Vauvahaaveet ovat joillekin, minulle ainakin, arka paikka. Ei ole varmaa toteutuuko toive koskaan, ja jos toteutuu, pystyykö olemaan niin hyvä vanhempi kuin haluaisi. Tässä eräs sinänsä turha ja mitätön tapaus, joka satutti vauvakuumeilijaa. Nyt toki ymmärrän ettei tuosta pidä välittää.
Lomakeskuksen baarissa samaan pöytään erään pariskunnan kanssa. Selvisi että heillä oli suurperhe, lapset kuitenkin sen verran vanhoja että vanhemmat pääsivät välillä kahdestaan rentoutumaan. Kerroin naiselle omasta arasta vauvahaaveestani. Hänen kommenttinsa oli täystyrmäys ja isku vasten kasvoja.
Olen liian vanha (30 v) eikä minun kannattaisi enää hankkia lapsia. Sitä paitsi näytän siltä etten pystyisi huolehtimaan lapsista. Silmistä sen näkee, oli vastaus, kun kysyin tarkempia perusteluja. Olin aivan ällistynyt ja lamaantunut. En voinut muuta kuin poistua pöydästä, kun en halunnut nostaa kohtausta. Itketti. Paras lastentekoaika on kolmekymppisellä fyysisesti jo takanapäin, se on totta, mutta tuo oli silti mielestäni tarpeettoman ilkeää.
Tiedän, ettei tuosta kannata välittää. Jonkun tuntemattoman ilkeästä, täysin epärationaalisesta kommentista. Motiivia tuollaiselle ilkeydelle en keksi; en ärsyttänyt naista millään tavalla, olin pukeutunut ihan ”siveästi” (eli ulkoisen olemukseni ei olisi pitänyt kertoa minkään sortin kevytmielisyydestä) enkä ollut ainakaan enempää humalassa kuin mamma itse.
Raivostuttaa kun tuntematon tyyppi iskee ihan vain huvikseen siihen arimpaan kohtaan.
Julma kommentti
9
1114
Vastaukset
- ollut tarkoitus
pikemmin tulee mieleen sananlasku "happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista" Ehkäpä tämä äiti halusi näyttää sinulle ettei se niin yhtä juhlaa ole olla suurperheen äiti.
Saattoipa olla katkera vapaudestasi, ja siitä ettet ole vielä sotkenut asioitasi. - äidit.....
Jotkut kun luulevat voivansa arvostella muita...Aina näitä ihmisiä vaan löytyy jostain... Jos tämä nainen ajatteli, että kun on itse kasvattanut niin monta lasta, niin olisi äitinä muka jotenkin parempi kuin muut? Tai jos hän oli kateellinen sinulle? Saanko arvata: olet työelämässä menestynyt? Monelle äidille se voi olla kova paikka. Ethän sinä saisi hankkia sekä hyvää työtä että lapsia! Jos on itse keskittynyt lasten kasvattamiseen, voi helposti olla kateellinen sellaiselle naiselle, joka on menestynyt työssään. Minun mielestä sitä kateutta vaan ei pitäisi purkaa muihin. Ja ei se kyllä näy silmistä, kuka olisi hyvä äiti ja KUKA TAHANSA voi olla hyvä äiti. Uskon, että siihen äitiyteen kasvetaan niiden lasten myötä ja jokaisella varmasti alku on hankala.
Minullekin tuo vauvakuume on vaikea asia. Lähinnä siksi, että taloudellinen tilanteemme ei lapsen kannalta olisi paras mahdollinen ja terveyden kanssa on ongelmia, jotka voivat vaikuttaa raskautumiseen. Saahan sitä kuitenkin haaveilla ja toivoa parasta. :) Ja minäkin kuitenkin uskon olevani sitten joskus hyvä äiti, sama se mitä joku suurperheen äiti minulle tulee mussuttamaan. :) Luota sinäkin vaan itseesi ja haaveile rauhassa. Hyvää kevään jatkoa! :) - Dont care;)
No se on ollut joku suppeakatseinen katkera läskiperseinen äippä jolla maailmannäkemys hieman kieroutunut kotona höösätessä. Varmaan vitun onneton lehmä todellisuudessa! Näillä pikkusieluillahan on halua loukata toisia kun ovat itse niin tyytymättömiä pieneen elämäänsä.
- juuri!
Sitäpaitsi itse olen ajatellut että noin 30 vasta hankkisin lapset :) Älä välitä idioottien puheista!
lapset pitäisi tehdä, kun on siihen kypsä. Minullakin oli lapsesta asti hirveä synnytyksen pelko. Olin asiasta aivan kauhuissani. No sit vain luin vauvalehtiä. Huomasin, et on kivun lievitystä ja luottamus kasvoi. Itse ajattelisin näin. Et jos minä oisin tehnyt lapset 20 vuotiaana, niin oisin itsekkin ollut aika lapsi ja hirveän arka. No kun sit tulee ikää ja häviää turha arkuus. Niin lapsestahan ois tullut kans arka. Mut nyt ei todellakaan ole arka. 5v. Välillä turhankin rohkea. Itse tein 38-vuotiaana ja en kyllä tuntenut itseäni vanhaksi.Synnytyskin oli normaali.
Kyllä itse tiedät milloin olet kypsä äidiksi.- ollaan
niin tunteet on pinnassa
Kiitos teille kaikille vastauksista! Pieni kannustus tuli tarpeeseen. Ei vain tämän yhden episodin vuoksi, vaan muutenkin. Alkaa tuskastuttaa tämä odottelu, tekisi mieli jo laittaa "projekti käyntiin". Hetki täytyy vielä odotella että saadaan ulkoiset puitteet elämässä kohdalleen.
Viimeinen kommentoija on myös ihan oikeassa, alkoholi nostaa tunteet pintaan ja pienetkin jutut tuntuvat isoilta asioilta. Varsinkin kun kyse oli sellaisesta asiasta josta ei yleensä ihmisille edes juttele.
Tuntuu siltä ettei koskaan ole se "oikea" aika hankkia lapsia, jos kaikkien mielipiteitä kuuntelee. Itsellä on nyt sellainen olo, että lapsi saa tulla; juoksut on juostu, opiskelut takana ja työelämässäkin olen ehtinyt kokemusta kerätä. Ja sitten on vielä tämä isäehdokas joka myös toivoo lasta perhettämme täydentämään. :)- devilgirl89
toi kyllä aika törkeää.. ei minusta ole mitään väliä minkä ikäisenä lapsia hankkii.
no itse olen viellä aika lapsi. ikää vasta 18wee (toukokuussa 19). haaveilen lapsesta mieheni kanssa, mutta mietin kokoajan että pystynkö huolehtimaan siitä. nyt olen ainakin varmanpi itsestä.. 16 vuotiaana jo mietin lasta mutta pelkäsin hirveesti vastuuta, koska oon ollu aika vastuuton ihminen pienestä pitäen. vähän kuin pikkurikollinen. tuolloin jo äitini alkoi puhumaan etten pysty ikinä hankkimaan miestä itselleni ja perhettä puhettakaan jotta voisin elättää sen.
nyt olen ollut kihloissa mieheni kanssa puolisen vuotta ja yritämme kovasti saada lasta.
yritä ihmeellä. kukaan ei voi estää unelmiesi täyttymystä. onnea! - otsaa...
Höh. Todella typerä kommentti joltakin! :/ Kyllä sen tietysti järjellä käsittää, ettei tuollaisista kannata välittää, mutta en voi ainakaan itse kiistää, etteikö muiden töykeät sanomiset loukkaisi edes hiukan.
Ehkä tuo nainen oli jostakin katkera ja päätti antaa "viisaita neuvojaan". Tai sitten vaan pöhnäisen harkintakyky petti... Jotkut ovat omahyväisiä luonteeltaankin ja katsovat aiheelliseksi olla aina kommentoimassa ja nälvimässä.
Minä oon kans kohta kolmenkymmenen ja nyt vasta on syttynyt sellainen ihan oikea kipinä vanhemmuuteen! Ja tuleehan moni äidiksi vasta nelikymppisenä ja silti pärjäävät oikein mainiosti!
Tsemppiä vaan ja onnea yritykseen! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564890Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202265- 1031444
- 891374
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231356Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1351165Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681085Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi266993- 72967
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75965