Onko kellään kokemuksia omalta osalta kolmannen koiran hankkimisessa? hyviä ja huonoja puolia? Minulla on saksanpaimenkoira ja samankokoinen sekarotuinen... Olen miettinyt kolmanneksi koiraksi alaskanmalamuuttia:)
Kertokaa Mitä mieltä olette =)?
Mikä olisi hyvä neuvo kolmatta koiraa hankittaessa?
6
383
Vastaukset
aina tai ainaki välillä mukana se kolmas pyörä, itellä on kaks isompaa seropia ja yks pieni pullasuti nii pitäs sille pienelle oma kaveri olla ku ei pysy oikee isompien mukana jäämättä jalkoihin (vaikka ei ite myönnäkkää) :)
- Rallit
Oon kanssa miettiny samaa asiaa. Sitte se ku jos niitä olis 3 isoo koiraa.. meidän se sekarotuinen varmaan menee sitten mun poika kaverin vanhemmille kun niiden vanha koira menee koirataivaaseen.
Me asutaan naapureina ja omakotitaloissa. Noi meidän Remu(seropi) ja Atro(sakemanni) pääsis kuitenki joka päivä leikkii samaan koira aitaukseen kun sellanen on tuolla anoppilan pihassa :) Miten vanhoja sun koirat on ja millä aikavälillä oot ottanu ne?
Atro on 1,6kk ja Remu 11kk. Mietin sitäkin että varmaan kannattas oottaa että noiki olis vähä vanhempia jos tulis uus koira? Rallit kirjoitti:
Oon kanssa miettiny samaa asiaa. Sitte se ku jos niitä olis 3 isoo koiraa.. meidän se sekarotuinen varmaan menee sitten mun poika kaverin vanhemmille kun niiden vanha koira menee koirataivaaseen.
Me asutaan naapureina ja omakotitaloissa. Noi meidän Remu(seropi) ja Atro(sakemanni) pääsis kuitenki joka päivä leikkii samaan koira aitaukseen kun sellanen on tuolla anoppilan pihassa :) Miten vanhoja sun koirat on ja millä aikavälillä oot ottanu ne?
Atro on 1,6kk ja Remu 11kk. Mietin sitäkin että varmaan kannattas oottaa että noiki olis vähä vanhempia jos tulis uus koira?mulla oli ensin 6vuotias labbis narttu (Saara) ku otin maltankoira uroksen (Sonny).
Sonny oli 2 ku otin saku/sammari uroksen (Elvis). vähän aikaa sen jälkeen annoin Saaran maalle eläkkeelle äitini luo kun ei jaksanut kokoaikasta hulinaa, ja vähän sen jälkeen tuli meijä Bordercollie/saku narttu (Nella).
Sonny on nyt4, Elvis2 ja Nella vuoden, ja hyvi nuo touhuaa paitsi että Elviksellä on eessä pallien poisto ku tuppaa menemään pahasti raukka sekasi keväisin ja syksyllä ://
Kannattaa kyllä oottaa hetkinen ennen ku uutta koiraa ottaa, ku saattaa uhmat olla vielä tulollaan tuolla nuorimmaisella ja muutenki saattaa murrosiässä vähä paikkaansa hakea.. tosin riippuu niin koirasta, mutta uskoisin että uroksilla kannattaa olla se pari vuotta väliä.
sitä on nii hankala mennä sanomaan ku rotu ja omistaja ja elinolosuhteet tekkee nii palio..:)
Juu, itelläni on sekarotuinen 2v uros ja rotikat 5v uros ja 2v narttu.
Ite ainakin oon sitä mieltä että siinä missä menee 1 koira niin menee toinenkin, mutta kolmannen kanssa jo hieman eri asia on.
Ite oon ainakin huomannut että kannattaa edellisillä koirilla jo olla perusopetus kunnossa ennen kun uusi koira tulee taloon.
Ja autokin piti vaihtaa 3:mannen tullen :D
Myös ruokaa menee enemmän kun on syöjiä ja myös eläinlääkäri kuluihin tulee lisää maksua. Mutta, tietystihän aina pitää olla rahaa jos koirat tarvitsevat lääkärissä käyttää :)
Mutta, itellä ainakin on 3 koiran kanssa elämä sujunnut hyvin, päivääkään en vaihtais noiden höyryperseiden kanssa. =)- Rallit
Joo mä ajattelin oottaa nyt sit kuitenkin vielä vähä aikaa ennenku otan enempää koiria :)ku remuki olis sitte vaikka 2 vuotias =)
Rallit kirjoitti:
Joo mä ajattelin oottaa nyt sit kuitenkin vielä vähä aikaa ennenku otan enempää koiria :)ku remuki olis sitte vaikka 2 vuotias =)
oottaa siihe asti että on varma että haluaa sen kolmannen ottaa, ja että aikasemmat on koulutettu, ku jos kaikka pittää vielä kouluttaa, saattaa uus pentu leimautua johonki ihan muuhun ku sinuun.. nimim.kokemusta on ://
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496315Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6422611Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831209- 821123
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.791087Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3011074Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601068- 78983
- 66951
- 228854