Tätä on usein kysytty a-teisteilta.
Kysynkin nyt tätä uskiksilta.
Voiko uskovainen tehdä syntiä?
riku
Kysymys uskovaisille
21
496
Vastaukset
- täppäolli
uskovainen on ihminen myös.
- Kössönöm
Laskeuduit siis sieltä korkeuksistasi kertomaan meille maan matosille, että sinäkin olet ihminen!
- koskaan ollutkaan
Kössönöm kirjoitti:
Laskeuduit siis sieltä korkeuksistasi kertomaan meille maan matosille, että sinäkin olet ihminen!
uskovainen päinvastoin tajuaa että on syntinen ihminen ja mahdoton pelastua ilman Jeesusta.
Olen armahdettu syntinen.
- olekaan,,
,,joka ei syntiä tekisi. Eihän ihminen ihmisenä ole enkeli, tai täydellinen.
Nyt onkin ratkaisevaa se, tekeekö tahallaan, tietämäättään, vai vahingossa.
Jos tahallamme syntiä teemme (harjoitamme), ei ole enää sovitusta syntien edestä.
Hebrealaiskirje 10:
26. Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
Kukaan Jumalasta (Jumalan Hengestä) syntynyt ei halua tahallaan harjoittaa synnin tekemistä, tarkoittaa sitä, että kun huomaa menneensä väärään, tahtoo tehdä parannuksen ja silloin Jeesuksen Kristuksen sovitustyö peittää synnit, veri puhdistaa, kuten Raamattu asian ilmineeraa.
1 Johanneksen kirje 3:
9. Ei yksikään Jumalasta syntynyt harjoita syntiä, koska Jumalan siemen pysyy hänessä, eikä hän voi syntiä harjoittaa, koska on Jumalasta syntynyt. 10. Siitä käyvät ilmi Jumalan lapset ja perkeleen lapset. Kukaan, joka ei harjoita vanhurskautta, ei ole Jumalasta, eikä se, joka ei rakasta veljeänsä.
1 Johanneksen kirje 1:
7. Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
8. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä. kaikki ihmiset tekevät syntiä mutta ero on siinä että uskovat tietävät saavansa ne anteeksi koska jeesus on kuollut meidän kaikkien syntien puolesta.
- Välihuomauttelija
Onko olemassa syntiä, jota uskovainen ei voi saada anteeksi?
Välihuomauttelija kirjoitti:
hyvä kysymys johon esitän OMAN mielipiteeni..en sano että se olisi oikein mutta itse ajattelen niin..
ainoa synti mitä ei voi saada anteeksi on epäusko. Se on oma mielipiteeni. se että ei usko on asia mitä ei voi saada anteeksi.
Ja raamatussa puhutaan myös suurimmasta synnistä mikä olisi Pyhän Hengen pilkka mutta en ole paneutunut tähän asiaan kauheasti enkä sen takia halua kommentoida siitä..- epäuskossa
tuiskutyttö kirjoitti:
hyvä kysymys johon esitän OMAN mielipiteeni..en sano että se olisi oikein mutta itse ajattelen niin..
ainoa synti mitä ei voi saada anteeksi on epäusko. Se on oma mielipiteeni. se että ei usko on asia mitä ei voi saada anteeksi.
Ja raamatussa puhutaan myös suurimmasta synnistä mikä olisi Pyhän Hengen pilkka mutta en ole paneutunut tähän asiaan kauheasti enkä sen takia halua kommentoida siitä..sitten on?
epäuskossa kirjoitti:
sitten on?
Epäuskossa on se paha asia että ei usko. Ja ilman uskoa ei taivaaseen voi päästä. Vaikka olisi tehnyt mitä tahansa syntiä mutta on tullut uskoon ja syntynyt uudesti sisältä niin pääsee taivaaseen. Epäusko on synti mitä ei voi anteeksi saada ja taivaaseen mennä..
- tekee
tuiskutyttö kirjoitti:
Epäuskossa on se paha asia että ei usko. Ja ilman uskoa ei taivaaseen voi päästä. Vaikka olisi tehnyt mitä tahansa syntiä mutta on tullut uskoon ja syntynyt uudesti sisältä niin pääsee taivaaseen. Epäusko on synti mitä ei voi anteeksi saada ja taivaaseen mennä..
pahaksi se, ettei siitä hyödy?
- Välihuomauttelija
tuiskutyttö kirjoitti:
lienevät täälläkin jo monesti esille otettu aihe. Mutta kai ymmärrät, että Taivas on (minun kuulemani mukaan) jokaiselle henkilökohtainen. Jos minulta puuttuu jumalusko, puuttuu siis myös kristinuskomainen Helvetti ja Taivas.
Ja kuinka kukaan tosiaan ajatteleva ihminen voisi uskoakaan sellaiseen, joka on aina määritelty joksikin maallisesti tavoittamattomaksi. Ensin paikaksi pilvissä, taivaan sinessä, ja kun sinne päästiin kurkkaamaan, lopulta abstraktiksi paikaksi jossain abstraktissa paikassa. Hmm. Mielummin käytän järkeäni. - Kössönöm
sitaatti Robert Brotheruksen puheesta. Mieti sitä ihan rauhassa ja kerro sitten, miksi se, että jesse tapettiin vaikuttaa mitään mihinkään.
"Jos jumala siis haluaisi, että jotkut ihmiset pääsevät taivaaseen, näin käy. On kornia kuvitella tämän tahdon toteuttamisella ja Jeesuksen ristinkuolemalla olevan jotakin tekemistä keskenään. Jumalan valtahan olisi sangen vähäistä jos hän ei todellakaan voisi päästää ketään taivaaseen ilman sellaista brutaalia välikohtausta. Jeesuksen tappamisen olisi siis oltava jumalalle itsetarkotus, teko ilman motiivia - varsin kornia sekin." - Kössönöm
että pyhän hengen pilkkaa ei saa anteeksi, kaiken muun kyllä.
Se on sikäli outo väite, että tämän uskomusjärjestelmän mukaanhan jumala oli kolminainen. Joten ei ole erillistä pyhää henkeä. Se on vaan yksi kolmasosa tästä kokonaisuudesta.
Näin ainakin uskontunnustuksen mukaan. Välihuomauttelija kirjoitti:
lienevät täälläkin jo monesti esille otettu aihe. Mutta kai ymmärrät, että Taivas on (minun kuulemani mukaan) jokaiselle henkilökohtainen. Jos minulta puuttuu jumalusko, puuttuu siis myös kristinuskomainen Helvetti ja Taivas.
Ja kuinka kukaan tosiaan ajatteleva ihminen voisi uskoakaan sellaiseen, joka on aina määritelty joksikin maallisesti tavoittamattomaksi. Ensin paikaksi pilvissä, taivaan sinessä, ja kun sinne päästiin kurkkaamaan, lopulta abstraktiksi paikaksi jossain abstraktissa paikassa. Hmm. Mielummin käytän järkeäni.Taivas ja Helvetti ovat paikkoja joiden olemaasa oloon ei vaikuta uskovatko ihmiset niihin vai ei. ne eivät katoa yhtään mihinkään.
- Välihuomauttelija
tuiskutyttö kirjoitti:
Taivas ja Helvetti ovat paikkoja joiden olemaasa oloon ei vaikuta uskovatko ihmiset niihin vai ei. ne eivät katoa yhtään mihinkään.
Niin, sinulla tuntuu olevan vahva tieto siitä että ne kummatkin ovat olemassa. Hienoa.
- Retrohetero
ihmisten syntien tähden, eikö ateistit
ole ihmisiä? - Retrohetero
tuiskutyttö kirjoitti:
"Epäusko on synti mitä ei voi anteeksi saada ja taivaaseen mennä.."
Eli ihmisellä ei ole vapaata tahtoa, kärsi ikuisesti
jos et usko? jumala on valehtelija?
Ja kerros kenen vastuu on, jos Paholainen
viettelee syntiin minut, eikö synti ole
Paholaisen tekoja ja minä olen vain osa vastuussa?
Eikö? Ja Paholainen on jumalan luomus (jumala loi
kaiken, eikös?), jolloin jumala on itse vastuussa
minun tekemisistä.
Uskontosi on yksi vitun paradoksien paraati,
toivon todella että tajuat sen ennen kuin
olet tuhlannut elämäsi roskaan... Retrohetero kirjoitti:
ihmisten syntien tähden, eikö ateistit
ole ihmisiä?Kyllä ateistitkin ovat ihmisiä. Jeesus on siis kuollut myös sinun syntiesi takia. Mutta se että sinun synnit on maksettu jo ei riitä siihen että pelastuisit. Sinun pitää ottaa tämä lahja vastaan. Siinä on se ero. Me uskovaiset olemme ottaneet tuon lahjan vastaan.
Ketään ei voi pakottaa Jeesuksen luo vastaanottamaan ikuisen elämän lahjaa. Päätös on tehtävä itse.Retrohetero kirjoitti:
"Epäusko on synti mitä ei voi anteeksi saada ja taivaaseen mennä.."
Eli ihmisellä ei ole vapaata tahtoa, kärsi ikuisesti
jos et usko? jumala on valehtelija?
Ja kerros kenen vastuu on, jos Paholainen
viettelee syntiin minut, eikö synti ole
Paholaisen tekoja ja minä olen vain osa vastuussa?
Eikö? Ja Paholainen on jumalan luomus (jumala loi
kaiken, eikös?), jolloin jumala on itse vastuussa
minun tekemisistä.
Uskontosi on yksi vitun paradoksien paraati,
toivon todella että tajuat sen ennen kuin
olet tuhlannut elämäsi roskaan...>>Eli ihmisellä ei ole vapaata tahtoa, kärsi ikuisesti
jos et usko? jumala on valehtelija?- olen
Joskus pappi selitti että itsemurhaa ei voi saada anteeksi, koska tappaminen on syntiä ja taivaspaikan voi saada vain jos pyytää syntejään anteeksi. Ja kuolleena ei paljon anteeksi pyydellä.
- kirkuva nainen
eivät tee syntiä, uskovaiset sen sijaan tekevät ja paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496165Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6392521Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831199- 791090
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3121065Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.721036Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä551030- 64934
- 228854
- 57846