6500 työpaikka joihin

ei yhtään hakijaa

153

47045

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pula .

Työntekijöistä,vaan halvoista työntekijöistä. Työtä pitäisi tehdä melkein ilmaiseksi.Jos maksetaan oikea palkka oikeasta työstä,varmaan ei ole työvoima pulaa.

• Samaa mieltä

Vuokra firmat polkee alas palkat..

• työntekijöitä

Minä olisin mennyt lähes ilmaiseksi, joten sekin ihmetyttää ja sitä kokemusta siis on vastaavista töistä mihin hain (lue tuosta alta).

• näitä...

Hapoja työläisiä on meidänkin työmaa täynnä(metallifirma)...palkat alinta kastia ja vittuilua tulee kokoajan koska ei paineta duunia urakalla!!Näitten ulkomaalaisten palkat nelinkertaisia kotimaahan nähden,lähtevät täältä rikkaina pois kun pari kolme vuotta tekee duunia.Heillä ei irtisanomis-suojaa niin pakko painaa täysillä pitkää päivää mutta kyl mäkin painasin jos palkka oli 40e eikä 10e!!!

• Huonot palkat
        Samaa mieltä kirjoitti:

Minullekkin tuli taannoin ilmoitus, 5 vuorotyötä Salossa asunnon hankinnassa avustetaan.Perheellinen Vantaalta.Onko järkeä, palkasta ei mitään mainintaa.

• jacky

Täysin samaa mieltä jos maksetaan oikea palkka ei ole työvoima pulaa.

• totta X 2
        Samaa mieltä kirjoitti:

Toistaiseksi olen pystynyt ohittamman lähes kaikki vuokrafirmojen tarjoamat työt. En ymmärrä miksei työnantajat itse palkkaa, jos tarve on todellinen? Ei olis pahitteeksi, jos boikotitaisiin koko vuokraus järjestelmää.

• noksutin
        Huonot palkat kirjoitti:

Minullekkin tuli taannoin ilmoitus, 5 vuorotyötä Salossa asunnon hankinnassa avustetaan.Perheellinen Vantaalta.Onko järkeä, palkasta ei mitään mainintaa.

jos kyse nokian hommista ni palkka on paska 8,50€/h plus lisät. joskus saa n. 4pv vapaan viikonlopun.

jos kyse on dhl:stä ni palkka on nykyää 10,7€/h tai plus hyvät lisät.

ite muutin vuos sit lpr:sta saloo nokial töihi. kevääl muutin turkuu ja vaihoin dhl:lle töihi. syksyllä opiskelee ja opiskelen vielä vajaa 2 kk.

• Nimimerkki
        jacky kirjoitti:

Täysin samaa mieltä jos maksetaan oikea palkka ei ole työvoima pulaa.

Ite en oo taas samaa mieltä vaan varma, et mikäli työvoimaa on tarpeeksi , riittää varmasti työntekijöitä.

• työvoimaa
        totta X 2 kirjoitti:

Toistaiseksi olen pystynyt ohittamman lähes kaikki vuokrafirmojen tarjoamat työt. En ymmärrä miksei työnantajat itse palkkaa, jos tarve on todellinen? Ei olis pahitteeksi, jos boikotitaisiin koko vuokraus järjestelmää.

Yritykset tekevät valheellisesti ison numeron olemattomasta "työvoimapulasta", jotta ne sillä verukkeella voisivat vaatia Suomeen lisää maahanmuuttajia. Todellisuudessa Suomessa on työvoimaa yli tarjonnan, mutta työvoima vaatii kunnon palkkaa. Yritysten ratkaisu "ongelmaan" on joko siirtyä köyhempiin maihin halvemman työvoiman perässä, tai hankkia köyhempien maiden halvempaa työvoimaa tänne. Kyseessä on yksiselitteisesti riisto. Monille yrityksille vain raha merkitsee jotain.

• Huonot palkat kirjoitti:

Joo samantapainen juttu,tosin ite Valkeakoskelta.

• deltaromeo
        Huonot palkat kirjoitti:

Voisin kertoa, että se 5 vuorotyö Salossa on Nokian teehdas, jossa tehdään kännyköitä. itsekin olin siellä töissä huonolla palkalla, jotain 8 euroa/h ja usein lomautuksia, kun ei ole tilaisuuksia. Hyvää,että et ole lähtenyt Saloon töihin,kuka tietää kun kauan se Nokia kestäävielä...ilman tilauksia..

• hitsari
        työvoimaa kirjoitti:

Yritykset tekevät valheellisesti ison numeron olemattomasta "työvoimapulasta", jotta ne sillä verukkeella voisivat vaatia Suomeen lisää maahanmuuttajia. Todellisuudessa Suomessa on työvoimaa yli tarjonnan, mutta työvoima vaatii kunnon palkkaa. Yritysten ratkaisu "ongelmaan" on joko siirtyä köyhempiin maihin halvemman työvoiman perässä, tai hankkia köyhempien maiden halvempaa työvoimaa tänne. Kyseessä on yksiselitteisesti riisto. Monille yrityksille vain raha merkitsee jotain.

koko "työvoimapula" on pelkkää paskapuhetta, totuus on se että työnantajat eivät halua maksaa osaajille kunnon palkkoja vaan pitämällä yllä puhetta ns. pulasta voivat sen turvin palkata ulkomaailman"taitajia" ilmaiseksi. työnantajapuoli on kapineteissaa sopinut että palkalla ei ruveta osaajia ostamaan...mutta kohta on se sopimus tullut tiensä päähän koska töitä on liikaa ja aikatauluja ei pystytä pitämään ni on pian pakko ruveta makselemaan paremmin, moista on jo näkösälläkin ollut onneksi:)..

• hitsari
        Huonot palkat kirjoitti:

elä hitossa etes harkitte tuota nokian nippeliverstasta, ei oo tervepäisen hommaa ja palkat on iha perseestä...hankkiudu metalli hommiin ni on päivätyö ja tienestit aivan eriluokkaa kun kännykän räplääjillä...ja työmaita on jokapaikassa...

• joopa jooooooo

oikees oot oon tullu samaan loppu tulokseen
        pitäs tehä ilmasiks töitä!
        Ei ne firmatkaa tappiolla pyöritä niitä ei työntekiäkään tappiolla mene töihin
        Kohta kait pitäs maksaa et*pääsee töihin*

• suomi...
        Huonot palkat kirjoitti:

elän työttömyys korvauksella,ja pientä bisnestä ja kirpputoripöytiä mulla eri kaupungeissa yhteensä 10 kohdetta,tuloni kk noin 7600€ töihin ei kanata mennä pienellä palkalla.tekevä pärjää ajatelkaa enempi ja tehkää vähemmin töitä.

• nyt....
        työvoimaa kirjoitti:

.....sanois et on ylitarjontaa.Oon tehny ikäni asfalttihommia ja kyllä nykyään tilanne on se että ammattimiehiä ei oo enää missään.Enkä ihmettele;kuka näitä paskahommia viittii tehdä.Mutta on kolikolla kääntöpuoli:Jos osaat hommas,voit laittaa silmät kiinni ja sanoo tuntipalkkas niin se maksetaan...ja tää on tosi.

• :))
        noksutin kirjoitti:

jos kyse nokian hommista ni palkka on paska 8,50€/h plus lisät. joskus saa n. 4pv vapaan viikonlopun.

jos kyse on dhl:stä ni palkka on nykyää 10,7€/h tai plus hyvät lisät.

ite muutin vuos sit lpr:sta saloo nokial töihi. kevääl muutin turkuu ja vaihoin dhl:lle töihi. syksyllä opiskelee ja opiskelen vielä vajaa 2 kk.

sanoit että nokialla on paska palkka... no mikäs siin et kahden viikon välein tulee semmoset 1000 euroa käteen ni kyllä se mulle kelpaa... ja mitä kauemmin on siellä ollu töissä ni sitä parempi palkka. kaveri saa reilut 3000 käteen kuukaudessa sieltä. ja tekee sitä ihan perus settii.

• muille 8-9 euroa
        :)) kirjoitti:

sanoit että nokialla on paska palkka... no mikäs siin et kahden viikon välein tulee semmoset 1000 euroa käteen ni kyllä se mulle kelpaa... ja mitä kauemmin on siellä ollu töissä ni sitä parempi palkka. kaveri saa reilut 3000 käteen kuukaudessa sieltä. ja tekee sitä ihan perus settii.

On aika kynnys mennä sinne akkojen ja nuorten sekaan muualta suomesta kun vielä teitää että Salossa on huonosti asuntoja ja ne on Helsingin vuokratasossa.

5-vuorotyötä ja porukka vaihtuu. Jos on mahdollisuus päästä muualle niin porukka lähtee pois, paitsi ne jotka asuu Salossa ja ei sieltä minnekään muuta.

• mutta vapaata työvoimaa on
        nyt.... kirjoitti:

.....sanois et on ylitarjontaa.Oon tehny ikäni asfalttihommia ja kyllä nykyään tilanne on se että ammattimiehiä ei oo enää missään.Enkä ihmettele;kuka näitä paskahommia viittii tehdä.Mutta on kolikolla kääntöpuoli:Jos osaat hommas,voit laittaa silmät kiinni ja sanoo tuntipalkkas niin se maksetaan...ja tää on tosi.

Kyllä mä menisin asfalttihommiin jos otettais kun ei mitään hommia ole ja aika käy pitkäksi.

ja ennen oli kait asfalittihommat haluttuja ison palkan takia.

raskasta varmaan?

• noksutin
        :)) kirjoitti:

on miusta paska palkka verratuna siihe varaston puolee.. samat työajata ja vuorot, vain palkka ja työ on eri. nokial saa puskee työtä liukuhihnatyylii, välil tosin ei oo työtä ollenkaa, kun taas varastol saa kerätä rauhassa. Eikä sielkä ain töitä oo.

• kesät talvet
        Huonot palkat kirjoitti:

mitään oikeaa työvoimapulaa ei suomessa ole. ihmetyttää varsinkin tänä aikana jolloin puhutaan ekologiasta, ilmastonlämpenemisestä ym, kun esim. aurauskalusto särkee teitä ja tiet aurauskalustoa.
        eikö esim. auraustyntekijöille kannattaisi maksaa ennemmin tyhjästä kuin särkemisestä ja saastuttamisesta mm. pakokaasujen ja maastoon liukenevien liuottimien muodossa.
        kertaakaan tänä talvena ei meilläpäin olisi ollut tarvetta särkeä teitä eikä auroja, kun on tuo talvirengas pakkokin.
        viimeksi eien täysin sulalla tiellä vesisateessa muutaman asteen lämpötilassa aura täryytti tonttia, rikkoi tietä ja itseään.

• Kaippa

Teidän työpaikalla on seinätkin?

• työntekijöitä

Tuntuu oudolle, koska minä laitan hakemuksia valtavat määrät firmoihin.

Haastatteluun kutsuttiin abb:lle. Hakivat 10 työntekijää, olin haastattelussa, haastattelija ilmoitti lyhyen ajan kuluttua, että olen hyvä hakija, mutta en valittujen joukossa. abb ei edellyttänyt aikaisempaa kokemusta vaan olisivat preppausjakson aikana opastaneet työhön.

Joten jos olisi puuttunut tyäkokemusta, niin siitä se ei ainakaan olisi johtunut.

Välittömästi tämän jälkeen haastattelijani olivat laittaneet abb sivuille uuden ilmoituksen samaan tehtävään. Sitten valittavat, että eivät saa työntekijöitä. Ne eivät HALUA työntekijöitä!

• perzeen suti

minulla on nyt 52 v. ja muijalla vielä alle 50.
        Kokemusta parista työnhausta: Konsernin sisällä oli pätevin hakija tietyllä erikoisalalla, mutta en päässyt edes 2. haastattelukierrokselle. Täytin ainoana tietyn tärkeän kriteerin: yliopiston cl-tason opinnot tilastotieteestä. Joku toinen pelle konsernissa pääsi 2. kierrokselle asti, vaikka ei ollut alan opintoja. Toisena tällä viimeisellä haastattelukierroksella oli (ei muita kuin 2 siis) oli ulkopuolinen hakija, minua 25 v nuorempi. Myös esimiesehdokas oli minua 20 v nuorempi. En kerro nyt konsernin nimeä, mutta jossain vaiheessa pitäisi laittaa kaikki tiedot nettiin ja kertoa tarkemmin miten täällä rekrytoidaan porukkaa.

• työnsuunnittelija
        perzeen suti kirjoitti:

Kokemusta parista työnhausta: Konsernin sisällä oli pätevin hakija tietyllä erikoisalalla, mutta en päässyt edes 2. haastattelukierrokselle. Täytin ainoana tietyn tärkeän kriteerin: yliopiston cl-tason opinnot tilastotieteestä. Joku toinen pelle konsernissa pääsi 2. kierrokselle asti, vaikka ei ollut alan opintoja. Toisena tällä viimeisellä haastattelukierroksella oli (ei muita kuin 2 siis) oli ulkopuolinen hakija, minua 25 v nuorempi. Myös esimiesehdokas oli minua 20 v nuorempi. En kerro nyt konsernin nimeä, mutta jossain vaiheessa pitäisi laittaa kaikki tiedot nettiin ja kertoa tarkemmin miten täällä rekrytoidaan porukkaa.

Mulla on nyt ikää 58v.Olen hakenut myös metallimiehen hommia,heistä kun kuulemma on pulaa,ja teknikkona osaan ne hommat vaikka silmät ummessa.Katin kontit,ei tunnu pulaa olevan .kaikki tyssää ikään.Työvoimatoimista lohduttaa,odota 1,5vuotta ,ja pääset työttömyyseläkkeelle.Mutta kun haluaisin töihin.On nöyryyttävää elää muiden kustannuksella.Työttömyyttä on nyt kestänyt 8 kuukautta,joten en ole mikään kortistojen veteraani.

• tunnetaan

opiskelija ym halpatyövoiman käytöstä. Siellä on käyty vesisotaa ja riidelty mm. lähdeveden juomisesta tauoilla. Se on hyvä tapa hiillostaa, kun pitää rekrytointi-ilmoitusta jatkuvasti.

• myös saman kokenut
        työnsuunnittelija kirjoitti:

Mulla on nyt ikää 58v.Olen hakenut myös metallimiehen hommia,heistä kun kuulemma on pulaa,ja teknikkona osaan ne hommat vaikka silmät ummessa.Katin kontit,ei tunnu pulaa olevan .kaikki tyssää ikään.Työvoimatoimista lohduttaa,odota 1,5vuotta ,ja pääset työttömyyseläkkeelle.Mutta kun haluaisin töihin.On nöyryyttävää elää muiden kustannuksella.Työttömyyttä on nyt kestänyt 8 kuukautta,joten en ole mikään kortistojen veteraani.

Sama täällä, ikä näköjään esteenä.
        Haen hoitoalan töitä, olen koulun käynyt alalle,mutta ei löydy kun niitä missä kukaan ei viihdy, raskaat työt ja huono porukkahenki aina uusia kohtaan.

• vaan reilusti esiin...
        perzeen suti kirjoitti:

eiköhän tuo työnantajien valehtelua vähän hillitsisi. Olen itse kertonut työkkärissä juuri millaista on nykyään työhaastattelussa. Törkeää, sanalla sanoen.

• 5x at
        myös saman kokenut kirjoitti:

Sama täällä, ikä näköjään esteenä.
        Haen hoitoalan töitä, olen koulun käynyt alalle,mutta ei löydy kun niitä missä kukaan ei viihdy, raskaat työt ja huono porukkahenki aina uusia kohtaan.

..voisi lanseerata ihan uudentyyppistä toimintaa, se onnistuisi niin että esimerkiksi ikärasismia kokevat henkilöt liittyisivät yhteiseen järjestöön tai muuhun yhteisöön jonka kautta voisi hakea ja saada töitä hiukan erilaisilla kriteereillä ja menetelmillä kuin mitä tähän asti? Irc-galleriatyylinen työnhaku voi alkuunsa kuulostaa ehkä oudolta idealta mutta on erittäin kehityskelpoinen, vapaasti käytettävä muokattavissa oleva idea. Nimeksikin voi laittaa Työgalleria. Työnantajat tykästyvät ja liikenne on taattua puolin toisin. Ja varmasti tervetullut sellainen. Ja taas kerran olisivas suomalaiset askelen muita edellä työnhakuasioissakin.

• Leksaku
        5x at kirjoitti:

..voisi lanseerata ihan uudentyyppistä toimintaa, se onnistuisi niin että esimerkiksi ikärasismia kokevat henkilöt liittyisivät yhteiseen järjestöön tai muuhun yhteisöön jonka kautta voisi hakea ja saada töitä hiukan erilaisilla kriteereillä ja menetelmillä kuin mitä tähän asti? Irc-galleriatyylinen työnhaku voi alkuunsa kuulostaa ehkä oudolta idealta mutta on erittäin kehityskelpoinen, vapaasti käytettävä muokattavissa oleva idea. Nimeksikin voi laittaa Työgalleria. Työnantajat tykästyvät ja liikenne on taattua puolin toisin. Ja varmasti tervetullut sellainen. Ja taas kerran olisivas suomalaiset askelen muita edellä työnhakuasioissakin.

Ei ollenkaan huono idea. Mutta se on jo melkein käytössä.
        Siis ei sellaisena kuin ehdotit, mutta rekryfirmojen kautta.

ongelma on se miten sen saisi markkinoitua.

• Negatiivista työttömyyttä

Että työvoimapulaa ja vieläpä niin ettei kukaan edes hae..

• olikin

Päivän työvoimapulatus.

• loviisalainen

Ihme melkein 7000 "ilmaista" työpaikkaa eikä YHTÄÄN hakijaa. Ajatelkaa nyt ei haloo hakekaa nyt ihmees kun on tarjolla, melkein kun joulu mutta ei nyt ihan.

• 5x at

Tottakai haetaan ihan taukoamatta on hakusessa hakemuksia. Ei mulla ainakaan tärppää ihan tuosta vain, enkä voi mitään käytännössä ilmaista talkootyötä perheellisenä lähteä duunaamaan ihan heppoisin perustein. Että antakaa sitten sitä työtä, täällä tyrkyttäjä ja selän takana lisää.

• pitäiskö

näitä duuneja ilmasiks vielä tehdä? Kaikki hinnat on noussu, mutta mitenkäs liksat? Ei ole ainakaan samassa suhteessa noussut millään alalla. LISÄÄ LIKSAA!

• kun olisi kristallipallo

silloin kun koulutusalaa miettii, niin osaisi sitten valita just sen koulutuksen joka sattuisi olemaan tuollaiseen yhteen työhön noista 6500 kun siellä näytti olevan dilp.ins. pulaa myös, eikä ole raksakoulutustakaan, teollisuuteenkin - no joo, siellä on liukuhihnatöitä mutta myös ammattikoulutusta vaativia töitä.

Juu, mä oon hyvä keksiin syitä.......... Niin on muutkin........ syyllistämään meinaan!

• HYVILLE TYYPEILLE

Katsokaa peiliin, te jotka ette saa töitä tai tule valituksi haastattelujen jälkeen!

Voi jo lukea viestin tyylistä, että kuka nyt tuollaista ottaa. Asenne on uhoava, valittava ja kaikesta marmattava. Kaikki pitäisi saada helpolla, halvalla ja tekemättä mitään.

Jos olisitte itse yritysjohtajia, niin ajattelisitte samalla tavalla. Ne, jotka arvostavat itseään, joilla on oma elämä hallussa ja positiivinen asenne, saavat töitä. Ei työnanataja halua olla maksumiehinä alkoholisteille, mielenterveysongelmaisille tai laiskoille ja kärsiä vielä kaupanpäällisiksi itse rahallisesti ja maineensakin puolesta.

• 5x at

Nyt Hitler ja kansanmuokkaus uuteen kunniaan, koska täältä löytyi todellinen uusi uljas SANOMA. Nyt kaikki alkoholistit, mielenterveysongelmaiset tai laiskat eritoten TYÖTTÖMÄT saunan taakse!

• kyllä useimmiten

niin, että hakijoita oli haastattelijan kertomankin mukaan niin ja niin paljon, eli joku oli vaan parempi jossain suhteessa!

• päässä
        5x at kirjoitti:

Nyt Hitler ja kansanmuokkaus uuteen kunniaan, koska täältä löytyi todellinen uusi uljas SANOMA. Nyt kaikki alkoholistit, mielenterveysongelmaiset tai laiskat eritoten TYÖTTÖMÄT saunan taakse!

Samaa mieltä... Avuttomat luuserit saunan taakse, kiitos!
        Ei niillä tuhansilla ammattitutkinnoilla mitään tee. Ei ne haitaksikaan ole, mutta jos on ulkoa opetellut tai kusettanut, ei kovin pitkälle pötkitä. AT:t vanhenevat ja usein at takataskussa ei kerrro vielä kaikkea... Pitää seurata aikaa, pysyä kehityksessä mukana, ja mikä tärkeintä osata käyttäytyä, pestä vaatteet, hiukset ja päästää suustaan edes muutama järkevä sana päivässä.

• muut vaivat
        5x at kirjoitti:

paitsi toi alkoholiongelma - eli mieluiten menenkin saunan taakse kun vaan joku tulee sen kuulan pistään kalloon!

• ilman työtä

En ole alkoholisti, en ole laiska, en ole ruma, olen aika tyylikas, hallitsen 3 kieltä, koulutustakin on valtavasti. En lähde teke työtä ilmaiseksi, kuitenkin ilmaisen työpäivän jälkeen pitäisi keritä sossun luukulle. Älä luule kaikkea työttömiä alkoholisoiduksi idioteiksi.

• koska pääsee
        5x at kirjoitti:

ja sä voit tulla mukaan jonoon seistot kato meidän kanssa . sulla varmaan hyvä liksa et ilmeisesti tee työtä 8.20 e tuntin mutta ei haitaa . juu jos työttömiä saunan taa niin mä voisin olla eka jonossa meinaan just tulin työkkäristä ja aijon olla niin kauvan kuin saan 10 e tunti.

• 5x at
        koska pääsee kirjoitti:

ja sä voit tulla mukaan jonoon seistot kato meidän kanssa . sulla varmaan hyvä liksa et ilmeisesti tee työtä 8.20 e tuntin mutta ei haitaa . juu jos työttömiä saunan taa niin mä voisin olla eka jonossa meinaan just tulin työkkäristä ja aijon olla niin kauvan kuin saan 10 e tunti.

Koska en ole HYVÄ TYYPPI en toisin sanoen ole sen takia töissä, sanoma oli hyvän tyypin innoittama. Kaipaan sinne saunan taakse tämän tästä koska eriarvoisuus kukoistaa, köyhät köyhtyy rikkaat rikastuu, laskut kasvattavat eroa samassa suhteessa. Oli töissä tai ei, kiitos niiden tuhansien työpaikkojen joilla ei elämisen peruskuluja kateta = talkootöitä. Ehkä kahdella kolmella sellaisella työllä voisi olla parempi meininki, verotuskin olisi jo todella kova. Mutta jos ajattelee tekevänsä monen edestä töitä, ei sellaiseksi voi ryhtyä jos ei sellaiseksi työmyyräksi ole syntynyt.

• Rahjan Emppu

Punakaarteja kaipaillaan kovasti. Natsikortti heilahtaa.

• mitkä mielipiteet

teen henkilökohtaisesti töitä mielenterveys ongelmista kärsivien kanssa.. Suurin osa heistä on työ kykyisiä ja kaikki todella hienoja ihmisiä joilla on tunteet.. on kait sinullakin joskus ollut raskasta.. heille joillekin on ollut joskus niin raskasta että ovat tarvinneet apua.. Monesta heistä tulee aivan työkykyisiä ihmisiä kuntoutuksen ja lääkityksen avulla.. eivätkä he halua että heitä syrjitään jos heillä on joskus vaikeaa.. Nykypäivän vaatimukset voivat väsyttää ihan tavallisen tallaajan.. Myös he joilla on perussairautena esim skitsofrenia tai muu vastaava voivat olla täysin työkykysiä..

Ei enää eletä 1800 lukua jolloin kaikki jolla oli mielenterveys ongelmia tuomittiin seilin saarelle loppuelämäkseen.. vaikka valitettavasti sellaisia henkilöitäkin löytyy joukosta..

Kannattaa tutustua heihin heiltä voi oppia jotakin.. ainakin suvaitsevuutta..

• palkkaa kiitos

palkkaa tartteis !

- ja, kas kummaa ! työntekijöitä on jonossa tulossa ... jos hyvää palkkaa tarjotaan !

• työhön kyllästynyt

en millään jaksaisi uskoa että muka myyjistä/markkinoinnin osaajista olisi pulaa??? Itse oon yrittänyt vaihtaa työpaikkaa, tuloksetta.

• Etsivä löytää

Oletko käynyt www.mol.fi -sivulla tai niillä tuhansilla muilla työtä tarjoavien sivuilla. Kyllä siellä on miljoona myynti-ihmisen paikkaa, eivätkä kaikki ole lehtimyyntiä. Arvaan jo, ettet halua sellaista tehdä.

Pitäiskö kenties puhua jotain kieltä hiukka paremmin? Siitäkö kiikastaa?

• työhön kyllästynyt
        Etsivä löytää kirjoitti:

Oletko käynyt www.mol.fi -sivulla tai niillä tuhansilla muilla työtä tarjoavien sivuilla. Kyllä siellä on miljoona myynti-ihmisen paikkaa, eivätkä kaikki ole lehtimyyntiä. Arvaan jo, ettet halua sellaista tehdä.

no olen kyllä oppisopimuskoulutuksessa kaupan alalla, ja yrittänyt siis etsiä oppisopimuspaikkaa, viimeinen opiskeluvuosi meneillään (valmistuminen vuoden lopussa). Voisiko johtua siitä? Luulisi jos on noin paljon paikkoja avoinna niin se oppisopimuspaikkakin löytyisi. Kieliä kyllä osaan ja joku toinen kauppa kyllä sopisi ihan hyvin, en nyt mitään markkinointipäällikön hommia hae.

• Itsesi
        työhön kyllästynyt kirjoitti:

no olen kyllä oppisopimuskoulutuksessa kaupan alalla, ja yrittänyt siis etsiä oppisopimuspaikkaa, viimeinen opiskeluvuosi meneillään (valmistuminen vuoden lopussa). Voisiko johtua siitä? Luulisi jos on noin paljon paikkoja avoinna niin se oppisopimuspaikkakin löytyisi. Kieliä kyllä osaan ja joku toinen kauppa kyllä sopisi ihan hyvin, en nyt mitään markkinointipäällikön hommia hae.

Sinun täytyy osata myydä itsesi, myös oppisopimuspaikkaa etsiessäsi.
        Ei työnantajat useinkaan tiedä, mikä on oppisopimus ja ne, jotka tietävät, testaavat myyntitaidot jo tuossa vaiheessa.
        Pitää osata kertoa työnantajalle, mitä osaa ja missä on hyvä ja myös heikkoudet.
        Eikä kaikkeen kannata suostuoa. Tottakai työnantaja ottaa kaiken vastaan, jos toinen suostuu, mutta ei sellainen ole hyvän työnantajan piirre.
        Samahan ilmenee jo parisuhteissakin. Toinen kyykyttää niin kauan, kun toinen antaa kyykyttää. Ja se kyykyttäjä ei tosiaan arvosta alistujaa pätkääkään. Ei työnanatjakaan arvosta liian nöyrää ja sopeutuvasta.

• pelle, pelle
        Etsivä löytää kirjoitti:

MOL.FI siis koko Suomen töistäkö puhut, sitten se nyt on aika paljon siitä työnantajasta kiinni ketä palkkaavat, meinaaks että johkuun kappahliin tai HM:ään pääsee joku vanhempi tätikkä myyjäks. No joo. antaa olla, mä en myyjäks rupee.......

• työhön kyllästynyt
        Itsesi kirjoitti:

Sinun täytyy osata myydä itsesi, myös oppisopimuspaikkaa etsiessäsi.
        Ei työnantajat useinkaan tiedä, mikä on oppisopimus ja ne, jotka tietävät, testaavat myyntitaidot jo tuossa vaiheessa.
        Pitää osata kertoa työnantajalle, mitä osaa ja missä on hyvä ja myös heikkoudet.
        Eikä kaikkeen kannata suostuoa. Tottakai työnantaja ottaa kaiken vastaan, jos toinen suostuu, mutta ei sellainen ole hyvän työnantajan piirre.
        Samahan ilmenee jo parisuhteissakin. Toinen kyykyttää niin kauan, kun toinen antaa kyykyttää. Ja se kyykyttäjä ei tosiaan arvosta alistujaa pätkääkään. Ei työnanatjakaan arvosta liian nöyrää ja sopeutuvasta.

en sit ehkä osaa myydä, ehkä olen jopa väärällä alalla, tuo myynti ei ole mun juttu, ajattelin valmistumisen jälkeen hakea toimistohommiin, sopisi mulle paremmin, mietin vaan onko mitään järkeä enää vaihtaa alaa kun on alle vuosi koulua. Ainoa minkä voin vaihtaa on se suuntautuminen (taloushallintoon), mut ei noitakaan työpaikkoja ole helppoa saada.

• sivut
        Etsivä löytää kirjoitti:

On yleensä täynnä vuokrafirmojen ilmoituksia, jotka hakevat nuoria työntekijöitä pätkäsuhteisiin ja pompottavat sitten ihan miten haluavat. Palkat on alle minimien, kesälomia ei tule ja jos sairastut, työsuhde päättyy siihen paikkaan. Kehtaavat vielä sanoa, että nuoret eivät halua sitoutua, ne haluaa kuulemma välillä pitää vapaata ja mennä vuokrafirman kautta töihin kun haluttaa. Työ on nykyään nuorille kuulemma harrastus.

• kotona myös
        sivut kirjoitti:

On yleensä täynnä vuokrafirmojen ilmoituksia, jotka hakevat nuoria työntekijöitä pätkäsuhteisiin ja pompottavat sitten ihan miten haluavat. Palkat on alle minimien, kesälomia ei tule ja jos sairastut, työsuhde päättyy siihen paikkaan. Kehtaavat vielä sanoa, että nuoret eivät halua sitoutua, ne haluaa kuulemma välillä pitää vapaata ja mennä vuokrafirman kautta töihin kun haluttaa. Työ on nykyään nuorille kuulemma harrastus.

nyt vuokrafirma. kun oon kodinhoidon tuella. ja se on vaan vaivaiset 225e mikä jää käteen verojenjälkeen. ei tällä lapsen kasvatuksella elä. niin tarvii tehä muutamia tunteja, että saa vuokran maksettua. vuorotellaan miehen kanssa kotona oloa. eli kun toinen tulee toinen lähtee. mieskään ei saa kun vaivaiset 8.50e tunti. vaikka on abloylla töissä. ei sillä perhettä yksin elätä.

• Usko itseesi!
        työhön kyllästynyt kirjoitti:

en sit ehkä osaa myydä, ehkä olen jopa väärällä alalla, tuo myynti ei ole mun juttu, ajattelin valmistumisen jälkeen hakea toimistohommiin, sopisi mulle paremmin, mietin vaan onko mitään järkeä enää vaihtaa alaa kun on alle vuosi koulua. Ainoa minkä voin vaihtaa on se suuntautuminen (taloushallintoon), mut ei noitakaan työpaikkoja ole helppoa saada.

Miten niin taluoshalllinnon töitäkin on vaikea saada? Kirjanpitäjistä on ainakin huutava pula!!!

Kuulostaa siltä, että, mitä tahansa olisit opiskellut, niin aina mättää jokin. Mene itseesi! Olet myyntialalla opiskelemassa ja toteat, etteise ole sinun alasi. Tiedätkö, mitä maksat yhteiskunnalle? Ja kohta olet työkkärin jonossa hakemassa lisää verkonmaksajien sinulle maksamaa liksaa... Voi kun teitä narisijoita ja huonolla itsetunnolla varustettuja ihmisiä on aivan liikaa Suomessa.

Vanhemmat: kasvattakaa lapsistanne itseensä uskovia, oma-aloitteisia, positiivisia... Niillä piirteillä saa töitä kuin töitä.

• se sopii
        kotona myös kirjoitti:

nyt vuokrafirma. kun oon kodinhoidon tuella. ja se on vaan vaivaiset 225e mikä jää käteen verojenjälkeen. ei tällä lapsen kasvatuksella elä. niin tarvii tehä muutamia tunteja, että saa vuokran maksettua. vuorotellaan miehen kanssa kotona oloa. eli kun toinen tulee toinen lähtee. mieskään ei saa kun vaivaiset 8.50e tunti. vaikka on abloylla töissä. ei sillä perhettä yksin elätä.

Tuohon sinun tilanteeseen ne vuokrafirmat sopiikin. En ole yhtään vastaan, että niitä on olemassa, kyllä jossain elämän tilanteessa sekin homma jonkun aikaa käy. Työttömälle tai kokonaan työllään itse elättävälle se onkin sitten jo pahempi paikka. Jos olet pari päivää vuokrafirman kautta töissä, saat odotella työttömyyskorvausta iät ja ajat. Näin ovat ainakin viisaammat kertoneet. Itsellä ei ole kokemusta.

• myös kotihoidontuella
        kotona myös kirjoitti:

Minäkin teen töitä, mutta etsin vain sellaisen paikan, jossa voin tehdä sellaisia vuoroja, että vuorottelu miehen kanssa onnistuu. Paikka on vakituinen, työsopimuksessa on 160 tuntia/kk työntarjoamisvelvoite työnantajalla, mutta käytännössä teen usein vähemmän, koska vuorojen vaihtajia löytyy. Tavallaan olen sitoutunut tarvittaessa tekemään tuon määrän, mutta tähän mennessä ei ole sellaista tilannetta tullut, että ei väsyn iskiessä tuuraajaa löydy. Työsopimuksessa on myöskin rajattu päivätyöt pois, eli niitä minun ei ole pakko tehdä arkisin, jos ei lasten hoito järjesty. Käytännössä kuitenkin olen tehnyt niitä esim. sairaslomien vuoksi silloin tällöin.

Ei sen paremmin voisi asiat olla. Minä olin työtä hakiessani aika röyhkeä, ilmoitin suoraan ehtoni, ja en olisi ottanut paikkaa vastaan, jos ei olisi onnistunut. Tein myös selväksi sen, että nimenomaan lasten vuoksi etsin tällaista työtä. Toki minulla oli pätevät syytkin liittyen lapsien sairauksiin. Eli tavallaan työnantajakin voitti tässä tilanteessa, enpähän joudu olemaan pois koskaa lastensairauksien ym. vuoksi.

Myöhemmin työnantaja sanoi, että hän halusi minut siksi, että olin määrätietoinen, ja valmiiksi miettinyt työkuvioni. Siitä näkyi kuulemma kova motivaatiokin läpi, sekä perhettä kunnioittava asenne.

Tämä on ainoa keino, millä me molemmat saamme tehdä työtä, josta nautimme. Jos jäisin kotiin, se tarkoittaisi sitä, että puolisoni täytyisi hankkia paremmin palkattu työ...

• Leksaku
        Usko itseesi! kirjoitti:

Miten niin taluoshalllinnon töitäkin on vaikea saada? Kirjanpitäjistä on ainakin huutava pula!!!

Kuulostaa siltä, että, mitä tahansa olisit opiskellut, niin aina mättää jokin. Mene itseesi! Olet myyntialalla opiskelemassa ja toteat, etteise ole sinun alasi. Tiedätkö, mitä maksat yhteiskunnalle? Ja kohta olet työkkärin jonossa hakemassa lisää verkonmaksajien sinulle maksamaa liksaa... Voi kun teitä narisijoita ja huonolla itsetunnolla varustettuja ihmisiä on aivan liikaa Suomessa.

Vanhemmat: kasvattakaa lapsistanne itseensä uskovia, oma-aloitteisia, positiivisia... Niillä piirteillä saa töitä kuin töitä.

Lainaus: ""Olet myyntialalla opiskelemassa ja toteat, etteise ole sinun alasi. Tiedätkö, mitä maksat yhteiskunnalle? Ja kohta olet työkkärin jonossa hakemassa lisää verkonmaksajien sinulle maksamaa liksaa... ""

Ja mitä tulisi yhteiskunnalle maksamaankaan jos ei osaa vaihtaa sopimatonta alaa ajoissa. Uskon että "väärällä" olevat työntekijät maksavat yhteiskunnalle monessa eri maksumuodossa vielä enemmän.

• vika

valtio pitää koulutettuja ihmisiä ilmaisena työvoimana omissa virastoissaan työharjoittelu-ja töllisyysrtuilla. käteen saa työttömyys-ja kulukorvauksen. valtiolta pitäisi kieltää tällainen ihmisten hyväksikäyttö!

ei liikuntarajoitteinen voi rakennusmieheksi tai siivoojaksi ryhtyä. toimistotyöt menee ilmaistyöntekijöille kun valtio ei halua koulutetuille ihmisille palkkaa maksaa

• muka?

Oikeita töitä ei ole tarjolla. Ilmoituksia yksityisenä yrittäjänä provikalla tarjotaan ja tunkua on siihenkin. "Tule meille työhön" hoetaan ja vaikka tarjolla pätevä ja koulutettu, nuori osaaja, niin aina vaan laitetaan uusia ilmoituksia edellisten hakujen päätteeksi. Kysyn, eikä kukaan tai mikään riitä? Minkälaista työntekijää oikein haetaan, kun hakukampanjat jatkuvat aina vaan? Näen tällaisen toiminnan vain firmojen mainoskikoiksi.

• pitää olla

Nuori, vähintään kahdenkymmenen vuoden työkokemuksen omaava vähintään kaksi yliopistotutkintoa suorittanut lapseton ja kaunis mieluummin armeijan käynyt suomalainen useaa eri kieltä puhuva miessukupuolta oleva työntekijä.

• Tilastosta päivää

Paikkoja avoinna, mutta ammatit sellaisia, joilla muutenkin töitä. Näyttää vaan siltä, että olisi työvoimapula. Sama kun pistettäis hakuun kantoraketinkuljettajan paikka, kuussa käynti katsotaan eduksi...

• ruudinkeksijä olet :)

Katsos, kun eläkkeelle lähtee väkeä, ikäluokat pienenvät koko ajan ja moni haluaa vaihtelua ja uusia haasteita uralleen. Enää ei olla 30 v. samassa paikassa ja hyvä niin.

Työvoimapula on karu totuus!!! Ettekö tajua?
        Kuka pesee paskat äitisi housuista kymmenen vuoden päästä, kuka roudaa ruokaa kauppaan, kuka korjaa vessan haisevan tukoksen... kun nuoriso haluaa kaikki johtajiksi ja samantien palkkaa 10000e kuussa, ilman koulutusta ja työkokemusta tietty. Ja mitättömillä ihmissuhdetaidoilla, saati käytöstavoilla.

• putkikauppa.com

taitaa olla, että kriteerit on katossa. Näyttäähän yrityskin ulospäin aktiiviselta, kun se hakee työntekijöitä.

• työvoimaako?

siihenkö pitäis suostua...maksetaan ihan naurettavaa palkkaa,vaikka olis miten työkokemusta.
      tai sitten hakemuksessa ei vaadita edes työkokemusta,vaan haastattelussa kuiten...

son vaan niin työnantajat,että huonolla palkalla saatte vaan huonoja työntekijöitä!!

• kaikki ....

Mistäköhän mahtais johtua että kaikki alle 15e tunnissa tienaavat on köyhyysloukun partaalla kun vain yksinkertaisesti rahat ei riitä elämiseen vaikka ei ois edes velkaa!!Se johtuu isojen firmojen ja valtion ahneudesta!!!Nostetaan hinnat pilviin.Esim.sähköyhtiöt on hyvä esimerkki,milloin ei sada vettä,milloin on liikaa pakkasta,milloin sataa liikaa!!Aina hyvä syy hinata hintoja ylemmäs.Valtio on pahin kusettaja suomessa!!!Miettikää esim.bensaveroa joka on n. 3/4osaa hinnasta!!Ynnä muita kaikenmaailman maksuja...Ne joutas sinne vessan taa!!!Tällämenolla raha liikkuu rajojen taakse ja suomalaisille tulee olot kun venäjällä!!!...Pahoinvointi lisääntyy,alkoholismi lisääntyy,väkivalta lisääntyy,rikokset lisääntyy,itsemurhaluvut lisääntyy..jne..Työt suomalaisille ja palkat ylemmäs niin johan rupes elämä hymyileen ja kauppa joka saralla kukoistaan!!!:)

• Vili

Timo Soini eilen ajankohtaisen kakkosen isertissä eduskuntalon rakennustynmaan Puolalais rakennusmiehistä.

• Turha valittaa, jos palkasta

ei jää sitäkään käteen kuin sossun luukulta ja
      lisäksi 1 - 3 kk:n pestit eivät juuri ketään kiinnosta.

• tuplasti lukijoita

eli kaikki innostu sun linkistä - kato töitä etitään jopa näiltä sivuilta - hahahahaaaaaaaaaaa. Kiitti vinkistä.....

• lukijamääräs kasvaa

tosi nopeesti - about 10 min sitte oli semmonen 7000 ja nyt jo yli 8000. WAUUUUUUU......

• Ikärasismia

ja alle 1000€:n kuukausipalkkoja ei tunnuta julkisesti paljon mainostettavan!

Älkää siis valittako!

• työn 400.001

Ketä kiinnostaa muutaman kuukauden sijaisuus ja ainaiset pätkätyöt ja soviteltu päivärahamallit, jotka ovat otetut entisten työministerien perseestä.
        Haistakaa home te työvoimapulasta valittajat.

• työtön 400.001

Ketä kiinnostaa muutaman kuukauden sijaisuus ja ainaiset pätkätyöt ja soviteltu päivärahamallit, jotka ovat otetut entisten työministerien perseestä.

• s34f4f4

Olen itse työttömänä ja sivusta kaikesta on oikeastaan hauska seurata mitä peliä ja puheita työmarkkinoilla käydään.

Työvoimapulaa julistetaan aika-ajoin. Mielestäni tässä halutaan rivien välissä kertoa että Suomeen tulee saada ulkomailta työvoimaa, jolle huonokin palkka kelpaa.

Mielestäni kun puhutaan työvoimapulasta pitäisi kertoa millä alalla, millä palkalla ja esimerkki firmoista jotka tarvitsee TODELLA työntekijöitä.

• JKoo
        työtön 400.001 kirjoitti:

Tämä on tällä hetkellä tarkoitushakuista ja suunniteltua toimintaa. Nyt haetaan Suomeen "Amerikan mallia". Siellä pitää olla kolme-neljä pätkätyötä elääkseen, nykyhallitus ajaa meidän työmarkkinoita samaan "ruotuun".
        Meillä on nyt "härskein" ja työntekijä vastaisin hallitus kautta historian.

• ihan tuulesta temmattu
        työn 400.001 kirjoitti:

koko 6500:n jengi. Itsellä neljä harjoittelua eri firmoissa ja kun halvalla saavat sen muutaman kuukauden harj.jakson, potkitaan pois. Siis ei vakiduunia IKINÄ. Kelatkaa, viittinkö edes yrittää, stressaa jo niin ankarasti aina vaihtuvat työkaverit ja asuinpaikkakunnat. VOI VITTU, KUKA TOLLASTA KEHTAA EDES ESITTÄÄ, ETTÄ EI TYÖ KELPAA. KYLLÄ KELPAA, MUTTA EI SAATANA ENÄÄ YKSKÄÄN PÄTKÄ. VETÄKÄÄ KÄTEEN TILASTONIKKARIT.

• dfadsfasd
        JKoo kirjoitti:

Tämä on tällä hetkellä tarkoitushakuista ja suunniteltua toimintaa. Nyt haetaan Suomeen "Amerikan mallia". Siellä pitää olla kolme-neljä pätkätyötä elääkseen, nykyhallitus ajaa meidän työmarkkinoita samaan "ruotuun".
        Meillä on nyt "härskein" ja työntekijä vastaisin hallitus kautta historian.

Tähänpä sanoisin ihan just niin....
        Ja tohon työvoimapulaan vois sanoo, et tosiaankin tilastonikkarit vois painua hornan tuuttiin.
        Olen hoitoalalle koulutettu ja yli neljänkympin.....ei ole töitä.
        Kukaan ei tänäpäivänä palkkaa yli nelikymppistä naista. Satun vielä olemaan ruma ja lihavakin. Olen tunnollinen työntekijä ja kaikista pätkätöistä olen saanut hyviä arvosteluja, mutta mutta.....ei jatkoja.

• asdfghjklö
        s34f4f4 kirjoitti:

Olen itse työttömänä ja sivusta kaikesta on oikeastaan hauska seurata mitä peliä ja puheita työmarkkinoilla käydään.

Työvoimapulaa julistetaan aika-ajoin. Mielestäni tässä halutaan rivien välissä kertoa että Suomeen tulee saada ulkomailta työvoimaa, jolle huonokin palkka kelpaa.

Mielestäni kun puhutaan työvoimapulasta pitäisi kertoa millä alalla, millä palkalla ja esimerkki firmoista jotka tarvitsee TODELLA työntekijöitä.

Sitä että työttömiä pidetään kaikkia samanlaisina
        lihamöykkyinä eikä ihmisinä joilla on kaikilla ihan omat elämän- ja työkokemuksensa ja perhetilanteensa.Ei kaikilta voi vaatia samaa jo sillä perusteella että heidän koulutuksensa ovat erilaisia.eikä myöskään voidavaatia sitä että ihmisen pitäisi ryhtyä tekemään sellaista työtä mihin hänellä ei ole mitään edellytyksiä ja edes vähäisintä halua.Tämä työvoimapulasta puhuminen on yksisilmäistä sillä usein on kyse siitä että on pula nimenomaan HALVAN TYÖVOIMAN PULASTA.
        Jos työnantajat haluaisivat poistaa ns. työvoimapulan todella niin uskoisin kunnollisten palkkojen yhdistettynä työssäkouluttaumiseen poistavan ongelman aika pian.
        Jos vain hoetaan että meillä olis paljon töitä ja olisi mukava että olis työntekijöitä lisää ei riitä.Minustakin olisi kiva päästä vakituisiin töihin mutta ne ovat kätketty kaikenmaailman rekrytointi- henkilöstövuokrausfirmojen ja pätkätöiden yhdistelmäkuvioihin.
        taitaa olla historiaa ne ajat jolloin firmojen pomot jotka sanoivat suoraan työhaastattelun päälle:tervetuloa taloon ilman kiemuroita ja suhmurointeja.
        terveisin terve 49v mies

• Leksaku
        asdfghjklö kirjoitti:

Sitä että työttömiä pidetään kaikkia samanlaisina
        lihamöykkyinä eikä ihmisinä joilla on kaikilla ihan omat elämän- ja työkokemuksensa ja perhetilanteensa.Ei kaikilta voi vaatia samaa jo sillä perusteella että heidän koulutuksensa ovat erilaisia.eikä myöskään voidavaatia sitä että ihmisen pitäisi ryhtyä tekemään sellaista työtä mihin hänellä ei ole mitään edellytyksiä ja edes vähäisintä halua.Tämä työvoimapulasta puhuminen on yksisilmäistä sillä usein on kyse siitä että on pula nimenomaan HALVAN TYÖVOIMAN PULASTA.
        Jos työnantajat haluaisivat poistaa ns. työvoimapulan todella niin uskoisin kunnollisten palkkojen yhdistettynä työssäkouluttaumiseen poistavan ongelman aika pian.
        Jos vain hoetaan että meillä olis paljon töitä ja olisi mukava että olis työntekijöitä lisää ei riitä.Minustakin olisi kiva päästä vakituisiin töihin mutta ne ovat kätketty kaikenmaailman rekrytointi- henkilöstövuokrausfirmojen ja pätkätöiden yhdistelmäkuvioihin.
        taitaa olla historiaa ne ajat jolloin firmojen pomot jotka sanoivat suoraan työhaastattelun päälle:tervetuloa taloon ilman kiemuroita ja suhmurointeja.
        terveisin terve 49v mies

""taitaa olla historiaa ne ajat jolloin firmojen pomot jotka sanoivat suoraan työhaastattelun päälle:tervetuloa taloon ilman kiemuroita ja suhmurointeja. ""

Jep! Ei ole haastatteluissa enää nykyisn tapana sanoa suuntaan eikä toiseen.. ilmoitellaan sitten ...

http://www.leksanet.com

• muutin

Ulkomaille kun ei työtä ollut...

• kerron oman tarinani

Tulin irtisanottua kun firma meni alta konkkaan. nyt työttömänä ja pätkätöitä liki 4v putkeen. Alkaa mennä aidosti usko enää vakituisen PALKKAtyön saamisessa. Palkalla kun pitäisi myös elää.
      Lähes kaikki homma kelpaisi minulle. Paras vitsi on viime kuulta. Hain netissä mollin sivuilla olleeseen paikkana. Työ oli paikallisen leipomon (asun 3 korttelin päässä!) kiireavustaja. Toimenkuvana pakasteleivonnaisten laitto paistopellille ja uuniin työntö, kypsänä uunista pois ja pussitus. Hommaan ei kysytty koulutusta (opetetaan paikanpäällä) ja työ oli iltatyötä 4h/pvä.
      Soitin ja pääsin haastatteluun. Luvattiin ilmoitella vastaus heti parin pvän päästä. No loppuviikosta soitin kun mitään ei ollut kuulunut. Homma on kuulemma täytetty, en tullut valituksi. No ei siinä mitään, joku muu sai homaan ajattelin.
      MUTTA miten kävikään: Seuraavana päivänä tuijotan silmät suurina paikallisuutisia telkkarista. Sama leipomon työnjohtaja, joka haastatteli minua, sanoo haastattelijalle, että heillä on työvoimapula! Kuulemma ei edes riitä hakijoita ja kesätyöntekijöitä ollenkaan.
      No minä soittamaan heti seuraavana maanataina uudestaan. Vastaus: meillä on täyttä, ei voida ottaa enempää työntekijöitä.
      Ja pisteenä iin päälle, sama työnhakuilmoitus roikkui vielä pitkään mollin sivuilla. Se häipyi kun kävin työvoimatoimistossa asiasta huomauttamassa ja kerroin tämän saman tarinan siellä.
      EI OLE MITÄÄN PULAA! Suuri osa työpaikkailmoituksista on firman MAINOKSIA, ei mitään muuta. On hyvä antaa kilpailijoille kuva, että menee todella hyvin.
      Kirveellä olisi töitä.... *******###****!!!

• noin.

Joo minä olen menettänyt jo kokonaan uskoni KAIKKEEN mitä julkisesti puhutaan työelämästä. "Työttömyys on laseknut" ja paskat! Parhaassa työiässä olevia ihmisiä hyppyytetään ja pompotellaan miten tahansa päämääränä vain tiettyjen mielikuvien ylläpitäminen. Yksi mielikuva jossa ei ole mitään todellisuuspohjaa, on se, että työttömyys on muka laskenut.

Työttömyystilastoja siistitään yhtä vielä edelleenkin tempputyöllistämisellä, ja kaikenlaisella kikkailulla. Työntekijä- ja hakija on aina se joka häviää.

• 5x at

Tähän on tultu Suomessa. Yritykset kikkailevat näennäisellä työvoimapulalla ja saavat itse ILMAISTA MAINONTAA ja mainostilaa, todellisuudessa heillä ei ole varaa palkata ihmisiä eikä etenkään maksaa kunnollista palkkaa työntekijöilleen.

Olisi pikkuinen työsarka tässä tarjolla LAINKEHITTELIJÖILLE ja muille alan valtiotieteilijöille. On epäoikeudenmukaista olla muka työntekijöitä vailla. Lain keinoin kuriin valehtelevat yritykset. Eikä kurin tavitse olla aina keppi, vaan aito hyvä porkkanakin kävisi eli raha-energian volyymin kasvattaminen ja sitä kautta koko maan hyvinvoinnin.

Ja ne syyniin, ehkä porkkanoidenkin kera, jotka pistävät väkeään pihalle vedoten milloin mihinkin keinotekoiseen ja kosmeettiseeen toimenpiteeseen. Jos porkkanoita tarpeeksi annetaan oikeaan osoitteeseen, saadaan juuri täsmälleen toivottu tulos aikaiseksi. Kumma etteivät asioista vastaavat ja päättävät tunnu ymmärtävän tätä maailman yksinkertaisinta filosofiaa.

• työtön petsari
        5x at kirjoitti:

Tähän on tultu Suomessa. Yritykset kikkailevat näennäisellä työvoimapulalla ja saavat itse ILMAISTA MAINONTAA ja mainostilaa, todellisuudessa heillä ei ole varaa palkata ihmisiä eikä etenkään maksaa kunnollista palkkaa työntekijöilleen.

Olisi pikkuinen työsarka tässä tarjolla LAINKEHITTELIJÖILLE ja muille alan valtiotieteilijöille. On epäoikeudenmukaista olla muka työntekijöitä vailla. Lain keinoin kuriin valehtelevat yritykset. Eikä kurin tavitse olla aina keppi, vaan aito hyvä porkkanakin kävisi eli raha-energian volyymin kasvattaminen ja sitä kautta koko maan hyvinvoinnin.

Ja ne syyniin, ehkä porkkanoidenkin kera, jotka pistävät väkeään pihalle vedoten milloin mihinkin keinotekoiseen ja kosmeettiseeen toimenpiteeseen. Jos porkkanoita tarpeeksi annetaan oikeaan osoitteeseen, saadaan juuri täsmälleen toivottu tulos aikaiseksi. Kumma etteivät asioista vastaavat ja päättävät tunnu ymmärtävän tätä maailman yksinkertaisinta filosofiaa.

eli jos firmalla on toistuvasti muutaman kuukauden välein haku samaan/samoihin tehtäviin niin kyllä se on jo mielestäni negatiivista mainosta firmalle. Ei kai mikään firma sellasta halua? Se kertoo ainakin mulle siitä että jokin on firmassa pielessä,jos ei siellä kukaan viihdy. Onko se sitten huono ilmapiiri, työ ei olekaan sitä mitä sen on kerrottu olevan tai huono palkka tai jotain vastaavaa...ei voi tietenkään yleistää, riippuu firmasta ja tehtävistä ym.

• työtönpoika

Eräs sukulainen kävi kerran yhdessä keskisuuressa firmassa tutustumisreissulla. Siellä yrityksen opas kertoi heille heidän kauheasta työntekijöiden pulasta pakkauksessa ja muussa ei niin koulutusta vaativassa hommassa. Ei kuulemma vaan saa työntekijöitä! No, sukulainen sitten kertoi mulle tämän kun tiesi mun työttömyydestä ja soittelin sitten firmaan, niin paskat siellä mitään töitä ollut.. Ihmepeliä!

• törmännyt

Koulutusta ja kokemusta löytyy alan tehtäviin erittäin runsaasti eikä ikää ole kohtuuttomasti, mutta ei vaan kelpaa?? Sama ilmoitus pyörii jatkuvasti netissä. Tälläisissa työnantajissa on kyllä jotain vikaa...

• työtönAlle30v.

Niin olisihan sitä tietenkin töitä, jos olisi nuori (alle 25v.), jolla on ylioppilastutkinto, maisterin paperit, vähintään kahden eri alan ammatti-tutkinto ja kymmenen vuotta työkokemusta...Ai niin ja hygieniapassi ja työturvallisuus-koulutus ja tulityökortti ja mielellään valmis muuttamaan ja asumaan kehä kolmosen sisäpuolella...

• dafdf

Ei kelpaa kuule sekään!!!!!!!!!!!

• Sun täytyy osata

vähintään 5:ttä kieltä kotimaisen lisäksi ja matkustushalukkuutta, palvelualtiutta ja mitä kaikkea, samat lörinät on jokaisessa työpaikkailmoituksessa, mitkä ovat pääosin firmojen mainoksia....

• Enirolla työttömän

mollaaminen sossupummikisi ja juopoksi on sallittua, rikosilmoituksen paikka?

Jo antaa mollaajille takaisin, ne lähtee mutta
      sossupummiksi haukkuminen jää!

• niinnn

ottiko kipeetä ku osu oikeesee kohtaa vai

• haluaa tai asua

muualla kuin helsingissä niin töitä_
      – Koko tilannetta ei pysty selittämään palkkauksen puutteilla, sanoo Ågren. Vain 7 prosenttia yrityksistä arvelee alojensa kehnon palkkatason karkottavan työnhakijoita.
      -Jos olis haastateltu työntekijöitä eikä työnantajia niin olis tulos ollut päinvastainen.

• töitä on, palkkaa ei

6500 PASKAA työpaikkaa joihin kukaan ei halua.

Kannattaisi todella alkaa miettimään mikä vika niissä tarjotuissa työpaikoissa on kun ne eivät kenellekään kelpaa.

Nykyään työnhakijoille tarjoillaan ihan mitä tahansa shittiä ja kaiken pitäisi kelvata. Ne ihmiset, joilla on hyvä työpaikka työsuhde- etuineen kaikkineen, moralisoivat niitä jotka eivät suostu ottamaan sellaista työtä vastaan joka käsittämättömän usein merkitsee pahempaa taloudellista katastrofia kuin työttömänä oleminen!

• Pompoir

Olet oikeassa , ei kukaan järkevä ajatteleva ihmisen lähde heikkoihin töihin on sentää olemsassa ansiosidonnainen päiväraha. Kunhan pitää huolen ettei mene "paska" töihin joka laskee laskennallista päivärahaa. Tuttavani meni työllistämistöihin Vantaan kaupungille , oli 500 päivää ja sen jälkeen päiväraha maksettiin sen 8 € mukaan.
        Ei voi kieltäytyä , vaan pitää olla sen verran fiksu että menee maistissa etteivät ota töihin . Itse ei voi kieltäytyä.
        Työnatajan pitää maksaa kunnon työstä kunnon palkka myös tekijälle eikä johdolle turhia optioita.

• voin vaikka todistaa väitte...

pariskunta asuu erillää työttömänä. toinen muuttaa vanhemmilleen kirjoille ja saa kaiken tuen kun väittää maksavansa vanhemmilleen vuokraa.(jota ei kuitenkaan tee) toinen on vuokra asunnossa, lastenkanssa tai ilman lapsia. saa kaikki tuet. mutta silti asuvat yhdessä. näin se kannattaa tehä.
        pitäs kö kelan ja sossun ruveta vähän tarkkailemaan paremmin näitä yhteiskunta kepluttelioita.

lapsia syntyy mutta yhteen ei muutta. kyllähän jo sekin kertoo jotain. pitäs siinävaiheessa jo ruveta tutkimaan.

• VUOKRAUSFIRMOJA

Joka ikinen työnantaja löytää työntekijän ilman välittäjääkin. Eikö ole työnantajankin etu, että työntekijä säästää sen vuokranvälittäjän välistävedon ja näin saa tyytyväisen ja pitkäaikaisen työntekijän.
      Itsellä sen verran kokemusta yhdestä välittäjästä, että palkastani otettiin välittäjän palkkio sekä VUOKRA ASUNNOSTA, JONKA TYÖNANTAJANI OLI MAKSANUT. Työnantaja ei tiennyt tästä vuokranmaksusta mitään ja soitti välittäjälle, on kuulema ihan laillista touhua. Eikö ole jo KULUTTAJASUOJA-ASIA?

• orja.

Ollaan boikotoitu jo vuosikausia! En ole huora joka tarvitsee parittajan. Vuokratyönvälitysfirmat ovat pahimmanlaatuista ihmisten epätoivoisen aseman hyväksikäyttöä. Työntekijä on pelkkä esine jolla työnantaja ja vuokratyönparitusfirma käy kauppaa. Työntekijällä ei ole mitää okeuksia, ja häntä rangaistaan heti kun siihen tulee mahdollisuus. Sillä tavalla työntekijä pidetään puolustuskyvyttömänä ja kontrollissa.

• Mihin tarvitaan
        orja. kirjoitti:

Ollaan boikotoitu jo vuosikausia! En ole huora joka tarvitsee parittajan. Vuokratyönvälitysfirmat ovat pahimmanlaatuista ihmisten epätoivoisen aseman hyväksikäyttöä. Työntekijä on pelkkä esine jolla työnantaja ja vuokratyönparitusfirma käy kauppaa. Työntekijällä ei ole mitää okeuksia, ja häntä rangaistaan heti kun siihen tulee mahdollisuus. Sillä tavalla työntekijä pidetään puolustuskyvyttömänä ja kontrollissa.

Näitä välitysfirmoja nuorempana ollessa kun haettiin töitä, oltiin firmassa työnantajan kanssa vastakkain siinä keskusteltiin asioista, entinen työnantaja suositteli. Aina tuli valituksi, nyt jotkut kasvottomat teini-ikäiset tuskin 20-kymppiset neitokaiset haastattelee rekry-firmassa ei hajuakaantöistä työtehtävästä,tuijotetaan papereihin cv-olla pitäs monellako noin 50-60 perustyöntekijällä on papereita mitä esittää ainoastaan ammattitaito.Työnantajat herätkää saatte työntekijöitä kun haastattelette itse, rekryfirmat kusettaa teitä ei työntekijöitä niin taas maksatte rekryfirmalle ylimääräisen haun muodossa. Heidän etu pyörittää ja sanoa ei työntekijöitä.

• Jossa järkeä

Minullekkin tarjottiin töitä Salosta ja 5vuorotyötä palkasta ei mitään mainintaa, ja kuulemma asunnon hankinnassa avustetaan, Perheellinen 57v Vantaalta. Ei tullut sopimusta.

• 30v

Mulle tarjottiin mahdollisuutta alkaa ideaparkin yritysten työntekijöiden ruokataukojen sijaiseksi! Eli juokse pitkin ideaparkkia yrityksestä toiseen sijaistamassa heidän puolen tunnin/tunnin ruokataukoja. Unohdin kysyä mahtaako tämä sijaistaminen koskea myös heidän kahvitaukojen ja kusitaukojen sijaisuuksia. Että ahaa, ideaparkin toisessa päässä olevassa yrityksessä on yksi henkilö kusella, juokse sinne sijaistamaan, pidä samalla kirjaa tekemistäsi minuuteista joinka mukaan lasketaan ansaitsemasi eurot.

Hmmm. minulla on varmaankin asennevamma työntekoa kohtaan kun ei perkele työ kelpaa! Me ollaan pahoja, ja laiskoja, me nuoret ihmiset. Toista se oli suurilla ikäluokilla. Ne osasivat arvostaa työntekoa, niinkö?

30v perheellinen tampereelta. Miten tässä tuleekin hiukan sellainen olo, ettei meitä tavallisia ihmisiä oteta oikein vakavasti...:-/ Näiden paskatöiden määrä kertoo paljon siitä millä arvoasteikolla meihin tavallisiin talliaisiin asennoidutaan. Me olemme siis niin arvottomia, tyhmiä idiootteja, että meille voi ihan vapaasti mennä mitä tahansa paskaa tarjoilemaan ihan pokkana. Ja vielä odotetaan että minkä tahansa pitäisi kelvata!

Olen kyllästynyt keski- ikäisten ja sitä vanhempien ruikutukseen siitä kuinka heitä ikäsyrjitään. Nuorempien, parhaassa työiässä olevien ihmisten tilanne ei ole yhtään sen parempi. Oikeastaan se on huonmpi kuin suurimmalla osalla keski- ikäisistä ja ikääntyvistä; suurten ikäluokkien edustajilla on usein vuosikymmenien työura takana, jonka avulla he ovat voineet rakentaa elämänsä. Eläke on kertynyt, työsuhde- eduista on nautittu. Lomat ovat kuuluneet itsestäänselvästi pakettiin joista on voinut nauttia ilman huonoa omaatuntoa. Mutta nuoremmilta on tämä mahdollisuus viety pois pätkätöillä ja orjatöillä. Kaikenlaisilla kikkailuilla joilla työntekijän oikeudet typistetään minimiin, jotta työntekijä tulisi työnantajalle mahdollisimman halvaksi ja tehokkaaksi hyödykkeeksi. Tääl on paljon ikäisiäni jotka eivät tiedä edes mitä normaaliin vanhanaikaiseen työsuhteeseen kuuluu. Joku työsuhde- etu, tai eläkkeen kertyminen, puhumattakaan uralla etenemismahdollisuuksista on monille ihan utopiaa. Sellaisia asioita joista ei osaa edes uneksia.

• alle 45-vuotiaita
        30v kirjoitti:

Mulle tarjottiin mahdollisuutta alkaa ideaparkin yritysten työntekijöiden ruokataukojen sijaiseksi! Eli juokse pitkin ideaparkkia yrityksestä toiseen sijaistamassa heidän puolen tunnin/tunnin ruokataukoja. Unohdin kysyä mahtaako tämä sijaistaminen koskea myös heidän kahvitaukojen ja kusitaukojen sijaisuuksia. Että ahaa, ideaparkin toisessa päässä olevassa yrityksessä on yksi henkilö kusella, juokse sinne sijaistamaan, pidä samalla kirjaa tekemistäsi minuuteista joinka mukaan lasketaan ansaitsemasi eurot.

Hmmm. minulla on varmaankin asennevamma työntekoa kohtaan kun ei perkele työ kelpaa! Me ollaan pahoja, ja laiskoja, me nuoret ihmiset. Toista se oli suurilla ikäluokilla. Ne osasivat arvostaa työntekoa, niinkö?

30v perheellinen tampereelta. Miten tässä tuleekin hiukan sellainen olo, ettei meitä tavallisia ihmisiä oteta oikein vakavasti...:-/ Näiden paskatöiden määrä kertoo paljon siitä millä arvoasteikolla meihin tavallisiin talliaisiin asennoidutaan. Me olemme siis niin arvottomia, tyhmiä idiootteja, että meille voi ihan vapaasti mennä mitä tahansa paskaa tarjoilemaan ihan pokkana. Ja vielä odotetaan että minkä tahansa pitäisi kelvata!

Olen kyllästynyt keski- ikäisten ja sitä vanhempien ruikutukseen siitä kuinka heitä ikäsyrjitään. Nuorempien, parhaassa työiässä olevien ihmisten tilanne ei ole yhtään sen parempi. Oikeastaan se on huonmpi kuin suurimmalla osalla keski- ikäisistä ja ikääntyvistä; suurten ikäluokkien edustajilla on usein vuosikymmenien työura takana, jonka avulla he ovat voineet rakentaa elämänsä. Eläke on kertynyt, työsuhde- eduista on nautittu. Lomat ovat kuuluneet itsestäänselvästi pakettiin joista on voinut nauttia ilman huonoa omaatuntoa. Mutta nuoremmilta on tämä mahdollisuus viety pois pätkätöillä ja orjatöillä. Kaikenlaisilla kikkailuilla joilla työntekijän oikeudet typistetään minimiin, jotta työntekijä tulisi työnantajalle mahdollisimman halvaksi ja tehokkaaksi hyödykkeeksi. Tääl on paljon ikäisiäni jotka eivät tiedä edes mitä normaaliin vanhanaikaiseen työsuhteeseen kuuluu. Joku työsuhde- etu, tai eläkkeen kertyminen, puhumattakaan uralla etenemismahdollisuuksista on monille ihan utopiaa. Sellaisia asioita joista ei osaa edes uneksia.

Sanoisin että ikäraja tässä menee aika tarkkaan 45-vuotiaissa. Nyt 40-vuotiaat valmistuivat suoraan lamaan ja opiskelujen jälkeen ei enää ollutkaan sitä taattua työpaikkaa, ei edes akateemisten opintojen jälkeen.
        nyt rikkinäinen ja ei-omalta alata koostuva työkokemus liikaa ikää estää pääsemästä ikinä siihen vakituiseen työpaikkaan.

sanoisin että tätä vanhemmat eivät edes tiedä mitä nykypäivän työelämä, siis työhaku ja pätkätyöhelvetti on. Alle 30-vuotiailla on onneksi sentään mahdollisuus tulla valituksi, yli 40-vuotiaat taas laitetaan suoraan hakemuksineen paperisilppuriin.
        Ihmetellä vaan täytyy, onko Suomella varaa pitää ihmisiä sossun luukulla ja työttöminä, eikä palkkatyön (jolla elää!) pitäisi olla meidän kaikkien oikeus.
        Terv. 43v FT ja koko ikänsä pätkätyöläinen

• fjh

rakennus alalla työvoima pula itse tehtyä.hakevat esimerkiksi rappaustaitosta maalaria ja tarjoo 12.50e t ku rapparit saa noin 20e t vittu mitä kusetusta

• bbb

puhelinmyyntiä tuntuu olevan järkyttävän paljon, mutta kuka sitä haluu tehä. itse kävin koittamassa sitä hommaa ja enpä mene toista kertaa ainakaa siihe firmaan. hain stä työtä ja pääsin haastatteluun. haastattelussa sain paikan (en tos. kirjallisesti, kättäpäälle jne) ja alotin seuraavana päivänä. olin 3 tuntia ja soittelin ihmisille, kolmen tunnin jälkee työnantaja työtoverineen arvioivat myyntiä ja sanoivat että sulta puuttuu munaa tähän työhön, että ei jatketa sun sopimusta enempää, piilovittuilut päälle , toine kaveri kattelee seiniä. eikö hakija pitäisi ensin "testata" onko sopiva k.o työhön eikä sitten kun melkee nimi paperis haukkua se paskas kun ei osaa työtä mitä ei ole edes ikinä kokeillu. todella lapsellista touhua.

• huijausta
        bbb kirjoitti:

puhelinmyyntiä tuntuu olevan järkyttävän paljon, mutta kuka sitä haluu tehä. itse kävin koittamassa sitä hommaa ja enpä mene toista kertaa ainakaa siihe firmaan. hain stä työtä ja pääsin haastatteluun. haastattelussa sain paikan (en tos. kirjallisesti, kättäpäälle jne) ja alotin seuraavana päivänä. olin 3 tuntia ja soittelin ihmisille, kolmen tunnin jälkee työnantaja työtoverineen arvioivat myyntiä ja sanoivat että sulta puuttuu munaa tähän työhön, että ei jatketa sun sopimusta enempää, piilovittuilut päälle , toine kaveri kattelee seiniä. eikö hakija pitäisi ensin "testata" onko sopiva k.o työhön eikä sitten kun melkee nimi paperis haukkua se paskas kun ei osaa työtä mitä ei ole edes ikinä kokeillu. todella lapsellista touhua.

joo kokeillut kans puhelinmyntiä.. ensinnäkin provikka palkka eli jos et myynyt mitään rahaa ei tullut.. ja kaikista hauskinta jos työkkäri tarjoo esim puhelinmyynti paikka jossa on pelkkä provikkapalkka se on pakko ottaa.. tai tulee karenssi.. onhan se sitten kiva tulla kotiin joku päivä ja sanoa äiskä ei nyt tänään myynyt mitään joten pitää syödä vähän vähemmän.. tiedän että jotkut on tehtyjä puhelinmyynti hommiin mutta mua ei.. tein viikon miltei ilmaiseksi töitä sain myytyä kuusi lehteä.. tästä ei kertynyt palkkaa edes työmatkakustanuksiin.. ilmaityövoimaa..

• kokemuksia ...
        bbb kirjoitti:

puhelinmyynnistä on mulla, tosin monen vuoden takaa. Pääsin töihin, ja ekana päivänä pomo antoi lyhyen tosi mitäänsanomattoman "koulutuksen" ja sen jälkeen alkoi soitteleminen. Tyrkytin parhaani mukaan kallista keittokirjasarjaa ihmisille, ja sain pomolta haukut, kun kuulemma luovutin niin helposti sellaisten ihmisten kanssa, jotka sanoivat heti suoraan ettei heillä ole varaa ostaa mitään kun he ovat työttömiä/opiskelijoita/pienellä eläkkeellä eleleviä. Olisi pitänyt silti tyrkyttää heillekin.

Neljä päivää sitä pelleilyä kesti, sitten sain kenkää, mistä en ollut kovinkaan suruissani. Säälittävää oli se, ettei pomolla itsellään ollut kanttia antaa niitä potkuja mulle, vaan se antoi likaisen homman eräälle toiselle myyjälle, joka sitten sanoi mulle että "tämä on nyt vähän inhottava asia sanoa, mutta P. sanoi ettet sä saa enää jatkaa". Herra P. ei ollut silloin edes paikalla, vaan se antoi käskynsä puhelimitse.

Ko. firmassa tuntui muutenkin olevan vähän ikävä ilmapiiri. Yksi myyjistä oli ollut äskettäin sairaslomalla, mistä pomo v...uili sille jatkuvasti.

Tsemppiä kuitenkin niille, jotka itsensä puhelinmyynnillä elättää. Musta ei siihen hommaan ole.

• ottaa ...
        huijausta kirjoitti:

joo kokeillut kans puhelinmyntiä.. ensinnäkin provikka palkka eli jos et myynyt mitään rahaa ei tullut.. ja kaikista hauskinta jos työkkäri tarjoo esim puhelinmyynti paikka jossa on pelkkä provikkapalkka se on pakko ottaa.. tai tulee karenssi.. onhan se sitten kiva tulla kotiin joku päivä ja sanoa äiskä ei nyt tänään myynyt mitään joten pitää syödä vähän vähemmän.. tiedän että jotkut on tehtyjä puhelinmyynti hommiin mutta mua ei.. tein viikon miltei ilmaiseksi töitä sain myytyä kuusi lehteä.. tästä ei kertynyt palkkaa edes työmatkakustanuksiin.. ilmaityövoimaa..

... provisiopalkkaista työtä:

http://www.mol.fi/mol/fi/05_tyovoimatoimisto/06_uutiset/01_2007/2007-07-11-01/index.jsp

Tuolla lukee mm. näin: "Osoituksia voidaan tehdä myös provisiopalkkaiseen työhön, jos työnhakusuunnitelmassa on sovittu, että asiakas hakee tällaista työtä." Eli jos sun työnhakusuunnitelmassa ei ole provikkapalkkaisesta työstä mainintaa, niin sun ei tarvitse niitä hakea eikä ottaa vastaan. Jos työkkärissä väitetään jotain muuta, niin tulosta tuo linkin takana oleva teksti ja vie työkkärin tädeille luettavaksi.

• huijausta
        ottaa ... kirjoitti:

... provisiopalkkaista työtä:

http://www.mol.fi/mol/fi/05_tyovoimatoimisto/06_uutiset/01_2007/2007-07-11-01/index.jsp

Tuolla lukee mm. näin: "Osoituksia voidaan tehdä myös provisiopalkkaiseen työhön, jos työnhakusuunnitelmassa on sovittu, että asiakas hakee tällaista työtä." Eli jos sun työnhakusuunnitelmassa ei ole provikkapalkkaisesta työstä mainintaa, niin sun ei tarvitse niitä hakea eikä ottaa vastaan. Jos työkkärissä väitetään jotain muuta, niin tulosta tuo linkin takana oleva teksti ja vie työkkärin tädeille luettavaksi.

taas nähtiin kuinka työkkäristä saa todella luotettavaa tietoa.. noh emmehän voi heiltäkään vaatia täyttä ammattitaitoa..

• ...työkkärin..
        huijausta kirjoitti:

taas nähtiin kuinka työkkäristä saa todella luotettavaa tietoa.. noh emmehän voi heiltäkään vaatia täyttä ammattitaitoa..

..neiteihin. Olen useamman kerran saanut näiltä asiakaspalvelijoilta aivan virheellistä tietoa, joutunut kaikkien tukien ulkopuolelle ym., koska on sanottu, että asiat ovat kunnossa (luulin hakeneeni oikeanlaisiin kouluihin). Nykyisin en luota enää mihinkään, vaan tarkistan moneen kertaan ja mielellään vielä esimiehiltä.

• on helvetisti sellasiatyöpaikkailmotuksia johon kun soittaa siellävastataan ja sanotaan että ollaannyt kokouksessa soitanhetkenpäästä takaisin sitäsoittoa eikoskaan tule,ainasamajuttu vaikkasoittaa 4-5 kertaa, toisisanoen tilastohuijausta,

• eikö ole hakijoita

Joka ikiseen tradenomi-paikkaankin on vähintään 50 hakijaa. Lopuksi paikan saa joku talon sisältä tai muuten vaan tuttu.
        Pätkätöitä ja muutaman päivän sijaisuuksia on tarjolla, mutta kuka pätevä ja koulutettu sellaisia edes hakee?

• työtön 400.001
        eikö ole hakijoita kirjoitti:

Joka ikiseen tradenomi-paikkaankin on vähintään 50 hakijaa. Lopuksi paikan saa joku talon sisältä tai muuten vaan tuttu.
        Pätkätöitä ja muutaman päivän sijaisuuksia on tarjolla, mutta kuka pätevä ja koulutettu sellaisia edes hakee?

Vakinaiset työpaikat ovat vain ruuhka-Suomessa ja sinne meitiä ei saa lähtemään pikkurahalla ja pilkkahinnalla. Tuokaa työpaikat missä meilla työttömillä ovat perheet ja kodit. Varmasti tehdään töitä ja rutosti. Työt sinne missä ovat tekijät, eikä päinvastoin. Minä en lähde Mikkelin eteläpuolelle laisinkaan. Tehkää työnne, me naatitaan.

• tiiitiii

näin, soitettiin firmasta että tarvitsisivat työntekijän jolla kokemusta ja sanoivat saaneensa työkkäristä mun numeron. No olihan mulla just sitä kokemusta mitä he tarvitsivat. Sovittiin haastatteluaika ja menin sinne. Haastateltiin ja siinä kävi ilmi että kiireellä nyt väkeä tarvitaan.
        Luvattiin soittaa heti seuraavan viikon maanantaina.
        Odottelin soittoa ja sitä ei tullut. Soitin itse tiistaina ja kysyin asiaa, sieltä sanottiin että ei ole vielä päätetty. Ilmoitamme tällä viikolla sitten.
        Tuosta on nyt aikaa kohta vuosi, eikä tuota soittoa koskaan kuulunut. Meni luotto siihenkin firmaan (ei mikään pieni firma ollut).
        Mietin syitä tähän ja totesin että yli nelikymppinen ei niin kaunis nainen, ei olisi täyttänyt dynaamisen firman työntekijän kuvaa, joten jäin ilman työtä saati yhteydenottoa.
        Sama firma pistää väliin pihalle porukkaansa ja ottaa taas uusia harjoittelijoita vähemmällä palkalla.......mihin tässä enää voi uskoa.
        Olen ollut työmarkkinoilla yli kymmenen vuotta lasten teon jälkeen ja tehnyt ainoastaan pätkätöitä.

• työtön paska
        eikö ole hakijoita kirjoitti:

Eikä kukaan järkevä kouluttamatonkaan ota muutaman päivän töitä vastaan. Muutaman päivän tai viikonkaan "työ" ei todellakaan maksa sitä vaivaa mitä siitä seuraa kun kaikki tuet katkeaa. Jos erehdyt ottamaan parin päivän pestin vastaan, kaikki tuet katkeaa. Parin päivän työ"rupeaman" jälkeen kaikki menee uusiksi; hakemukset pitää tehdä alusta asti uusiksi, odottaa päätöksiä, valittaa niistä jos on valittamista, ja tämän vuoksi vuokrat ja laskut myöhästelee, vuokranantaja ja karhulaskut on kimpussa... kaiken huippu on se, että työnteosta rangaistaan toimeentulotukiasioissa. Muutaman päivän työnteko miinustetaan toimeentulotuesta jolloin rahallinen hyöty työstä on tasan nolla tai jopa miinukselle mennään.

Käsittämätöntä hurskastelua, ja tarkoituksellista tavallisten ihmisten moralisointia ja syyllistämistä ovat tällaiset kissankokoisin kirjaimin julistetut "ihmettelyt" siitä kuinka työpaikkoja on niin ja niin paljon (numeroillahan on kiva aina kikkailla) eikä ne kenellekään (laiskalle??, työtä vieroksuvalle???) kelpaa!

Ihan liian usein työnantajan asennemaailma ja arvot ovat vielä sen laatuisia, että jos minun pitää valita, elänkö 8 -> tuntia päivässä sellaisen työnantajan alaisena, vai elänkö sellaisen työnantajan verorahoilla, ei mun sitä kovin kauaa tarvitse miettiä!

• jopas jotakin

Tähän on tultu, koska ilmiö on ollut jo pitkäaikainen ( siitä ei vain ole alati näkyvästi puhuttu ). Suomalaiset eivät halua siivoajiksi, metsureiksi, bussikuskeiksi jne. Työvoimapula on ollut monilla aloilla jo vuosia, ja maahanmuuttajia sekä muita ulkolaisia on palkattu tekemään tehtäviä, joissa on huonot liksat ja paljon työtä ( esim. Kirjastoissa on Virolaisia ollut jo vuosia, ja monissa kaupoissa, linja-autoissa, jne. ).

Asia ei ole siis uusi eikä uutinen, työvoimapula on krooninen ja sitä tullaan edelleen paikkaamaan ulkomaan avuilla, mm. Venäjältä, Afrikasta, Aasiasta ja Virosta on työntekijöitä tulossa pilvinpimein, eikä sekään ole mikään salaisuus.

Tosi asia on, ei kukaan halua työtä tehdä huonolla palkalla, mutta huonokin palkka on monesti parempi kuin ei palkkaa laisinkaan, ja varsinkin tämä maa on melko turvallinen edelleen, se on arvo jota arvostetaan, vaikka palkka olisikin sitten hiukan kehnompi.

Työnlaatu vain kärsii, kaikki eivät ole niin tunnollisia, ei edes kaikki suomalaisetkaan... vaan onpa ainakin sitten mistä valittaa, kun voi purnata palvelualojen työntekijöiden työnlaadusta tai sen puutteesta.

• Työvoimatoimiston tehtävä?

Koska olet viimeksi nähnyt työpaikkailmoituksen metsureille? Nykyäänhän kaikki tehdään monitoimikoneilla, ei siellä juuri käsityövoimaa tarvita. Lama-aikaan työnantajilla oli ensimmäisten irtisanottavien listalla juuri siivoojat, joten millä heitä nyt saisi houkutelluksi töihin, kysyn vaan? Mikä tehtävä on nykyään työvoimatoimistoilla, kun lähes kaikki heille aikaisemmin kuulunut työ on siirretty rekrytointifirmoille. Onko sen ainoa tehtävä pitää kirjaa työttömistä työnhakijoista ja ilmoittaa työttömyyskassoille, onko hakija enää oikeutettu päivärahaan. Tosin virheellinenkin tieto kassalle menee alta aikayksikön. Olin käynyt työkkärissä ajoissa, mutta työttömyyskassalle oli mennyt "automaattisesti" ilmoitus, että en ole käynyt siellä, vaikka olin niin tehnyt. Virkailija vain oli unohtanut klikata oikeaan paikkaan koneessaan. Soitin kyllä tulikivenkatkuisen puhelun työkkäriin (vaikka minulle lähetettyyn kirjeeseen oli lisätty, että tästä ei ole valitusoikeutta) jonka jälkeen asia korjattiin. Mistähän johtuu, että tähän saakka on kelvannut työmarkkinoille ilman englanninkielen taitoakin, mutta nykyään se vaaditaan lähes työssä kuin työssä.

• Monella allalla ei todellakaan ole työvoimapulaa.
      Kun tilastollisesti työnantaja pystyy näyttämään että hän ei ole saanut työlleen tekijää, halvemman työvoiman tuonti helpottuu. Työnantajan ei siis kannata ottaa Suomenkansalaista töihin koska halpatyövoima on aina edullisempaa. Ei tarvitse maksaa eläke yms. maksuja palkkakin on pienempi. Näin voidaan näyttää että on myös Suomesta koko firman muuttaminen halpamaahan on perusteltua koska omassa maasssa ei muka ole työntekijöitö.

• on ...

maksettava kaikista maksetuista palkoista tänä päivänä, joten siitä ei voi laistaa, oli palkansaaja mistä tahansa tulossa.

• ei todellista pulaa työntek...

se on että työnantajat sanovat että ei muka ole työntekijoitä, että saisivat tuottaa ulkomailta nöyriä ja vähään tyytyviä pätkätyöläisiä... Jos esim hoitohenkilökunnasta on pulaa miksi teetetään useita vuosia pätkätöitä aina ko työpaikan tarpeen mukaan eikä vakinaisteta työsuhdetta.??!!

• 5x at

Jälleen yksi merkittävä huomio tässä keskustelussa jota nyt tänään ehdin työttömänä ollessa seurailla melko rauhassa.

Kalliit firmat muualle Suomesta ja halvat työntekijät meille tilalle, vaikka samasta maasta!
        Puolalaiset tänne tällä edellisen mainitsemalla menetelemällä töihin - ja Suomen yritykset muilla vippaskonsteilla Puolaan. Hyvin menee, hehheh!!

• jaapa jaa

Ei yhtään tarvitse ihmetellä miksei työpaikkoihin löydy tekijöitä. Suurimmat syyt löytyvät kolmikosta -> Huono palkka, Vuorotyö ja osa-aika.

Töitä pitäisi tehdä kieli pitkällä, mutta työstä ei olla valmiita maksamaan kuin minimipalkka. Tällä tavalla saadaan aikaan ns. työvoimapula, jonka varjolla taas saadaan ulkomailta halpaa väkeä töihin.

Työnantajien kuitenkin kannattaisi ajatella hieman tulevaisuudenkin varalle, kun nämä halpavoimalaiset eivät tule tänne pysyvästi jäämään. Kuinka teidän sitten käy? Entä moniko ulkomainen halppis tekijä ostaa teidän tuotteita?

• ei aputyötäkään saa

Tämä on työnantajien keksintöä. Työntekijöistä pula! Ei pidä paikkaansa. Onko kukaan viisaampi laskenut kuinka paljon on työpaikan hakijoita! Entä mitäs on ne Työvoimatoimistojen työttömyys luvut? Vai pidetäänko laitosta yllä kun sellainen on olemassa. Työntekijän arvostus palkka ja rehellisyys koskee myös työnantajia.

• Kylvää

Tämä tilanne johtuu paljolti siitä, että työnantajat suhtautuivat vielä 5 vuotta sitten täysyn kielteisesti yli 50 vuotiaisiin työn hakijoihin. Kaikki silloin syrjäytetyt, joilla olisi ollut 15 - 10 vuotta hyvää työaikaa jäljellä joutuivat hakeutumaan pois kortistosta työttömyys- tai työkyvyttömyyseläkkeille. Silloin hukattiin ressursseja, nyt itketään niiden perään. Silloin syrjäytetyt eivät enää vaivaudu töihin syrjittäväksi vaan jäävät kokemansa opetuksen jälkeen yhteiskunnan elätettäväksi. Tämä nähtiin jo 5 vuotta sitten. Kannattaisi yrittää hakea vanhainkodista levänneitä miehiä hommiin.

• saatana!

Mä olen todella kyllästynyt tähän ainaiseen suurten ikäluokkien itsesäälinsekaiseen naukumiseen ikäsyrjinnästä.

Vaikuttaa siltä ettei suuret ikäluokat osaa tuijottaa kuin omaan napaansa. Eivät kertakaikkiaan huomaa että nuorten ihmisten - niiden, joiden pitäisi pystyä vasta RAKENTAMAAN ELÄMÄÄNSÄ, tilanne on paljon pahempi kuin teillä, hyvät keski- ikäiset ja sen ylittäneet. Mun on hyvin vaikea kestää näitä parhaimmillaan 30 vuoden työrupeaman kaikkine herkkuineen nauttineiden ihmisten jatkuvaa ruikutusta omasta tilanteestaan, kun eivät perkele osaa arvostaa ja olla kiitollisia siitä mitä heillä on jo ollut!

Suurilla ikäluokilla on ollut sellaisia mahdollisuuksia työelämässään mistä 2000- luvun suomen nuoret työikäiset eivät uskalla edes haaveilla. Missä ovat ne keski- iän ylittäneet ihmiset jotka ovat nöyrän kiitollisia siitä mahdollisuudesta joka heille on tarjoiltu vakinaisilla työsuhteilla, varmoilla työpaikoilla, kymmenien vuosien taloudellisella turvalla, jonka varaan ovat voineet nuoruutensa, aikuisuutensa ja elämänsä perustaa? Missä on kiitollisuus? Jos nyt sitten kymmenien vuosien jälkeen joutuu irtisanottavaksi, on siinä kohtaa jo perhe perustettu, talot ja autot hankittu, veloista päästy hyvin eroon, ja hyvät ansiosidonnaiset juoksee. Mitä ihmeen valittamista siinä on? Asenteesta se on kiinni miten irtisanomiseen tuollaisessa elämänvaiheessa asennoituu. Ottakaa nyt saakeli pitkästä lomasta ja ansiosidonaisistanne ilo irti. Nyt kun olette vielä terveitä, ja pystytte nauttimaan vapaudesta jonka irtisanominen ja ansiosidonnaiset parhaimmillaan tuo! Hoitakaa lapsenlapsianne, harrastakaa, matkustelkaa, hoitakaa sosiaalisia suhteitanne mihin ei työkiireissä ollut aikaa. Eläkeiässä alkaa jo kolottaa.

• hyvä ikä!
        saatana! kirjoitti:

Mä olen todella kyllästynyt tähän ainaiseen suurten ikäluokkien itsesäälinsekaiseen naukumiseen ikäsyrjinnästä.

Vaikuttaa siltä ettei suuret ikäluokat osaa tuijottaa kuin omaan napaansa. Eivät kertakaikkiaan huomaa että nuorten ihmisten - niiden, joiden pitäisi pystyä vasta RAKENTAMAAN ELÄMÄÄNSÄ, tilanne on paljon pahempi kuin teillä, hyvät keski- ikäiset ja sen ylittäneet. Mun on hyvin vaikea kestää näitä parhaimmillaan 30 vuoden työrupeaman kaikkine herkkuineen nauttineiden ihmisten jatkuvaa ruikutusta omasta tilanteestaan, kun eivät perkele osaa arvostaa ja olla kiitollisia siitä mitä heillä on jo ollut!

Suurilla ikäluokilla on ollut sellaisia mahdollisuuksia työelämässään mistä 2000- luvun suomen nuoret työikäiset eivät uskalla edes haaveilla. Missä ovat ne keski- iän ylittäneet ihmiset jotka ovat nöyrän kiitollisia siitä mahdollisuudesta joka heille on tarjoiltu vakinaisilla työsuhteilla, varmoilla työpaikoilla, kymmenien vuosien taloudellisella turvalla, jonka varaan ovat voineet nuoruutensa, aikuisuutensa ja elämänsä perustaa? Missä on kiitollisuus? Jos nyt sitten kymmenien vuosien jälkeen joutuu irtisanottavaksi, on siinä kohtaa jo perhe perustettu, talot ja autot hankittu, veloista päästy hyvin eroon, ja hyvät ansiosidonnaiset juoksee. Mitä ihmeen valittamista siinä on? Asenteesta se on kiinni miten irtisanomiseen tuollaisessa elämänvaiheessa asennoituu. Ottakaa nyt saakeli pitkästä lomasta ja ansiosidonaisistanne ilo irti. Nyt kun olette vielä terveitä, ja pystytte nauttimaan vapaudesta jonka irtisanominen ja ansiosidonnaiset parhaimmillaan tuo! Hoitakaa lapsenlapsianne, harrastakaa, matkustelkaa, hoitakaa sosiaalisia suhteitanne mihin ei työkiireissä ollut aikaa. Eläkeiässä alkaa jo kolottaa.

Ei ole moni keski-iän ylittänyt helpolla päässyt. Suurin osa jäi jo -90-luvun alussa työttömäksi. Lama iski kovalla kädellä ja moni nyt keski-ikäinen jäi työttömäksi. Joku aloitti alusta, kursitti itseään työkkärin silloisilla pakkokursseilla ja vaihtoi kenties alaa. Osasta tuli pitkäaikaistyöttömiä ja ainaisia valittajia.

• jatkuu,

eli eläkeputkeen pääsevät pistetään mielellään yrityksistä ulos ja tehtäviä "ulkoistetaan" tai muulla tavalla järjestellään. Jos hallitus saa suunnitelmansa toteutettua, on 58 v:lla edessään vielä 12 vuotta työtä ennen kuin pääsee eläkkeelle.
        Moni olisi tänäkin päivänä eläkeleikkurin vuoksi valmis tekemään töitä ainakin tuonne 65-vuoteen saakka, mutta kun niitä töitä ei saa iän vuoksi.
        Jos eläkeikä nostetaan 70 v:een, aletaanko meillä uudelleenkouluttaa 60-vuotiaita, jotta saataisiin mukamas eläkeläiset takaisin töihin? Ja sitten heitä ei kuitenkaan huolita töihin iän ja tilastollisesti lisääntyvien sairaspoissaolojen tai työnantajan korkeampien eläkemaksujen? yms. vuoksi, vaan tuodaan ulkomailta nuorta halpatyövoimaa.
        Onko tässä touhussa mitään järkeä?!! Onko meillä asennevammaisia työnantaja- ja lainsäädäntäpuolellakin? Puhutaan työvoimapulasta ja uikutetaan korkeista eläkemenoista, mutta kuuttakymmentä lähentelevät eivät kuitenkaan kelpaa kuin ilmaiseen vapaaehtoistyöhön.

Olen itsekin vast´ikään joutunut silmätysten tämän "ikärasismin" kanssa, eikä tunnu tulevaisuus kovin lohdulliselta hallituksen ja kansanedustajien korulauseista huolimatta.

• Otetaanpa lunkisti
        saatana! kirjoitti:

Jokainen elää parasta ikäänsä ja tuntee parhaiten omat ongelmansa. Kannattaisi nuorisonkin vaan keskittyä omien asioidensa hoitamiseen, eikä vain suurten ikäluokkien parjaamiseen! Sillä ei kaikki ole "kultaa mikä kimmeltää". Ansiosidonnaiset ovat kohtuulliset, niin kauan kuin niitä riittää. Eivät lopulta kovin pitkään, jos työttömyys pitkittyy. Itse yritin kovasti työllistyä mm. kurssien kautta. Nyt sitten on jo ansiosidonnaisten 500 päivää käytetty, samoin koulutustukea 500 päivää. Kelan "taskurahalla" ollaan ja sekin loppuu pian. Töitä ei 53-vuotiaalle DI:lle enää suostuta antamaan puolellakaan palkalla. Ei tämä mitään juhlaa ole, joten nuoriso takarivissä voi ihan huoletta rauhoittua. Ei tämäkään hyvältä tunnu. Olisinpa vielä nuori, niin olisi ainakin mahdollisuuksia. Valita vaikka urakin toisin. IT-alalle en kyllä ryhtyisi.

• Leksaku
        Otetaanpa lunkisti kirjoitti:

Jokainen elää parasta ikäänsä ja tuntee parhaiten omat ongelmansa. Kannattaisi nuorisonkin vaan keskittyä omien asioidensa hoitamiseen, eikä vain suurten ikäluokkien parjaamiseen! Sillä ei kaikki ole "kultaa mikä kimmeltää". Ansiosidonnaiset ovat kohtuulliset, niin kauan kuin niitä riittää. Eivät lopulta kovin pitkään, jos työttömyys pitkittyy. Itse yritin kovasti työllistyä mm. kurssien kautta. Nyt sitten on jo ansiosidonnaisten 500 päivää käytetty, samoin koulutustukea 500 päivää. Kelan "taskurahalla" ollaan ja sekin loppuu pian. Töitä ei 53-vuotiaalle DI:lle enää suostuta antamaan puolellakaan palkalla. Ei tämä mitään juhlaa ole, joten nuoriso takarivissä voi ihan huoletta rauhoittua. Ei tämäkään hyvältä tunnu. Olisinpa vielä nuori, niin olisi ainakin mahdollisuuksia. Valita vaikka urakin toisin. IT-alalle en kyllä ryhtyisi.

edellisessä viestissä karua totuutta joka sana. Mutta myös se että kun valittaa niin on aina väärässä ryhmässä.

Ei ole helppoa keski-ikäisellä eikä nuorella. Nuorella pitäisi olla kokemusta ja kun sitä viimein saa pitäisi olla nuoruuden intoa. ja vaikka sitä intoa vielä olisikin, niin numeraalinen ikä on vahvempi tosite.

Pitäisi pysyä mukana kehityksessä. Kehitys kulkee vain niin outoon suuntaan ettei siihen oikein jokainen haluaisi astua mukaan. vanhat todetut ja hyväksi koetut asiat joutavat romukoppaan ja aletaan rakentamaan uudella tekniikalla ja menetelmillä nykyaikaista yhteiskuntaa. Vertauksena.. niinhän tehtiin seitsemänkymmentäluvullakin niitä taloja jotka sitten homehtuivat ja nykyisin ihmetellään että miten ihmeessä ennen sitä osattiinkin tehtä niin ettei homehdu.

Nykyisin tarvitsee olla vahva ja ulospäin reipas, ei niin väliä onko tietotaito edes ulkoisen olemuksen tasolla.

Ja viimeiseksi.. Kyllä töitä riittää, palkkahan on sivuseikka. Niin ja työajat, tarttee olla joustava...

Joskus on sanottu ettei "yrittänyttä laiteta" en tiedä mihin, mutta ei ainakaan töihin.

http://www.leksanet.com

• Dibbe

Kyllä rupee työntekijöitä löytymään kun fyrkkaa laitetaan jonoon tarpeeks, pilipali palkalla on turha osaavaa ja ahkeraa porukkaa odottaa.

Tuppaa vaan olemaan tuo menttaliteetti vieläkin monella yrittäjillä että duunari on "vihollinen" joka vie rahaa heidän pussistaan, kohtelevat sitten tapojensa mukaisesti niitä jotka loppupeleissä heillekkin rahat hankkii.

Johan se olis aikakin laittaa duunareitten asiat kondikseen eikä pelkästään sijaiskärsijän rooliin, itse laskutan yrityksiä palveluksistani rotevalla otteella.

• ozmooo

Jotain 1-3 kuukauden alipalkattuja pestejä jossain vuokrafirmassa.Korkeintaan kesätyöksi voi joku ikiopiskelija ottaa,et menettää siitäki hyväst asumistuet ja pitkäksi aikaa opintotuet.Paskaa mä sanon.

• pulaa.

Jos työnantajat maksaisivat kunnollista palkkaa,silloin ei olisi työntekijöistä pulaa.Kukapa enään 2000 luvulla lähtee talkootyöhön rikastuttamaan, vain ja ainoastaan työnantajaa...
      Aivan naurettava väite,että työntekijöistä on pulaa,ilmaistyönvoimasta paremminkin.

• välittömästi

ja mollin suojatyöpaikat karsittava .Liian paljon henkilökuntaa kyttäämässä työttömiä ,että eikös mitenkäään niitä korvauksia satas poikki! Tämä on sitä mollin virkailijoiden ensisijainen tehtävä. HERäTKÄÄ PÄÄTTÄJÄt!

• PIKKURAHALLA/MINIMIPALKALLA

Ennemmin lomailen;)

• ajattelin vaan

Missä olitte te kaikki työttömät silloin kun eduskuntaa valittiin? Nyt siellä porvarihallitus ajaa työnantajien etuja laittamalla köyhät niin kyykkyyn, että ne kohta rukoilevat päästä mihin tahansa työhön ja millä tahansa palkalla.

• kelpaa toisten

verorahoja hussata... Sossupummit. lol

• ööööööööööööäääääää
        ajattelin vaan kirjoitti:

Missä olitte te kaikki työttömät silloin kun eduskuntaa valittiin? Nyt siellä porvarihallitus ajaa työnantajien etuja laittamalla köyhät niin kyykkyyn, että ne kohta rukoilevat päästä mihin tahansa työhön ja millä tahansa palkalla.

eihän ne saaneet muuta aikaan kuin tilasto kikkailua ja höpöhöpö kursseja.

• Minttu-Kiisseli

On törkeätä työntekijöille, että annetaan määräaikaisia työsuhteita. Mihin siinä voi tulevaisuutta rakentaa.

Olen niin kyllästynyt juokemaan haastatteluissa, joissa tarjotaan vuoden pestiä. Puolta vuotta aikaikaisemmin on alettava etsiä jo sitä uutta työtä. Paras, kun työsuhde edut alkaa vasta 4kk koeajan jälkeen. Voi jestas!

• monia keinoja

Työttömyysluvut on saatu näyttämään pienemmälle kun työttömiksi ei tilastoida

- Niitä jotka ovat työkkärin erilaisilla kursseilla / uhka-opiskelemassa
      - Niitä joilla on työhön osoitus 8 eur/vrk
      - Niitä jotka ovat karenssissa
      jne

Sopivasti valikoimalla ryhmät joita ei lasketa työttömiksi - vaikke he tosiasiallisesti olisivatkin työttömiä - saadaan työttömyysluvut näyttämään paremmalta.

• epit207

kaikki vapaana olevat työt ovat kestoltaan 1-3kk
      ja ne on välitysfirmijen kautta suurin osa.kuka
      menee katkasemaan ainoan tulonsa,kela rahan ja
      on 1-3kk töissä,ja sitten taas työtön???!en aina
      kaan minä.pätkätyönteko ei suomessa kannata rahal
      lisesti.siksi niitä on vapaana.

• Mies 48 v.

Vai on nyt työvoimapula? Kahden viime vuoden aikana, jonka olen ollut työttömänä, olen hakenut yli kahtasataa avoinnaollutta työpaikkaa. Yhtään työtarjousta ei ole tullut! Se siitä työvoimapulasta, heh, heh!

• hitsarivaan

kyllä ihmetyttää tuo paskanjauhanta tuosta työvoimapulasta! asiahan on niin, ettei kukaan lähde töihin nälkäpalkalla, mitä työnantajapuoli yrittää!! ainakaan ammattitaitoinen hitsaaja tms. ei tänä päivänä 10-12 euron tuntipalkalla lähde töihin, se on selvä, ei tuommoisilla palkoilla yksinkertaisesti elä.
      kohtuullinen korvaus menetetystä vapaa-ajasta, niin johan työväkeä riittää!!!

• sitä työtä

Mutta millaista se sitten on ja mitä siitä saa palkkaa. Kyllähän kauppiaatkin mainostavat, että kuinka paljon kaupan alalle tulee vuosittain lisää työpaikkoja, mutta onko kukaan viitinyt katsoa ja selvittää millaisia ne työpaikat on. Korkeintaan neljän tunnin osa-aikatyötä hirveän pienellä palkalla, maksa siinä sitten asunnot, ruoka, lasten päivähöito ja muut kulut. Sama se on monella muulla alalla. Kyllä töitä on tarjolla, mutta sinulla täytyy olla vähintään kolme työpaikkaa, että tulet toimeen näillä pätkätöillä.

• Pitkäaikaistyötön

Joo, onhan työtä tarjolla... ;) Viime kesänä hain yhtä työpaikkaa, joka oli kokoaikatyönä tarjolla www.mol.fi -sivustolla. Sain sähköpostivastauksen työnantajalta, jonka sisältö oli tällainen: "Emme epäile yhtään pätevyyttäsi, mutta meidän ongelmamme on se, ettei meillä ole varaa maksaa palkkaa. Siksipä kysymme, olisitko halukas tekemään työtä talkoilla..."

Ettäs tälläistä!

• Aatu

Suomessa ei ole työvoimapulaa. Se että rakennus-, terveydenhuolto-, japalvelualoilla on työpaikkoja avoinna johtuu alhaisesta palkkatasosta. Duunarit ei tee työtä sen takia että työ pitää tehdä vaan siksi että ruokaa pitää syödä ja asunto ja laskutkin pitää maksaa, toisin sanoen rahan takia duunarit töitä tekevät. Palkkataso muodostuu kysynnän ja tarjonnan laista. 80-luvulla, kun työnantajat joutuivat "polvillaan anomaan" työntekijöitä töihin oli palkkataso korkea, maan työllisyystilanne ja palkansaajan ostovoima hyvä. Uuden vuosituhannen globaalissa Suomessa valttikortit ovat työnantajilla tyyliin "jos taulukkopalkka ei kelpaa suomalaiselle otetaan maahanmuuttaja töihin". Globaalisessa Suomessa, missä pääoma ja työvoima liikkuu yli rajojen, vääristyy kysynnän ja tarjonnan laki. Työvoiman vapaasta liikkuvuudesta hyötyvät vain työnantajat ja koroilla elävät suurpääomalliset. Kun palkkataso on alhainen, pysyy myös inflaatio alhaisena, eikä pääomaa menetä arvoaan. Globaalisen Suomen häviäjiä ovat palkansaajat, toisin sanoen valtaosa Suomen kansasta.

• kun asiaa

viedään vielä pidemmälle, niin ostovoima laskee ja lava tulla tupsuttelee!!

Alhaisella palkkatasolla vain edistetään laman tuloa, koska kansalla ei ole vara ostaa tuotteita. Mitä nopeammin lama tulee, sitä nopeammin vaihdamme halvat ulkomaiset laitoksiimme töihin. Tavan kansa on saanut kerätty jälleen riittävästi omaisuutta, että se voidaan jakaa rahaihmisten kesken.

• varokaa ihmiset

Jatkoa Niinistön vastakkainasettelun aika on ohi ja kaikki työ on arvokasta sepustukselle. Kuka hullu tekee ilmaiseksi työtä?!?!?

• lapin äijä

Porvarien keksimä juttu.Ei täällä ole mitään työvoima pulaa.Työttömiä vaikka kuinka paljon.Työntekijöitä saa,kun maksaa kunnon palkan.

• MUIGHA

Nuoria on turha syyttää. Nuoret tekee olemattomalla palkalla mitä tahansa duunia yleensä. Joskus 50-80 luvulla kuka tahansa työtä tekevä ihminen pystyi ostamaan auton ja asunnon. Nykyään suhteellisen korkeaakin palkkaa saavat nuoret maksavat ensimmäistä asuntoaan 10-20 vuotta. Tuokin on mahdollista ainoastaan jos on sattunut saamaan vakituisen työpaikan.

Minusta syyllisiä ovat suuret ikäluokat ja heidän valitsemansa eduskunta. Kaikki pitäisi olla ilmaista, sosiaaliturvaa ja palveluja pitäisi olla heidän vanhuutensa turvaksi. Kuitenkin heidän nuoruudessaan rahaa tunki ovista ja ikkunoista jokaiselle joka vaivautui töihin. Nyt kun suuret ikäluokat ovat jäämässä eläkkeelle veroprosentit on nostettu taivaisiin, yritykset myyty mm. ruotsiin ja julkiset palvelut satakertaistettu. Maksajiksi tälle kaikelle jäävät nykynuoret ja kolmekyppiset, jotka ovat huomattavasti pienempiä ikäluokkia muutenkin.

Jenkkien systeemi on ylivoimainen meihin verratuna. Jos et tienannut tai säästänyt työikäisenä voit mennä asumaan vaikka roskalavalle.

• Nebe

Meissä kaikissa asuu pieni Eichmann.

• Lehtimyyjä

Ihan samaa asiaa kuin 5000 euron palkat puhelinmyynnistäkin. Lehtimyyntifirmat eivät tahdo saada enää työntekijöitä ja on pakko laittaa huhuja liikkeelle. Kovan palkan toivossa poloiset sitten menevät lehtimyyjiksi ja totuus tulee esiin: Lehtimyyjätavis tienaa oikeasti vain 1500 euroa.

• sitten

ilmoitetaan, että halutaan vakinainen työntekijä siihen ja siihen hommaan... Kun tulee kutsu haastatteluun, selviääkin, että työnkuva on ihan eri kuin mitä työpaikkailmoituksesta annetaan ymmärtää. Todella harhaanjohtavaa, ja vielä kehdataan sanoa, että hakijoita on ollut pilvin pimein. Ja palkkaus ja sen ehdot ovat tietenkin ihan p...stä.

• Leksaku

Nyt on aika auttaa työnantajaa ja opastaa miten työntekijä löydetään:

Nyt kun jopa yli 6500 työnantajaa kouristelee työvoimapulan kourissa ja piilotyönantajat sen lisäksi. On aika auttaa työnantajaa, koska uskon sisimmässäni että kyllä työntekijöitä kuitenkin löytyy jos oikein yrittää.

Laita työpaikkailmoitus julkiseen paikkaan, ilmoita selvästi mistä on kysymys.

Kun saat työhakemuksia valitse haastateltavat, yritä jo tässä vaiheessa kartoittaa leipurit ja rakennusmiehet toisistaan.

Kun haastatteluajankohta on sovittu, haastattele työnhakijaa äläkä keskustele pöydän ääressä mahdollisesti muiden läsnäolijoiden kesken muun muassa kahvin mausta tai muusta asiaan kuulumattomasta seikasta. Työnhakijan kuten sinunkin haastatteluaikasi voi mennä joutavien asioiden solkkaamiseen.

Kerro maksetaanko työtehtävästä palkkaakin, useat työntekijät ovatkin laittaneet hakemuksensa toimeentulonsa vuoksi.

Kerro työtehtävän luonne, sekä minkälaista ihmistä siihen etsit.

Keskustele työnhakijan näkemyksestä osaisiko hän perehdyttämisen jälkeen tehdä kyseistä työtehtävää.

Jos sattuu käymään niin ettei hakija olekaan sopiva tehtävään kerro se ja jos sinulla on tietoa ja suhteita sellaiseen yritykseen johon työntekijä mielestäsi olisi sopiva voisit vaikka vihjaista asiasta. Yrittäjätoverisi voi kouristella saman työvoimapulan kourissa.

Jos ei aivan ylivoimaista ole, niin haastatellut kaipaavat haastattelun tuloksia, ilmoita heille ajoissa tuloksesta. Ja tässäkään vaiheessa ei kannata pihtailla jos tietää sopivamman työnantajaehdokkaan.

Tuli vain pari vinkkiä mieleen. Kertokaa lisää jos on ideoita

alkup teksti:
      http://www.leksanet.com/indexh_tiedostot/kolumnh/index_kolumn.htm

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7360
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3634
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      374
      2019
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1826
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1489
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1267
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe