Onko jollain kokemusta tuollaisesta pienestä (alle satasen maksavasta) Kärcherin höyrypuhdistimesta. Itse ajattelin lähinnä, että kannen hankalimpia paikkoja voisi sillä putsata? Sisäosan tiikkejä en siis meinannut höyristää :)
Kärcher höyrypuhdistin
9
4561
Vastaukset
- lehti
Joku venelehti testasi, ja väitti jotakin hyötyä saadun. Hidasta hommaa kuitenkin pienitehoisella vehkeellä.
- kyselijä.
joo en kokovenettä ala pesemään, mutta jotain likapinttymiä kannelta ja sellaisia.
- ja kuumaa vettä
kyselijä. kirjoitti:
joo en kokovenettä ala pesemään, mutta jotain likapinttymiä kannelta ja sellaisia.
kunnollinen varrellinen harja on tehokkaampi kuin nuo halvat lelut.
Kannattaa harkita kunnollisen höyrypesurin vuokraamista rakennuskonevuokraamosta. On edullinen päivävuokra ja kunnon koneella saa tunnissa paljon aikaan.
- kippari leena
Olen käyttänyt höyryä mm. veneen sisätiloissa.
Myös mahonkipintoja olen kevyesti höyryttänyt ja pyyhkäissyt samantien puhtaaksi.
Yleensä paikat, minne on vaikea päästä, puhdistuu höyryn avulla näpsäkästi. Etenkin rasvaantuneet kohdat, wc,lavuaari,moottori jne.
Suosittelen.- Hakro
Hei Leena,
Millainen höyrykone on on ollut käyttössäsi? Alle satasen maksava vai vähän parempi?
Toisaalla täällä Suomi24-foorumilla varoitettiin halvimmista höyrypesureista. Itselläni ei ole kokemusta mutta kiinnostusta on (ei pelkästään venekäyttöön). - Kärcher SV 1902
Hakro kirjoitti:
Hei Leena,
Millainen höyrykone on on ollut käyttössäsi? Alle satasen maksava vai vähän parempi?
Toisaalla täällä Suomi24-foorumilla varoitettiin halvimmista höyrypesureista. Itselläni ei ole kokemusta mutta kiinnostusta on (ei pelkästään venekäyttöön).Mulla on Kärcher* SV 1902. Se puhaltaa höyryä ja imee myös samalla. Veneessä olen pessyt sillä verhoiltua seinää ja patjoja, ikkunoita jne sisätiloja. Ei ole tullut mieleenkään pestä venettä ulkopuolelta.
Kokemuksena
puhdasta tulee, vastaava puhdistustulos muutoin lienee lähes mahdoton saavuttaa
- jäykkä imuletku, kankea käsitellä
- painava kone
- vaatii verkkovirtaa
- kovahko meteli
- suuttimilla ei pääse höyryttämään & imuttamaan samaan aikaan aivan pienimpiin koloihin.
- ahtaassa veneessä tulee kuuma pesuhommissa. Imusta huolimatta vähän turkkilainen sauna-fiilis.
Huomaa että laitteen höyry-ja imuteho on varsin suuri.
=> Venekäytössä menettelee. Ei kuitenkaan kannata ostaa vain tämän takia. Suurin hyöty on ehdottomasti kotona ikkunoiden pesu. Kertavedolla tulee lasit puhtaaksi, helpottaa todella merkittävästi tota puuhaa.
Laitteen kustannus vastaa omakotitalossa noin kahden siivousfirmalla teetetyn ikkunanpesun hintaa. Joten maksaa vuodessa (no vähän päälle) itsensä takaisin. - RugDoctoria
Kärcher SV 1902 kirjoitti:
Mulla on Kärcher* SV 1902. Se puhaltaa höyryä ja imee myös samalla. Veneessä olen pessyt sillä verhoiltua seinää ja patjoja, ikkunoita jne sisätiloja. Ei ole tullut mieleenkään pestä venettä ulkopuolelta.
Kokemuksena
puhdasta tulee, vastaava puhdistustulos muutoin lienee lähes mahdoton saavuttaa
- jäykkä imuletku, kankea käsitellä
- painava kone
- vaatii verkkovirtaa
- kovahko meteli
- suuttimilla ei pääse höyryttämään & imuttamaan samaan aikaan aivan pienimpiin koloihin.
- ahtaassa veneessä tulee kuuma pesuhommissa. Imusta huolimatta vähän turkkilainen sauna-fiilis.
Huomaa että laitteen höyry-ja imuteho on varsin suuri.
=> Venekäytössä menettelee. Ei kuitenkaan kannata ostaa vain tämän takia. Suurin hyöty on ehdottomasti kotona ikkunoiden pesu. Kertavedolla tulee lasit puhtaaksi, helpottaa todella merkittävästi tota puuhaa.
Laitteen kustannus vastaa omakotitalossa noin kahden siivousfirmalla teetetyn ikkunanpesun hintaa. Joten maksaa vuodessa (no vähän päälle) itsensä takaisin.Sillä ei ikkunoita pestä, mutta veneen sohvatyynyt ja tekstiililattian kylläkin. Kotimatot, sohvat ja matot voi pestä parketin päällä. Vuokraa täältä http://www.verhomatto.fi/rugdoctor tai osta. Hinta hämmästyttää, kun imureista saa maksaa jopa kaksi tonnia ja tämä irtoaa alta tonnin. Vuokraus halpaa ja toimitus kaikkialle Suomeen.
ole vielä löytänyt kohdetta missä sillä olisi käyttöä.
Yksi missä se melkein toimi niin oli kotona keittiön kaakelisaumat, tosin pehmitti ne niin että ne lähinnä tuli kaavittua pinta pois joten montaa kertaa ei varmaan kannata tehdä.
Veneessä en keksinyt yhtään kunnon kohdetta- AnonymousPuhdistaja
Olen kokeillut tuollaista halpaa ja pientä parvekekaiteiden puhdistamiseen. Ei kannata. Puhdisti kyllä, mutta homma oli törkeen hidasta. Lisäksi vesisäiliö on pieni ja ennen uudelleentäyttöä laitteen pitää jäähtyä. -> hidastaa entisestään.
Veneen puhdistamiseen vuokrasin siivousliikkeestä ammatti Kärcherin. Se ei imenyt, vain puhalsi höyryä. Rasvainen moska lähti hyvin irti ilman sen suurempia myrkkyjä. Pintaa ei siis tarvitse huuhdella mitenkään pesun jälkeen. Kuivata vain pilssistä ylimääräiset vedet pois. Kokemus oli hieman kuin olisi pessyt painepesurilla, mutta vettä tulee paljon vähemmän. Laiteeseen pystyi täyttämään vettä lämpimänäkin, joten pesu saattoi jatkua keskeytyksettä.
Hieman kannattaa katsoa kuinka kovalla paineella ruiskaa ja minne. Muuten saattaa lähteä maalit seinästä :-)
Tuota pientä ja suurta laitetta ei voi verrata keskenään. Pienellä ei tee mitään. Jätä se kauppaan ja vuokraa kunnollinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363647- 122376
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371955Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4141909Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211721Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681537Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301483- 1241448
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101301- 141246