Netistä tietoja etsiessäni sain ristiriitaisia vastauksi koskien alkoholin ulkomailta tilaamista.
Onko tällä valtiolla ylipäänsä mitään virallista ja yleispätevää kantaa viinan tuontia koskien, kun toisessa paikkaa sanotaan yhtä toisessa toista, ja alkoholia välittävät firmat vakuuttavat alkoholituotteiden tilaamisen olevan laillista jos kuljetuksen hoitaa eri firma, mutta toisilla sivuilla sanotaan, että kuljetuksen hoitava firmaan pitää itse ottaa yhteyttä, eikä kuljetusfirman yhteystietoja saa näkyä alkoholia välittävän kaupan sivuilla.
Tarkoitus olisi tilata pullo ehtaa absinttia, mutta epäilyttää tämä vitun pelleily, prkl.
Alkoholin tilaus ulkomailta
17
3807
Vastaukset
- Teettää
Ei voi muuta kuin ihmetellä kuinka alkoholin himo voi teettää kaikenlaista.Tehdään vaikka mitä jos saadaan alkoholia hieman edullisemmin kuin Alkosta.Saatetaan matkustaa hakemaan oluttakin pakettiautolla ulkomailta.En yhtään ihmettele kuinka ulkomailla ihmetellään Suomalaisten suhdetta alkoholiin.
- Gogh
Mistä Suomesta saat ostettua aitoa absinttia?
Ja himosta en puhuisi, viimeksi olen juonut muutaman siiderin about kuukausi sitten - tekisi mieli vain kokeilla tuota mystistä "keijujuomaa". - ?????????
Gogh kirjoitti:
Ja himosta en puhuisi, viimeksi olen juonut muutaman siiderin about kuukausi sitten - tekisi mieli vain kokeilla tuota mystistä "keijujuomaa".ei saa
- ---+
Gogh kirjoitti:
Ja himosta en puhuisi, viimeksi olen juonut muutaman siiderin about kuukausi sitten - tekisi mieli vain kokeilla tuota mystistä "keijujuomaa".Kuten itsekin tiedät, aito Absintti on Suomessa kielletty.
- On huumetta
Gogh kirjoitti:
Ja himosta en puhuisi, viimeksi olen juonut muutaman siiderin about kuukausi sitten - tekisi mieli vain kokeilla tuota mystistä "keijujuomaa".Ja huumeiden osto on laitonta.
- Gogh
On huumetta kirjoitti:
Ja huumeiden osto on laitonta.
Taidanpa ratkaista pattitilanteen ostamalla ulkolaisesta yrttipuodista absinttiyrttipakkauksen ja valmistaa siitä "huumeeni".
Ihme huumehysteriä tässä maassa, kuvittelisi elävänsä jossain muslimimaassa, eikä vapaassa länsimaisessa yhteiskunnassa, mutta jos aikuinen suomalainen on niin vastuuton, että suunnittelee syövänsä koiruohoa tappavan annoksen, niin eikö hänen paikkansa olisi pakkopaidassa? - insinööri Vaara
Gogh kirjoitti:
Taidanpa ratkaista pattitilanteen ostamalla ulkolaisesta yrttipuodista absinttiyrttipakkauksen ja valmistaa siitä "huumeeni".
Ihme huumehysteriä tässä maassa, kuvittelisi elävänsä jossain muslimimaassa, eikä vapaassa länsimaisessa yhteiskunnassa, mutta jos aikuinen suomalainen on niin vastuuton, että suunnittelee syövänsä koiruohoa tappavan annoksen, niin eikö hänen paikkansa olisi pakkopaidassa?Ks. Ruoka ja Juoma -> Yrtit -> Koiruoho
- Ei idä vielä kun en ole saanut aikaiseksi kylvää istutusruukkuihin, muuten.
-BR- - tarkenna....
---+ kirjoitti:
Kuten itsekin tiedät, aito Absintti on Suomessa kielletty.
Näytä lakipykälä, oi tietäjä.
Määrittele aito, ajatusten tonava.
Mutta varsinkin lue ennenkuin kirjoitat. On huumetta kirjoitti:
Ja huumeiden osto on laitonta.
ennen kun kirjotat absintti jossa on pienempi tujon pitoisuus kun 35mg/kg on täysin laillista kaikkissa eu-maissa tosin aidossa ja alkuperäisessä absintissa oli usein reilusti enemmän siksipä ihmiset tulikin hulluks tai kuli siihen usein...niin ja tietenkin haavat sisuskaluissa vaikuttaa myös sen takis toi laillinen määrä on noin alhanen.
- jollet halua olla
tezcat kirjoitti:
ennen kun kirjotat absintti jossa on pienempi tujon pitoisuus kun 35mg/kg on täysin laillista kaikkissa eu-maissa tosin aidossa ja alkuperäisessä absintissa oli usein reilusti enemmän siksipä ihmiset tulikin hulluks tai kuli siihen usein...niin ja tietenkin haavat sisuskaluissa vaikuttaa myös sen takis toi laillinen määrä on noin alhanen.
hätäinen hätähousu.
- sama sankari
insinööri Vaara kirjoitti:
Ks. Ruoka ja Juoma -> Yrtit -> Koiruoho
- Ei idä vielä kun en ole saanut aikaiseksi kylvää istutusruukkuihin, muuten.
-BR-ruukussa ja avomaalla muttei taida kukkia vielä ensimmäisenä vuotenaan.
- ronettaja
Sen verta rasittavaa tekstiä, etten jaksa itse ottaa selvää puolestasi. Sen verran luin kuitenkin, että kaukomyynnin välttämiseksi myyjä ei saa neuvoa esimerkiksi Internet-sivuillaan kuljetusfirmaa, joka toisi alkoholin Suomeen. Lisäksi - sikäli kun oikein ymmärsin - joudut maksamaan alkoholijuomaveroa tilaamastasi pullosta. Alkoholijuomaveron osuus lienee - pullon koosta ja väkevyydestä riippuen - 10-30€.
Lisäksi: "Ennen kuin tuotteet lähetetään Suomeen,
ostajan on ilmoitettava tuotteista kotipaikkansa
tullipiirille ja asetettava vakuus suoritettavista
valmisteveroista. Ostajan on lisäksi annettava
veroilmoitus kahden arkipäivän kuluessa
siitä, kun hän on vastaanottanut tuotteet. Veroilmoituksen
pohjalta tullipiiri tekee verotuspäätöksen,
ja käytännössä vero kuitataan maksetuksi
vakuudesta.
Tarvittavat lomakkeet veron ilmoittamista
varten löytyvät Tullin Internet-sivuilta etusivun
oikopolun kautta. Esimerkiksi alkoholijuomia
vastaanottaneen yksityishenkilön on
täytettävä lomake 163Bs. Täytetty lomake lähetetään
postitse oman tullipiirin valmisteverotukseen.
Tullipiirien osoitteet löytyvät Tullin
Internet-sivuilta." http://www.tulli.fi/fi/04_Julkaisut/01_Asiakastiedotteet/04_Tulliselvitys_ja_tilastointi/ostaisinko_Internet_kaupasta.pdf
Kovin on vaikeaa :(- kerrankin EU:lla
Olevan jotain sanottavaa tuohon... Ei tuo nyt ihan noudata "vapaata tavaroiden liikkuvuuden" periaatetta.
- Olevan sanottavaa
kerrankin EU:lla kirjoitti:
Olevan jotain sanottavaa tuohon... Ei tuo nyt ihan noudata "vapaata tavaroiden liikkuvuuden" periaatetta.
EU:lla ei näytä olevan mitään sanottavaa siihen, että päihteet ja huumeet eivät saa liikkua täysin vapaasti EU alueella.
- jäsenmaiden oikeus
Olevan sanottavaa kirjoitti:
EU:lla ei näytä olevan mitään sanottavaa siihen, että päihteet ja huumeet eivät saa liikkua täysin vapaasti EU alueella.
verottaa, vaikka ovatkin toisesta EU-maasta lähtöisin. Katso Alkoholin tuonti -palstaa.
Ei pelleilyä, ei ongelmia vaan nopeaa toimintaa ja joustavuuta olen minä tullissa saanut osakseni absinttieni kanssa. - absintti 666
jäsenmaiden oikeus kirjoitti:
verottaa, vaikka ovatkin toisesta EU-maasta lähtöisin. Katso Alkoholin tuonti -palstaa.
Ei pelleilyä, ei ongelmia vaan nopeaa toimintaa ja joustavuuta olen minä tullissa saanut osakseni absinttieni kanssa.itse tilasin pari pulloa, tosin desin pulloa tota extreme absint.70% ja sit vasta hokasin et mitäs se tulli sanoo tästä. toivoisin kommentia täst asiasta yleisesti. tietämättömät...
- laskettavaa
absintti 666 kirjoitti:
itse tilasin pari pulloa, tosin desin pulloa tota extreme absint.70% ja sit vasta hokasin et mitäs se tulli sanoo tästä. toivoisin kommentia täst asiasta yleisesti. tietämättömät...
on se, joten periaatteessa pitäisi maksaa alkoholin valmisteveroa ja juomapakkausveroa, parista desilitrasta 70%:sta karvasta tikkuviinaa se on noin 4,55 eur.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565660Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222477Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2691822- 1141717
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos251484Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121301Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3361270Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3441261Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa371255