Järkytys

Johannes Viiruniemi

Satuin vahingossa tähän yhteisöön. Onko Suomessa oikeasti kreationisteja? Luin noin 20 ensimmäistä aihetta läpi ja huomasin suuren tiedon puutteen kreationistien keskuudessa.

Itse olen lukion biologian, fysiikan, kemian ja matematiikan opettaja. (Tutkintoni on FL).

Jos nämä kreationistit ovat todellisia, niin mikä heidän koulutustaustansa on? Joidenkin kreationistien (en mainitse kenenkään nimeä) tietomäärä ei riittäisi edes perusasteen läpäisemiseen. Pelkästään perustiedoissa havaitsin jo suuria virheitä.

Luulen, että kreationistien koulutustaso vastaa henkilöiden koulutustaso, jotka uskovat myös horoskooppeihin, enkeleihin, astraalitasoihin, teelehdistäennustamiseen, numerologiaan, jne.

22

1044

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totuuden torvensoittaja

Kreationismi on totta ja evoluutio harhaoppipuppuhuuhaata.

"Luulen, että kreationistien koulutustaso vastaa henkilöiden koulutustaso, jotka uskovat myös horoskooppeihin, enkeleihin, astraalitasoihin, teelehdistäennustamiseen, numerologiaan, jne."

Horoskooppeihin on uskottu tuhansia vuosia, väitätkö että ne miljardit ihmiset olisivat väärässä ja sinä oikeassa? Mieti vielä!

Enkeleistä kertoo raamattukin ja niitä tosiaan on.

Erilaisia astraalitasoja on myös.

Numerologia on tiede (logos) joka tutkii numeroiden vaikutuksia erilaisiin asioihin.

Teelehdistä ei voi ennustaa.

• polio

"väitätkö että ne miljardit ihmiset olisivat väärässä ja sinä oikeassa?"

Totuus ei ole demokraattinen asia, jonka ratkaisisi se kuinka moni siihen uskoo.

"Numerologia on tiede (logos) joka tutkii numeroiden vaikutuksia erilaisiin asioihin." Jos numerologia on tiedettä, niin missä yliopistossa sitä voi opiskella. Onko Suomessa numerologian professuuria?

• hullunhauskaa

"Horoskooppeihin on uskottu tuhansia vuosia, väitätkö että ne miljardit ihmiset olisivat väärässä ja sinä oikeassa? Mieti vielä!"

MuHahhahaa. Maapallon on uskottu olevan litteä tuhansia vuosia ja siihen on uskonut miljardeja ihmisiä. Voiko niin moni ihminen olla väärässä? :D

(Huom maailman väkiluku oli tuhat vuotta sitten 310 miljoonaa. 1600 luvun lälkeen on syntynyt paljon enemmän ihmisiä kuin sitä aiemmin on koskaan edes elänyt = väestönkasvun räjähdys!)

Niin ja käy afrikkalaiselta uskomaan horoskoopeista jos ovat edes ikinä kuulleetkaan :D

Eli koita ny ite miettii mitä suustas lauot!

• pientä lyö
        hullunhauskaa kirjoitti:

"Horoskooppeihin on uskottu tuhansia vuosia, väitätkö että ne miljardit ihmiset olisivat väärässä ja sinä oikeassa? Mieti vielä!"

MuHahhahaa. Maapallon on uskottu olevan litteä tuhansia vuosia ja siihen on uskonut miljardeja ihmisiä. Voiko niin moni ihminen olla väärässä? :D

(Huom maailman väkiluku oli tuhat vuotta sitten 310 miljoonaa. 1600 luvun lälkeen on syntynyt paljon enemmän ihmisiä kuin sitä aiemmin on koskaan edes elänyt = väestönkasvun räjähdys!)

Niin ja käy afrikkalaiselta uskomaan horoskoopeista jos ovat edes ikinä kuulleetkaan :D

Eli koita ny ite miettii mitä suustas lauot!

Totuushan on, että jos haluaa määritellä Älykkään Suunnittelun tieteeksi, niin täytyy hyväksyä tieteeksi myös astrologia. Tämä todettiin ihan virallisessa tuomioistuimessa. Kreationisti käyttäytyy siis johdonmukaisesti kannattaessaan horoskooppeja tieteellisinä, muutenhan hän joutuisi myöntämään oman oppinsa olevan vieläkin kestämättömämpi.

• pro-scientist

miksi teelehdistä ei muka voi ennustaa? Mikä sinua vaivaa?

• hiukan tunnetumman,
      • polio

Huomasin, ettei yksikään näistä ole biologi.
        Pätevyyttä heillä voi olla omalla alallaan, muttei biologiassa. Itse olen FM, eikä esim. minun kommentteille hiukkasfysiikasta kannata antaa paljoa arvoa, (vaikka vapaa-aikanani siihen olen perehtynyt), sillä en koulutukseltani fyysikko, enkä edes suorittanut fysiikan kursseja kuin viimeksi lukiossa.

• että kehitysopin
        polio kirjoitti:

Huomasin, ettei yksikään näistä ole biologi.
        Pätevyyttä heillä voi olla omalla alallaan, muttei biologiassa. Itse olen FM, eikä esim. minun kommentteille hiukkasfysiikasta kannata antaa paljoa arvoa, (vaikka vapaa-aikanani siihen olen perehtynyt), sillä en koulutukseltani fyysikko, enkä edes suorittanut fysiikan kursseja kuin viimeksi lukiossa.

voi ymmärtää (oikein) vain biologit?

Samaa voisi sitten kai väittää esim. teologiasta..ja kaikesta muustakin..no ei kai nyt sentään.

• jep jep
        että kehitysopin kirjoitti:

voi ymmärtää (oikein) vain biologit?

Samaa voisi sitten kai väittää esim. teologiasta..ja kaikesta muustakin..no ei kai nyt sentään.

muotoillaan asia näin:

Kumpaa luotat enemmän laki asioissa:
        -henkilöön joka on opiskellut lakimieheksi
        -henkilöön joka on opiskellut lääkäriksi

Kumpaan luotat sähköasennuksissa:
        -sähkö asentajaan
        -puuseppään

kumman uskot hoitavan ruuanlaiton paremmin
        -kokin
        -parturin

JNE.

Kuka tahansa voi ymmärtää minkätahansa asian hyvin, kunhan heillä on vain koulutus, siihen, ja koulututsta vastaava ammatti nimike, kertoo mikä mahtaa olla kyseisten henkilöitten osaamis alue.

Toisin sanoen, hän väittää että biologeilla on toden näköisesti parempi tieto kehitysopista, kuin muilla tieteen alojen hoitajilla, kun taas vaikkapa kemistillä on parempi tieto kemikaaleista, kuin biologilla.

Jos minä haluan tietoa biologisiin pulmiin, kysyn neuvoa joltain biologilta, jos halua apua matemaattisiin pulmiin käännyn matemaatikon puoleen.

• oli valtava..

kun luin että niin suuri tieteen edustaja kuin
      FL on eksynyt palstallemme,voi kauhistus nyt
      varmaan alkaa tulla evotietoutta ihan roppakaupalla.Missä muuten olet ollut viime
      vuodet jos et ole kuullut kreationismista,TÄH?

• darviini

Suomessa kretskujen kaltaiset pellet eivät onneksi saa julkista palstatilaa. Sen takia nämä tulevatkin öykkäröimään Suoli24.fi:n kaltaiselle roskafoorumille. Kyllä jämpti on näin.

• FL ole, pelkkä

trolli ja ivailija sinä olet. Kun omat tietosi eivät riitä mihinkään palvomasi evon suhteen niin koetat vaan esiintyä oppineena ja ivata toisinajattelijoita.

Joku keskenkasvuinen lökäpöksy pelle sinä olet. Tyylisi sen paljastaa. Kirjoitustyylisi ei ole yliopistosivistystä saaneen henkilön selkeää ja sujuvaa tyýliä vaan keskenkasvuisen peruskoululaisen kömpelöä tyyliä.

Joten, räkänokat, hus hus muualle.

• pro-scientist

keskenkasvuinen lökäpöksy pelle. Myös FT, dosentti, ja mvs. professori, tosin ei enää, kun olen palannut omaan virkaani. Kuuntelen rokkii ja juon bissee. Tykkään seksistä.

• taisipas tekijä
        pro-scientist kirjoitti:

keskenkasvuinen lökäpöksy pelle. Myös FT, dosentti, ja mvs. professori, tosin ei enää, kun olen palannut omaan virkaani. Kuuntelen rokkii ja juon bissee. Tykkään seksistä.

paljastaa itsensä, pelle !!!! Hah haa. Ketä luulit voivasi hämätä.

• pro-scientist
        taisipas tekijä kirjoitti:

paljastaa itsensä, pelle !!!! Hah haa. Ketä luulit voivasi hämätä.

tällaisia pellejä te köyhät veronmaksajat elättelette noissa yliopistoissa. Jotain v-un evoluutiota muka tutkimassa. Olen siis onnistunut hämäämään kaikkia virantäytössä mukana olleita asiantuntijoita, proffia, tiedekunnan dekaania ja hallintopäällikköä - ihan kaikkia! Varsinainen pelle!

• tiäremies

että suurin osa näistä palstan "kreationisteista" on internet-nörttejä, jotka kuluttavat elämäänsä pelleilemällä keskustelupalstoilla.

• etp

Näin on luomisteoria ainut oikea,kuinka noin lukenut mies voi ollakkin sokea totuudesta.
      Lueppa evoluutio vai luomiskertomus google/Petteri Haippola.

• ei uutta

Ei 30 vuotta sitten olisi läpäissyt ylioppilaskirjoituksia jos olisi silloin inttänyt nykyisillä tiedoilla .
      Oikeana pidetään aina sitä oppimäärää jota opetetaan eikä sitä joka on totta.

• Öhmän kölömä

Koeta kestää. Kuten huomaat, tällaista sontaa tulee palautteena kreationisteilta, jotka eivät pysty järkiperäisesti vastaamaan johonkin kysymykseen. Aina se menee vastakeskustelijan ala-arvostamiseksi ja lyttyyn lyömisen yritykseksi. Kuitenkin heidät on helppo nujertaa oikealla tiedolla, jota sinullakin tuntuu olevan.

• Wiiruniemi

Täysin aiheesta poiketen: mistä olet tuon nimesi keksinyt? Ei kuitenkaan ilmeisesti virallinen nimesi, mutta omaa sukuani tutkiessa kiinnitin huomion nimeesi.

• Noh, jos ottaa huomioon sen että suomessa n. 30% väestöstä ei usko evoluutioon niin tämä Suomi24 nyt on vielä pientä. Nämä vaan ovat se jäävuoren huippu joilla vatipäisyys on mennyt sitä verta yli että sitä on pakko päästä julkisesti huudattamaan.

• > Nämä vaan ovat se jäävuoren huippu joilla vatipäisyys
        > on mennyt sitä verta yli että sitä on pakko päästä
        > julkisesti huudattamaan.

Ja niistäkin vain pari on tosissaan, Jaakob ja SamiA etunenässä, Rauhanlietsojasta ei vielä tiedä. Sen verran olen lehtiartikkeleita ja tekstintarkistusta tehnyt ja kieltä tutkinut, että tyylin perusteella a/jb/viksumpi on trolli silloinkin kun on olevinaan tosissaan. Toinen trolli, Möttöskä 1 sivupersoonineen (däng däng, Yngh! jne) vetää idiootin roolia niin loistavasti ettei voi kuin kadehtia, mutta ilkeämielisyydessään hän on paljon paskamaisempi tapaus kuin a/jb/viksumpi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      120
      3257
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2096
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1905
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      406
      1816
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1671
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1477
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      120
      1341
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1231
    9. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1216
    10. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      435
      1088
    Aihe