Olenko omituinen aborttioikeuden

vastustaja,

kun en halua haukkua ketään?
Vastustan sos.syin tehtäviä abortteja mutta en tunne halua nimitellä, vähätellä, jaella tuomioita tai muuten haukkua ketään. Jos uskon että se on paha teko niin siitä seuraukset jakaa joku ihan muu, en minä.

En saa toisten loukkaamisesta mitään irti, taidan siis kuulua jonnekkin ihan muualle kuin tänne palstalle. En hyväksy abortteja mutta en koskaan kääntäisi itse selkää ihmiselle, en edes abortin tehnelle sillä kaikki ihmiset ovat arvokkaita. Ei ainoastaan alkiot ja sikiöt vaan myös abortin tehneet ovat arvokkaita ihmisiä vaikken aborttia hyväksykkään.

Pitääkö kiroilla, siteerata raamattua, nimitellä, haukkua ja vihata, katkerana valittaa ja elää synkkyydessä ja toisten vihaamisessa jotta on oikenlainen abortin vastustaja?

Minä en aio alentua sille tasolle.

6

364

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maaginenkasipallo

Etköhän vain ole normaali täysijärkinen ihminen joka käsittää, että voi olla erimieltä ilman "verissäpäin" tappelua.

Suurin osa tuosta hedelmättömästä vänkäämisestä abortteja vastaan on yhden ihmisen kirjoittamaa ja varmasti suurin osa palstaa säännöllisemmin seuraavista tietävät hänen edustavan hyvin marginaalista vastustaja joukkoa. Valitettavasti sitä itsekkin tylsinä päivinä lähtee leikkiin mukaan ja jankuttaa samaa asiaa vaikka hyvin tietää, ettei se toisen kantaa muuta.

Suurin osa vastustajista on varmasti täysipäistä porukkaa - kuten suurin osa toisenkin näkökannan edustajista. Yliampumisia tapahtuu sitten kummissakin leireissä.

Jos palstalle tulisi rekisteröitymispakko voisi keskustelukin pysyä pikkasen järkevämmällä tasolla.

• Minäkin...

olen feministi enkä ole polttanut yksiäkään rintsikoita, en ole lesbo enkä vihaa miehiä :D

• järjellinen

Päinvastoin, se eräs, joka täällä jakaa tuomioitaan joka päivä, tuntuu hyvinkin omituiselta tapaukselta.

Minä taas olen aborttioikeuden puolustaja ja sillä tavalla eri mieltä kanssasi aborttiasiasta. Silti uskon, että sinun kanssasi pystyisi keskustelemaan aborttiaiheestakin järkevästi ja molemmat toistensa mielipiteitä kunnioittaen, mikä tuntuu olevan harvinaista tällä palstalla sellaisissa keskusteluissa, joissa on mukana aborttioikeuden vastustajia: tuomiot lentelevät puolin ja toisin, esitetään hulluja olettamuksia muista ja yleistetään ne koskemaan kaikkia jotain mieltä olevia.

Asioista saa olla eri mieltä. Usein väittelyt eri mieltä olevien kesken (toisin kuin riitelyt) ovatkin parhaimmillaan hyvin antoisia kun molemmat osapuolet voivat rakentavalla keskustelulla löytää aiheesta lisää mielenkiintoisia puolia. Hyvä että täällä on myös sellaisia eri mieltä olevia, jotka osaavat ajatella ja keskustella kuin aikuiset ihmiset. Todellakin, lisää sinunlaisiasi tänne, niin keskustelutkin voisivat olla paljon tasokkaampia.

• Aradiatar

..paljon rakentavampaa on esimerkiksi herättää keskustelua siitä, kuinka abortteja voitaisiin ehkäistä/vähentää lisäämällä valistusta, satsaamalla opiskelija/kouluterveydenhuoltoon jne. Haukkuminen ei ratkaise asiaa puoleen eikä toiseen ja ainakaan minun itsetuntoni ei kaipaa kohennusta sillä tapaa.

• joitain asioita lienee mahdoton sanoa niin ettei niistä kukaan loukkaannu tai että miellyttäisi jokaista. Se tosin ei varmaan olekaan mielipidepalstan tarkoitus?

Kuinka sanoa kauniisti jos jonkun mielestä abortti on verrattavissa murhaan? Että se on verrattavissa rikoslaissamme määriteltyyn henkirikokseen? Parempi? Ja miksei saisi sanoa suoraan...Joidenkin mielestä hyssyttelemätön tyyli on yhtä kuin tuomio.

• näin??

AAsiat voi esittää monella tavalla. Näillä murhahuutelijoilla ei leine oikeaa asiaa sanottvanaan, koska kaikki sen teitää ettei murhaajaksi huutamlla saa ketään ymmärtämään sanomaansa. Ajattelenkin, että ko huutelijat ovat tarkoituksellisesti provosoimassa, eikä todellista keskustelua edes asiasta haluat. Tärkeää on vain että pääsevät purkamaan täällä omia aggressioitaan. Käsittääkseni kuitenkin tämä räyhääjäporukka edustaa täällä vähemistöä, eli taitaa olla ihan yhden tai kahden näppiksistä lähtevää, onneksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3093
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      57
      2788
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2375
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2208
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      60
      2023
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2016
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1606
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1567
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1410
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      35
      1398
    Aihe