Vaimo. Mitä ihmettä varten Sinä olet repinyt tyynystäsi päällisen pois.
Mies. No kun minä näin Sinusta unta.
Hesarikin tuli luettua.
Kulttuuriosaston / Kielinurkka / Taru Kolehmainen
Hän puhuu tuosta meidänkin palstallakin kirjoitetusta ongelmasta, teitittelystä.
Nuoriso ei osaa teititellä ja sotkee monikon muodon mukaan teitittelyyn ja samaan lauseeseen sekoitetaan vielä myös sinuttelua.
Hyvä Taru
Vaan eipä ole lapset yksin.
Heidän vanhempansakin tekevät samoin.
Ja ne vanhemmat ovat meidän ns. vapaasti kasvattamia.
Huomenta sunnuntaina
3
240
Vastaukset
- Maalaismies*
Tässä sen näkee ettei tule mitään, kun yritetään palata vanhoihin hyviin aikoihin. Onhan omituista, kun kassalla pimu teitittelee. Mitä teen, uskallanko sinutella? Entäs lääkärissä - sopiiko minun sinutella tyttötohtoria?
Kaikki on vinksin vonksin, sanoi eräs suuri ajattelija.Oikeastaan minusta on ihan sama sinutellaanko vai teitilläänkö, kunhan se tapahtuu suomenkielellä, jos kerran ollaan Suomessa ja ollaan suomalaisia.
Kyllä ylioppilaan pitäisi jo pystyä erottaan eri muodot toisistaan, toimittajista puhumattakaan.
- Puskasuleima
Ei meidän mukuloita kasvatettaessa ainakaan vielä ollut ns. vapaa kasvatus muodissa.
Kyllä se tyyli tuli vasta ainakin vuosikymmen myöhemmin.
Mutta se on totta, että ongelmia teitittelyssä on.
Sotketaan yksiköt ja monikot ja hyvät tavatkin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1103590
- 633216
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342714- 832523
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422144- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706