Moi moi!
Oon 10w ja lähdemme äitini kanssa 17.3 Goalle.
Tai no itseasiassa lähdemme vasta 18.3, koska lähdemme n. klo n.23. lentokentälle. Olen myös jo käynyt syömässä intialaista ruokaakin, NAM! Vaikka se onkin ehkä vähäsen tulista, niin se on tosi tosi hyvää. Täänäänkin (tiedän että tässä näkyy pvm, mutta täänäänkin= 14.3.08) olimme syömässä äitini kanssa nepalilaisessa ravintolassa. Oli tosi hyvää, äitini otti jotain tulista, otin itse lasten ruokalistasta jotain.
Maistoin äitini ruokaa, se ei ollut melkein yhtään tulista! Minun mielestäni.. yleensä kun syön jotain tulista, kestän sen ja se on aina hyvää, eikä välttämättä niin niin tulistakaan.
Olimme myös kerran intialaisessa ravintolassa.
Sielläkin oli hyvää ruokaa, mutta nepalilasessa parempaa. Ruokani nimi oli Murgi Tikka Masala (intialaisessa siis);D.
Olemme lomalla vain viikon, läksyjä pitää tehä lentsikassa.. murr! >;>.
2. Jos joku on jo käynyt Intiassa, niin mitä teit siellä? Olisi vain mukava tietää ;>>.
3. Mitä olette mieltä Intiasta? Onko se mukava vai mitä? Itse en vielä tiedä, mutta olisi kiva tietää muidenkin mielipiteitä ;>>.
4. Jos joku on ollut meressä "uimassa", siis siellä matalalla, niin oliko se pelottavaa vai kivaa? Itse en aio mennä, pelottaa että virta vie minut!
5. Mielipiteitä ruuasta?
6. Nyt ihan aikuisetkin mukaan, ketkä ovat menossa Goalle??
7. Onko myös ehdotuksia mitä siellä voi tehdä?
(Huom! Paitsi norsulla ratsastaminen!).
8. Mielipiteitä koko Intiasta/Goasta?
9. Kuinka monta pistettä Intialle/Goalle?
1-10, saa sanoa jonkin niistä.
10. Missä hotellissa olit? Itse menemme Royal Goan Beach.
Noin, tuossa kysymykseni ;>>.
Olisi todella todella ihanaa/kivaa jos joku edes vaivautuisi vastaamaan!
Menemme Goalle, koska on äitini synttärit silloin (siis loman aikana, ei sinä päivänä kun lähdemme).
No, eipähän ole muuta, mutta olkaa kiltti ja vastatkaa!!
T: 10w, joka toivoo vastausta..!!!
Goalle menossa 17.3.08
16
2097
Vastaukset
kysyit niin paljon että melkein hämmennyin;tärkeintä kuitenkin että saat tietoa asioihisi. Siellä selviää kysymällä paljonkin;ihmiset ystävällisiä ja kaikki järjestyy kun juttelee.Varokaa liikeenteen kaaosta ja tunkeilevia ihmisiä.Rauhallisia rantoja löytyy;ja Panjim ;Goan pääkaupunki on ihana kokemus elellä ja nauttia:Sopivaa varovaisuutta maailmalla aina tarvitaan:Muistakaa desinfiointiaineet syödessänne ja sitten se Moskitojen esto:Ehdoton on:Odomos
- lähdetään!
Hei!
Meitä lähtee samana päivänä perhe, jossa on tyttö 6v ja poika 9v. Ekaa kertaa ollaan lähdössä ja odotukset on korkealla. Hieman hirvittää kun sinne on luvattu ukkosta ja vesisadetta melkein koko ensi viikoksi! Harmi, että ollaan eri hotellissa teidän kanssa. Meillä on Sonesta Inns.- matkalle lähtijä
Mistä olet katsonut säätietoituksen?? Maaliskuussahan siellä pitäisi olla 31 aurinkoista päivää.
- vettä
maanantaina voi pikkasen ripauttaa vettä mutta muuten aurinko paistaa, ukkosesta puhumattakaan.
- matkalle lähtijä
vettä kirjoitti:
maanantaina voi pikkasen ripauttaa vettä mutta muuten aurinko paistaa, ukkosesta puhumattakaan.
Yahoon sääsivuilla näyttää kyllä aika epävakaiselta seuraavat 10pv. Sadetta ja ukkosta, enemmän tai vähemmän. Pitäneeköhän paikkansa?
- saattaa sataa
matkalle lähtijä kirjoitti:
Yahoon sääsivuilla näyttää kyllä aika epävakaiselta seuraavat 10pv. Sadetta ja ukkosta, enemmän tai vähemmän. Pitäneeköhän paikkansa?
Keskiviikoksi on aika todennäköisesti sadetta luvassa..
http://www.wunderground.com/global/stations/43192.html - että pitää
paikkansa tuo Yahoon forecast. Tammikkuusa olin kaksiviikkoa Goalla, Iltasanomien tiedotuksen kukaan siellä oli pilvistä ja lämpötila 25 deg, todellisuudessa en pilviä nähnyt koko aikana ja lämpötila oli 28-35 deg. Jostakin syystä tämän vuoden Tammikkun puolessa välissä tuolla oli poikkeuksellisen kuumaa.
Esim täältä http://www.weather-forecast.com/locations/Goa-Dabolim/forecasts/latest kannattaa katsella. Ja nuo pilvet harvemmin kertyvät meren päälle joten rannikolla paistaa satavarmasti. - nyt la
täällä ku yleensä sataa ni se tulee aamu yöllä noin 4-7 välillä..silloin ei lapsiperheiden pitäisi olla viellä liikenteessä? hiki keli täällä on, joten siihen kannattaa varautua..lämpötila jotain 33 luokkaa..tervetuloa!!
- Freezy
1. Ensinnäkin, joo olen 11.v, ja Goalle menossa 16.3 jo toista kertaa :)
2. Intiassa kävin -07, kävin ruokkimassa apinoita Dudhsagarin putouksilla. Pari tuntia ajelua, ja oli tosi hauskaa ruokkia apinoita banaaneilla :D
3. Intia on paras lomakohde ikinä! Niin ihanan lämmin ja erilainen!
4. Meri on ihana, sun on kyllä ihan pakko käydä siellä, kun on niin kuuma! Ei se virta vie, muutakuin ehkä takaisin rantaan :) Aalloilla on kiva ratsastaa.
5. Ruokaa saa, muutakin kuin Intialaista. Hyvää, ja tosi halpaa.
6. Meidän perhe, isä, äiti ja 6.v pikkuveli j a minä :) Ja pari tuttua.
7. Kannattaa ehdottomasti käydä Dudhsagarin putouksilla! Harvoin saa muuten ruokkia apinoita!
8. Paras paikka.
9. 10.
10. Neelam's the Grand, Calangutessa. Tällä kertaa majoitutaan kylläkin yhteen taloon, joka on vuokralla.
Älä pelkää Intiaan, sä tulet haluamaan sinne uudestaankin :D
t. Intian rakastaja!- Täällä taas..
Joo, meki aiotaa mennä sinne Dudhsagarin putouksilla. Mun äiti sano, et niit apinoit ei kannata ruokkii banaaneil..??
Jostain varmaan kuuli..
No jos oot kerra varma siitä merestä, nii tietty!
Joo, Intias on tosi halpaa.
Tiiän, mut muo ärsyttää et ei jännitä oikee ku n. 30%, tai jotai sellasta..
Kiitos, että vastasit!
T: Ikionnellinen 11w tytölle!
- vastauksia:::
Moron, Tammikuussa tuli käytyä, ohessa joitakin vastauksia:
2. Intiahan on valtava maa, jossa voi tehdä oikeastaan ihan mitä vaan. Huomioikaa, että keskipäivällä siellä on KUUMA, joten liikkumista siihen aikaan kannattaa välttää. Paras tapa on viettää keskipäivät siestaa vaikkapa rannalla tai hotellin uima-altaalla.
Me kävimme esim. iltakalassa, BackWaters-retkellä bongaamassa krokotiileja ja lintuja, delfiinien bongausretkellä (Day Tripper matkatoimiston retkiä, toimisto sijaitsee Calanguten keskustassa Holiday streetia vastapäätä. Retkiä joka lähtöön ja hinnat paaljoon halvemmat kuin Tjäreborgilla), Tambdi Surlan temppelilä, katsomassa Dudhsagar-vesiputouksia (aika vaatimattomat tähän aikaan vuodesta)ja "tietysti" maustefarmilla. Lähialueila kannattaa käydä katsomassa Old Goa, Panaji ja Mapusa. Jälkimmäisessä on markkinat joka päivä ja tuolta kannattaa ostaa tuliaisia ja matkamuistoja, rannalta ei kannata ostaa mitään. Ja Ingon yömarkkinat on mielestäni MUST. Nuo ovat lauantaisin. Aivan älyttömän mukava, rento meininki.
Viikon matkalle ei kannata aivan älyttömästi retkiä buukata jottei matka mene aivan suorittamiseksi.
3. Intia on oiken mukava maa, yksi parhaista jossa olen käynyt ja takana on noin 40 eri kulttuuria. Ihmiset ovat mukavia ja kohteliaita. Tietenkään ei saa olla liian sinisilmäinen sillä tilaisuus tekee varkaan myös Intiassa. Kannattaa pitää mielessä, että esim teidän hotellin henkilökunta tienaa muutaman kympin kuussa, eli rahoja ei kannata levitellä.
4. Kyllä meressä on mukavampi uida kuin uima-altaalla. Goalla on rannala niin sanottuja Beach Shackeja eli pieniä baareja, jotka "omistavat" kaistaleen ranta-aluetta. Noilla baareilla on rannassa ilmaisia rantatuoleja/lepolasseja. Jos tuollaiseen menette niin oletus on että myös tilaatte jotakin kyseisestä baarista. Hinnat ovat halpoja joten No worries. Henkilökunta ei yleensä noissa saa mitään palkkaa, mutta he saavat myydä omia tuotteitaan tai palveluitaan eli käytännössä teille tarjotaan manikyyreja, bedikyyreja, hierontaa, kivinorsuja jne.
Mielestämme paras ranta niistä missä me kävimme oli Morjimista hiukan pohjoiseen, Lovely Jubbly Beach Shack. Rauhallinen ranta ja pienemmät aallot kuin Calanguten rannalla. Parhaiten tuonne pääsee taksilla ja niillä kannattaa muutenkin kulkea, halpoja ja luotettavia.
Vielä noista virroista: Älä mene niin syvälle ettei jalkasi yllä pohjaan, pohjavirta tuulisina päivinä on kova varsinkin tuossa Calanguten rannalla. Tuolla toisessa paikassa sekin oli paljon kesympi, koska aallot olivat pienempiä.
5. Ruoka on hyvää ja halpaa. Rantabaareista ei yleensä saa kuin kanaa, kalaa ja äyriäisiä vaikka listoilla olisi vaikka mitä. Intialainen ruoka on maukasta muttei kovikaan tulista. Chicken Tikka Masala tulee varmasti tutuksi (Tikka Masala on muuten mauste ja etuliite viittaa mistä se on tehty ;-)
Calangutessa on paljon hyviä ravintoloita joissa on kansainvälinen keittiö. Joten jos paikallinen ruoka alkaa tökkimään niin hyviä pihvejäkin on tarjolla. mielestäni hintalaatusuhteeltaan paras paikka oli Over The Flames ravintola rantakadun varressa, hiukan Holiday streetilta pohjoiseen. Holiday Streetilla löytyy myös pizzerioita jos niistä tykkää. Ainakin Roma:a kulin kehuttavan.
Jos tykkää kalasta, äyriäisistä tai kasvisruuista, niin tuo paikka on paratiisi. Ja halpa sellainen. Mutta oleppas sitten varovainen kun alat syömään vaikkapa Chicken Tikka Masalaa,kana saattaa olla kypsennetty luineen!!
6. Reissu tehty Tammikuussa. Mielellään lähtisin takaisin, vaikka heti.
7. Katso kohta kaksi.Jos muuten haluat ratsastaa norsulla niin sopikaa hinta etukäteen niin ei tule yllätyksiä.
8-9. Kyl mää sanosin jotta jotakin kasin ja ysin väliin. Nämähän ovat aina makuasioita,toinen hakee matkaltaan muuta kuin toinen. Rentoilua, aurigon ottoa ja siihen sopiva kulttuuri ja nähtävyyspläjäys, siihen tuo paikka sopi täydellisesti. Kunhan tottuu siihen, että roskia näkyy ja paljon, lehmät kulkevat vapaina pyhiä eläimiä kun ovat niin oikein mukava paikka. Voisi tosiaan lähteä vaikka uudestaan.
10.Kamat Holiday Homes.
Nuo lentoajat ovat muuten sellaiset että taitaa olla parempi jättää kirjat reppuun ja koittaa nukkua ;-) Kuitenkin edessä on aika pitkä lento. Kyllä niitä läksyjä voi tehdä vaikka rannalla tai iltaisin hotellilla. Tuollahan tulee pimeää jo kuuden hujakoilla joten siinä jää aikaa ennen ruokailua.
Ja älkää siten koskeko vapaina kulkeviin lintuihin, varsinkaan kanoihin! Länsi Bengalin alueella (Itä rannikolla siis) riehuu lintuinfluenssa vaikkei siitä olla täällä juurikaan kirjoitettu. Ei tuosta tarvitse huolestua, mutta se on hyvä tietää. Käsidesiä mukaan.
Oikein hyvää matkaa sinulle ja äidillesi,toivottavasti vastaukseni auttoivat edes hiukan.- ---
Chiken Tikka Masala on jo tuttu meille.
No, me tunnetaan se Murgi Tikka Masalana.
Murgi on kana Intiaks.
Äitini luki myös mitä olit kirjoittanut, se ties aika paljon mitä sanoit.
Mutta kiitos kuitenkin neuvoista!
T: ;>> ;DD!
- mekin ollaan tulossa
moikka mekin ollaan menossa goalle 18.3.81!
hotelimme nimi on sonesta inns. Kaupunki on
Minäkin olen 10 vuotias tyttö ja seraamme lähtee kavereita tyttö on 11 vuotias ja oika 8 vuotias kuma olisit samassa Paikassa. Perheestäni lähtee Pikkuveljeni 8 vuotta äitini ja isäni mutta toivon että näkisimme!!!!:)- ---
Enpä tiedä, voisihan sitä nähdäkin..??
Äitini ehdottaa, että näkisimme lentsikassa..
Muuta miten tunnistamme toisemme?
Huom! Älä vastaa tähän viestiin enää, kun on jo 18.3 päivä, olemme jo lentsikassa.
Muista siis, lähdemme tänään (17.3) joten, jo näet tämän joskus myöhemmin kuin tuo klo aika, älä vastaa! Olisi kyllä toosi kiwa nähdä sinut!
Muuten, siis lähteekö lentonne 18.3, vai lähdettekö huomenna? Koska lähdemme tänään, lähdemme lentokentälle joskus myöhään illalla, niin lentomme lähtee joskus kahdetoista jälkeen, siis yöllä.
No, jos näkisimme koneessa sitten, toivottavasti!
Moikka!
T: Tyttö joka haluaa tavata kaverin! - haluan nähdä sinut
--- kirjoitti:
Enpä tiedä, voisihan sitä nähdäkin..??
Äitini ehdottaa, että näkisimme lentsikassa..
Muuta miten tunnistamme toisemme?
Huom! Älä vastaa tähän viestiin enää, kun on jo 18.3 päivä, olemme jo lentsikassa.
Muista siis, lähdemme tänään (17.3) joten, jo näet tämän joskus myöhemmin kuin tuo klo aika, älä vastaa! Olisi kyllä toosi kiwa nähdä sinut!
Muuten, siis lähteekö lentonne 18.3, vai lähdettekö huomenna? Koska lähdemme tänään, lähdemme lentokentälle joskus myöhään illalla, niin lentomme lähtee joskus kahdetoista jälkeen, siis yöllä.
No, jos näkisimme koneessa sitten, toivottavasti!
Moikka!
T: Tyttö joka haluaa tavata kaverin!moikka mulla on vaaleet ja pitkät hiukset.
Ja mulla on siniset silmät. Sit mulla on tod.näk. Vaaleenpunainen huppari ja keltaiset housut. Hupparissa lukee ariel elisa.
Meidän lentomme lähtee 18.3 Klo 4.45 jos lento ei myöhästy ja mulla on kuumetta mut se on varmaan jännitystä!! kumpa näkisimme - tavataa!!!
haluan nähdä sinut kirjoitti:
moikka mulla on vaaleet ja pitkät hiukset.
Ja mulla on siniset silmät. Sit mulla on tod.näk. Vaaleenpunainen huppari ja keltaiset housut. Hupparissa lukee ariel elisa.
Meidän lentomme lähtee 18.3 Klo 4.45 jos lento ei myöhästy ja mulla on kuumetta mut se on varmaan jännitystä!! kumpa näkisimmeMoi, mul o pitkät tummanruskeet hiukset, tummanruskeet silmät, vaatteet tod.näk. vihree paita ja sininen takki ja farkut.
Nähdään kentällä tai koneessa!!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih567207Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7193370Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1481650Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2781530- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 911240
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2331173- 811134