Mitä lastenleffoja olette katsoneet, jotka edustavat mielestänne hyviä [B]sekulaarisa[/B] arvoja?
(En siis halua kuulla mistään leijonakuninkaista tms)
Itse katsoin hiljattain "Happy Feet" -leffan, ja siitä jäi hyvä jälkifiilis. Suosittelen vanhemmillekin. Pääteemana on individualismi ja suvaitsevaisuus. Lisäksi dogmaattisuus ja totuuden etsintä ovat myös leffan aiheita.
Mitä muita lasten elokuvia löytyy? Ovatko esimerkiksi Pixarin leffat (kun en ole itse liiemmin katsellut) olleet sekulaarisia?
Sekularismi ym hyvät arvot
1
149
Vastaukset
- NoJopas
"piiloviestejä" voi kai nähdä kaikkialla jos tahtoo. Ja tehdä tulkintaa niin paljon kun jaksaa.
Leijonakuninkaastakaan en saa päätä täyteen uskontoa. Mutta jos alkaa hakea niin kai sieltä jotain löytyy, ja leffan kommenttiraidallakin puhutaan moosesvaikutteista. (mutta ei sanakaan Osamu Tezukasta, argh)
Pixarin leffat ei ainakaan äkkiä ala mun päässä soittaan hälytyskelloja, ihan neutraaleja ne taitaa olla.
Hmm... Nyt tulee vaan mieleen päinvastaisia esimerkkejä.
Aika vaikea kysymys. :D Jos tosiaan alkaa miettiä niin kaikesta voi tulkita vähän kaikkea. Ei parane miettiä liikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911284Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50715- 33682
- 60679
- 50665
- 52657