Yöllä näin unta, että olin todistamassa papukaijan kuoriutumista ja pidin sylissäni viikon vanhaa kissanpentua.
Aamukahvia hörppiessäni huomasin ikkunasta oudon linnun ruusupuskassa. Se oli sellainen pullukka tummahko, vartalo harakan vartalon kokoinen, pyrstö lyhyt, pyrstösulat kuin 'tasattu' saksilla. Vatsapuolta tai nokkaa en juuri nähnyt. Siinä se lyllersi ja nokki maasta menneen päivän jyviä. Lintukirjoistani en vielä otusta löytänyt, mutta hymyn se sai huulilleni.
Tovin kuluttua lensi joutsenpari pellon yli, saman pellon, jolla 20-päinen joutsenparvi kaksi päivää juuri vietti. Tänään aamulla olivat lähteneet, hyvä ja kirkas lentoilma. Joutsenet ovat upeita :)
Sain soitetuksi 3 puhelua, joita olen lykännyt ja lykännyt. Nyt on jotenkin kevyt olo. Hyvä hetki istuttaa narsissit kauniiseen ruukkuun, koristella mullan pinta meriheinällä ja asetella siihen pari villamunaa. Kuulostaa keväältä, vai mitä?
Minkäslainen päivä sinulla? Seuraatko luonnon ihmeitä ja miten ne vaikuttavat sinuun?
Hyvä aamu
29
1507
Vastaukset
- Yxitypy
näin viime yönä, mutta karmivaa.
Luen parhaillaan yhtä Minette Walterssin kirjaa, jossa setvitään murhamysteeriota.
Näin unta siitä murhaajasta.
Mun ei pitäis koskaan illalla lukea mitään dekkaria, eikä katsoa jännityselokuvia. Sen verran herkkä luonne oon, että ne kummittelee mulla usein unissa :=((
Eli yö ei mennyt oikeen kauniin unen parissa, mutta onneksi oli vain unta :=))
Meillä täällä tundralla ei ole vielä joutsenia näkynyt. Tai en minä ainakaan ole nähnyt.
Mikähän lintu tuo olis voinut olla?
Täällä kevätaurinko paistaa kirkkaalta taivaalta, ja ajattelinkin tästä lähtee hiihtämään kympin ladun, jonka varrelle tulee pysähdyttyä seuraamaan luonnon ihmeitä :=))- mayanna
Minette Waltersin 'Mielen häiriöitä' ja 'Häpeänaamio' hyllyssä. Tuo jälkimmäinen oli sellainen, joka jäi mieleen. Ensinmainittu taas on sekoittunut juoneltaan muiden vastaavien kanssa. En itse asiassa lue paljon dekkarityyppistä kirjallisuutta, mutta periaatteena on ollut kokeilla aina silloin tällöin jotain omasta mielikirjallisuudesta poikkeavaa.
Painajaiset on ikäviä. Toivottavasti mielikuvat niistä kaikkoavat hiihtolenkillä :) - norMix evk
Näin kylää aamuisen vastauksesi poistettuun avaukseeni, vaan en ehtinyt siihen vastata ja turhaahan sitä siihen paikkaan olisi ollut laittaakin. Sinänsä sen poistaminen ei maailmaani suuremmin hetkauttanut ja itseasiassa annoin siihen luvankin.
Ensinnäkin kiitti vaan pukemistarjouksesta, mutta tykkään kyllä pukea itse itseni tyylini mukaiseksi enkä miksikään drag shown tähdeksi.
Toiseksi mitä tulee NainenKirjoittaa avauksiin niin en ehtinyt niitä itse lukea. Mutta avuksen sisällön kai pitäisi ratkaista sen poistamisen eikä se, kuka sen on kirjoittanut ja tuleeko se EHKÄ aiheuttamaan riitoja. Ne riidat voi erikseenkin poistaa tarvitsematta hävittää avausta, jos se on yleisten pelisääntöjen mukainen.
Palsta oli ainakin ennen otsikkonsa mukaisesti laiffareiden rento hengailupalsta. Toivottavasti se voisi olla sitä jatkossakin. Rento hengailu ei vaan oikein tahdo onnistua ilmapiirissä, missä miekka heiluu ja luuta viuhtoo vaarallisen lähellä. Paremminkin rentous syntyy vähän sallivammassa ilmapiirissä. Ei se sallivuus nyt silti tarkoita mitään anarkin hyväksymistä, pahimmat ylilyönnit kuuluukin poistaa.
Sinänsä jatko näyttää, mikä on tämän palstan tulevaisuus. Vaikka ennusmerkit eivät olekaan kovin valoisat, olen tarvittaessa valmis muuttamaan mielipidettäni jos aihetta ilmaantuu. Olen tehnyt niin usein siviilielämässäkin.
Hyvää pääsiäistä tundran reunalle! Etelässä lenteli jo viimeviikonvaiheessa kurkiaurat ja lumesta ei ole kuin muisto. Teillä kun hiihtokausi jatkuu, niin älähän katko jäseniäsi! ;)) norMix evk kirjoitti:
Näin kylää aamuisen vastauksesi poistettuun avaukseeni, vaan en ehtinyt siihen vastata ja turhaahan sitä siihen paikkaan olisi ollut laittaakin. Sinänsä sen poistaminen ei maailmaani suuremmin hetkauttanut ja itseasiassa annoin siihen luvankin.
Ensinnäkin kiitti vaan pukemistarjouksesta, mutta tykkään kyllä pukea itse itseni tyylini mukaiseksi enkä miksikään drag shown tähdeksi.
Toiseksi mitä tulee NainenKirjoittaa avauksiin niin en ehtinyt niitä itse lukea. Mutta avuksen sisällön kai pitäisi ratkaista sen poistamisen eikä se, kuka sen on kirjoittanut ja tuleeko se EHKÄ aiheuttamaan riitoja. Ne riidat voi erikseenkin poistaa tarvitsematta hävittää avausta, jos se on yleisten pelisääntöjen mukainen.
Palsta oli ainakin ennen otsikkonsa mukaisesti laiffareiden rento hengailupalsta. Toivottavasti se voisi olla sitä jatkossakin. Rento hengailu ei vaan oikein tahdo onnistua ilmapiirissä, missä miekka heiluu ja luuta viuhtoo vaarallisen lähellä. Paremminkin rentous syntyy vähän sallivammassa ilmapiirissä. Ei se sallivuus nyt silti tarkoita mitään anarkin hyväksymistä, pahimmat ylilyönnit kuuluukin poistaa.
Sinänsä jatko näyttää, mikä on tämän palstan tulevaisuus. Vaikka ennusmerkit eivät olekaan kovin valoisat, olen tarvittaessa valmis muuttamaan mielipidettäni jos aihetta ilmaantuu. Olen tehnyt niin usein siviilielämässäkin.
Hyvää pääsiäistä tundran reunalle! Etelässä lenteli jo viimeviikonvaiheessa kurkiaurat ja lumesta ei ole kuin muisto. Teillä kun hiihtokausi jatkuu, niin älähän katko jäseniäsi! ;))toivottelen Sinulle hyvää ja leppoisaa Pääsiäisen aikaa.
Täällä kääntyy nyt nokka kohti Tamperetta.
Ei enää riidellä ja kaivella menneitä, katse vaan eteenpäin ja uusiin kujeisiin :)).- norMix evk
Mariet kirjoitti:
toivottelen Sinulle hyvää ja leppoisaa Pääsiäisen aikaa.
Täällä kääntyy nyt nokka kohti Tamperetta.
Ei enää riidellä ja kaivella menneitä, katse vaan eteenpäin ja uusiin kujeisiin :)).palstamorsiammelleni mukavat pääsiäiset;)) Ja mites on, syärääks Mansessa mämmiä vai mustaa makkaraa pääsiäisenä, nääs?
norMix evk kirjoitti:
palstamorsiammelleni mukavat pääsiäiset;)) Ja mites on, syärääks Mansessa mämmiä vai mustaa makkaraa pääsiäisenä, nääs?
Voisin muuten varmuuden vuoksi kaupan kautta kiertää. Hyvä kun muistutit.
Heipat nyt tälläerää armaalle sulholleni ;).
Nähdään taas.- Yxitypy
norMix evk kirjoitti:
Hyvää pääsiäistä tundran reunalle! Etelässä lenteli jo viimeviikonvaiheessa kurkiaurat ja lumesta ei ole kuin muisto. Teillä kun hiihtokausi jatkuu, niin älähän katko jäseniäsi! ;))mieheen, jos et hametta halua päälles laittaa
:=))
Anteeksi että kirjoitin siten, mutta suututti niin peevelisti :=((
Mä olen nyt tullut tulokseen, että en ota enää kantaa yhteenkään riitaan. Puskille en vastaa (jos ilkeämielisiä).
Uskothan, että osaan pitää suuni kiinnikin? :=))
Ainakin hiihtolenkin jälkeen mahtavassa auringonpaisteessa ajattelen näin.
Mitä sitä riitelemään, ja siihen tuhlaamaan energiaa, kun tää elämäkin on niin lyhyt :=))
Hyvää pääsiäistä sinullekin, (ja voihan sitä ottaa vähän päänsisäistäkin) kun on pitkä vapaa edessä :=))
ps. kaikille tiedoksi, että jos riitaa erehdyn jonkun kans haastamaan, niin tää linkki esiin mulle muistutukseksi.
Huh.. tulikohan luvattua liikoja? :=)) - Yxitypy
mayanna kirjoitti:
Minette Waltersin 'Mielen häiriöitä' ja 'Häpeänaamio' hyllyssä. Tuo jälkimmäinen oli sellainen, joka jäi mieleen. Ensinmainittu taas on sekoittunut juoneltaan muiden vastaavien kanssa. En itse asiassa lue paljon dekkarityyppistä kirjallisuutta, mutta periaatteena on ollut kokeilla aina silloin tällöin jotain omasta mielikirjallisuudesta poikkeavaa.
Painajaiset on ikäviä. Toivottavasti mielikuvat niistä kaikkoavat hiihtolenkillä :)aiemmin yhden Waltersin kirjan,joka oli hyvä.
Nimi oli Kuvanveistäjä. Tosi jännä. Sitä ei uskaltanut lukea illalla lainkaan :=))
Nyt luen Ruutitynnyriä, eikä tunnu kovin kaksiselta.
Mä luen kirjoja laidasta laitaan. Elämänkerralliset ehkä parhaita :=))
Hiihtolenkki tehty, ja kyylläpä taas piristi :=)) - ryppyjä
Yxitypy kirjoitti:
mieheen, jos et hametta halua päälles laittaa
Mä olen nyt tullut tulokseen, että en ota enää kantaa yhteenkään riitaan. Puskille en vastaa (jos ilkeämielisiä).
Mitä sitä riitelemään, ja siihen tuhlaamaan energiaa, kun tää elämäkin on niin lyhyt :=))
Hyvää pääsiäistä sinullekin, (ja voihan sitä ottaa vähän päänsisäistäkin) kun on pitkä vapaa edessä :=))
ps. kaikille tiedoksi, että jos riitaa erehdyn jonkun kans haastamaan, niin tää linkki esiin mulle muistutukseksi.
Huh.. tulikohan luvattua liikoja? :=))typyn ja normixin palstarakkauteen? :D
- Yxitypy
ryppyjä kirjoitti:
typyn ja normixin palstarakkauteen? :D
No mitä se sellanen rakkaus on, jossa ei ryppyjä väliin olis.
Pienet rypyt tuo vaan uutta potkua palstarakkauselämään :=))) - norMix evk
Yxitypy kirjoitti:
mieheen, jos et hametta halua päälles laittaa
Huh.. tulikohan luvattua liikoja? :=))Jahas, mä tein sen taas (ihan niinkuin olis joskus ennenkin päässyt käymään)! Nooh, hyvähän se ettei jätä tekstit kylmäksi! :DD
Tuo riitojen ulkopuolellejättäytyminen on muuten ihan hyvä periaate, olen sitä ainakin pyrkinyt soveltamaan itsekin. Siinä haaskaa vaan omaa energiaansa ja hyvää oloansa. Yleensä parempi antaa asianomaisten selvittää itse välinsä. Joskus sitä silti tulee sanoneeksi. No harvemmin enää.
Saattaa olla, että tulit luvanneeksi liikaa. Mutta kukapa sitä ihan täydellinen.
Päänsisäistä pääsiäisenä, tuohan sointuu hienosti. Sen kunniaksi, kippis pääsiäiselle Typy;)) - norMix evk
...annan ainakin itse siihen täydet mahdollisuudet siirtymällä tarkkailuasemiin takavasemmalle. Jos palstalle vastoin epäluulojani palaa rento hengailumeininki saatan palatakkain. Pältä erää olen sanottavani sanonut. UGH
PS Pääsiäiset Sinullekin! - norMix evk
Yxitypy kirjoitti:
No mitä se sellanen rakkaus on, jossa ei ryppyjä väliin olis.
Pienet rypyt tuo vaan uutta potkua palstarakkauselämään :=)))Pienet riitelyt silloin tällöin puhdistaa ilmaa ja karkoittaa arjen yksitoikkoisuuden! :))
ja niin oli eilinenkin. Kukkapuskallakin yllätettiin :).
Nyt teen pikapyrähdyksen Tampereelle. Täällä on niin kirkasta että täytyy jonkinlaiset häikäisysuojat kaivaa esille.
Hyvää Pääsiäistä.- mayanna
näin tottumatta. Niin oli harmaa talvi :( Mut onneks se alkaa olla ohi.
Kukkia ON kiva saada :)
mahtaisi kertoa..saanen selittää:)
Sulle on avautunut pulinajakso foorumille ja loput tietää kaikki...oletan.
Sellaista hellyyden kaipuuta edustaa se kissanpoikanen..
Saitko selville mikä lintu siellä pusikossa lyllersi?- mayanna
saanut selville. Vähän varovasti toivoin, että yopollo olisi huomannut avaukseni ja kertonut minulle mikä se oli tai mistä sen selvitän. Käsittääkseni hän tuntee lintuja.
Hih... pulinajakso joo. Olen istunut tässä koneella nyt muutamana päivänä. Rupesin rustaamaan kotisivuja ja tulee vilkuiltua välillä palstojen menoa. Menoa on, juu, monenlaista..
Papukaija varmaan siksi kun eilen kuvailin sellaisia käsitöitä, joissa oli ara-papukaijan sulkia. Ne on niin värikkäitä, että tulivat sitten varmaan sen vuoksi uneenikin.
Se kissanpikanen oli muuten hassu, sen turkki oli kuin lampaan, sellainen kiharakarvainen :) Noh.. oli mun unessa kerran marimekkokukkakuvioinenkin kisu :D mayanna kirjoitti:
saanut selville. Vähän varovasti toivoin, että yopollo olisi huomannut avaukseni ja kertonut minulle mikä se oli tai mistä sen selvitän. Käsittääkseni hän tuntee lintuja.
Hih... pulinajakso joo. Olen istunut tässä koneella nyt muutamana päivänä. Rupesin rustaamaan kotisivuja ja tulee vilkuiltua välillä palstojen menoa. Menoa on, juu, monenlaista..
Papukaija varmaan siksi kun eilen kuvailin sellaisia käsitöitä, joissa oli ara-papukaijan sulkia. Ne on niin värikkäitä, että tulivat sitten varmaan sen vuoksi uneenikin.
Se kissanpikanen oli muuten hassu, sen turkki oli kuin lampaan, sellainen kiharakarvainen :) Noh.. oli mun unessa kerran marimekkokukkakuvioinenkin kisu :Dongelmia tai neuvon tarvetta kotisivujen laatimiseen..viittaan lammaskiharaan;D
Kollipoikanen söi tuossa ihan rauhassa..käy vain kupillansa...telkkarista raikas yhtäkkiä kurjenhuudot.
Kolliainen hyppäs kuin elukka keittiönpöydälle niska kyyryssä!! Johan sattui kun puhetta muutenkin;D- Masse setä
tintti.kotivintti kirjoitti:
ongelmia tai neuvon tarvetta kotisivujen laatimiseen..viittaan lammaskiharaan;D
Kollipoikanen söi tuossa ihan rauhassa..käy vain kupillansa...telkkarista raikas yhtäkkiä kurjenhuudot.
Kolliainen hyppäs kuin elukka keittiönpöydälle niska kyyryssä!! Johan sattui kun puhetta muutenkin;Djättäkö hellaa päälle töihin lähtiessänne edes vahingossa.
Sitä on tosin niin mukava lukea iltalehdestä, jos jollain menee vieläkin heikommin.
Itse asiassa meikäläiselläkin yksi pizza kypsyi hieman huonommin, koska se tuli otettua uunista ulos hieman etuajassa. Se ei ollut Bilteman pizza, mutta se maistui aika samanlaiselle. - mayanna
tintti.kotivintti kirjoitti:
ongelmia tai neuvon tarvetta kotisivujen laatimiseen..viittaan lammaskiharaan;D
Kolliainen hyppäs kuin elukka keittiönpöydälle niska kyyryssä!! Johan sattui kun puhetta muutenkin;Dei oikeastaan ongelmia. Kas kun lähtee alkuun ihan uunona, mitäänosaamattomana, kaikki uusi opittu innostaa oppimaan lisää. Kyllä mä varmaan teen monet asiat liian vaikeesti, mut onneks ei ole kukaan niskan takana jäkättämässä, saan töpeksiä ihan rauhassa :D
Hih.. ookko varma, että ne oli kurkia... jos ei kumminkin joutsenia ;D
Aurinko paistaa räkitti täydeltä terältä. Sitä iloa ei nii kauaa kuitenkaan kestäny.
Kalsnpuoleinen pohjoistuuli muistutti kevättalven pukeutumisen tarpeellisuudesta.
Aivan. Luontohan se elikoineen esimmäiseksi aamun tihruisiin silmiin osuu.
Talvilinnut kerääntyvät ruokintapaikoille, Harakoista olisi niin väliä, mut niitä kun lennätät, lähtee kaikki muutkin mäkeen.
Ihmisiä kaupoissa tavallista enemmän. AB:n ovetkin kävivät vilkkaasti.
Menköön tämä Pääsiäinen ilman ab-stimulanttia. Tylsää vai? Epäilee!
Ottakoot ne jotka osaavat - sanoi kettu pihlajanmarjoista.
Tämäkin pitänee osin paikkansa: On lainaa ilon sekunnitkin, ne surun tunnein maksetaan...- mayanna
railakkaitakin pääsiäisä joskus vietettyä, kelpaa muistella minunkin. Taisi silloin kevät keskittyä pääsiäiseen ja vappuun, nykyään se on vähän laajempi käsite. Ja voispa melkein sanoa, että se sama alkomahoolimääräkin, joka ennen tuli nautittua pääsiäisenä ja vappuna, jakaantuu nykyään koko keväälle.
Mulle aurinko teki iltapäivällä kiusaa. Aina kun sain kuvattavat esineet aseteltua hollille, meni pilveen... salamalla tuli tylsiä kuvia ja sitten piti kumminkin ottaa uusiks.. jestas mikä määrä fiaskoja :D Mut onneks eletään digiaikaa!
- Teemuna
Taidan tehdä tästä päivästä hyvän ihan piruuttani!
- Yxitypy
tosissas :=))
Ajettelin minäkin tehdä sen verran hyvän, että laitan eväät reppuun ja lähden päiväksi hiihtelemään, kunhan tuo pakkanen vielä pari kolme astetta laskee.
Joten.. tehdäänpä molemmat tästä päivästä hyvä :=)) - Teemuna
Yxitypy kirjoitti:
tosissas :=))
Ajettelin minäkin tehdä sen verran hyvän, että laitan eväät reppuun ja lähden päiväksi hiihtelemään, kunhan tuo pakkanen vielä pari kolme astetta laskee.
Joten.. tehdäänpä molemmat tästä päivästä hyvä :=))Nyt tää lähtee retkelle. Poskia sulle.
- mayanna
Tuo on miehen asenne :D
Mukava sitten illalla kellahtaa lakanoiden väliin ja todeta 'Olipa pirullisen hyvä päivä'.
Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577300Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7383551Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3561887Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641805- 851435
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841391- 911290
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621241- 811154