Örnvik 640

Weekend

Onkos kukaan ehtinyt vielä huristelee tällaisella paatilla? aika mukavan hintainen/kokoinen. Ollaan entisiä purjeveneilijöitä, mutta nyt mökki-ihmisiksi muutettu. Pakko saada joku paatti, et pääsee hiukan haistelee meri-ilmastoo.
Kertokaa kokemuksistanne jos niitä on kertynyt Örnvik paateista

20

13652

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hippeli

Eipä ole kokemuksia, mutta vene on ainakin helvetin ruma suoraan sanottua. Voihan se olla hyvä, kipparisakin sitä vähän kehuttiin. Ja halpahan tuo myös on. Jos haluat haistella ilmaa niin siihen käy paremmin joku muu vene. Esim.DC

Jos ulkonäkö miellyttää tai sillä ei ole väliä, haluat päästä mökille vähän huonommassa kelissä jne. vene on varmasti oiva valinta. Vene on kuulemma tiloiltaan onnisunut.

Itse ostaisin vähän käytetyn yamarinin, dragon tai muun vastaavan day cruiserin, ht:n tai cabinin ja säästäisin vähän raheliinia.
      Tuo örnvik luultavasti voittaisi nuo ominaisuuksissa mutta menköön.

Eli hyvä valinta toi örny jos tietää mitä hakee

• Weekend

ja tuo Dragon on kaunis??? Juu ulkonäköhän on makuasia eikä sovi kiistellä. Perheessä on ollut kolme purkkaria aikaisemmin ja aina olen pistänyt ne kuntoon(konetta yms vaihtanut) viimeisen veneen kun laitoin kuntoon, hinkkasin ja puunasin niin päätin et seuraava on uusi. Tämä Örnvik tarjoisi edullisen vaihtoehdon päästä käsiksi uuteen $$$

• hippeli
        Weekend kirjoitti:

ja tuo Dragon on kaunis??? Juu ulkonäköhän on makuasia eikä sovi kiistellä. Perheessä on ollut kolme purkkaria aikaisemmin ja aina olen pistänyt ne kuntoon(konetta yms vaihtanut) viimeisen veneen kun laitoin kuntoon, hinkkasin ja puunasin niin päätin et seuraava on uusi. Tämä Örnvik tarjoisi edullisen vaihtoehdon päästä käsiksi uuteen $$$

Eipä tuo dragon ole kylläkään parhaimmasta päästä, mutta makuasiat kullakin. Kuten sanoin: Jos ulkonäkö menettelee, veneellä on päästävä vähän vaikeammassa kelissä esim. mökille ja vene kaiken lisäksi pitää olla uusi ja vielä verrattain halpa niin tämä vene varmasti paras välinta. Vene paranee luokkansa parhaimmilla tiloilla mikä ei varmasti ole pahasta, käytettävyydellä sekä merikelpoisuudellaan. Jälkikin vielä hinta tasoon nähden parasta. Meri-ilman haistelu onnistunee hyvin suuren avonaisen perän ansiosta.

Mitä enään odotat. Eikun ostamaan

Onnea valintoihin

• mitä

Sanoit 640 olevan halpa, maksaa uutena 25 000- 30 000e.. ?

• kokemusta.

ensimmäiset veneet tulivat suomeen viimevuoden toisella puoliskolla joten tuskin on hirveästi kokemusta varsinkin jos kyseessä hintaluokka mistä tavallinen suomi 24 palstaa lukeva pulliainen voi vain uneksia.
      Mitä kuvista olen katsonut niin sisäverhoilu näyttää aika halvan oloiselta. Vene painaa 1400 kg ja max moottorisuositus on 115 hv ...aika outoa liukuvarunkoiselle veneelle. Jos vene tulee merelle niin kannattaa koeajaa koska suurin osa näistä puolassa valmistetuista veneistä ovat kovia ajettavia suomenlahden aallokossa. Tehty enemmän järvelle tai merelle missä pitkä aalto eikä lyhyt ja terävä kuten täällä on.

• marinerrrrr

örnvikit / quicksilverit ovat aika leveitä pituuteen verrattuna, itsellä käytössä qs 510 cruiser ja voin sanoa ettei kovin mukava vene ajella sellaisessa puolen/metrin aallokossa koska paukkuu kovasti. noilla kyllä pärjää kovemmassa kelissä aika hyvin kun ajelee hitaasti (< 10 solmua), keulat sen verran muhkeita.

• kaikki mallit
        marinerrrrr kirjoitti:

örnvikit / quicksilverit ovat aika leveitä pituuteen verrattuna, itsellä käytössä qs 510 cruiser ja voin sanoa ettei kovin mukava vene ajella sellaisessa puolen/metrin aallokossa koska paukkuu kovasti. noilla kyllä pärjää kovemmassa kelissä aika hyvin kun ajelee hitaasti (< 10 solmua), keulat sen verran muhkeita.

ole kovia ajettavia. Esimerkiksi 555 malli menee kuin juna aallokossa. Ilmeisesti sporttiseksi tehty ja siinä myös veneen mitat ovat "normaalit". Daycruiserit ovat kylää aika leveät ja niissä myös aika voimakkaat palteet mitkä lisäävät kovuutta.

• jareta

Minusta tämä Örnvik 640 kysely lähestyy jo hypetystä.

Pitkään aikaan en ole kuullut oikeasti venettä kokeilleilta niin paljoa positiivisia kommentteja. (nuo yllä olevat ovat mutua)

Sen on ainakin kippari testannut ja Vetouistelu.comissa on tällä hetkellä käynnissä keskustelu aiheesta, jossa on ainakin yhden testaajan tuore koeajo.

Örnvik on minusta yksi vastaus myös narisijoille jotka ovat valittaneet veneiden korkeista hinnoista.

• heh

Örnvikistä on saamieni tietojen mukaan jätetty viimeinen lakkakerros ja kiillotus pois sisustuksesta ja näin saatu hinta todella mielekkäälle tasolle.

Harkitsisin vakavasti jos sopisi veneilyformattiini, mutta kun tarvitsen henkilöautolla vedettävän veneen johon hommaan tuo on liian painava.

• ...mutta...

onneksi olkoon paranemisen johdosta, olet hyvä esimerkki siitä, että vaikeakin sairaus on nujerrettavissa.

• Weekend

Kiitos,kiitos. Olen samaa mieltä kanssasi kyllä mökkeily on mukavaa hommaa. Saa saunoa omassa saunassa ihan ittekseen. Purjehdusta onneksi pääsen vielä ystävieni kanssa harrastamaan. Moottoriveneily on vain pakollinen paha minulle niin kuin sinullekkin ;-)

• tuollaista, sisäperä versiona viime syksynä lyhyen pätkän, yllätyin positiivisesti.
      Mielestäni hinta/laatu vaikuttaa kohtuulliselta, eihän tuolla hinnalla saa kun jonkun HT:n.

• laatu varmaan

ok. Kipparitestissä sai ajo ominaisuuksista 3 tähtä. Pikkasen ihmetyttää se että testipäivänä oli lähes rasvatyyni ja aallokko ominaisuuksia ei voinut juuri testata. Tähdet tulevat ilmeisesti tyynessä ajamisesta tai korkeintaan toisen veneen peräaalloissa.

• Jäsen R

Ei ehkä kannata uskoa kuulopuheita :)

Asiallinen vene, ja todella siisti. Rakenteissa tai pinnoissa ei ole tingitty, toisin kuin annetaan ymmärtää. Ajolleen hieno, ei kova. Kannattaa tutustua, tuossa kokoluokassa ei oikein järkevää haastajaa noilla tiloilla löydy, jos hakee avaraa yhtenäistä tilaa. Itselle tulee vetouisteluun/perheveneilyyn.

T:Ensimmäisen omistaja, 11h takana.

• mattim
        Jäsen R kirjoitti:

Ei ehkä kannata uskoa kuulopuheita :)

Asiallinen vene, ja todella siisti. Rakenteissa tai pinnoissa ei ole tingitty, toisin kuin annetaan ymmärtää. Ajolleen hieno, ei kova. Kannattaa tutustua, tuossa kokoluokassa ei oikein järkevää haastajaa noilla tiloilla löydy, jos hakee avaraa yhtenäistä tilaa. Itselle tulee vetouisteluun/perheveneilyyn.

T:Ensimmäisen omistaja, 11h takana.

Lähden mielenkiinnolla tutustumaan kyseiseen veneeseen Uivaan elokuun loppupuolella. Myin oman 10 metrisen liukuvan matkaveneen pois keväällä, mutta kesän mittaan totesin, että vene pitää olla. Nyt etsin uutta, isolla maasturiautolla liikutettavaa venettä, jossa myös yöpymismahdollisuus. Örnvik 640 näyttää teoriasia hyvältä. Miten käytännössä...

Matti M

• kippari
        mattim kirjoitti:

Lähden mielenkiinnolla tutustumaan kyseiseen veneeseen Uivaan elokuun loppupuolella. Myin oman 10 metrisen liukuvan matkaveneen pois keväällä, mutta kesän mittaan totesin, että vene pitää olla. Nyt etsin uutta, isolla maasturiautolla liikutettavaa venettä, jossa myös yöpymismahdollisuus. Örnvik 640 näyttää teoriasia hyvältä. Miten käytännössä...

Matti M

Minulla ollut ko. vene käytössä viime kesän heinäkuusta lähtien. Olen ollut oikein tyytyväinen veneeseeni mm.: - tilat aravat ja hyvin soveltuvat moneen käyttöön (mm. retkeily-, kalastus-, vesiharrastus-, huvipäiväveneilyyn) - järkevässä ajossa taloudellinen - hinta/laatu -suhde erinomainen - helppo ajettava ja käytettävä - vakaa ja helppo ajettava - kaikki on toiminut Kehittämistä kaipaan (toki lisäävät myös kustannusta) mm.: - kuljettajan istuin ja ajoasento - avattava kattoluukku/-ikkuna

• Örnvik 640
        kippari kirjoitti:

Minulla ollut ko. vene käytössä viime kesän heinäkuusta lähtien. Olen ollut oikein tyytyväinen veneeseeni mm.: - tilat aravat ja hyvin soveltuvat moneen käyttöön (mm. retkeily-, kalastus-, vesiharrastus-, huvipäiväveneilyyn) - järkevässä ajossa taloudellinen - hinta/laatu -suhde erinomainen - helppo ajettava ja käytettävä - vakaa ja helppo ajettava - kaikki on toiminut Kehittämistä kaipaan (toki lisäävät myös kustannusta) mm.: - kuljettajan istuin ja ajoasento - avattava kattoluukku/-ikkuna

Paljonko on poltoaineen kulutus Terveisin Virosta

• Kippari
        Örnvik 640 kirjoitti:

Paljonko on poltoaineen kulutus Terveisin Virosta

En ole tarkkaan mittanut, mutta arvioisin että n. 22 mph nopeudella n. 20-25l/h.

• enemmän jos
        Kippari kirjoitti:

En ole tarkkaan mittanut, mutta arvioisin että n. 22 mph nopeudella n. 20-25l/h.

Meneekö silloin paljon enemmän kun ajetaan 22 solmua?

Nuo maamailit kun ei oikein aukene...

• jo maalaiset noiden
        enemmän jos kirjoitti:

Meneekö silloin paljon enemmän kun ajetaan 22 solmua?

Nuo maamailit kun ei oikein aukene...

kulutusten ilmoittelu per tunti, se on buster-väen touhua.... ainoa oikea tapa ilmoittaa vesikulkuneuvon kulutus on litraa per meripeninkulma nopeuden funktiona.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4770
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2245
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1424
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1326
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      87
      1325
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      127
      1101
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      67
      1036
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      252
      946
    9. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      945
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      71
      932
    Aihe