäjään tai sitten en. Molemmat kun ovat omasta mielestään oikeassa, niin minkäs teet. Koska perimme vanhemmiltamme muitakin ominaisuuksia, kuten lempeyttä ja hyvyyttä, perimme heidän heikkouksiaankin.

• perustuu?

• pysytäänpäs kirjoitti:

asiassa! Kyllä se oli ihan vasiten ja juuri sinulle osoitettu viesti!

Kuinkas "hömppä" osasi olla käyttämättä Raamattua ENNEN minun viestiäni? O/

Loogisuuden loisto
        järjen poisto.
        Laiskuus ateistin lamauttaa
        järkeänsä vaikka kuinka puolustaa!

Vai että se oli minulle tarkotiettu? Vaan minunpa elämää ei raamattu säätele, en tunnusta sitä joten eihän se minun elämääni vaikuta mitä siellä sanotaan. Minä voin silti koska tahansa halutessani osoittaa kaikille rusinapullakrisseleille että heidän kyllä kuuluisi sitä noudattaa ja toimia sen ohjeiden mukaan. Eiks oo kivaa :)

• SemiSeppä
        faktaa, faktaa kirjoitti:

Se, että oikeuskäytäntö perustuisi Raamattuun tai vain kymmeneen käskyyn on MYYTTI.

Länsimainen oikeuskäytäntö on sekasikiö, joka juontaa juurensa antiikin Roomasta ja myöhemmin lisämausteena germaanis- kelttiläisestä heimo-oikeudesta ja edelleen paikallisista oikeuskäytännöistä. Valistusaika antoi eri oikeuskäytäntöihin melkoisen annoksen ja tämä porukka ei pahemmin Raamatun/kristinuskon auktoriteetteja kunnioittanut.

"Faktaa, faktaa" juoksee nyt kipin kapin yliopistolle opiskelemaan oikeuskäytännön historiaa:
        http://www.helsinki.fi/oik/tdk/opiskelu/opinto-opas/aineopinnot/oikeushistoria.htm

• Huhhahhei
        tuiskutyttö kirjoitti:

on vain ja ainoastaan teidän hurahtaneiden ongelma.

• -DW-

Lisää moraalia.

Jehovan todistajat.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Jehovan_todistajat_ja_lasten_seksuaalinen_hyväksikäyttö

Silminnäkijä. 12.12.2002
      http://www.yle.fi/silminnakija/juttu.php?tunnus=39

Lyhyt ote joka hyvin kuvastaa Jehovan todistajien toimintaa:

"Suomessa vanhimmilla on myös mahdollisuus istuttaa pedofiliasta epäilty ja hänen mahdollinen uhrinsa, esimerkiksi 13-vuotias tyttö ja 40-vuotias mies, samaan huoneeseen asian selvittämiseksi. Jehovan todistajat pitävät kyseistä menetelmää hyvänä tapana selvittää tilanne."

• Kadun*Nainen

Nasse on siinä suhteessa oikeassa, että kyllä monessa hartaassa uskonkulttuurissa ihminen yrittää olla ihan jotakin muuta kuin vain yksi eliölaji maapallolla ominen vietteineen. On täysin turha yrittää kieltää synnynnäisiä omia biologisia ominaisuuksia. Henki ei koskaan tapa niitä, mutta voi vähentää niiden vaikutusta päivittäisessä tietoisuudessamme huomion keskittämisellä kokonaan muuhun. Lisääntyminen on kuitenkin Luotu kuten myös ihmisten nautinnon halu. Delfiinit ovat toinen eliölaji jotka harrastavat seksiä vain mielihyvää tuottaakseen.

Katolisissa maissa kirkon ammattipiireissä, kun uskonto kieltää naisen olevan seksiobjekti, niin
      se saa aikaan ainoastaan kieroutumia. Mitä sitten saamme lukea lehdistä.

• Nasse.

hihhuleilla ei kuuppa toimi kuten pitäisi.

Toisaalta uskonto kieltää tuollaisen sekoilun, toisaalta heillä ei ole paskankaan väliä miten toimivat, montako tappavat ja raiskaavat, antaahan heidän mielikuvituskaverinsa heidän tekonsa anteeksi.

Olen kallistumassa sille kannalla että uskontojen vaikutus yhteiskuntaan on negatiivinen.

• pirskatin nimmari unohtui taas
        Nasse. kirjoitti:

hihhuleilla ei kuuppa toimi kuten pitäisi.

Toisaalta uskonto kieltää tuollaisen sekoilun, toisaalta heillä ei ole paskankaan väliä miten toimivat, montako tappavat ja raiskaavat, antaahan heidän mielikuvituskaverinsa heidän tekonsa anteeksi.

Olen kallistumassa sille kannalla että uskontojen vaikutus yhteiskuntaan on negatiivinen.

koska olet niin notkea vartaloltasi. En ota vastuuta yhdestäkään sinun esittämistäsi väitteistä ja voin kirkkain silmin sanoa: ne eivät minulle kuulu.

Eri asia olisi, jos lähipiirissäni tai vähän kauempanakin tuommoista tapahtuisi. Koko maailman syntiset teot eivät tulisi "apuni" kautta muuttumaan. Tässä mielessä ihmisen uskon vaikutus ( huom, ei uskonnon) saattaa vaikuttaa välinpitämättömyydeltä, mutta minun tehtävänäni ei ole joka soppaan sotkeutua. Pesen käteni kuin Pilatus.

Saatko sinä Nassukainen omalla olemuksellasi jotain positiivista aikaan?

Kerro, haudotko jo päässäsi saeuraava "pakkosiirtoasi" = pakkoneuroosiasi?

• pera vain

sinua nassukka väittää, olet ehtinyt paljoon keräilyissäsi.

Onko kaikista myös kuva ja muuta todistusaineistoa, vai aijotko todella jättää kaiken ihan silleen vain ,pelkän kerronnan piikkiin. Liian on pienet rahkeeesi, jos niin yksisilmäisesti olet ajatellut toimia.

Enemmän vauhtia likka, puskemista päätä suomalaiseen koivuun.
      terv. pera.

• näitähän piisaa

USA:ssa on yli tuhat pappia tuomittu pedofiiliasta ja sen uskotaan olevan vain jäävuoren huippu. Suurin osa tapauksista on todennäköisesti jäänyt kokonaan tutkimatta, koska todisteita puuttuu, uhrit vaikenevat ja kirkko on aina systemaattisesti kaikin tavoin pimittänyt tiedon tapauksista.

http://www.logosmedia.fi/artikkeliarkisto/pedofilia.html

Afrikkalaisessa Ruandassa tapahtui viime aikojen suurin kansanmurha, lähes miljoona kuollutta. Afrikka on myös sattumoisin Afrikan kristityin valtio, jossa noin 94% väestöstä (siis paljon korkeampi osuus kuin Suomessa) on kritittyjä.
      Kirkonmiehet osallistuivat innolla teurastukseen ja ilmiantoivat kirkoistaan suojia hakeneita ihmisiä murhaajille. Eräskin pappi Athanase Seromba houkutteli ensin tuhansia ihmisiä kirkkoonsa "suojaan" ja tämän jälkeen kutsui murhaajat puskutraktoreineen jyräämään kirkkonsa maan tasalle, että kaikki suojaa etsineet pakolaiset varmasti saataisiin tapettua. Kas siinäpä esimerkillisen kaunista kristillistä lähimmäisenrakkautta.

http://www.kepa.fi/kumppani/501/?searchterm=None

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Pappi tuomittiin Ruandan kansanmurhasta/1135223657579

• kahvettaa

eli roskaa omasta silmästämme. Emme ole Amerikka, emme Afrikka, olemme jäykkäniskaisia ja -toivottavasti ylpeitä - sillä emme ota esimerkkiä muista maista, niin, paitsi Ruotsista. Hmm... vaan heissähän on samoja sukujuuria kanssamme...

• ole synnitön

Samanlaisia inhimillisiä ja ongelmia tapahtuu oli maailmankatsomus mikä tahansa.

• tuli terapian jälkeen

hetero.

• Nasse.

asiaan näyttää olevan että on Nassen vika kun hihhulit tekevät vääryyksiä ja saavat siitä punishmenttiä.

Sellainen on krisselin moraali

• satusetiä

Kristityillä on hyvä moraali.Mutta minkä sille mahtaa jos kanki jäykistyy ja tulee jano?

Kangen jäykistyminen on luomisjärjestyksen mukainen samoin jano.

Ongelmana voi olla se,että paineet ovat kovat,eikä ole aikaa miettiä,minne kankensa piilottaa.Samoin on janon kanssa,lähin pullo korkataan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6165
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      639
      2521
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1199
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      79
      1090
    5. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      312
      1065
    6. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      72
      1036
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      55
      1030
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      64
      934
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228