Uskovan rohkeus - mitä se on?

poikalapsi

"Eli sama se pidätkö turpas kii, vai peräaukkos auki, samaa sulta tulee kummastakin päästä, valehtelija oot ja näyt pysyvän.
Sinusta ei saa rehellistä edes voissa paistamalla."

"Laita jo housut jalkaas Sinä et itseäsi saa uskottavaksi, vaikka paskat pesisit housuistas."

Tällaista tekstiä latelee rohkeudestaan kuulu helluntailainen Frihet, joka vaaroja uhmaten avustaa köyhiä idän mailla. Kysymys kuuluu: MITÄ rohkeaa on moisen kielen käyttelyssä ja toisen ihmisen perusteettomassa parjaamisessa, jota smaa henkilö valheineen järjestelmällisesti tekee? Onko uskovaisten käsitys rohkeudesta yleisemminkin tämmöinen, vai onko kyse vain helluntailaisten kauneimmista esimerkeistä?

29

1025

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mk81

miksi Friihetti kutsuu sinua valehtelijaksi? siis minä en tiedä, mutta kai se johonkin perustuu?

• poikalapsi

Kutsuu minua valehtelijaksi syistä, joita ei kerro. Sanoo, että hänellä on uskispiireistä saatua 2tietoa" minusta. Ei kerro. Ei kerro niin millään - eli valehtelee "tietonsa", kun niitä ei voi kertoa täällä, missä hän minua kuitenkin ehtimiseen "tietonsa" perusteella rääpii.

Rohkeus puuttuu Frihetiltä - rojkeus tunnustaa oma valhe valheeksi.

• mk81
        poikalapsi kirjoitti:

Kutsuu minua valehtelijaksi syistä, joita ei kerro. Sanoo, että hänellä on uskispiireistä saatua 2tietoa" minusta. Ei kerro. Ei kerro niin millään - eli valehtelee "tietonsa", kun niitä ei voi kertoa täällä, missä hän minua kuitenkin ehtimiseen "tietonsa" perusteella rääpii.

ok, eli sellasta. aattelin että jos on ollu joskus jotain muuta kränää tms. Minuu ainakin ahistais jos joku tuntematon väittäisi tietävänsä minusta jotain, ja sen perusteella pitäisi minua tietynlaisena.

• frihet
        poikalapsi kirjoitti:

Missä kirjoitin että uskispiireissä(uskispiireistä)?

Oletko varma, ettei esim. Jukalla ole sisarta eikä sisaren poikaa, kuten kirjoitit?

Tosin mitäs minä sinulle tilitystä tekisin, kun olen niin monet asiat käynny pitkin Suomea tarkistamassa, ei ainostaan uskis piireistä.

Kehoitan sinuakin ota itse asioista selkoa, äläkä juoruihin usko, niin Raamattukin opettaa.

• poikalapsi
        frihet kirjoitti:

Missä kirjoitin että uskispiireissä(uskispiireistä)?

Oletko varma, ettei esim. Jukalla ole sisarta eikä sisaren poikaa, kuten kirjoitit?

Tosin mitäs minä sinulle tilitystä tekisin, kun olen niin monet asiat käynny pitkin Suomea tarkistamassa, ei ainostaan uskis piireistä.

Kehoitan sinuakin ota itse asioista selkoa, äläkä juoruihin usko, niin Raamattukin opettaa.

Jukan sisaret ja muut sukulaiset eivät kuulu tähän asiaan. Se sen sijaan kuuluu, että olet sanonut sinun saaneen Suomessa TIETOJA minusta. Et kuitenkaan suostu noita "tietojasi" kertomaan täällä, ´vaikka niiden samojen "tietojen" perusteella aina vain vänkäät, parjaat ja herjaat. Kyse on "tiedoista", joiden sanot koskevan minua. MINUA ne siis koskevat, ja kyllä minulla kai sentään luulisi jopa helluntailaisen logiikan perusteella olevan oikeus itseäni koskevan materiaaliin.

KUMPIKAS meistä uskookaan juoruihin? KUMPI, oi emävalehtelija? Luotat luuloihin ja epämääräisiin piireihisi, joiden luulojen perusteella mollaat minua. Olet epäreilu, ilkeä ja harvinaisen jääräpäinen ukonrahjus. Luulet, että vänkyttely ja vihjailu vie sinua eteenpäin, mutta se nyt vain ei ihan niin mene. Jauhosi ovat likaiset.

Kyllä minua tosiaan kiinnostaa, keneltä kummalta ja mitä "tietoa" olet ja millä keinolla saanut. Minä kun olen anonyymi keskustelija, joten olet joko rikkonut viestintäsuojaa tai tehnyt jotain muuta vastaavcaa laitonta, jos olet minusta tietoa urkkinut. Laillisin keinoin et ole mitään minusta saanut - SE on varmaa. Todista, jos muuta väität.

Niin - ja NYT Frihet pötkii pakoon ja kertoo uskistapaan, että hän lopettaa keskustelun, koska se ei etene... Sellaista on se rohkeus...

• Uus-Uskis

Mitä jos lopettaisit frihetin ja muiden uskisten pilkkaamisen, niin ehkä hekin lopettavat sinun herjaamisen. Kannattaisi ainakin kokeilla.

• sivustaseuraaja

Miksi teillä kahdella useimmiten, siis sulla ja Pe.Kulla, pitää aina olla puheenaiheena joku ihminen, jota mollataan?

Onko aiheet loppu?

• frihet

Miksi sinä rohkeuden tuohon vedit?

• Mee ittees!

Sä nimittelet ja parjaat uskovii jatkuvast. Katos metsä vastaa niinku huutaa! Sitä saa mitä tilaa... oo ny sitte marttyyri.

• hurmahenki

kiistojen antaisin sulle hyvän vinkin jos halut oikeasti välttää nimittelyä tai parjausta. Kannattaisi silloin tehdä profiilistasi hiukan vähemmän provosoiva. Ajattele että jos itse tekisin profiilin ja kirjoittaisin sinne ateismin vastaista tekstiä ja sitten menisin ateismi palstalle keskustelemaan niin voi olla että tulisi nimittelyä. Tai sitten jos laittaisin sinne homo vastaista kirjoittelua ja menisin homopalstalle keskustelemaan. Tai Jehovan todistajien vastaista ja...jne..jne..

En mitenkään ketään halua puolustella täällä, mutta sinun toimintaasi kyllä arvioisin vähän kriittisesti. Profiilissasi olevat väitteet helluntalaisista ei sitä paitsi pidä paikkaansa. Ehkä jotkin väitteen voi koskea pientä osaa helluntalaisista. Itse en ole kertaakaan kohdannut helluntai piirissä mitään homofobiaa.

Itse liityin helluntai seurakuntaan juuri sen takia että minut otettiin ihmisenä vastaan vaikka silloisen päihdeongelmani takia en päässyt ravintoloihin ja joihinkin kauppoihinkin oli porttikielto, en edes katkolle päässy vaikka yritin, ihmiset kiersivät kaduilla kaukaa. Mutta helluntai seurakuntaan pääsin sisälle ja minulle tultiin puhumaan niin kuin ihmiselle. Se oli tärkeä asia minulle, vaikka en vapautunutkaan päihteistä ihmisten ystävällisyyden tähden vaan Jeesuksen veren voiman tähden.

Joten itselle tuntuu väitteesi profiilissasi käsittämättömiltä. Toki helluntai näkemys on että homous on syntiä niin kuin heteroseksikin jos se tapahtuu avioliiton ulkopuolella, mutta meillä on oikeus ajatella niin, jos itse ajattelet eri tavalla kuin me niin mikä oikeus sulla on meitä syytellä perättömästi? Itsellä henkilökohtaisesti ei ole ainakaan mitään homofibiaa. Ennen uskoontuloakaan minulla ei ollut mitään homoja vastaa, mutta en olisi kehdannut liikkua niiden kanssa. Nyt uskovana minulle ei olisi mikään ongelma olla homon kanssa hyvä kaveri tai jopa ystävä. Enää en pelkää niin paljon ihmisten mielipiteitä. Olisiko se sitä uskovan rohkeutta?

Toki helluntai seurakunta ei ole mikään täydellisyys, sitä en yritä väittää. Mutta väitteesi on kyllä aika hatusta vedettyjä ja suorastaan järkyttävää että vaikka nykyään niin paljon puhutaan suvaitsevaisuudesta ja tasa-arvoisuudesta ja muusta niin silti uskovana/helluntalaisena saan jatkuvasti kokea sitä samaa syrjintää kun silloin juoppona/sekakäyttäjänä.

No toisaalta se kuuluukin Raamatun mukaan uskovan elämään joten en valita, mutta vähän halun puolustautua hyökkäyksiäsi vastaan.

• frihet

Minä ja muutama on ilkeästi vastaillut hänen vuosia kestäviin , katkeruuden johtamiin kirjoituksiin.

Nyt purnaa uteliaisena, josko nimiä ja muita asiota kertoisin.

En tosin ole koskaan poikalapsen kirjoituksia todesta ottanut, koska Henki sen verran minullekin sanoo missä mennään.

Olet aivan oikeassa, kiitos asiallisesta kirjoituksesta.

• poikalapsi

Profiilissani oleva aines on kertynyt vuosien varrella. Iso osa siitä on suoraan kytkennässä tällä palstalla saamaani kohteluun, joka on tullut nimen omaan helluntailaisilta. Alkujaan tulin palstalle siksi, että nimen omaan helluntaiseurakunnasta tulevat homo- ja lesbotuttuni olivat kokeneet seurakuntanne valheellisuuden ja ahtauden. Tulin kyselemään ja oppimaan.

Olen totisesti oppinut. Helluntaiseurakunnista monissa tuetaan täysin epätieteellistä, terveydelle vahingollista "eheytys"oppia, jonka mukaan homo voi muuttua ja hänen tulee muuttua heteroksi, jotta kelpaisi jumalalle. Profiilini aines ei todellakaan ole tuulesta tempaistua. Seurailepa hetken aikaa.

Homous ei tartu. Siihen ei voi vietellä. Se ei ole sairaus. Siitä ei voi "parantua". Homon rakkaus ei ole sen huonompaa kuin rakkaus yleensä. Jos ette anna meidän mennä naimisiin, mitä te olette tuomitsemaan meitä samoin perustein, joilla tuomitsette avioliiton ulkopuoliset suhteet? Miksi teille ei kelpaa asiatieto? Miksi luette Raamattua tässä asiassa tahallanne rasistisesti? Miksi tuon ajan tavat jätätte huomioon ottamatta?

Ymmärrän, että suora kritiikki sinulle tärkeää lahkoa vastaan on pahalta tuntuvaa. Olen pahoillani. Kritiikille on kuitenkin syynsä. Näet osan niistä syistä, kun katsot nyt vaikka sitä, millä tavalla nimimerkit Frihet ja Kaaleppi - helluntailahkolaisia molemmat - minua puhuttelevat.

Profiilini oli erilainen. Se elää ja muuttuu sen mukaan, mitä kohtaan. Helluntailaisuus ei ole hyvää minulle tuonut. En katso aiheelliseksi kaunistella. Toivon lahkonne pikaista kuihtumista omaan mahdottomuuteensa, joka tulee, kun koulutus maailmassa lisääntyy. Terve ja sivistynyt aikuinen kun ei hyväksy tahallista sortoa, joka perustuu luulotteluun ja muuhun taikauskoon. Sivistystä lisää - valta pois lahkoilta!

Usko on sitten asia erikseen.

• hurmahenki
        frihet kirjoitti:

Minä ja muutama on ilkeästi vastaillut hänen vuosia kestäviin , katkeruuden johtamiin kirjoituksiin.

En tosin ole koskaan poikalapsen kirjoituksia todesta ottanut, koska Henki sen verran minullekin sanoo missä mennään.

paljoakaan teiän keskusteluista, en pitkään aikaan oo seuraillu tätä palstaa, nyt pääsiäisenä on ollut ylimääräistä aikaa olen täällä aika paljon ollut. Enkä siksi halua ottaa kantaa muuhunkun on tolla ihmislapsella aika provosoiva profiili.

Mutta siunausta vaan ja jaksamista!

ps. nimimerkistäni sen verran että kun muutenkin jotkut täällä nimittelee helluntalaisia hurmahengiksi, niin olen nyt sitten vaikka se hurmahenki, sama sinänsä miten ihmiset nimittelee ja lokeroi.

• poikalapsi
        frihet kirjoitti:

Eilenkin sanoin saman: EN ole PYYTÄNYT sinulta kenenkään nimiä. Katkeruus, johon viittaat, on myös oma keksintösi, jolle ei ole perusteita. Sinun mielivaltasi ja jauhantasi on saanut kyllästymispisteeseen. Periksi en anna. Turhaan lavertaelet satujasi muille - olet EMÄVALEHTELIJA "tietoinesi", joita ei ole, koska et niitä kerro.

Sinun olisi aika ottaa todesta. Niin valehtelija kuin oletkin.

Yhden totuuden sanoit: tunnustit ilkeytesi. Ehkä sinussa olisi aianesta, kun vielä valehtelusi myöntäisit.

• mk81
        poikalapsi kirjoitti:

Profiilissani oleva aines on kertynyt vuosien varrella. Iso osa siitä on suoraan kytkennässä tällä palstalla saamaani kohteluun, joka on tullut nimen omaan helluntailaisilta. Alkujaan tulin palstalle siksi, että nimen omaan helluntaiseurakunnasta tulevat homo- ja lesbotuttuni olivat kokeneet seurakuntanne valheellisuuden ja ahtauden. Tulin kyselemään ja oppimaan.

Olen totisesti oppinut. Helluntaiseurakunnista monissa tuetaan täysin epätieteellistä, terveydelle vahingollista "eheytys"oppia, jonka mukaan homo voi muuttua ja hänen tulee muuttua heteroksi, jotta kelpaisi jumalalle. Profiilini aines ei todellakaan ole tuulesta tempaistua. Seurailepa hetken aikaa.

Homous ei tartu. Siihen ei voi vietellä. Se ei ole sairaus. Siitä ei voi "parantua". Homon rakkaus ei ole sen huonompaa kuin rakkaus yleensä. Jos ette anna meidän mennä naimisiin, mitä te olette tuomitsemaan meitä samoin perustein, joilla tuomitsette avioliiton ulkopuoliset suhteet? Miksi teille ei kelpaa asiatieto? Miksi luette Raamattua tässä asiassa tahallanne rasistisesti? Miksi tuon ajan tavat jätätte huomioon ottamatta?

Ymmärrän, että suora kritiikki sinulle tärkeää lahkoa vastaan on pahalta tuntuvaa. Olen pahoillani. Kritiikille on kuitenkin syynsä. Näet osan niistä syistä, kun katsot nyt vaikka sitä, millä tavalla nimimerkit Frihet ja Kaaleppi - helluntailahkolaisia molemmat - minua puhuttelevat.

Profiilini oli erilainen. Se elää ja muuttuu sen mukaan, mitä kohtaan. Helluntailaisuus ei ole hyvää minulle tuonut. En katso aiheelliseksi kaunistella. Toivon lahkonne pikaista kuihtumista omaan mahdottomuuteensa, joka tulee, kun koulutus maailmassa lisääntyy. Terve ja sivistynyt aikuinen kun ei hyväksy tahallista sortoa, joka perustuu luulotteluun ja muuhun taikauskoon. Sivistystä lisää - valta pois lahkoilta!

elikkä tässä sopassa on loppupeleissä kyse vaan siitä että olet homo. ja siitä että et "suostu" eheytymään. noh, hiljaseks vetää...otan osaa.

• hurmahenki
        poikalapsi kirjoitti:

sitten aika erilaisia näkemyksiä helluntaiseurakunnasta. Itse en muodosta kyllä mistään aatteista näkemyksiä sen perusteella mitä Suomi24:n keskustelupalstoilla keskustellaan. Muuten olisi esimerkiksi luterilaisista se kuva että he ovat hyvin kärttyisiä, mutta tunnen ns aktiiviluterilaisia ja he ovat kyllä erittäin mukavia ihmisiä. Valtionkirkko ajatusta en kannata niinkuin jostain teksteistäni käy ilmi, mutta se vaikuta asenteisiini kun kohtaan ihmisiä jotka kuuluvat kyseiseen lahkoon ;)

Ja mistä voit aina edes tietää ketä täällä on todellinen helluntalainen, jokuhan voi esiintyä helluntalaisena pahoissa tarkoitusperissä.

Mitä tulee sitten Frihetteihin sun muihin niin en voi ottaa kantaa kun en tunne heitä.

• Call out.
        poikalapsi kirjoitti:

Luulen että olet haukannut liian suuren palan yrittäessäsi kaataa Suomen helluntaiseurakunnat.
        Ainahan sitä saa yrittää, mutta toivoisin sinun ymmärtävän rajallisuutesi mahdottoman tehtävän edessä.

• poikalapsi
        Call out. kirjoitti:

Luulen että olet haukannut liian suuren palan yrittäessäsi kaataa Suomen helluntaiseurakunnat.
        Ainahan sitä saa yrittää, mutta toivoisin sinun ymmärtävän rajallisuutesi mahdottoman tehtävän edessä.

Mistä kummasta sinä semmoista luit, että yritän kaataa Suomen helluntaiseurakunnat? Sellaista en tuossa viestissäni todellakaan ole sanonut enkä tarkoittanut. Ei minun semmoista sitä paitsi kannattaisikaan yrittää: yhdelle ihmiselle se olisi liian iso urakka ja kulläpä nämä lahkolaiset omat seurakuntansa ihan itse hävitetyksi saavat.

Sen verran täpäkästi riitelevät jo nyt typeryyksistä keskenään.

• yritä taas kaataa tuota tyylisi mukaista kielenkäyttöäsi helluntailaisten niskaan, kun uskovan rohkeudesta puhutaan..

Uskovan rohkeus ja sun puhetyylisi ovat kaksi eri asiaa, joita kumpaakin tulee käsitellä erikseen omina aiheinaan..

Parempi tietysti on, ettei sinun puhe- ja kirjoitustyyliäsi käsitellä laisinkaan palstan aiheissa, jos ne ovat toistuvasti jotain Raamatun vastaisia paskajuttuja, niinkuin ennenkin ovat olleet..

• poikalapsi

Lainaukset EIVÄT OLE minun viesteistäni vaan Frihetiltä, joka ON helluntailainen. Siis minunko kielenkäyttöäni ne lainaukset ovat, kun Frihet on ne kirjoittanut? Kerro lisää...

Tunnut hallitsevan tyylilajin sinäkin. Opetetankos sitä kokouksissanne?

• tuolta toisen

alotuksen alta mielenkiintoinen teksti, Poikalapselle osoitettu.

***En ole kenenkään Jukan kaveri
        Kirjoittanut: etkä vastanut 24.3.2008 klo 17.26

kysymykseen. Aihe oli esillä eilen tai toissapäivänä.

7.1.2008 klo 21.34 kirjoitit jukka.finlandista näin: Otsikko:Totuus Jukasta on tässä [ja ote tekstistä]"...Kaappihomo, kaappijuoppo, kappihellari - ja manipulointihaluinen mielenvikainen sinä olet". Samassa tekstissä nimität häntä tietäjäksi, rääpiäksi, pikkuhitleriksi, ihmisvihaajaksi, paskaksi ja paskakasaksi (kirjoitusvirhe johtuu siitä, että kopion tekstin suoraan tekstistäsi)

Sinulla on siis huono muisti. Ei ne kirjoitukset katoa vaikka poistat niitä. Se on myös totta, että olet saanut niskaasi ylimielistä kohtelua, kuten kirjoitit. Mutta olet siis nimitellyt palstalla toista mielenvikaiseksi.***

Aikamoista tekstiä!

• poikalapsi
        tuolta toisen kirjoitti:

7.1.2008 klo 21.34 kirjoitit jukka.finlandista näin: Otsikko:Totuus Jukasta on tässä [ja ote tekstistä]"...Kaappihomo, kaappijuoppo, kappihellari - ja manipulointihaluinen mielenvikainen sinä olet". Samassa tekstissä nimität häntä tietäjäksi, rääpiäksi, pikkuhitleriksi, ihmisvihaajaksi, paskaksi ja paskakasaksi (kirjoitusvirhe johtuu siitä, että kopion tekstin suoraan tekstistäsi)

Sinulla on siis huono muisti. Ei ne kirjoitukset katoa vaikka poistat niitä. Se on myös totta, että olet saanut niskaasi ylimielistä kohtelua, kuten kirjoitit. Mutta olet siis nimitellyt palstalla toista mielenvikaiseksi.***

Aikamoista tekstiä!

Minusta on kiva huomata, että taito irrottaa asiayhteydestään toimii lahkossanne muuallakin kuin Raamattua lukiessa. =) Lukekaa alkuperäisessä yhteydessään, katsokaa taustat, miettikää sitten.

Muuten: alkuperäisen viestin näkyy ylläpito tai ketjun avaaja - en minä - poistaneen. Hellareille asian sanominen suoraan näkyy kuitenkin olevan herkkua ja harvinaista, koska lainailette noin vain toistenne lainaamia. Leikkeiden luotettavuus ei ole kovinkaan hääppöinen, mutta eihän teillä lähdekritiikkiä harrastella.

Tuon näkee mm. Ristin voittoa lukemalla.

• tuolta toisen kirjoitti:

Aikamoista tekstiä!

tiedät sen itsekin..

Minä en ole moista kirjoittanut koska käytän mielipiteissäni kahta nimeä: Markku Tampio, tai stefanus..

Sinunkaltaiseltasi tuontyylisen tekstin suoltaminen ns. tuutin täyeltä varmasti onnistuu erinomaisesti, koska kirjoittelethan sinä aina nimeä vaihtaen..

• HÄN.
        stefanus kirjoitti:

tiedät sen itsekin..

Minä en ole moista kirjoittanut koska käytän mielipiteissäni kahta nimeä: Markku Tampio, tai stefanus..

Sinunkaltaiseltasi tuontyylisen tekstin suoltaminen ns. tuutin täyeltä varmasti onnistuu erinomaisesti, koska kirjoittelethan sinä aina nimeä vaihtaen..

SINUA TARKOITTANUT, VAAN POIKALASTA.

• luet edes
        poikalapsi kirjoitti:

Minusta on kiva huomata, että taito irrottaa asiayhteydestään toimii lahkossanne muuallakin kuin Raamattua lukiessa. =) Lukekaa alkuperäisessä yhteydessään, katsokaa taustat, miettikää sitten.

Muuten: alkuperäisen viestin näkyy ylläpito tai ketjun avaaja - en minä - poistaneen. Hellareille asian sanominen suoraan näkyy kuitenkin olevan herkkua ja harvinaista, koska lainailette noin vain toistenne lainaamia. Leikkeiden luotettavuus ei ole kovinkaan hääppöinen, mutta eihän teillä lähdekritiikkiä harrastella.

Tuon näkee mm. Ristin voittoa lukemalla.

sitä Ristin Voittoa vaikka ehkä väärässä mielenlaadussa. Sinähän vainoat uskovia kuin Saul Tarsolainen muinoin. Meidän taloyhtiössä on eräs tapaisesi ihminen. Jokaisessa yhtiökokouksessa hän ilmoittaa pöytäkirjaan eriävän mielipiteensä tehtiin päätökset miten päin hyvänsä.

• Hän on hyvä mies
        HÄN. kirjoitti:

SINUA TARKOITTANUT, VAAN POIKALASTA.

Poimin sen jostain tämän päivän kirjoituksesta ja se oli Poikalapsen kirjoituksesta lainattu, kun hän aikaisemmin tänään väitti, ettei ole palstalla nimittänyt ketään mielenvikaiseksi. Monta nimitystähän tuossa tekstissä tunnetusta palstalaisesta käytettiin.

• Teetkö sinä koskaan vääryyksiä tai virheitä?

Helluntailaiset on ihmisiä siinä missä muutkin.
      Virheitä tulee ja menee. Jalous löytyy anteeksiantamisesta ja rakkaudesta, ei syytöksillä tai toista lyömällä. Et varmaan saata olla tästä asiasta tietämätön?

• tuli,

Kun valehtelija on hiljentynyt, miksi et nyt vastaa valheistasi.

Oliko se yllätys, kun kirjoituksesi todistaa itse sinua vastaan.

Kait nyt rohkenet anteeksi pyytää valheitasi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      55
      7187
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      714
      3343
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      144
      1630
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      260
      1481
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1351
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1230
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1165
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1124
    Aihe