alex-kasi ehdotti ja auni1 säiesti - paljon huomiota
saaneessa ketjussa. Päätettiin alkaa kirjoittaa
ilman ylilyöntejä ja henkilökohtaista herjaa.
alex-kasi hetimiten jopa kovensi linjaansa.
Hän alkoi pelotella sillä, että joka esittää
muuta kuin hän . se nousee Jumalaa vastaan.
Ja kaiken kukkuraksi laittoi galleriansa
salaiseksi.
auni 1 säesti alex-kasia:
## Hyvä ehdotus
Kirjoittanut: auni1 18.3.2008 klo 02.41
minulle sopii oikein hyvin, mutta en ole varma sopiiko tuo ehdotus kaikille.AUNI ##
Hänkin kovensi linjaansa alkaen herjata niitä, jotka rakentavat tätä palstaa - herjata jopa
huumehörhöiksi. Siis jopa syytteenalaisuuteen
saakka alkoi mennä henkilökohtaisuuksissa!!! :
### Uskova1 en usko
Kirjoittanut: auni1 19.3.2008 klo 00.58
että olet saanut mitään kehoitusta Jumalalta nuhdella adventisteja, se oman vain oman mielikuvituksesi tuotetta,jotka ovat sekaantuneet huumeisiin niin niille jää harhoja, joita he kuvittelee todeksi. ###
Että se siitä 2ehdotuksesta"! Taisi tullakin
vaikeimpien tapausten taholta? Mutta minä aion
pysyä ehdotuksen myötä aloittamallani puhtaasti asialinjalla, tosin kovennetulla sellaisella.
Eivät ihmisten asiat Jumalan kanssa tule kuntoon
ruusuja jakelemalla.
Eka petturit: - alex-kasi ja auni1
41
613
Vastaukset
- Alex.in
galleria on ollut suljettu lähes koko ajan, eli ei Alex sitä nyt sulkenut. Sinä täällä eniten vetelet ihmisiä keskusteluissasi. Auni on niitä palstan kilteimpiä ja hiljaisimpia kirjoittajia, kyllä hänelläkin on joskus oikeus tuoda totuus julki tuosta julkeasta ykkösestäkin, jos niin haluaa.
- alex-kasi
mutta nyt sanoit suoran valheen.
Asia tuli esiin aloituksessani "Pelosta asiaa"
Jonka jokainen kiinnostunut voi lukea alta.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000033728923
-----
Antti kirjoitti vastaukseksi näin Jumalan toiminnasta paratiisissa:
Ensin hän toi esiin Raamatunkohdan:
1. Moos. 3:3
Vain siitä puusta, joka on keskellä paratiisia, Jumala on sanonut: 'Älkää syökö sen hedelmiä, älkää edes koskeko niihin, ettette kuolisi.'"
Ja jatkeena tuohon Raamtunkohtaan oli Antin seuraava kommentti:
Pelottelu oli kuitenkin LIIAN LIEVÄÄ tai olisi
sitä TÄYTYNYT toistaa aika ajoin? Varmasti Aadam ja Eeva olivat saaneet Jumalalta rakkautta yllin kyllin ja silti yhtä ainoaa kuolemanvakavaa kieltoa rikkoivat.
-------------
Vastasin tuohon Antin kirjoitukseen että tuo on Jumalan arvostelemista mikä ei ole sallittua.
Tarkalleen näin kirjoitin:
""" Antti et arvostele vain minun kirjoitustani (mikä on sallittua) vaan myös Jumalan tapaa päättää asioista (mikä ei ole sallittua).. mutta rauhaisaa ja pelotonta pääsiäistä sinulle. """
----
Siis tämä Antin "uusin tulkinta" keskustelusta ei ole totuudenmukainen - valitan.
Ja mitä tulee "galleriaa sivuuni" niin se ei ole ollut KOSKAAN auki - koska en ole sinne edes mitään kirjoittanut. (En ole pitänyt sitä niin tärkeänä) ..
Ja vastasin jo aikaisemmin Antinkin aloitukseen SAMASTA asiasta ja samalla kerroin itsestäni kun sitä nyt haluttiin. Vaikka oikeastaan eihän suurimmalla osalla keskustelijoista ole edes galleria sivuja.
Alla sille joka on kiinnostunut:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000033749148
alex - evankelista7
En ole tiiviisti seurannut ko keskusteluja! Kurjalta tuntui jo esimerkkisi.
Paljon sai huomiota osakseen, sen näin!
Se kait onki paholaisen tarkoitus myös että ei pysytä asiassa, vaan huomio siirtyy toisaalle.
Paavali potki pois kannattajiaan ja halusi että katseemme käännetään yksin kristukseen. Se on tarkoitus tälläkin palstalla.
Tuntuu vaan siltä että ääriadventistit ovat niin herkkiä kritiikille.
Heti kun joku uskaltaa vähänki kyseinalaistaa asioita niin aletaan heti ko kirjoittajaa herjata.
Minä olen yhtä valmis kuulemaan adventismin puolesta puhujia kun toisiakin.
En usko että adventtikirkko tai mikään muukaan minua pelastaa. Adventtikirkossa on yhtä lailla harhoja kuin ehkä joka seurakunnassa.
Kääntäkäämme katseemme Jeesukseen, sieltä meille tulee apu, pelastus yksin HänessäSillä hänen kauttaan kaikki muukin tulee.
Hänen tulisi olla ainoa lähteemme.
tietysti olemme kaikki kaukana tuosta tavoitteesta.
Jotenkin näen, että tämä palsta omalta osaltaan
palvelee siinä, mielessä, "että kävisi ilmi, ketkä
kestävät koetuksia".
Onhan niinkin, että rakkaus ole mistään kotoisin,
jos loukkaantuu mielipiteistä, eikä uskalla niitä
arvioida.
Kun Jeesus sentään elää, niin luulisi adventismin
aivan hyvin tulevan toimeen ilman 1800-luvun
käsityksiäkin.
Riidanhaluiset nättävät tästä olevan eri mieltä.
Minua kyllä piristi tuo alex-kasin "ehdotus",
vaikka se osoittautuikin bluffiksi.
Sensuuntainen kiehtoo joka tapauksessa.
On inhottavaa, kun joutuu ravistelemaan liioitellusti.
- auni1
Kuka täällä on suurempi syyttäjä kuin sinä olet ollut, luulin sinua ensin herrasmieheksi, mutta perun sanani, kun olen lukenut joskus sinun herjaasi, ethän sinä osaakkaan kuin haukkua adventisteja, ja raamatun paikkoja mukamas laitat peitteeksi, jotka eivät sovi niihin sinun kirjoituksiisi lainkaan, mitä Uskova 1:teen tulee hän itse on sanonut olevansa huumeiden käyttäjä, ja vielläpä saatanan palvonassakin sano olleensa, en minä sitä sano etteikö ihminen voi tulla uskoon vaikka näitä on ollut elämässä, mutta lääkärit sanovat jotka ovat käyttäneet huumeita heille jää lähes aina jotain niitten käytöstä, ei se ole minun keksintö.
Ja se on totta etten usko että Jumala on antanut hänelle mitään erikois oikeutta tulla nuhtelemaan adventisteja, hänellä on täysi työ kun pitää itsestänsä huolen.- Hän parantaa koko ihmisen k...
Kun Jeesus pelastaa ja parantaa, tekee Hän ihmisen kokonaisvaltaisesti terveeksi. Älkäämme sitä työtä vähätelkö!
Meidän tehtävä ei ole täällä arvioida toistemme terveyden tilaa. Silloin ollaan jo menty tietyn pisteen yli. Olemme puhumassa adventismista.
Kyllä meidän adventistien tulee ottaa lusikka kauniisti vaikka oikeaan käteen ja ottaa rikka ensin omasta silmätä pois.
Minulle esim uskova1 kirjotukset ovat olleet siunaukseksi. Adventistien aivopesua olenki jo koko ikäni kuullut. Kiva kuulla että joku on niin rohkea kuin hän.
Te joilla on nimimerkki, olette rohkeita ja meillä muilla on etuoikeus avata tai olla avaamatta viestejänne.
Jos sinulla on tuollainen käsitys ko henkilöistä, älä avaa heidän viestejään. Meille muille ei ole mukava että täällä herjataan ihmisiä.
Jokaisella meillä on jokin syy olla täällä ja sitä voimme kunnioittaa! - Kaiken kertova
Jos joku on toista mieltä, hän on väärässä.
- auni1
Kaiken kertova kirjoitti:
Jos joku on toista mieltä, hän on väärässä.
tuoda tänne palstalle näitten ihmisten revittäväksi mitään henkilökohtaista, kun tulin tänne palstalle niin ensin luulin että ihanaa saa toisten suomalaisten kanssa keskustella uskon asioista, mutta pian huomasin että täällähän revitään kappaleiksi jos et uskosi ei ole juuri kuin minulla, en ollut tottunut talläiseen kohteluun kun en ole suomessa tullut edes uskoon.
Kovin ikävää. - kuvitelmia
auni1 kirjoitti:
tuoda tänne palstalle näitten ihmisten revittäväksi mitään henkilökohtaista, kun tulin tänne palstalle niin ensin luulin että ihanaa saa toisten suomalaisten kanssa keskustella uskon asioista, mutta pian huomasin että täällähän revitään kappaleiksi jos et uskosi ei ole juuri kuin minulla, en ollut tottunut talläiseen kohteluun kun en ole suomessa tullut edes uskoon.
Kovin ikävää.Uskovat ovat häpeäksi Suomelle. Suomihan ei lainkaan kuulu niihin raamatun satuihin, onneksi.
Vietä vaan rauhassa sapattiasi siellä "kaupungissasi" käskyn mukaan aasien ja orjien kera. - alex-kasi
auni1 kirjoitti:
Kovin ikävää.täällä on niin montaa lajia "riitelijää" että ei tiedä aina itkeäkö vai nauraa. :=) :=(
Joskus ajattelen että kuinkahan moni täällä on ihan tosissaan, taitaa monet olla netissä vain koska tykkäävät olla "nasevia" sanoissaan.
Oli kuinka oli niin tämä on kuva siitä yhteiskunnasta missä me tänään elämme. :) ei hyvältä näytä.
alex - Kuvat suljettujen ovien takana
alex-kasi kirjoitti:
täällä on niin montaa lajia "riitelijää" että ei tiedä aina itkeäkö vai nauraa. :=) :=(
Joskus ajattelen että kuinkahan moni täällä on ihan tosissaan, taitaa monet olla netissä vain koska tykkäävät olla "nasevia" sanoissaan.
Oli kuinka oli niin tämä on kuva siitä yhteiskunnasta missä me tänään elämme. :) ei hyvältä näytä.
alexSalattu Jumalako meillä on, kun juuri ne, jotka
ottavat tuomitsevan jumalan aseman palstalla,
ne ovat niin salaisia, ettei mitenkään voisi
luottaa heihin. Että ajattelevatko niinkuin
kirjoittavat.
Loput adventistit sitten ovat toisella lailla
anonyymejä.
On havaittu, että evankeeliset adventistit ja
toisaalta muut kristityt kirjoittelevat
rehellisen tuntuisesti. - alex-kasi
Kuvat suljettujen ovien takana kirjoitti:
Salattu Jumalako meillä on, kun juuri ne, jotka
ottavat tuomitsevan jumalan aseman palstalla,
ne ovat niin salaisia, ettei mitenkään voisi
luottaa heihin. Että ajattelevatko niinkuin
kirjoittavat.
Loput adventistit sitten ovat toisella lailla
anonyymejä.
On havaittu, että evankeeliset adventistit ja
toisaalta muut kristityt kirjoittelevat
rehellisen tuntuisesti.Et kai puhu itsestäsi? Oletko jo tehnyt itsellesi gallerian ?
- annu42
auni1 kirjoitti:
Kovin ikävää.Muutama on revitty kappaleiksi,ja uskokin on jo horjunut. Näin tämä palsta toimii; siivoojana. Onkohan se tämän palstan tarkoituskin? Elämmehän aikaa, jolloin seulominen on käynnissä. Jumala tietää, miten meitä seuloo, tämän palstan avulla vai muuten.
En kannata julkista galleriaa, ainakaan tunnistusta, koska meidän uskollinen arvostelijamme Riittakin on saanut sapiskaa liiasta avomielisyydestään. Me ihmiset olemme niin mielellämme parempia kuin toiset, joten lyötyä on niin helppo lyödä. Minä otan osaa jopa Riittan tapauksessa. Liian hekilökohtaisuuksiin on turha mennä, eikä niitä aseenaan käyttää.
Meillä ei ole oikeutta arvostella toista ihmistä, jonka puolesta Jeesus on myös kuollut. Emme ole toinen toistamme arvokkaampia, vaan olemme jokainen samalla viivalla Jumalan edessä. Olemme armon kerjäläisiä jokainen. annu42 kirjoitti:
Muutama on revitty kappaleiksi,ja uskokin on jo horjunut. Näin tämä palsta toimii; siivoojana. Onkohan se tämän palstan tarkoituskin? Elämmehän aikaa, jolloin seulominen on käynnissä. Jumala tietää, miten meitä seuloo, tämän palstan avulla vai muuten.
En kannata julkista galleriaa, ainakaan tunnistusta, koska meidän uskollinen arvostelijamme Riittakin on saanut sapiskaa liiasta avomielisyydestään. Me ihmiset olemme niin mielellämme parempia kuin toiset, joten lyötyä on niin helppo lyödä. Minä otan osaa jopa Riittan tapauksessa. Liian hekilökohtaisuuksiin on turha mennä, eikä niitä aseenaan käyttää.
Meillä ei ole oikeutta arvostella toista ihmistä, jonka puolesta Jeesus on myös kuollut. Emme ole toinen toistamme arvokkaampia, vaan olemme jokainen samalla viivalla Jumalan edessä. Olemme armon kerjäläisiä jokainen.Kas jopas heittäydyt kauhistelemaan, kuinka minua on revitty ja raadeltu. Sepä somaa.
Mutta koska minä olen uskossa, niin eivät nuo mustamaalaukset, valheet, herjaukset ja uhkailut varsinaisesti minua koske, vaan näen, että ne kohdistuvat Jeesukseen. Niinpä en ole niistä mitenkään vahingoittunut, vaan kiittänyt Jumalaa, että saan olla osallisena Jeesuksen kärsimyksissä.
Jos on jotakin murhetta ollut, niin se on ollut siitä, kun joku epäröi tulla uskoon tai siitä, kun joku on juuri tulossa uskoon ja sitten joku yksi asia onkin hänelle niin tärkeä, että hän päättää jatkaa synneissään lavealle tiellä kohti helvettiä.- olet uskossa
uskova_1 kirjoitti:
Kas jopas heittäydyt kauhistelemaan, kuinka minua on revitty ja raadeltu. Sepä somaa.
Mutta koska minä olen uskossa, niin eivät nuo mustamaalaukset, valheet, herjaukset ja uhkailut varsinaisesti minua koske, vaan näen, että ne kohdistuvat Jeesukseen. Niinpä en ole niistä mitenkään vahingoittunut, vaan kiittänyt Jumalaa, että saan olla osallisena Jeesuksen kärsimyksissä.
Jos on jotakin murhetta ollut, niin se on ollut siitä, kun joku epäröi tulla uskoon tai siitä, kun joku on juuri tulossa uskoon ja sitten joku yksi asia onkin hänelle niin tärkeä, että hän päättää jatkaa synneissään lavealle tiellä kohti helvettiä.nimittäin "piina uskossa", siinä uskossa ollaan koska pelätään tulijärveä ja ikuista piinaa.
Todelliset uskovat eivät sellaista kimmoketta tarvitse.
Todellinen usko on uskoa Jumalaan, Poikaan ja armoon.
Onko alex-kasi samaa mieltä tuon kanssa?
### Ilman lakia kaikki pelastuvat
Kirjoittanut: kauheeta_2 19.3.2008 klo 09.52
Jos laki olisi poistettu Jeesuksen kuolemassa, niin kaikki ihmiset pelastuisivat,
sillä ei olisi mitään millä mitata syntiä ja Jeesuksen uhri olisi ollut turha,
sillä olisi Jumala voinut lain poistaa ilman kuolemaa.
Mutta Jumala ei voi sallia syntiä eikä kumota luonnettaan =lakia, sen vuoksi kun lakia EI voinut kumota, niin Jeesuksen piti kuolla.
Tämä on kristinuskon perustus! ###
Mutta minun oikeamielisyyteni sanoo, että tuossa
on asiat päälaellaan. Ensinnäkin: mitä kauheaa
siinä olisi, että kaikki ihmiset pelastuisivat?
JUMALA TAHTOO, ETTÄ KAIKKI IHMISET PELASTUISIVAT
HINNALLA MILLÄ HYVÄNSÄ !!!
Sitäpaitsi; syntisiä hän on tullut etsimään, ei
hurskastelijoita:
Matt. 9:13
Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria'. Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."
TOINEN KUMMALLINEN VÄITE
Vihjaus lain poistamisväitteistä. Sana kehottaa
uskovaa pysymään irti lakiin katsomisesta, mutta
kyllä laki ja kadotus ovat valmiina nielemään yhä.
Jeesuksen kuolema muka olisi ollut turha, jollei
uskovan hurskautta voitaisi mitata lailla! Pyh!
Raamattu sanoo, että Jeesus tuli tekemään juuri
sen, mitä laki ei voinut, vaikka oli ikäänkuin
tarkoitus voida. Ihka selvästi Sana sanoo, että
Kristuksessa vanhurskaus ilmestyi "ILMAN LAKIA".
Mutta aivosoluihin iskostuneita käsityksiä on
vaikea muuttaa ja sydämen on vaikea myöntää erhe.
Room. 8:3
Sillä mikä laille oli mahdotonta,
koska se oli lihan kautta heikoksi tullut,
sen Jumala teki,
lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden
ja tuomitsemalla synnin lihassa,
Room. 3:21
Mutta nyt Jumalan vanhurskaus,
josta laki ja profeetat todistavat,
on ilmoitettu ilman lakia,
Room. 3:28
Niin päätämme siis,
että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta,
ilman lain tekoja.
Room. 4:6
niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:
Room. 7:6
mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
Jumalan Isän-rakkaus, Jeesuksen Krsituksen armo
ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän
kanssanne!
Muutoin olen sitä mieltä, että:
Suuri
Taistelu
On
Raamatun
Kieltämistä- alex-kasi
juttuinesi? ja nyt sitten yrität hankkia uutta syytä mistä saisit jutun juurta :)
Kun kaksi teistä riitelee niin molemmat ovat väärässä - enkä minä ole kummankaan "puolta".
Minulle Riittää Raamattu.
Antti, asia on niin, että sinä saat minun puolestani uskoa ihan mihin vain - antaahan Jumalakin meille valinnan mahdollisuuden.
Eikö vain. Jos minä sanon että ihmisen ei tule pelätä olemattomia asioita niin se on minun ajatukseni asiasta - jos sinä ajattelet että ikuinen piina tulijärvessä on olemassa ja sitten pelkäät sitä se on sinun valintasi.
Joten mitäpä siitäkään riitelemään.
Mutta kuten sanottu: Omat riitasi saat hoitaa itse, en ala tuomariksi teidän välillänne. - vaikeita
alex-kasi kirjoitti:
juttuinesi? ja nyt sitten yrität hankkia uutta syytä mistä saisit jutun juurta :)
Kun kaksi teistä riitelee niin molemmat ovat väärässä - enkä minä ole kummankaan "puolta".
Antti, asia on niin, että sinä saat minun puolestani uskoa ihan mihin vain - antaahan Jumalakin meille valinnan mahdollisuuden.
Eikö vain. Jos minä sanon että ihmisen ei tule pelätä olemattomia asioita niin se on minun ajatukseni asiasta - jos sinä ajattelet että ikuinen piina tulijärvessä on olemassa ja sitten pelkäät sitä se on sinun valintasi.
Mutta kuten sanottu: Omat riitasi saat hoitaa itse, en ala tuomariksi teidän välillänne.Alex-Kasilla on täysi työ pidellä Lutherin käskyjä, joita hän myös Jumalan laiksi kutsuu.
Jumalan laki = 10 käskyä .... huh,huh alex-kasi kirjoitti:
Mutta kuten sanottu: Omat riitasi saat hoitaa itse, en ala tuomariksi teidän välillänne.Mutta jos tarkoitat, että minä olen joutunut
ahtaalle, niin siinä mielessä kyllä, etten
rohkene poistaa ns. kolmannen enkelin sanomaa,
sanomaa tuomiosta ja rangaistuksesta, Ilm 14:10-11.
Vaan joudun tuomaan sitä julki ja niin sitten olen
vainosi kohteena.
Eihän täällä kukaan riitele, vaan kristityt ovat
hämmästyttävän samanmielisiä.
Sinäkään et riitele, vaan julistat jumalana, miten asiat on.
Emme edes tiedä kuka olet.
Salattu galleria
tarkoittaa sitä, että siellä käy kuhina niiden
pään menoksi, jotka eivät suostu luopumaan
kolmannen enkelin sanomasta.
Melkoista piinaa.
Minä soisin kaikkien ihmisten pelastuvan - niin
ettei tänne jäisi yhtäkään silmäparia todistamaan
Herramme saapumista noutamaan seurakuntansa
pilviin. Sitten tempaus olisi salainen, jota
sanontaa teikäläiset kovasti toitottaa.
Miksi kuvittelet minun kuvittelevan kolmannen
enkelin sanoman? Onhan se jo pari tuhatta vuotta
varoitellut evankeliumin vastaisuudesta!
Minäkö sen Raamattuun olen laittanut?
Onko se sinun käsitykssesi mukaan - ja kaikki
muutkin tuomiokohdat - muun kuin Jumalan käsialaa?
Mitkä kaikki jakeet tahtoisit pois Raamatusta?
Olet umpikujassa, jos et voi luottaa Jumalaan!
Pelastettu - mutta mistä? Haihtumisestako?
JA TULI VIELÄ KOLMAS ENKELI
Ilm 14:9-11
9
Näiden kahden jäljessä tuli vielä kolmas enkeli, joka kuulutti kovalla äänellä: "Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin,
[Ilm. 13:16,17]
10
joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan.
Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä.
[Jes. 51:17; Jer. 25:15; Hes. 23:33 | 1. Moos. 19:24]
11
Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti.
Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa
-- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen. [1. Moos. 19:28; Jes. 34:10].
Ei ole kolmen enkelin sanomaa ilman sitä kolmatta.- alex-kasi
vaikeita kirjoitti:
Alex-Kasilla on täysi työ pidellä Lutherin käskyjä, joita hän myös Jumalan laiksi kutsuu.
Jumalan laki = 10 käskyä .... huh,huhmutta olet siinä oikeassa että käskyt ovat hyviä ohjeita ihmiselle.. käyhän katsomassa.. :)
http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/10kaskya.html - alex-kasi
AnttiVKantola kirjoitti:
Mutta jos tarkoitat, että minä olen joutunut
ahtaalle, niin siinä mielessä kyllä, etten
rohkene poistaa ns. kolmannen enkelin sanomaa,
sanomaa tuomiosta ja rangaistuksesta, Ilm 14:10-11.
Vaan joudun tuomaan sitä julki ja niin sitten olen
vainosi kohteena.
Eihän täällä kukaan riitele, vaan kristityt ovat
hämmästyttävän samanmielisiä.
Sinäkään et riitele, vaan julistat jumalana, miten asiat on.
Emme edes tiedä kuka olet.
Salattu galleria
tarkoittaa sitä, että siellä käy kuhina niiden
pään menoksi, jotka eivät suostu luopumaan
kolmannen enkelin sanomasta.
Melkoista piinaa.
Minä soisin kaikkien ihmisten pelastuvan - niin
ettei tänne jäisi yhtäkään silmäparia todistamaan
Herramme saapumista noutamaan seurakuntansa
pilviin. Sitten tempaus olisi salainen, jota
sanontaa teikäläiset kovasti toitottaa.
Miksi kuvittelet minun kuvittelevan kolmannen
enkelin sanoman? Onhan se jo pari tuhatta vuotta
varoitellut evankeliumin vastaisuudesta!
Minäkö sen Raamattuun olen laittanut?
Onko se sinun käsitykssesi mukaan - ja kaikki
muutkin tuomiokohdat - muun kuin Jumalan käsialaa?
Mitkä kaikki jakeet tahtoisit pois Raamatusta?
Olet umpikujassa, jos et voi luottaa Jumalaan!
Pelastettu - mutta mistä? Haihtumisestako?
JA TULI VIELÄ KOLMAS ENKELI
Ilm 14:9-11
9
Näiden kahden jäljessä tuli vielä kolmas enkeli, joka kuulutti kovalla äänellä: "Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin,
[Ilm. 13:16,17]
10
joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan.
Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä.
[Jes. 51:17; Jer. 25:15; Hes. 23:33 | 1. Moos. 19:24]
11
Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti.
Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa
-- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen. [1. Moos. 19:28; Jes. 34:10].
Ei ole kolmen enkelin sanomaa ilman sitä kolmatta.mutta koko Raamatun tulee olla sopusoinnussa itsensä kanssa ja niiden Jumalan ominaisuuksien kanssa jota Raamatun Sana opettaa Hänellä olevan.
En tiedä jos olet tietoinen mutta kirkon helvetti käsitys on muuttunut kaiken aikaa sitä mukaa mitä kirkkoisät ovat päättäneet.
Joten ei tuossakaan puhuta ikuisesta ajasta - vaan elinajasta. Tuonkin Ilmestyskirjan sanoman tulee olla sopusoinnussa kaikkien muidenkin Raamatunkohtien kanssa. Tuli tuhoaa..
Mark. 1:24
"Mitä sinä meistä tahdot, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut TUHOAMAAN meidät? Minä tiedän, kuka sinä olet, Jumalan Pyhä!"
Luuk. 9:25
Mitä hyödyttää ihmistä, jos hän voittaa omakseen koko maailman mutta saattaa itsensä TUHOON ja turmioon?
Luuk. 13:3
Eivät suinkaan -- samalla tavoin te kaikki olette TUHON omia, ellette käänny. [Ps. 7:13]
Luuk. 13:5
Eivät suinkaan -- yhtä lailla te kaikki olette TUHON omia, ellette käänny."
Ap. t. 3:23
Jokainen, joka ei tätä profeettaa kuule, poistetaan kansansa parista ja TUHOTAAN.'
Ap. t. 13:41
-- Katsokaa, halveksijat, hämmästykää -- ja olkaa TUHON omat! Minä teen teidän päivinänne sellaisen teon, että ette sitä uskoisi, jos joku siitä kertoisi teille."
Room. 2:12
Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös TUHOUTUVAT laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
Room. 9:22
Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrätty TUHOTTAVIKSI.
1. Kor. 8:11
Näin sinun tietosi vie TUHOON tuon heikon, oman veljesi, jonka vuoksi Kristus on kuollut.
Gal. 6:8
Joka kylvää siemenen itsekkyyden peltoon, korjaa siitä satona TUHON, mutta se, joka kylvää Hengen peltoon, korjaa siitä satona ikuisen elämän
Ef. 4:22
Sen opetuksen mukaan teidän tulee hylätä entinen elämäntapanne ja vanha minänne, joka on petollisten himojensa vuoksi TUHON oma.
1. Tess. 5:3
Juuri kun ihmiset sanovat: "Kaikki on hyvin, ei mitään hätää", TUHO kohtaa heidät äkkiarvaamatta niin kuin synnytyspoltot raskaana olevan naisen, eivätkä he pääse pakoon.
2. Tess. 2:8
silloin ilmestyy tuo vääryyden ihminen, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja TUHOAVA tulemisensa kirkkaudella.
1. Tim. 6:9
Ne, jotka tahtovat rikastua, joutuvat kiusaukseen ja lankeavat ansaan, monenlaisten järjettömien ja vahingollisten halujen valtaan, jotka syöksevät ihmiset TUHOON ja perikatoon.
Hepr. 10:39
Me emme ole niitä, jotka luopuvat ja joutuvat TUHOON, vaan niitä, jotka uskovat ja pelastavat sielunsa.
2. Piet. 2:1
Israelin kansan keskuudessa esiintyi kuitenkin myös vääriä profeettoja, ja samoin on teidänkin joukkoonne ilmestyvä vääriä opettajia. He salakuljettavat teidän keskuuteenne tuhoisia harhaoppeja, jopa kieltävät herransa, joka on ostanut heidät omikseen. Pian he kuitenkin saattavat itsensä TUHOON.
2. Piet. 2:3
Ahneudessaan he pyrkivät käyttämään teitä hyväkseen esittämällä tekaistuja tarinoita. Mutta heille muinoin langetettu tuomio on yhä voimassa, heidän TUHONSA odottaa heitä.
2. Piet. 2:12
Nuo ihmiset herjaavat sellaista, mitä eivät tunne. Siinä he ovat kuin järjettömät eläimet, jotka luonto on tarkoittanut pyydystettäviksi ja tapettaviksi, ja eläinten lailla he myös TUHOUTUVAT,
2. Piet. 3:7
Ja sen saman sanan varassa ovat nykyiset taivaat ja nykyinen maa tulen tuhoa odottamassa. Niitä säilytetään sitä päivää varten, jona tuomio tulee ja jumalattomat TUHOTAAN.
2. Piet. 3:9
Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään TUHOUTUVAN vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät.
2. Piet. 3:16
Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi TUHOKSEEN vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.
Juud. 1:5
Vaikka te kaiken tiedättekin, tahdon silti muistuttaa teitä siitä, että Herra kyllä ensin pelasti kansansa Egyptistä mutta TUHOSI sitten ne, jotka eivät uskoneet
Juud. 1:11
Voi heitä! He ovat lähteneet Kainin tielle, palkan toivossa he ovat harhautuneet Bileamin jäljille, ja Korahin tavoin he ovat kapinoinnillaan hankkineet itselleen TUHON.
Ilm. 11:18
Kansat ovat vihan vallassa, mutta nyt on sinun vihasi hetki. On tullut kuolleiden tuomion aika, aika palkita profeetat, sinun palvelijasi, ja kaikki pyhät ja kaikki jotka kunnioittavat sinun nimeäsi, pienet ja suuret. On aika TUHOTA ne, jotka tuhoavat maata.
Ilm. 17:8
"Peto, jonka näit, on ollut, mutta nyt sitä ei ole. Se tulee vielä nousemaan syvyydestä, mutta lopulta se joutuu TUHON omaksi. Ne maan asukkaat, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna elämän kirjaan, hämmästyvät pedon nähdessään, sillä vaikka se on ollut ja mennyt, se on vielä tuleva.
Ilm. 17:11
Peto itse -- se, joka on ollut mutta jota ei enää ole -- on kahdeksas kuningas ja samalla yksi noista seitsemästä. Se joutuu TUHON omaksi.
Ilm. 20:9
Ne nousevat maan tasangolle ja saartavat pyhien leirin ja rakastetun kaupungin. Mutta taivaasta iskee tuli, ja se TUHOAA ne kaikki - saatana...
alex-kasi kirjoitti:
mutta olet siinä oikeassa että käskyt ovat hyviä ohjeita ihmiselle.. käyhän katsomassa.. :)
http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/10kaskya.htmlYrität johtaa ihmistä harhaan.
- Ja tuomarin aseman
" Vastasin tuohon Antin kirjoitukseen että tuo on Jumalan arvostelemista mikä ei ole sallittua. "
Keskustelukumppaneita pelottelee Jumalalla,
jos ovat hänen kanssaan eri mieltä.
Hiukan hänen täyssuljettua asennettaan voisi
ymmärtää, jos olisi kyse suoranaisista Raamatun
totuuksista - mutta kun puolustettavana ovat
vain Ellenin tulkinnat.
Kenen etua sellainen ajaa - tuskin kenenkään!- alex-kasi
noilla Ellenin tulkinnoilla?
En minä tulkitse Raamattua "kenenkään mukaan", teetkö sinä? Olet samma mieltä kuin joku toinen??
Minä luen Raamattua ja puhun asoista niinkuin ne näen ja ymmärrän. Ei minulla ole mitään adventtikirkon kanssa tekemistä.
Ja luullakseni tiedät tämän varsin hyvin, kunhan heität huulta. - alex-kasi
Antti nimittäin arvosteli Jumalan tekemisiä paratiisissa - lue alla.
Antti kirjoitti näin Jumalan toiminnasta paratiisissa:
Vain siitä puusta, joka on keskellä paratiisia, Jumala on sanonut: 'Älkää syökö sen hedelmiä, älkää edes koskeko niihin, ettette kuolisi.'"
sitä TÄYTYNYT toistaa aika ajoin? Varmasti Aadam ja Eeva olivat saaneet Jumalalta rakkautta yllin kyllin ja silti yhtä ainoaa kuolemanvakavaa kieltoa rikkoivat.
----
Se on Jumalan tekemisten arvostelemista. Sano mitä sanot.
Ja samassa astauksessa sanoin Antille että se aivan ok arvostella minua mutta Jumalan arvostelu on kiellettyä.
""" Antti et arvostele vain minun kirjoitustani (mikä on sallittua) vaan myös Jumalan tapaa päättää asioista (mikä ei ole sallittua).. mutta rauhaisaa ja pelotonta pääsiäistä sinulle. """
Joten puheesi ovat vain huulen heittoa, ei muuta. - Ole muuta kuin helvetin piinaa
alex-kasi kirjoitti:
noilla Ellenin tulkinnoilla?
En minä tulkitse Raamattua "kenenkään mukaan", teetkö sinä? Olet samma mieltä kuin joku toinen??
Minä luen Raamattua ja puhun asoista niinkuin ne näen ja ymmärrän. Ei minulla ole mitään adventtikirkon kanssa tekemistä.
Ja luullakseni tiedät tämän varsin hyvin, kunhan heität huulta.alex-kasi ... onkohan nyt mopo karannut käsistä?
Kiellät kolmannen enkelin sanoman sen vuoksi,
kun ellenistiset adventistit sen kieltävät.
Koetat mollata adventistien kanssa keskustelevat
tuolla helvetin piinallasi tai sen vastustamisella.
Vaikea saada selville, onko helvetillinen piinasi
jo ehkä sitä ikuista piinaa tai esileikkiä siitä.
Mikset sano suoraan, että: sinä Jumala valehtelet;
ei ole sitä saatanalle ja hänen enkeleilleen
valmistettua lopullista sijoituspaikkaa: helvetin
tulijärveä.
Voit käskeä Jumalaa ottamaan pois
Sanasta kaikki viittaukset tuohon paikkaan.
Mutta me kristityt emme voi poistaa niitä Sanasta.
On kovin outoa, että pidät itseäsi sivistyneenä
ja kuitenkin laitat kristittyjen syyksi ne
sanankohdat, jotka eivät satu sinua miellyttämään.
Olet kehno jumala alex-kasi kirjoitti:
Antti nimittäin arvosteli Jumalan tekemisiä paratiisissa - lue alla.
Antti kirjoitti näin Jumalan toiminnasta paratiisissa:
----
Se on Jumalan tekemisten arvostelemista. Sano mitä sanot.
Ja samassa astauksessa sanoin Antille että se aivan ok arvostella minua mutta Jumalan arvostelu on kiellettyä.
Joten puheesi ovat vain huulen heittoa, ei muuta.Vaikka sattuisit olemaan ihan pääjehu sapatistien
kirkkokunnassa - kukapa sen tietää - niin nyt kyllä
osoittauduit ihan vauveliiniksi.
Kun nääs saivartelet, että arvostelen Jumalaa, kun
sanoin, että Jumala liian lievästi pelotteli Miestä
paratiisissa: kuolet, jos syöt siitä tietystä
puusta.
Jumala itse sanoi katuvansa, että teki ihmisen.
Rakakus ei kyennyt yksistään vetämään Jumalan
puoleen riittävästi, eikä siihen lisätty selekä
laki - SIITÄ puusta älä syö, mutta KAIKISTA muista.
Jumala siis katui ja viisastui kokemuksesta -
tänään kuullaan kolmannen enkelin varoittanvan
ikuisesta tulijärvestä. Ehkä se varoitus olisi
pelastanut ainakin ensimmäisen ihmisparin
helvetin tulijärveltä.
Mutta sinä, alex-kasi arvostelet Jumalaa, kun
vaadit häntä poistamaan Raamatusta tuon tärkeän
kolmannen enkelin sanoman.
Kuten vaativat muutkin, jotka ovat sisimmältään
kiihkoadventisteja. Evankeeliset on asia erikseen.- alex-kasi
Ole muuta kuin helvetin piinaa kirjoitti:
alex-kasi ... onkohan nyt mopo karannut käsistä?
Kiellät kolmannen enkelin sanoman sen vuoksi,
kun ellenistiset adventistit sen kieltävät.
Koetat mollata adventistien kanssa keskustelevat
tuolla helvetin piinallasi tai sen vastustamisella.
Vaikea saada selville, onko helvetillinen piinasi
jo ehkä sitä ikuista piinaa tai esileikkiä siitä.
Mikset sano suoraan, että: sinä Jumala valehtelet;
ei ole sitä saatanalle ja hänen enkeleilleen
valmistettua lopullista sijoituspaikkaa: helvetin
tulijärveä.
Voit käskeä Jumalaa ottamaan pois
Sanasta kaikki viittaukset tuohon paikkaan.
Mutta me kristityt emme voi poistaa niitä Sanasta.
On kovin outoa, että pidät itseäsi sivistyneenä
ja kuitenkin laitat kristittyjen syyksi ne
sanankohdat, jotka eivät satu sinua miellyttämään.
Olet kehno jumalaMinä kirjoitan IANKAIKKISESTA ELÄMÄSTÄ JA SIITÄ KUINKA SE ON TULEE RAAMATUN OPETUKSEN MUKAAN MAHDOLLISEKSI. Ja että mitään iankaikkista elämää ei ole erossa Jumalasta - ja sen vuoksi ei myöskään mitään ikuista piinaa. Myös se mitä raamattu opetta oikeista periaatteista ja rakkauden tärkeydestä (jotka ovat Jumalan ominaisuuksia) voi oppia että mitään ikuista piinaa ei ole. Ja minulle Raamattu opetta että pahuus on kärsimyksen syy EI Jumala.
Minä uskon Raamattuun - uskotko itse?
Pelastettu elämä on ikuinen
Kirjoittanut: kasi 27.7.2006 klo 11.07
Elämä on aina Jumalan lahja meille, mutta se ei ilman muuta ole ikuinen. Vain Jumala voi ikuistaa elämämme ei kukaan muu. Kaikenlaiset uskonnot ja uskomukset että ikuinen elämä olisi jonkilainen automattinen tapahtuma - on vain itsensä pettämistä. Raamatussa kuolema on - KUOLEMA. Raamattu on täysin selvä tässä aiassa:
Kuka on kuolematon?
1. Tim. 6:16
Jolla AINOALLA on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.
Mitenkä voi ihminen saada ikuisen elämän?
1. Joh. 5:11
Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen POJASSAAN.
Kenellä ei ole ikuista elämää?
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei KENESSÄKÄÄN MURHAAJASSA OLE IANKAIKKISTA ELÄMÄÄ, JOKA HÄNESSÄ PYSYISI.
Koko Raamattu tukee yllä olevaa.
Ainoa ikuisen elämän mahdollisuus on siis että uskoo siihen että Jeesus Kristus maksoi omalla verellään (vapaaehtoisesti) meidän syntiemme seuraukset, että HÄN MAKSOI TÄYDEN HINNAN - eli KUOLI meidän syntiemme tähden.
Tosin Jumala herättää KAIKKI KUOLLEET kerran vielä elämään, mutta vain ne jotka saavat "elämän ylösnousemuksen" jotka seuraavat Jeesusta hänen elämän ylösnousemuksessaan (nousemuksessa Jumalan luokse) ja saavat syödä "elämän puusta" (tarkoittaa - elää Jumalan armollisen tahdon mukaan - kuuliaisuudessa, oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa) ja SEN TÄHDEN he tulevat elämään IKUISESTI. Ne jotka eivät saa "elämän ylösnousemusta" (= eivät saa syödä "elämän puusta" (tarkoittaa yhä - elää Jumalan armollisen tahdon mukaan - kuuliaisuudessa, oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa) eivät myöskään voi elää ikuisesti. He ovat hylänneet sen ikuisen elämän tarjouksen mikä on kaikille annettu Jeesuksessa Kristuksessa. He kuolevat koska ikuinen elämä on mahdollista VAIN Jumalan yhteydessä ei ulkopuolella.
Raamattu kertoo kuvaanollisesti kuitenkin että kuolemakin KERRAN LOPPUU, kun se heitetään ikuiseen tuleen ja samoin TUONELA käy tarpeettomaksi..
Ilm. 20:
14 Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen KUOLEMA: tulinen järvi.
VALITETTAVASTI - on usein niin että se joka uskoo ikuiseen elämään ilman Jumalan apua - uskoo usein myös "ikuiseen piinaan".
Raamattu ei näin opeta.
Ota huomioon seuraava Raamatun periaate: Oikeudenmukaisuus rakkaudessa. Oikeudenmukaisuus tarkoittaa esimerkiksi että korvaus rikkomuksesta on oikeudenmukainen. Ennen silmä silmästä nyt anteeksi anto anteeksi annosta.
Raamattu sanoo: Synnin palkka on kuolema .. siis on syntisen kuoltava .. jos ei Jumala häntä armahda. Jumala on joka on oikeudenmukainen maksoi siis kuolemaan johtavien tekojen seurauksen hinnan KOKO HINNAN - ainoa oikeudenmukainen hinta on, että viaton kuolee syntisen edestä - mikään muu hinta ei täytä oikeudenmukaisuuden vaatimusta. Siispä Jumala osoitti suuren rakkautensa ja maksoi TÄYDEN hinnan ja lunasti pojassaan syntiset kuolemasta elämään. Jeesus kuoli - ja nousi Jumalan avulla kuolleista .. Jeesus maksoi ihmisen syntien seuraukset (=kuoleman) jotta ihmisen ei tarvitse sitä itse maksaa.
HUOMAA
Jeesus KUOLI - hän ei ole PIINATTAVANA meidän syntiemme tähden - Jeesus maksoi TÄYDEN HINNAN meidän edestämme kuolemallaan.
Oikeudenmukaisen ja rakkaudellisen lunastuksen HINTA on se minkä "EI LUNASTUKSEN SAANUT" joutuu maksamaan - siis jos tämä pakanoilta saatu "ikuisen piinan" oppi olisi tosi - sen mukaan Jeesus olisi IKUISESTI PIINATTAVANA meidän syntiemme tähden. ?????
Koko Raamattu puhuu juuri tästä. Ikuinen Jumala sanoi ihmiselle jo ENNEN syntiinlankeemusta -
1. Moos. 2:17
Vain siitä puusta, joka antaa tiedon hyvästä ja pahasta, älä syö, sillä sinä päivänä, jona siitä syöt, olet KUOLEMAN OMA."
mutta Jumalan vihollinen petti naisen kun väitti -
1. Moos. 3:4
Silloin käärme sanoi naiselle: "Ei, ette te kuole".
Sen lunastuksen hinnan joka TODELLA johtaa ihmisen "eheyttämiseen" ja takaisin kuolemasta > ikuiseen elämään täytyy täyttää ikuiseen elämään välttämättömät oikeudenmukaisuuden ja rakkauden vaatimukset.
Pelastus tarkoittaa siis AINA pelastusta kuolemasta >>> elämään (ei "ikuisesta piinasta" >>> taivaaseen) ...
Tällainen on Raamatun sanoma ja tästä se puhuu kerta kerran jälkeen: Pelastus kuolemasta > ikuiseen elämään Jumalan luokse.
Joh. 6:27
Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka KATOAA, vaan sitä ruokaa, joka pysyy HAMAAN IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN ja JONKA Ihmisen Poika on teille ANTAVA; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."
Joh. 3:36
Joka uskoo Poikaan, SILLÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, SE EI OLE ELÄMÄÄ NÄKEVÄ, vaan Jumalan viha PYSYY HÄNEN PÄÄLLÄNSÄ."
Joh. 4:14
mutta JOKA JUO SITÄ VETTÄ, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan SE VESI, jonka minä hänelle annan, TULEE hänessä sen veden LÄHTEEKSI, joka KUMPUAA IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN".
Joh. 4:36
Jo nyt saa leikkaaja palkan ja KOKOAA HEDELMÄÄ IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, että kylväjä ja leikkaaja saisivat yhdessä iloita.
Joh. 5:24
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, SILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt KUOLEMASTA ELÄMÄÄN.
Joh. 6:40
Sillä minun Isäni TAHTO on SE, että jokaisella, joka näkee Pojan ja USKOO häneen, on IANKAIKKINEN ELÄMÄ; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
Joh. 6:47
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, SILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
Joh. 6:51
Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku SYÖ TÄTÄ leipää, HÄN ELÄÄ IANKAIKKISESTI. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman ELÄMÄN PUOLESTA."
Joh. 6:58
Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja KUOLIVAT; joka tätä leipää syö, SE ELÄÄ IANKAIKKISESTI."
Joh. 6:68
Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? SINULLA ON IANKAIKKISEN ELÄMÄN SANAT;
Joh. 10:28
Ja minä ANNAN heille IANKAIKKISEN ELÄMÄN, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
Joh. 12:25
Joka elämäänsä rakastaa, kadottaa sen; mutta joka vihaa elämäänsä tässä maailmassa, hän on SÄILYTTÄÄ SEN IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN.
Joh. 12:34
Kansa vastasi hänelle: "Me olemme laista kuulleet, että Kristus PYSYY IANKAIKKISESTI; kuinka sinä sitten sanot, että Ihmisen Poika pitää ylennettämän? Kuka on se Ihmisen Poika?"
Joh. 12:50
Ja minä tiedän, että HÄNEN KÄSKYNSÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."
Joh. 17:2
koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että HÄN ANTAISI IANKAIKKISEN ELÄMÄN KAIKILLE, jotka sinä olet hänelle antanut.
Joh. 17:3
Mutta TÄMÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ, että he TUNTEVAT SINUT, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
Ap. t. 13:46
Silloin Paavali ja Barnabas puhuivat rohkeasti ja sanoivat: "Teille oli Jumalan sana ensiksi puhuttava; mutta koska te työnnätte sen luotanne ETTEKÄ KATSO ITSEÄNNE MAHDOLLISEKSI IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, niin katso, me käännymme pakanain puoleen.
Ap. t. 13:48
Sen kuullessansa pakanat iloitsivat ja ylistivät Herran sanaa ja uskoivat, kaikki, jotka olivat SÄÄDETYT IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN.
Room. 5:21
että niinkuin synti on hallinnut KUOLEMASSA, samoin ARMOKIN HALLITSI VANHURKAUDEN KAUTTA IANKAIKKISEKSI ELÄMÄKSI Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, KAUTTA.
Room. 6:22
Mutta nyt, kun OLETTE SYNNISTÄ VAPAUTETUT ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, ON teidän hedelmänne PYHITYS, ja sen LOPPU ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
Room. 6:23
Sillä synnin PALKKA ON KUOLEMA, mutta Jumalan ARMOLAHJA ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
1. Tim. 1:16
Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, ITSELLENSÄ IANKAIKKISEKSI ELÄMÄKSI.
1. Tim. 6:12
Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, TARTU KIINNI IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, johon olet KUTSUTTU ja johon hyvällä tunnustuksella olet TUNNUSTAUTUNUT monen todistajan edessä.
Tit. 1:2
apostoli sen IANKAIKKISEN ELÄMÄN TOIVON perusteella, jonka Jumala, joka ei VALHETTELE, on LUVANNUT ENNEN IKUISIA AIKOJA -
Tit. 3:7
että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta TULISIMME IANKAIKKISEN ELÄMÄN PRILLISEKSI TOIVON MUKAAN.
Hepr. 9:12
meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan OMAN VERENSÄ KAUTTA KERTA kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja SAI AIKAAN IANKAIKKISEN LUNASTUKSEN.
Hepr. 9:14
kuinka paljoa enemmän on Kristuksen VERI, hänen, joka IANKAIKKISEN HENGEN kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme KUOLLEISTA TEOISTA palvelemaan ELÄVÄÄ JUMALAA!
Hepr. 9:15
Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen KUOLEMANSA on tapahtunut LUNASTUKSEKSI ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, JOTKA OVAT KUTSUTUT, SAISIVAT LUVATUN IANKAIKKISEN PERINNÖN.
Hepr. 13:20
Mutta rauhan Jumala, joka on KUOLLEISTA NOSTANUT HÄNET, joka IANKAIKKISEN LIITON VEREN KAUTTA on se suuri lammasten paimen, meidän Herramme Jeesuksen,
1. Joh. 2:25
Ja tämä on se LUPAUS, minkä hän on meille LUVANNUT: IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
1. Joh. 5:13
Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka USKOTTE Jumalan Pojan nimeen, TIETÄÄKSENNE, ETTÄ TEILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
1. Joh. 5:20
Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja ANTANUT MEILLE YMMÄRRYKSEN, TUNTEAKSEMME sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. HÄN ON TOTINEN JUMALA ja IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
Missä Jumalan Sana puhuu syntisen TOHOSTA jos ei Jumala häntä auta.
Mark. 1:24
"Mitä sinä meistä tahdot, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut TUHOAMAAN meidät? Minä tiedän, kuka sinä olet, Jumalan Pyhä!"
Luuk. 9:25
Mitä hyödyttää ihmistä, jos hän voittaa omakseen koko maailman mutta saattaa itsensä TUHOON ja turmioon?
Luuk. 13:3
Eivät suinkaan -- samalla tavoin te kaikki olette TUHON omia, ellette käänny. [Ps. 7:13]
Luuk. 13:5
Eivät suinkaan -- yhtä lailla te kaikki olette TUHON omia, ellette käänny."
Ap. t. 3:23
Jokainen, joka ei tätä profeettaa kuule, poistetaan kansansa parista ja TUHOTAAN.'
Ap. t. 13:41
-- Katsokaa, halveksijat, hämmästykää -- ja olkaa TUHON omat! Minä teen teidän päivinänne sellaisen teon, että ette sitä uskoisi, jos joku siitä kertoisi teille."
Room. 2:12
Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös TUHOUTUVAT laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
Room. 9:22
Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrätty TUHOTTAVIKSI.
1. Kor. 8:11
Näin sinun tietosi vie TUHOON tuon heikon, oman veljesi, jonka vuoksi Kristus on kuollut.
Gal. 6:8
Joka kylvää siemenen itsekkyyden peltoon, korjaa siitä satona TUHON, mutta se, joka kylvää Hengen peltoon, korjaa siitä satona ikuisen elämän
Ef. 4:22
Sen opetuksen mukaan teidän tulee hylätä entinen elämäntapanne ja vanha minänne, joka on petollisten himojensa vuoksi TUHON oma.
1. Tess. 5:3
Juuri kun ihmiset sanovat: "Kaikki on hyvin, ei mitään hätää", TUHO kohtaa heidät äkkiarvaamatta niin kuin synnytyspoltot raskaana olevan naisen, eivätkä he pääse pakoon.
2. Tess. 2:8
silloin ilmestyy tuo vääryyden ihminen, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja TUHOAVA tulemisensa kirkkaudella.
1. Tim. 6:9
Ne, jotka tahtovat rikastua, joutuvat kiusaukseen ja lankeavat ansaan, monenlaisten järjettömien ja vahingollisten halujen valtaan, jotka syöksevät ihmiset TUHOON ja perikatoon.
Hepr. 10:39
Me emme ole niitä, jotka luopuvat ja joutuvat TUHOON, vaan niitä, jotka uskovat ja pelastavat sielunsa.
2. Piet. 2:1
Israelin kansan keskuudessa esiintyi kuitenkin myös vääriä profeettoja, ja samoin on teidänkin joukkoonne ilmestyvä vääriä opettajia. He salakuljettavat teidän keskuuteenne tuhoisia harhaoppeja, jopa kieltävät herransa, joka on ostanut heidät omikseen. Pian he kuitenkin saattavat itsensä TUHOON.
2. Piet. 2:3
Ahneudessaan he pyrkivät käyttämään teitä hyväkseen esittämällä tekaistuja tarinoita. Mutta heille muinoin langetettu tuomio on yhä voimassa, heidän TUHONSA odottaa heitä.
2. Piet. 2:12
Nuo ihmiset herjaavat sellaista, mitä eivät tunne. Siinä he ovat kuin järjettömät eläimet, jotka luonto on tarkoittanut pyydystettäviksi ja tapettaviksi, ja eläinten lailla he myös TUHOUTUVAT,
2. Piet. 3:7
Ja sen saman sanan varassa ovat nykyiset taivaat ja nykyinen maa tulen tuhoa odottamassa. Niitä säilytetään sitä päivää varten, jona tuomio tulee ja jumalattomat TUHOTAAN.
2. Piet. 3:9
Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään TUHOUTUVAN vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät.
2. Piet. 3:16
Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi TUHOKSEEN vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.
Juud. 1:5
Vaikka te kaiken tiedättekin, tahdon silti muistuttaa teitä siitä, että Herra kyllä ensin pelasti kansansa Egyptistä mutta TUHOSI sitten ne, jotka eivät uskoneet
Juud. 1:11
Voi heitä! He ovat lähteneet Kainin tielle, palkan toivossa he ovat harhautuneet Bileamin jäljille, ja Korahin tavoin he ovat kapinoinnillaan hankkineet itselleen TUHON.
Ilm. 11:18
Kansat ovat vihan vallassa, mutta nyt on sinun vihasi hetki. On tullut kuolleiden tuomion aika, aika palkita profeetat, sinun palvelijasi, ja kaikki pyhät ja kaikki jotka kunnioittavat sinun nimeäsi, pienet ja suuret. On aika TUHOTA ne, jotka tuhoavat maata.
Ilm. 17:8
"Peto, jonka näit, on ollut, mutta nyt sitä ei ole. Se tulee vielä nousemaan syvyydestä, mutta lopulta se joutuu TUHON omaksi. Ne maan asukkaat, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna elämän kirjaan, hämmästyvät pedon nähdessään, sillä vaikka se on ollut ja mennyt, se on vielä tuleva.
Ilm. 17:11
Peto itse -- se, joka on ollut mutta jota ei enää ole -- on kahdeksas kuningas ja samalla yksi noista seitsemästä. Se joutuu TUHON omaksi.
Ilm. 20:9
Ne nousevat maan tasangolle ja saartavat pyhien leirin ja rakastetun kaupungin. Mutta taivaasta iskee tuli, ja se TUHOAA ne kaikki.. - alex-kasi
AnttiVKantola kirjoitti:
Vaikka sattuisit olemaan ihan pääjehu sapatistien
kirkkokunnassa - kukapa sen tietää - niin nyt kyllä
osoittauduit ihan vauveliiniksi.
Kun nääs saivartelet, että arvostelen Jumalaa, kun
sanoin, että Jumala liian lievästi pelotteli Miestä
paratiisissa: kuolet, jos syöt siitä tietystä
puusta.
Jumala itse sanoi katuvansa, että teki ihmisen.
Rakakus ei kyennyt yksistään vetämään Jumalan
puoleen riittävästi, eikä siihen lisätty selekä
laki - SIITÄ puusta älä syö, mutta KAIKISTA muista.
Jumala siis katui ja viisastui kokemuksesta -
tänään kuullaan kolmannen enkelin varoittanvan
ikuisesta tulijärvestä. Ehkä se varoitus olisi
pelastanut ainakin ensimmäisen ihmisparin
helvetin tulijärveltä.
Mutta sinä, alex-kasi arvostelet Jumalaa, kun
vaadit häntä poistamaan Raamatusta tuon tärkeän
kolmannen enkelin sanoman.
Kuten vaativat muutkin, jotka ovat sisimmältään
kiihkoadventisteja. Evankeeliset on asia erikseen.itsehän teit asian niin suureksi, kun otit itseesi. Olisit sanonut vaan että ei ole tarkoitus kritisoida Jumalaa.. jos nyt se ei ole tarkoituksesi ..
Ja toiseksi :) olen saanut kaikenlaisia "lisä" nimiä, yksi alhaisempi kuin toinen, mutta nyt tulikin eräänlainen ylennys tuosta uudesta arvonimestä "sapatistien pääjehu" ja minä kun tiennyt että sapatisteilla edes on "pääjehu" .. :=)[ - Mutta sinä se näyt yhä otta...
alex-kasi kirjoitti:
itsehän teit asian niin suureksi, kun otit itseesi. Olisit sanonut vaan että ei ole tarkoitus kritisoida Jumalaa.. jos nyt se ei ole tarkoituksesi ..
Ja toiseksi :) olen saanut kaikenlaisia "lisä" nimiä, yksi alhaisempi kuin toinen, mutta nyt tulikin eräänlainen ylennys tuosta uudesta arvonimestä "sapatistien pääjehu" ja minä kun tiennyt että sapatisteilla edes on "pääjehu" .. :=)[ei sinun suurisuisen vuveliinin kanssa eri mieltä
oleminen suinkaan ole Jumalaa vastaan nousemista.
Kovasti näyttää jäävän kaivelemaan kaikki nuhde.
Opettelehan pääsiäisajan jutut, niin päsäet
vapauteen ja iloon ja rauhaan - ja pelko pois! - aina,,
alex-kasi kirjoitti:
itsehän teit asian niin suureksi, kun otit itseesi. Olisit sanonut vaan että ei ole tarkoitus kritisoida Jumalaa.. jos nyt se ei ole tarkoituksesi ..
Ja toiseksi :) olen saanut kaikenlaisia "lisä" nimiä, yksi alhaisempi kuin toinen, mutta nyt tulikin eräänlainen ylennys tuosta uudesta arvonimestä "sapatistien pääjehu" ja minä kun tiennyt että sapatisteilla edes on "pääjehu" .. :=)[toisia että ne parjaa heitä mutta kuka on suurin parjaaja kuin hän itse ja viellä ei pysy edes totuudessa niinkuin nytkin kun tuossa alex- kasia parjasi että kutsui häntä aivan sapatistien pääjehuksi joka ei ole totta, eihän alex-kasi ole edes adventistikaan.Siunausta alex-kasi koeta kestää, sinä olet ainakin totuuden mukainen kirjoittaja.
- alex-kasi
aina,, kirjoitti:
toisia että ne parjaa heitä mutta kuka on suurin parjaaja kuin hän itse ja viellä ei pysy edes totuudessa niinkuin nytkin kun tuossa alex- kasia parjasi että kutsui häntä aivan sapatistien pääjehuksi joka ei ole totta, eihän alex-kasi ole edes adventistikaan.Siunausta alex-kasi koeta kestää, sinä olet ainakin totuuden mukainen kirjoittaja.
mutta älä ole huolissasi. :)
Eniten näitä kavereita kismittää se että en ole heidän kanssaan samalla linjalla tuossa heidän "ikuisen piinan opissaan". Jos myöntyisin sanomaan että "juu kyllä Jumala piinaa luotujaan, niin olen vakuuttunut että olisi hiljaista luokkahuoneessa, mutta kun en voi sellaiseen mennä myöntämään niin siinä sitten alkaa huuli heilua. Mikä ihmetyttää aikalailla, mitä he siitä niin suurta huolta kantavat?? Jos he uskovat niin sehän on sitten heidän uskonsa ja kun minä en usko niin se on minun uskoni.
Toinen asia on se että en suostu liittymään siihen adventistien parjaamiseen jota täällä näkyy harva se päivä. Muutamille se on todistus siitä että olen adventisti ja jopa se pääjehu?? Mikä se sitten lieneekään. :)
Mutta kumpikaan asia ei ole uskoni mukaista joten turhaa heidän on yrittää. En usko ikuisiin piinoihin tai omaamani oikeutta propagandistiseen parjaamiseen. Enemmän pitää kuunnella Jumalaa kuin ihmistä joten pidän kiinni siitä minkä tiedän parhaaksi. Eikä tämä oikeastaan minua kiusaa - ainakaan muuten kuin ehkä että se estää kaiken keskustelun TÄÄLLÄ.
Muuallahan taas voi keskustella jopa asioistakin.
alex - Vain arveli - eikä muuta ku...
aina,, kirjoitti:
toisia että ne parjaa heitä mutta kuka on suurin parjaaja kuin hän itse ja viellä ei pysy edes totuudessa niinkuin nytkin kun tuossa alex- kasia parjasi että kutsui häntä aivan sapatistien pääjehuksi joka ei ole totta, eihän alex-kasi ole edes adventistikaan.Siunausta alex-kasi koeta kestää, sinä olet ainakin totuuden mukainen kirjoittaja.
Kun alex-kasi on white-valkaistu kauttaaltaan,
kuin fariseukset konsanaan Jeesuksen päivinä.
Voi hyvinkin olla alex-kasi adventtikirkon
johtaja -- eihän anonyymiadventeista
selkoa saa kukaan. Ei anttikaan.
Suljettujen galleria-ovien takana käynee kuhina.
Kovasti on epäluotettavaa ja erpäreilua alexin peli. - Kun lukijakuntakin jo on op...
alex-kasi kirjoitti:
mutta älä ole huolissasi. :)
Eniten näitä kavereita kismittää se että en ole heidän kanssaan samalla linjalla tuossa heidän "ikuisen piinan opissaan". Jos myöntyisin sanomaan että "juu kyllä Jumala piinaa luotujaan, niin olen vakuuttunut että olisi hiljaista luokkahuoneessa, mutta kun en voi sellaiseen mennä myöntämään niin siinä sitten alkaa huuli heilua. Mikä ihmetyttää aikalailla, mitä he siitä niin suurta huolta kantavat?? Jos he uskovat niin sehän on sitten heidän uskonsa ja kun minä en usko niin se on minun uskoni.
Toinen asia on se että en suostu liittymään siihen adventistien parjaamiseen jota täällä näkyy harva se päivä. Muutamille se on todistus siitä että olen adventisti ja jopa se pääjehu?? Mikä se sitten lieneekään. :)
Mutta kumpikaan asia ei ole uskoni mukaista joten turhaa heidän on yrittää. En usko ikuisiin piinoihin tai omaamani oikeutta propagandistiseen parjaamiseen. Enemmän pitää kuunnella Jumalaa kuin ihmistä joten pidän kiinni siitä minkä tiedän parhaaksi. Eikä tämä oikeastaan minua kiusaa - ainakaan muuten kuin ehkä että se estää kaiken keskustelun TÄÄLLÄ.
Muuallahan taas voi keskustella jopa asioistakin.
alexAntti on saanut meidät näkemään, että kahden
enkelin sanomaan on lisättävä kolmannen varoitus.
Asiahan pitäisi olla selvä sanomattakin.
Mutta te pääjehut tahdotte jopa kieltää kolmannen
enkelin olemassaolon.
Voitte saada nimimerkin kolme-enkelin kimppuunne,
kun veitte hänen "pyhästä kolminaisuudestaan" osan!
Joh.Ilm. 14.
9 Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,
10 niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
11 Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin. - alex-kasi
Mutta sinä se näyt yhä otta... kirjoitti:
ei sinun suurisuisen vuveliinin kanssa eri mieltä
oleminen suinkaan ole Jumalaa vastaan nousemista.
Kovasti näyttää jäävän kaivelemaan kaikki nuhde.
Opettelehan pääsiäisajan jutut, niin päsäet
vapauteen ja iloon ja rauhaan - ja pelko pois!Ei mnun kanssani erimieltä oleminen ole suinkaan ole Jumalaa vastaan nousemista. Mutta Jumalan arvosteleminen on Jumalaa vastaan nousemista.. joten samaa mieltä olen..
Ja Antin "nuhde" minkä takana on ajatus että minun pitäisi alkaa parjaamaan adventisteja vain siksi, että todistaisin että en itse ole adventisti on vain juuri niin typerä nuhde kuin miltä se kuullostaa.
Ja ummistaa silmäni Raamatulle ja tunnustaa että se teidän olematon ikuinen piinanne onkin totta.. Oletko ihan tosissasi nuhteinesi? - alex-kasi
Vain arveli - eikä muuta ku... kirjoitti:
Kun alex-kasi on white-valkaistu kauttaaltaan,
kuin fariseukset konsanaan Jeesuksen päivinä.
Voi hyvinkin olla alex-kasi adventtikirkon
johtaja -- eihän anonyymiadventeista
selkoa saa kukaan. Ei anttikaan.
Suljettujen galleria-ovien takana käynee kuhina.
Kovasti on epäluotettavaa ja erpäreilua alexin peli.auki ja reilu. :) Olet tosi hauska tyyppi. :)
- ettei tulisi
erotella ihmisiä.
- erotella
Kaikki ihmiset ovat yhtä hyviä, viettävät sitten mitä päivää vaan lepopäivänään.
- sun asiasi
erotella kirjoitti:
Kaikki ihmiset ovat yhtä hyviä, viettävät sitten mitä päivää vaan lepopäivänään.
minä päivänä lepäät. miks sitä pitää täällä puolustella, vastaat päivistäs ja kaikesta muustakin yksin Jumalalle! turha katsella sitten ympärilleen, että ku noi muutki ja sitä rataa..
- heh
sun asiasi kirjoitti:
minä päivänä lepäät. miks sitä pitää täällä puolustella, vastaat päivistäs ja kaikesta muustakin yksin Jumalalle! turha katsella sitten ympärilleen, että ku noi muutki ja sitä rataa..
Minä lepään aina perjantaisin, siten saan kolme peräkkäistä vapaapäivää töissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873217
- 622917
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322435- 802273
- 742179
- 952026
- 121616
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan191593Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301440Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j321423