täältä tundralta taas.
Olipa vähän karmeeta astua lentokoneesta eilen ulos, mutta silti löytyi jotain positiivistakin. Olipa niin valoisaa jo :=))
Kiva kuitenkin olla taas kotona, ja herätä omasta sängyssä, eikä tarvi yöllä jahdata torakoita :=))
Mutta...asiasta kolmanteen.
Onko nyt suurin osa täältä siirtynyt sinne uudelle palstalle? Voisko joku laittaa chattipostiini tään uuden palstan osoitteen, kun en muista sitä enää.
Voisin käydä tutustumassa sinne :=))
Ettei siitä olisi vaan muodostunut liian sisäpiirimäinen. Sellasista palstoista en erityisemmin tykkää.
Voipi olla, että kuitenkin olen uskollinen suomi24 palstalle jatkossakin. Suomi24 palstat ovat siinä mielessä hyviä, kun ovat niin selviä ja tänne pääsee rekkaamattomatkin sanomaan omat mielipiteensä :=)))
Iso miinus on tietenkin, kun palstat eivät tahdo "pelittää". Vieläkö lie ongelmat jatkuneet samanlaisina?
Pakkasaamua
36
3433
Vastaukset
Muuten,ei täällä ole lähellekkään niin talvi,kuin mitä ensinäkemältä vaikuttaa.:):)
- Yxitypy
Kiitos tintti. Kiva nikki sulla. Lienetkö uusi, vai uusittu. Kotivintillä oli tosi kiva lapsuudessa kesät nukkua, ja kuunnella sadepisaroiden ropinaa :=))
Metrin on tullut lunta, joten aika talvisen näköistä on. Taidat jossain eteläsuomessa vaikuttaa?
Mutta kevättä kohti mennään, ja lujaa :=)) Yxitypy kirjoitti:
Kiitos tintti. Kiva nikki sulla. Lienetkö uusi, vai uusittu. Kotivintillä oli tosi kiva lapsuudessa kesät nukkua, ja kuunnella sadepisaroiden ropinaa :=))
Metrin on tullut lunta, joten aika talvisen näköistä on. Taidat jossain eteläsuomessa vaikuttaa?
Mutta kevättä kohti mennään, ja lujaa :=))Vanha lontoon jane se tässä vaan.
Kyllä täällä meillä lunta on ihan vaivoiksi asti,kunhan vähän suustani pieksin;)
- tämä palsta
ja huuhaa sopii sinulle paremmin joten ethän lähde täältä
- Yxitypy
miettimään, oliko tuo keljuilua...
Mutta.. kun yleensä ajattelen asioita enemmän positiivisesti, luulen että tarkoitit sitä mitä sanoit.
Joten kun noin kauniisti pyydät, en sitten lähde täältä :=)) - se oli
Yxitypy kirjoitti:
miettimään, oliko tuo keljuilua...
Mutta.. kun yleensä ajattelen asioita enemmän positiivisesti, luulen että tarkoitit sitä mitä sanoit.
Joten kun noin kauniisti pyydät, en sitten lähde täältä :=))helpotuksen huokaus. kiits :)
..talven keskelle on savupiipusta tupsahtanut, ettei vaan olis täky itte? ;)
Olikos siellä torakoita missä kävit?..kai tiedät että ne mielellään munii turistien matkatavaroihin ja kohta sulla on mukava torakka kotiterraario, ja yleensä ne on niin sitkee henkisiä etteivät kuole kuin vasaralla, ja isommat ei silläkään ;)
Kyllä tää jotenkin on pelittänyt ja jopa ruuhka-aikoina- Yxitypy
ite. Tulinpa taas kiusaamaan teitä. Ja siihen riittääkin puhtia nyt, kun saanut vähän huilia :=))
Oli torakoita. Käys huuhaalla lukemassa mun kauhunhetket. En jaksa tarinaani enää uusiks kirjoittaa.
Piti jättää matkatavarat yöks pakkaseen, mutten muistanutkaan kun kotiin tulin. Lieneeköhän monta torakkaa jo juoksentelee lattiallamme.
Sinä siis olet myös pysytellyt tällä vanhalla hyvällä palstalla, etkä ole hairahtunut väärälle polulle? :=))
- mayanna
Täälläkin paistaa aurinko, kaunis keli, aamusella -6, nyt taitaa olla jo lähellä nollaa.
Mulla on myös ollut enempi tai vähempi taukoa kirjoittelussa viime kuukausina. Nyt vähän taas lämmittelen näppistä. Sukkuloin palstojen väliä, käyn siis siellä toisellakin (joko sait linkin?). Tämä on selkeämpi ja nopeampi palsta lukea, mutta kyllä laiffarikaiffarit siellä toisaalla ihan mukavasti neuvovat aloittelijaa, jos siihen on tarvis.
Heh.. ei oo torakoita, ei, mutta muurahaisia vipeltää keittiössä ja hämyritkin alkaa heräillä :)- Yxitypy
mayanna :=))
Kyllä tosiaan tauko on tehnyt terää. Nyt vaan ei tahdo millään malttaa lopettaa, vaikka olis pyykin pesua sun muuta niin paljon.
En ole saanut linkkiä vielä ??
Kävin kerran matkani aikana katsomassa sivuja siellä, mutta aika vaikeelta tuntu. Jos kävis jossain välissä ihan ajan kans, kunhan saisin sen linkin :=)) - mayanna
Yxitypy kirjoitti:
mayanna :=))
Kyllä tosiaan tauko on tehnyt terää. Nyt vaan ei tahdo millään malttaa lopettaa, vaikka olis pyykin pesua sun muuta niin paljon.
En ole saanut linkkiä vielä ??
Kävin kerran matkani aikana katsomassa sivuja siellä, mutta aika vaikeelta tuntu. Jos kävis jossain välissä ihan ajan kans, kunhan saisin sen linkin :=))Kokkailuun ja leipomiseen. Pistäydyin ulkona ja nyt pääsen askarteluihin käsiksi.
Vai et malta lopettaa. Sitä on joskus liikkeellä ;) Täytyy kyllä sanoa, että välillä kun kinat ja nyrkinpuinnit ottaa valtaa keskusteluissa, mun ei oo kyllä yhtään vaikee keksiä muuta tekemistä.
Aurinkoista päivänjatkoa!
Voi ihmettä, joko se kaks kuukautta meni. Tuntuu että ihan just päiviteltiin sun lähtöä kun ei kone meinannu päästä ilmaan.
Tulikos siellä paljon tanssittua Pedrojen kanssa? :)- yxitypy evk
Mariet :=))
Niin se aika kuluu, ja nuoruus sen myötä.
Kyllähän olisin Pedrojen kans tanssinut, mutta kun toi vartija oli matkassa.
Ei pystynyt edes silmäpeliä kenenkään kans pitämään :=(( - norMix evk
palstamorsiamenikin on kuukausien hiljaiselon jälkeen tupsahtanut paikalle;) Missäs sitä on oikein luurattu, vai oletko ottanut uudelle laiffipalstalle toisen nikin?
norMix evk kirjoitti:
palstamorsiamenikin on kuukausien hiljaiselon jälkeen tupsahtanut paikalle;) Missäs sitä on oikein luurattu, vai oletko ottanut uudelle laiffipalstalle toisen nikin?
Miten mukava nähdä sinua pitkästä aikaa oi armas sulhoni. Ei sinua enää paljon näekään.
Helmikuu oli mulla vähän kiireistä aikaa. Vähän lomailinkin. Töissä oli kiirettä. Ja vähän sitä sun tätä.
Teidän uutta palstaa en osais käyttää. En osais sinne rekkautuakaan. Semmonen tekniikkaihme minä olen. Kävin vähän siellä lukemassa kun oli auki. Tytöt on tehneet suuren työn rakentaessaan sitä palstaa.
Onko sulla siellä paljon lunta? Oleko hiihtänyt?- norMix evk
Mariet kirjoitti:
Miten mukava nähdä sinua pitkästä aikaa oi armas sulhoni. Ei sinua enää paljon näekään.
Helmikuu oli mulla vähän kiireistä aikaa. Vähän lomailinkin. Töissä oli kiirettä. Ja vähän sitä sun tätä.
Teidän uutta palstaa en osais käyttää. En osais sinne rekkautuakaan. Semmonen tekniikkaihme minä olen. Kävin vähän siellä lukemassa kun oli auki. Tytöt on tehneet suuren työn rakentaessaan sitä palstaa.
Onko sulla siellä paljon lunta? Oleko hiihtänyt?todistettavasti osaat käyttää Suomi24:ää ja olet onnistunut siihen rekkaantua, niin omaat aivan riittävän tietopohjan uudenkin palstan käyttämiseen. Mukaan vaan remmiin, sua on jo vähän odoteltukin ;-))
Asun lähes lumettomassa etelässä ja täällä ei ole paljon hiihdelty koko talvena. Talvilomalla tuli vähän pohjoisempana käytyä ja siellä sitten tulikin lumisista laduista ja mäistä nautittua koko rahalla. Pakko sanoa, kun pari tuntia hiihtää lumisissa maisemissa kohtaamatta ketään (lähdin liikkeelle aika varhain), niin kyllä siellä sielu lepää. No mites itsellä, oletko suksia kaivanut esiin koko talvena? norMix evk kirjoitti:
todistettavasti osaat käyttää Suomi24:ää ja olet onnistunut siihen rekkaantua, niin omaat aivan riittävän tietopohjan uudenkin palstan käyttämiseen. Mukaan vaan remmiin, sua on jo vähän odoteltukin ;-))
Asun lähes lumettomassa etelässä ja täällä ei ole paljon hiihdelty koko talvena. Talvilomalla tuli vähän pohjoisempana käytyä ja siellä sitten tulikin lumisista laduista ja mäistä nautittua koko rahalla. Pakko sanoa, kun pari tuntia hiihtää lumisissa maisemissa kohtaamatta ketään (lähdin liikkeelle aika varhain), niin kyllä siellä sielu lepää. No mites itsellä, oletko suksia kaivanut esiin koko talvena?Kyllästyin aikoinaan hiihtämiseen kun sukset lipsui koko ajan. Ylämäet oli yhtä tuskaa kun olin polvillani vähän väliä lipsumisen takia.
Rinteissä tykkään kyllä käydä. Lämmin siinäkin hommassa tulee vaikkei ihan heti uskois.
Sullakin ollut sitten sama kohtalo kuin täälläkin, talvesta ei ole saanu nauttia. Haikeana olen katsonut uutispätkiä Lapista jossa on valkoista lunta metritolkulla. Voin kuvitella sitä rauhaa mitä tunnet kun aamuhangilla hiihdät, sielu todella lepää.
En usko että osaisin laiffaripalstaa käyttää. Kiitos kuitenkin kutsusta.yxitypy evk kirjoitti:
Mariet :=))
Niin se aika kuluu, ja nuoruus sen myötä.
Kyllähän olisin Pedrojen kans tanssinut, mutta kun toi vartija oli matkassa.
Ei pystynyt edes silmäpeliä kenenkään kans pitämään :=((silloin vähän peliä kehiin. Kun Pedro noutaa sinut tanssiin vartijahan on vain mielissään kun hänen kaunis rouvansa on suosittu :).
- norMix evk
Mariet kirjoitti:
Kyllästyin aikoinaan hiihtämiseen kun sukset lipsui koko ajan. Ylämäet oli yhtä tuskaa kun olin polvillani vähän väliä lipsumisen takia.
Rinteissä tykkään kyllä käydä. Lämmin siinäkin hommassa tulee vaikkei ihan heti uskois.
Sullakin ollut sitten sama kohtalo kuin täälläkin, talvesta ei ole saanu nauttia. Haikeana olen katsonut uutispätkiä Lapista jossa on valkoista lunta metritolkulla. Voin kuvitella sitä rauhaa mitä tunnet kun aamuhangilla hiihdät, sielu todella lepää.
En usko että osaisin laiffaripalstaa käyttää. Kiitos kuitenkin kutsusta.nykyään löytyy sellaiset pitoteipit suksiin, ettei lipsu. Itse vetäisen vaan pätkän matkaa suojakelivoidetta keskelle ja toimii riittävän hyvin.
Minä puolestani uskon, että osaat käyttää uutta palstaa. Tarvittaessa tulen opettamaan vaikka kädestä pitäen! ;-)) norMix evk kirjoitti:
nykyään löytyy sellaiset pitoteipit suksiin, ettei lipsu. Itse vetäisen vaan pätkän matkaa suojakelivoidetta keskelle ja toimii riittävän hyvin.
Minä puolestani uskon, että osaat käyttää uutta palstaa. Tarvittaessa tulen opettamaan vaikka kädestä pitäen! ;-))jos kädestä pitäen opetat saat uskoa että olen todella hidas oppimaan ;))).
- Yxitypy
Voihan kehveli, kun pukannut tekstiä tänne häntäpäähän. Ja vähemmän mielyttävää :=((
Satun kuitenkin olemaan erittäin hyvällä päällä, kun olen saanut aurinkoa ja lämpöä pari kuukautta.
Se kummasti ihmismieltä piristää :=))
Hei..sinä, joka et taaskaan uskalla mulle naljailla omalla nikillä. Laitas taas kerran näkyviin ne vanhat kaffepalstan linkit, joissa olen henkilökohtaisesti jotain loukannut. Olis kiva lukea ne itsekin uudemman kerran. Oon pahus unohtanut ne, enkä viitsi nähdä niin paljon vaivaa, että itse lähtisin niitä kaiveleen :=))- Yxitypy
minäkään.
Tuo jauhaminen ei ainakaan minulta onnistu, kun ei tahdo muistaa enää viikon takaisia asioitakaan :=))
Ajatellaan vaikkapa avioliittoa. Jos siinä aletaan kaiveleen mitä toinen on joskus sanonut, mitä siitä silloin tulis. Pesäero varmaan aika äkkiä.
Mehän hymyillään näin :=))))
Onneksi ollaan jo sen verran konkareita näillä palstoilla ettei kyynelkarpalo ilkeistä huuteluista irtoa kovin vähällä :=))
Niin ja Huomenta sullekin. - Yxitypy
välitetä. Porskutettaan vaan etteenpäin :=))
- Yxitypy
kerran itkenyt koneen ääressä :=))
Se oli ihan alkuaikoinan, kun huuhaalle menin.
Mulle oli livessä aika vakava juttu just tapahtunut, jonka takia oli mieli maassa.
Siinä joku heitti aika pahasti sontaa silmille, niin itku tuli.
Yhden kerran olen suuttunut NorMixille (eri nikillä silloin) niin pahasti, että jos oisin päässyt ruudun läpi, oisin käynyt sen kurkkuun kiinni. Sillon en ihan itkenyt, mutta melkein yön valvoin ja puhisin suutuksissani :=)) - Yxitypy
Tuo on tuttu juttu mullekin.
Monesti oon läimäyttänyt oven kiinni, ja hyvästit sanonut.
Siinä suutuksissa mitätöinyt nikkinikin, ja jo seuraavan päivänä katunut.
On typy-nimestä monta versiota väännetty.
Alkaa versiot olla jo niin loppussa, että pitää jos.. ja kun seuraavan kerran suuttuu olla tarkkana, ettei enää nikkiä mitätöi :=)) - Yxitypy
Saranoillehan tekee vaan hyvää kun niitä väliin paukuttaa. Pitää minunkin tästä lähtien tehdä vain sitä :=)
Vaan ajattele, jos ei sais koskaan suuttua miten tasaista ihmisen elämä olis.
Kun saa oikein kunnolla väliin purkautua(myös itkeä), sitä on taas pitkän aikaa kuin uus ihminen :=))
- norMix evk
Edellinen kommenttini sinulle on näemmä saanut kyytiä ja lentänyt autuaamille bittihautausmaille, liekö mahdolisesti joku linkki johonkin ollut punainen vaate jollekin. Noooh, ehdin huomata että sinä olit sen huomannut ja lukea vastauksenkin:)) Eikä se tavallisuudesta poiketen sisältänyt kovinkaan monta kuolematonta ajatusta joten menkööt.
No mites muuten olet ehtinyt sopeutua tundran arktisiin olosuhteisiin pitkän tauon jälkeen? Viluttanut tietty koko päivän vai mitä?- yxitypy evk
näköjäs hävinnyt taas useampi kommentti. Ne mun kehutkin on hävinneet :=))
Mitä sä meet niitä linkkejä laittaan, vaikka tiedät, että se on kiellettyä, ja ne poistuu heti.
Nyt meni bittiavaruuteen se minunkin vastaus sulle.
Niin pitkänkin vielä kirjoitin :=((
Vai ehditkö lukemaan sitä?
Joo.. alkaa jo tuntumaan siltä, etten missään ole käynytkään. Ainoastaan kun peiliin katsoo, muistaa kun näkee ruskettuneen ihon :=))
Ei ole viluttanutkaan enää. Eilen vielä vilutti. - norMix evk
yxitypy evk kirjoitti:
näköjäs hävinnyt taas useampi kommentti. Ne mun kehutkin on hävinneet :=))
Mitä sä meet niitä linkkejä laittaan, vaikka tiedät, että se on kiellettyä, ja ne poistuu heti.
Nyt meni bittiavaruuteen se minunkin vastaus sulle.
Niin pitkänkin vielä kirjoitin :=((
Vai ehditkö lukemaan sitä?
Joo.. alkaa jo tuntumaan siltä, etten missään ole käynytkään. Ainoastaan kun peiliin katsoo, muistaa kun näkee ruskettuneen ihon :=))
Ei ole viluttanutkaan enää. Eilen vielä vilutti.ehdin lukea kommenttisi;) Niin ja pitäähän sitä aina välillä testata sensuurin toimivuus:))
- Teemuna
Sinne Kaamasen tielle, varo niitä mutkia.
- Yxitypy
Täytyy varovasti ajella näin liukkaalla.
Lähdekin on jäässä, eikä pääse kauhasta juomaan :=))
Mitäs sulle. Sä oot kait pysytellyt suomi24 palstalle uskollisena vai?
Kovin on hiljaista täällä nykyisin :=( - Teemuna
Yxitypy kirjoitti:
Täytyy varovasti ajella näin liukkaalla.
Lähdekin on jäässä, eikä pääse kauhasta juomaan :=))
Mitäs sulle. Sä oot kait pysytellyt suomi24 palstalle uskollisena vai?
Kovin on hiljaista täällä nykyisin :=(silmäiltyä, josko tuttuja näkyisi. Haluatko kertoa missäs olet oikein hurvitellu.
- Yxitypy
Teemuna kirjoitti:
silmäiltyä, josko tuttuja näkyisi. Haluatko kertoa missäs olet oikein hurvitellu.
Mutta en hurvitellut juurikaan. Ainoastaan kerran kävin hurvittelemassa. Ei se enää oikein jaksa kiinnostaa.
Lenkkeilin, vaeltelin vuorissa ihastellen upeita maisemia, uin, luin, löhösin väliin rannalla.
Oli reissulla uskomaton vaikutus. Mieli ja sielu on puhdistunut :=)) - Teemuna
Yxitypy kirjoitti:
Mutta en hurvitellut juurikaan. Ainoastaan kerran kävin hurvittelemassa. Ei se enää oikein jaksa kiinnostaa.
Lenkkeilin, vaeltelin vuorissa ihastellen upeita maisemia, uin, luin, löhösin väliin rannalla.
Oli reissulla uskomaton vaikutus. Mieli ja sielu on puhdistunut :=))Minä tykkään kanssa patikoida. Viime kesänä Slovenian ja Kroatian mahtavissa maisemissa. Usein hengästytti kovinkin, mutta kannatti ja maisemat palkitsi.
Ketjusta on poistettu 70 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577290Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7333521Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3491847Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641785- 841415
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841381- 911280
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621241- 811154