Jokaisen suomalaisen naisen pitäisi katsoa tuo juuri nyt Tv1:llä näkyvä ohjelma: Pienten historia- lapsuus löytyy!
Hävettää, että abortteja tehdään yhä... Tuohon aikaan, jota tuo ohjelma kuvaa, tehdyt laittomat abortit ovat täysin ymmärrettäviä, koska elämä oli _oikeasti_todella_vaikeaa_! Nähtiin nälkää, eikä todellakaan ollut mistä antaa syötävää jo olemassaoleville lapsille. Oli paljon tartuntatauteja, joita ei osattu juurikaan hoitaa, ja niistä aiheutuvaa kärsimystä. Lapset synnytettiin saunassa, eikä mahdollisia tulehduksia ja muita komplikaatioita osattu hoitaa. Äitien elinikä oli lyhyt ja oli todennäköistä, että koko lapsikatras jäi lopulta orvoiksi. Ei ollut vaatteita ja kenkiäkin oli koko joukolle usein yhdet yhteiset. Ei ollut pesukoneita, ei juoksevaa vettä, ei pyyhepaperia... Oli rottia, oli monia syöpäläisiä ja kaikenlaista kurjuutta...
Äitien kokopäiväinen ja kova työ oli pitää jälkeläisensä jotenkuten hengissä.
Miettikää, millaista elämänne on nyt ja onko aborttiin _todella_ aihetta!?!
Pienten historia-
12
395
Vastaukset
- Saara
mikäli nainen ei halua jatkaa raskauttaan. Aika loogista.
- just-just
Halustahan se toisen elämä on kiinni...
- ole...
Suomessa- maassa, jossa halusta ei aborttia lain mukaan saa!
- se taas
tulla tupsahti- tämä valheellinen väite siitä, että Suomessa muka olisi aihetta aborttiin, jos ei halua lasta, vaikka sillä perusteella ei lainmukaista aborttia saa, eikä näin ollen ole aihettakaan! :D
- olivatkin
vain kotitalouskoneita, synnyttäjiä. Ei muuta roolia elämässä kuin vaimo ja äiti.
Nykyään tilanne on toinen, naiset pärjäävät taloudellisesti itsekseen, pärjäävät liike-elämässä ja työelämässä yleensäkin, opiskelevat paljon ja kauan. Monet naiset haluavat elää itsenäistä elämää ilman miestä ja lapsia tai ainakin ilman lapsia.
Ehkäisykeinot ovat nykyään myös aika hyvät joten en itsekään kyllä ymmärrä niitä naisia jotka eivät lapsia halua mutta eivät silti panosta ehkäisyyn..
Nimimerkillä huolellisesti ehkäisevä, lapsettoman elämän valinnut."Nykyään tilanne on toinen, naiset pärjäävät taloudellisesti itsekseen, pärjäävät liike-elämässä ja työelämässä yleensäkin, opiskelevat paljon ja kauan. Monet naiset haluavat elää itsenäistä elämää ilman miestä ja lapsia tai ainakin ilman lapsia."
.. mahdoton saada ilman abortteja?- päättää
olla tekemättä lapsia ja koettaa ehkäistä hyvin, mutta silloin, kun raskaus syystä tai toisesta, ja tilanteessa tai toisessa, on jo alkanut, on tyhmää väittää, ettei muka pystyisi lastaan nykysuomessa pitämään, jos ei siis aivan avuton aasi satu olemaan!
- järjestelmä
aavausva kirjoitti:
"Nykyään tilanne on toinen, naiset pärjäävät taloudellisesti itsekseen, pärjäävät liike-elämässä ja työelämässä yleensäkin, opiskelevat paljon ja kauan. Monet naiset haluavat elää itsenäistä elämää ilman miestä ja lapsia tai ainakin ilman lapsia."
.. mahdoton saada ilman abortteja?takaa sen, että EI OLE!
- vaikka ihan vaan
iltapäivälehtiä ja sen jokapäivisiä uutisia, niin on, todellakin on tarvetta.
Harva se päivä äiti on surmannut tai yrittänyt surmata lapsensa, tai jättänyt haahuilemaan oman onnensa nojaan kun on lähtenyt itse ryyppäämään.
Kyllähän noita piisaa tuolla tämänkin keskikokoisen kaupungin kaduilla, semmoista 10-16 vuotiasta tenavaa luuhaamassa yö kaudet huonoissa vaatteissa, tupakka suussa ja pää sekaisin, kun ei ole kotiin menemistä ja vanhemmat itse ties missä.
Suomihan EI ole enää pian pariinkymmeneen vuoteen ollut millään virallisella mittarilla mitattuna hyvinvointivaltio, joten nykyisessä kurjuudessa ja monen ihmisen ihan silkasta köyhyydestä ja hoitamattomista sairauksista johtuvan ahdingon vuoksi kyllä, abortti on välttämätön, koska ei toivotuista lapsista, etenkin sairaista sellaisista, täällä ei kyetä eikä haluta piää huolta.- ..ko?
Jos itse todella tuntee kuuluvansa tuohon luuserisakkiin, jotka eivät pysty muuhun kuin jättämään lapsensa heitteille, niin se on sitten voi voi, ja aborttiin...
Enkä tarkoita tässä nyt sairaita, vaan niitä, jotka heittäytyvät luusereiksi!
- ole kadonnut
minnekkään! Eivät sodat katoa, ei taudit, ei nälänhätä, eivät raiskaukset. Kuinka voit olla noin naivi?
- ollut..
sotia yli puoleen vuosisataan- tauteja osataan hoitaa, muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta ja niistä aiheutuvaa kärsimystä lievittää jne. jne.
Raiskaukset? Miten ne liittyvät tähän? Jos tarkoitat niistä alkunsa saaneita ja sen vuoksi abortoituja lapsia, niin niitä on noin nelisen kpl/ vuosi...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1052983- 101864
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371855Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3901706Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211621Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681457- 1191277
- 131186
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91156- 201039