Mikä erottaa enkelin

mayanna

keijusta? Tai keijun enkelistä?

*pohtii*

51

1739

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulipa leijaileva mieli tästä :)

Mä jotenkin hatarasti hahmotan näin: Enkeli liittyy jollainlailla taivaaseen,suojelukseen, uskontoon ja korkeampiin voimiin kun taas keijun liitän ajatuksissani satuihin, taruihin ja metsään. Nää ajatukset tulee ihan tunnepuolelta :)

Ehkä vielä..enkelit liittyvät enemmän ihmisiin, keijut eläimiin ja luontoon?

• mayanna

mullakin liittyy. Kumma juttu, mutta mä jotenkin 'hahmotan' keijun paremmin. Enkeli on kaukaisempi.

Ongelman ydin mulla on nyt oikeastaan tämä: Yritän 'piirtää' keijua käyttäen vain muutamaa viivaa. Lopputulos ei saisi näyttää enkeliltä, mutta siipien ansiosta siitä tulee helposti sellainen, jonka moni mieltää enkeliksi.

Sädekehän jo jätin pois, mutta mikä vielä olisi sellainen merkittävä juttu, jolla keijusta tulisi keiju eikä enkeli?

• mayanna kirjoitti:

mullakin liittyy. Kumma juttu, mutta mä jotenkin 'hahmotan' keijun paremmin. Enkeli on kaukaisempi.

Ongelman ydin mulla on nyt oikeastaan tämä: Yritän 'piirtää' keijua käyttäen vain muutamaa viivaa. Lopputulos ei saisi näyttää enkeliltä, mutta siipien ansiosta siitä tulee helposti sellainen, jonka moni mieltää enkeliksi.

Sädekehän jo jätin pois, mutta mikä vielä olisi sellainen merkittävä juttu, jolla keijusta tulisi keiju eikä enkeli?

Taas tuli intuitio...Enkelin siivet lähtevät lavoista, keijun pikkuriikkiset hennot siivet ristiselästä. :)

• mayanna
        TaikisN kirjoitti:

Taas tuli intuitio...Enkelin siivet lähtevät lavoista, keijun pikkuriikkiset hennot siivet ristiselästä. :)

on enempi sellaiset perhosmalli -siivet; niinku yläpari ja pienempi alapari? :D Koko keijun pitäis minusta olla vähän 'hörsöisempi' kuin enkelin...

Lentoasentoeroja?

• mayanna

'pakko' kommentoida... :)

Joillekin uskonto on satua ja toisille taruista muodostuu melkein kuin uskonto.

.. MITÄPÄ JOS keijut ja enkelit onkin ihan samoja olentoja, hih... eri alalajeja vaan?

Keijut on pieniä, nukkuvat kellokukkien terälehtien suojissa, mutta minkä kokoisia ovat enkelit?

• mayanna kirjoitti:

'pakko' kommentoida... :)

Joillekin uskonto on satua ja toisille taruista muodostuu melkein kuin uskonto.

.. MITÄPÄ JOS keijut ja enkelit onkin ihan samoja olentoja, hih... eri alalajeja vaan?

Keijut on pieniä, nukkuvat kellokukkien terälehtien suojissa, mutta minkä kokoisia ovat enkelit?

vaikka olisivat samaa sukua..eri maata.. :)

Keijut ovat minunkin ajatuksissani pieniä, mutta enkelit aika isoja,ihmisten kokoisia.

• mayanna kirjoitti:

on enempi sellaiset perhosmalli -siivet; niinku yläpari ja pienempi alapari? :D Koko keijun pitäis minusta olla vähän 'hörsöisempi' kuin enkelin...

Lentoasentoeroja?

en saa "sieluni silmiin" laisinkaan lentävää enkeliä. Ne jotenkin vain leijuvat? *kummallista*
        Sensijaan keijut räpisyttelevät vimmatusti siipiään, ovat erittäin siroja ja niillä on suipot korvat :D

• mayanna
        TaikisN kirjoitti:

en saa "sieluni silmiin" laisinkaan lentävää enkeliä. Ne jotenkin vain leijuvat? *kummallista*
        Sensijaan keijut räpisyttelevät vimmatusti siipiään, ovat erittäin siroja ja niillä on suipot korvat :D

Entäs hiukset?

Totta puhut, en minäkään 'muista' lentävää enkeliä. Aina ne jotenkin ovat jalat kohti maata ja pää taivaissa. Mitä ihmettä ne oikeestaan niillä siivillä edes tekee?!

• Teemuna
        mayanna kirjoitti:

Keijut tanssivat balettia varpaillaan balettimekot päällä. Piirrä silleen.

• mayanna
        Teemuna kirjoitti:

Keijut tanssivat balettia varpaillaan balettimekot päällä. Piirrä silleen.

Tajusin just, että 'mun' enkelillä on kokopitkä mekko, mutta keijulla saapi näkyä enemmän paljasta pintaa! Eli sääret näkyviin! Saanko korvata vaaleanpunaisen tyllimekon jollain luonnonläheisemmällä?

• Teemuna
        mayanna kirjoitti:

Tajusin just, että 'mun' enkelillä on kokopitkä mekko, mutta keijulla saapi näkyä enemmän paljasta pintaa! Eli sääret näkyviin! Saanko korvata vaaleanpunaisen tyllimekon jollain luonnonläheisemmällä?

Keijulla ei ole selkeän teräväpiirteisiä muotoja, vaan hahmo tulee taustastaan hieman meduusamaisen läpikuultavasti esille.

• mayanna
        Teemuna kirjoitti:

Keijulla ei ole selkeän teräväpiirteisiä muotoja, vaan hahmo tulee taustastaan hieman meduusamaisen läpikuultavasti esille.

on mun mielessä melkeinpä enemmän enkeli ja keiju taas on sellainen tosinopee vilahtelija. Niin paitsi silloin kun nukkuu.

• Teemuna
        mayanna kirjoitti:

on mun mielessä melkeinpä enemmän enkeli ja keiju taas on sellainen tosinopee vilahtelija. Niin paitsi silloin kun nukkuu.

Onkohan niillä sukupuolta.

• mayanna
        Teemuna kirjoitti:

Onkohan niillä sukupuolta.

Oliko Peter Pan keiju vai tavallinen poika? Suojeluskeijunsa Helinä oli kyllä selkeesti tyttö.

Ei taida auttaa muu kuin kurkata kiltin alle, kun seuraavan kerran osuu sellaisen kanssa kasvotusten.

Minkähänlaisen hamekankaan sais, kun kosis vahingossa keijua...

• Teemuna
        mayanna kirjoitti:

Oliko Peter Pan keiju vai tavallinen poika? Suojeluskeijunsa Helinä oli kyllä selkeesti tyttö.

Ei taida auttaa muu kuin kurkata kiltin alle, kun seuraavan kerran osuu sellaisen kanssa kasvotusten.

Minkähänlaisen hamekankaan sais, kun kosis vahingossa keijua...

Parhaimmillaan leijua.

• mayanna
        Teemuna kirjoitti:

Parhaimmillaan leijua.

Miten mulle tuli mieleen Marilyn Monroe!

• vastaan:))))

Siivet!

• mayanna

Keijuilla sellaiset vihertävän läpikuultavat ja enkeleillä enemmän valkeat?

• ..vaikka siitä suositusta biisistä:"Enkeli taivaan lausui näin..." ja sit sen Krapulakeijun tietää kaikki, eli kyllä nuo aika helposti erottaa toisistaan ;)

• mayanna

en tunne Krapulakeijua, kuvailisitko hieman tarkemmin?

Keijusta lähtee sellainen kilisevähelisevä kaunis ääni, tiedäthän... tai oikeastaan se tulee siitä taikapölystä, joka sen ympärillä leijailee.

Mä kyllä hämmästyisin säikähtäin, jos enkeli taivaan seisois sänkyni päädyssä ja lausuis näin, kun krapula-aamuna heräisin!

• mayanna kirjoitti:

en tunne Krapulakeijua, kuvailisitko hieman tarkemmin?

Keijusta lähtee sellainen kilisevähelisevä kaunis ääni, tiedäthän... tai oikeastaan se tulee siitä taikapölystä, joka sen ympärillä leijailee.

Mä kyllä hämmästyisin säikähtäin, jos enkeli taivaan seisois sänkyni päädyssä ja lausuis näin, kun krapula-aamuna heräisin!

..sellasii hyttysen siivillä varustettuja anorektikoita, enkelit taas on vaikka kuin isoja, voi olla ison petäjänkin kokonen,ainakin saduissa, ja sillä on vähän niinku linnun siivet, sellaset kuin lokilla mutta jonkun jalomman linnun siivet..alpiinorossi..tai mikä alpatrossi se on...

Krapulakeiju on ilkiä, se pistää kompastumaan jonkun lattialle heittämiin vaatteisiin ja liukastumaan sängynviereen suusta pudonneeseen eiliseen ateriaan, myös lompsan se on tyhjentänyt vaikka eilen oli tilipäivä

• ..*päästä alas,älä pyöritä*

Mistäs sinä siihen ilmestyit? *muka kauhuissaan*

• mayanna
        Kadunmies kirjoitti:

..sellasii hyttysen siivillä varustettuja anorektikoita, enkelit taas on vaikka kuin isoja, voi olla ison petäjänkin kokonen,ainakin saduissa, ja sillä on vähän niinku linnun siivet, sellaset kuin lokilla mutta jonkun jalomman linnun siivet..alpiinorossi..tai mikä alpatrossi se on...

Krapulakeiju on ilkiä, se pistää kompastumaan jonkun lattialle heittämiin vaatteisiin ja liukastumaan sängynviereen suusta pudonneeseen eiliseen ateriaan, myös lompsan se on tyhjentänyt vaikka eilen oli tilipäivä

meillä jokaisella onkin sellainen nimikkokeiju, joka parhaiten kuvaa itseämme :D

Tai sitten sekoitat pahemman kerran nimikkoenkelit ja suojeluskeijut pahoihin haltijakummeihin...

Petäjän kokoinen enkeli - onko sillä sellainen justiinamainen ääni ja kaulin kädessä myös?

• mayanna kirjoitti:

meillä jokaisella onkin sellainen nimikkokeiju, joka parhaiten kuvaa itseämme :D

Tai sitten sekoitat pahemman kerran nimikkoenkelit ja suojeluskeijut pahoihin haltijakummeihin...

Petäjän kokoinen enkeli - onko sillä sellainen justiinamainen ääni ja kaulin kädessä myös?

,,voi olla että sekoitan keskenään nimikot- ja suojeluskuntakeijut niihin pahiksiin
        Sillä petäjänkokoisella ja Justiinan näkösellä jättihaltijalla oli kylkin koivuhalko hyppysissään, mihinköhän se sitä tartti?

• ...parit varvit :)

Olitkos kokkaamassa, minulla jo vähän nälkä kurniikin masussa, mitäs olis tarjolla..siis syötävää tarkoitin.. ;)

• mayanna
        Kadunmies kirjoitti:

,,voi olla että sekoitan keskenään nimikot- ja suojeluskuntakeijut niihin pahiksiin
        Sillä petäjänkokoisella ja Justiinan näkösellä jättihaltijalla oli kylkin koivuhalko hyppysissään, mihinköhän se sitä tartti?

Näit varmaan anti-nymmfin *hih* - se näyttää älyttömän Pahalta, mutta on oikeesti kuin Hellä Haltija. Ens kerralla älä välitä siitä halosta, se on harha. Oikeesti se on kasvava puu, jonka takana tuo haltija piileksii. Kerää rohkeutesi ja tee niin kuin Kaunotar ja Hirviö -sadussa Kaunotar tekee Hirviölle... ja... :)

• Aamutuiman ajatukset kertovat:

Enkeleissä ilmentyy kaikkein korkein voima henkisyydessä,eettisyydessä,täydellisessä rakkaudessa ja rauhassa.
      Ajattelisin,että enkelit ovat kuvajaisia siitä,mitä me ihmiset aikuisuudessa täydellisyydessä voisimme edustaa.

Keijut taas edustaisivat sitä kaikkein täydellisintä lapsenomaisuutta,huolettomuutta,leikkimieltä ja luottamusta.

:)......

• mayanna

Sun mielikuvissa siis ne alastomat palleroiset (aikuisen pää, lapsen vartalo) miselanselo-enkelit ei siis juuri liihottele?

Jännä toi selkeä enkeli-aikuinen, keiju-lapsi jako. Panee miettimään... Kummalle sopii sana viattomuus?

• mayanna kirjoitti:

Sun mielikuvissa siis ne alastomat palleroiset (aikuisen pää, lapsen vartalo) miselanselo-enkelit ei siis juuri liihottele?

Jännä toi selkeä enkeli-aikuinen, keiju-lapsi jako. Panee miettimään... Kummalle sopii sana viattomuus?

on vastasyntyneessä ja sain sen kokea ja todeta eilen.Perheeni kasvoi.:))))

Noista enkelinkuvista sitä mieltä,että niin on niitä yhtälailla kuin kuvittajiakin,joten ennemmin puhuisin kuvajaisesta tai mielikuvasta.

En eroittelisi keiju-lapsia suhteessa enkeli-aikuiseen,vaan näkisin,että ilman toista ei olisi kumpaakaan.

Olisi miellyttävää ja onkin;katsoa sielun silmin keijumaista enkeliä...
        Ja varsinkin,jos jättää sen täydellisyyden pois;)

• tintti.kotivintti kirjoitti:

on vastasyntyneessä ja sain sen kokea ja todeta eilen.Perheeni kasvoi.:))))

Noista enkelinkuvista sitä mieltä,että niin on niitä yhtälailla kuin kuvittajiakin,joten ennemmin puhuisin kuvajaisesta tai mielikuvasta.

En eroittelisi keiju-lapsia suhteessa enkeli-aikuiseen,vaan näkisin,että ilman toista ei olisi kumpaakaan.

Olisi miellyttävää ja onkin;katsoa sielun silmin keijumaista enkeliä...
        Ja varsinkin,jos jättää sen täydellisyyden pois;)

lämpimät onnittelut pienokaisen syntymän johdosta. Onko hän lapsenlapsesi?
        Suojelusenkeleitä hänen tielleen.

• Mariet kirjoitti:

lämpimät onnittelut pienokaisen syntymän johdosta. Onko hän lapsenlapsesi?
        Suojelusenkeleitä hänen tielleen.

ja kiitos onnitteluista:)

Pakahduttava tunne rinnassa ja olen enemmän kuin iloinen,joten vastaan tavallaan tässä sinun aloitukseen tuossa ylempänä:)

Voi tätä elämän kevättä tsirputtaa.

Tintti

• tintti.kotivintti kirjoitti:

ja kiitos onnitteluista:)

Pakahduttava tunne rinnassa ja olen enemmän kuin iloinen,joten vastaan tavallaan tässä sinun aloitukseen tuossa ylempänä:)

Voi tätä elämän kevättä tsirputtaa.

Tintti

myös minun aloitukseen :). Sinulle on todella tapahtunut iloisia ja onnellisia asioita elämässä. Koskahan minä saisin kokea tuollaista onnea. Höpertyisin kyllä ihan totaalisesti jos vaikka poitsuni ilmoittaisi perheenlisäyksestään. Sen verran vakituinen suhde jo tyttöystävänsä kanssa etten ihmettelisi vaikka vauva ilmoittaisi tulostaan.

• on tietysti

kellominihame ja sudenkorennon siivet, kun taas enkelillä on yöpaita ja isot sulkasiivet.

• mayanna

nähdä Peruskäsitys kirjoitettuna! :D

Niin Tietysti!

• hyvät hyssykät!

keijut

-ovat pieniä
      -loistavat
      -nillä on vähän vaatteita
      -lentävät
      -ovat satuolentoja

enkelit
      -ovat Jumalan lähettiläitä
      -ovat suuria
      -kantavat jopa miekkaa
      - 1/3 on pahoja(paholaisen mukaan saamia)
      -jokaisella uskovalla on oma suojelus enkelinsä
      -saattavat tuoda jumalan sanomia ihmisille

• mayanna

enpä ole koskaan ajatellut, että enkeli voi olla myös paha. Onko se sitten enkeli, vai jokin muu?

Enkelillä on siis tavallaan tehtävä. Mutta mikä on keijun tehtävä?

Mä olen vähän tällainen mettäläinen, ja tahtoisin kovasti ajatella, että keiju voisi yhtälailla olla 'Jumalan lähettiläs'. Keijuthan tavallaan ovat osa luontoa ja luontohan on Jumalan luomus? Toisille jopa niin, että jumaluus on Luonnossa itsessään ;)

• hyvät hyssykät!
        mayanna kirjoitti:

enpä ole koskaan ajatellut, että enkeli voi olla myös paha. Onko se sitten enkeli, vai jokin muu?

Enkelillä on siis tavallaan tehtävä. Mutta mikä on keijun tehtävä?

Mä olen vähän tällainen mettäläinen, ja tahtoisin kovasti ajatella, että keiju voisi yhtälailla olla 'Jumalan lähettiläs'. Keijuthan tavallaan ovat osa luontoa ja luontohan on Jumalan luomus? Toisille jopa niin, että jumaluus on Luonnossa itsessään ;)

sieltä ne hyvät ja pahat enkelitkin löytyvät.
        niin Gabrielit kuin Mikaelitkin.
        Ja ne enkeliruhtinaat eivät ole mitään lutusia.
        kun lauletaan enkeli taivaan lausui näin. miks hämmästyitte säikähtäin.
        Siitä selviää että enkelit ovat pahuksen peloittavia. Mutta Jumalan enkelit ovat aina sanoneet ihmisille ÄLÄ PELKÄÄ. Ne pahat sitten taas eivät muuta tahdokaan kuin pelkoa kaunaa vihaa kuolemaa.

Lucifer(paholainen) oli ennen lankeemustaan yksi Jumalan valiosotureita. Mutta nyt hän on menossa kadotukseen ja yrittää saada mahdollisimman monta ihmistä mukaansa tuonne maan uumeniin (helvetti)

• mayanna
        hyvät hyssykät! kirjoitti:

sieltä ne hyvät ja pahat enkelitkin löytyvät.
        niin Gabrielit kuin Mikaelitkin.
        Ja ne enkeliruhtinaat eivät ole mitään lutusia.
        kun lauletaan enkeli taivaan lausui näin. miks hämmästyitte säikähtäin.
        Siitä selviää että enkelit ovat pahuksen peloittavia. Mutta Jumalan enkelit ovat aina sanoneet ihmisille ÄLÄ PELKÄÄ. Ne pahat sitten taas eivät muuta tahdokaan kuin pelkoa kaunaa vihaa kuolemaa.

Lucifer(paholainen) oli ennen lankeemustaan yksi Jumalan valiosotureita. Mutta nyt hän on menossa kadotukseen ja yrittää saada mahdollisimman monta ihmistä mukaansa tuonne maan uumeniin (helvetti)

Raamattu on minulle melko tuntematon kirja. Lienen siis enemmän noiden pahojen enkeleiden (joita kai myös voidaan kutsua vaikka Saatanan kätyreiksi tai Pahan lähettiläiksi) johdatuksessa?

Hmm.. Itselläni ei ole noita enkelikokemuksia, äidilläni sitäkin enemmän. Hänen peloistaan ei ole vaikea päätellä, että nuo ilmestykset tosiaan voivat olla pelottavia 'älä pelkää'-sanoistaan huolimatta.

Sanotaan tiedon lisäävän tuskaa, ehkä siksikin tuota Raamattua olen vältellyt, vaikka luonnostani tunnen vetoa kaikenlaisiin kirjoihin. Jokin minussa vastustaa sitä, että Jumalalla olisi vain Yksi Oikea Tapa tai Kanava (Raamattu ja sen kertomukset ja tapahtumat) tuoda tietoa itsestään.
        Raamatun kertomukset lie (?) kirjoitettu aika tavalla eri puolella maapalloa... Esim. Mooseksen palavat pensaat yms. olisivat voineet selittyä myös toisin mikäli kertomukset olisivat syntyneet vaikkapa Skandinaviassa. Kaikki on kuitenkin vain tulkintaa. Ihmisen inhimillistä tulkintaa. Mikä siis tekee keijusta satuolennon ja enkelistä todellisen?
        Olen myös tarkoituksellisen naiivi miettiessäni enkelin ja keijun eroja - joita siis on vieläkin mielestäni aika yllättävän vähän.

Et muuten vastannut kysymykseeni siitä, mikä on keijun tehtävä. Haluaisitko yrittää? Itselläni on siitä mielikuva, eikä se niin kovasti poikkea siitä mielikuvasta joka minulla on enkelin tehtävistä.

Kas kun olen taipuvainen ajattelemaan, että Luonto opettaa Elämästä ja Korkeammasta paljon enemmän kuin Kirja :)

• Roope jr

Miksi enkelit ja keijut aina kuvataan tyttö/nais olioina.
      Koskaan en ole nähnyt poika/mies kuvana.

Epistä.....

• Roope jr

Minä valitan tästä tasa arvo valtuutetulle...niin...

• mayanna
        Roope jr kirjoitti:

Minä valitan tästä tasa arvo valtuutetulle...niin...

Jottain silmäniloo pitäis naisillekin olla!

Mut äläs hättäile... olen kuullut mainittavan ainakin Gabrielista ja arkkienkeli Mikaelista. Eikös ne ainakin ole miehiä?

• Roope jr
        mayanna kirjoitti:

Jottain silmäniloo pitäis naisillekin olla!

Mut äläs hättäile... olen kuullut mainittavan ainakin Gabrielista ja arkkienkeli Mikaelista. Eikös ne ainakin ole miehiä?

Kuullut mainitsemistasi enkeleistä.Mikaelia ei ole kyllä näkynyt.
        Gaaprielistakaan en olisi niin varma onko hän mies.

Varsinkaan kun mieslaulaja laulaa, Gaapriel tule takaisin.
        Karannut kai hän silloin ainakin on ja epäilyttävästi nainenkin:D

• mayanna
        Roope jr kirjoitti:

Kuullut mainitsemistasi enkeleistä.Mikaelia ei ole kyllä näkynyt.
        Gaaprielistakaan en olisi niin varma onko hän mies.

Varsinkaan kun mieslaulaja laulaa, Gaapriel tule takaisin.
        Karannut kai hän silloin ainakin on ja epäilyttävästi nainenkin:D

juu :D

Mut oiskohan tuo kumminkin Kaapriel-le, tuo karannut.. Tai mistä sitä tietää, kuka karkaa.. Varsinkin näin karkauspäivänä saattaa sitä mieskin pakoon pötkiä ;)

• Teemuna

Enkelillä koskaan syytä olla ronkeli.

• mayanna

ronkeli?

Että jos niinkuin Pomo käskee mennä pitämään huolta vaikka Teemunasta, niin enkelille saattais tulla mieleen, et en mä sitä jaksa vahtia, voiskos saada jonkun toisen kaitsettavaksi...?

• Teemuna
        mayanna kirjoitti:

ronkeli?

Että jos niinkuin Pomo käskee mennä pitämään huolta vaikka Teemunasta, niin enkelille saattais tulla mieleen, et en mä sitä jaksa vahtia, voiskos saada jonkun toisen kaitsettavaksi...?

Enkelitkin aina siitä mistä aita on matalin. Ei ne kyllä tosiaan millään viitsis mua vahtia. Sun kauppakassit ne tietenkin aina mieluusti kansaa.

• mayanna
        Teemuna kirjoitti:

Enkelitkin aina siitä mistä aita on matalin. Ei ne kyllä tosiaan millään viitsis mua vahtia. Sun kauppakassit ne tietenkin aina mieluusti kansaa.

siivekkäillä olevan vaikeuksia korkeampiakin aitoja ylitellä...

Voi voi, ihan ite olen joutunu kauppakassini kantamaan. Tänäänkin joku pahaenkeli oli jäädyttänyt auton ovet tiivisteistään kiinni ja toinen kuiski korvaan 'aja kovempaa että ehdit', vaikka oli liukasta. Niin että kyllä mua silmällä pidetään - tavalla tai toisella :D

Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      53
      7115
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      711
      3266
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      134
      1514
    4. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1341
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1325
    6. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      228
      1322
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1207
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1200
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1145
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1104
    Aihe