Hyvää raitista huomenta ja päivän alkua kaikille.
aamu on alkanut mukavasti puurolla ja antabuksella. Tulee hieno aurinkoinen päivä. Uimahallikin kutsuu...
LAUANTAI 29.03.08
8
649
Vastaukset
- syöt
antabusta?
rehellinen perustelu?- Eeva-Leena
Tapana ollut perjantai iltainen juominen paheni. Jos lauantai jäi väliin niin otin jo viimeistään sunnuntaina. Tissuttelua alkoi myös olla viikollakin ja tuoppien määräkin oli nousussa. Parin tuopin sijaan otin vähintään neljä.Työkaveritkin huomasivat krapula-aamut. Menin työterveyshuoltoon hoitoon-ohjaukseen. Määrättiin sännöllinen seuranta. Keskusteluapu ja antabushoito jotta lopettaisin juomisen. Olen vuotta aiemminkin ollut samanlaisessa hoidossa, silloin hoito lopetettiin liian aikaisin.Lopetin antabuksetkin kaikessa hiljaisuudessa,annoin itselleni luvan vähän juoda ,tosin liian aikaisin, sain antabusreaktion. Istuin kapakassa naama tulipunaisena..Näin siinä lopulta kävi että, repesin uudelleen. Viimeiset 20 vuotta olen ollut tapajuoppo jonka juominen on vain pahentunut.
Nyt olen tyytyväinen saamaani hoitoon. Kolmas täysin alkoholiton viikko on takana ja itsekin iloitsen raittidestani vaikka kalja pyörii mielessä ja kovasti tekisi mieli saada se ruskea kyllä pullo käsiin. Onnekseni en voi siihen koskea. - barbados
Eeva-Leena kirjoitti:
Tapana ollut perjantai iltainen juominen paheni. Jos lauantai jäi väliin niin otin jo viimeistään sunnuntaina. Tissuttelua alkoi myös olla viikollakin ja tuoppien määräkin oli nousussa. Parin tuopin sijaan otin vähintään neljä.Työkaveritkin huomasivat krapula-aamut. Menin työterveyshuoltoon hoitoon-ohjaukseen. Määrättiin sännöllinen seuranta. Keskusteluapu ja antabushoito jotta lopettaisin juomisen. Olen vuotta aiemminkin ollut samanlaisessa hoidossa, silloin hoito lopetettiin liian aikaisin.Lopetin antabuksetkin kaikessa hiljaisuudessa,annoin itselleni luvan vähän juoda ,tosin liian aikaisin, sain antabusreaktion. Istuin kapakassa naama tulipunaisena..Näin siinä lopulta kävi että, repesin uudelleen. Viimeiset 20 vuotta olen ollut tapajuoppo jonka juominen on vain pahentunut.
Nyt olen tyytyväinen saamaani hoitoon. Kolmas täysin alkoholiton viikko on takana ja itsekin iloitsen raittidestani vaikka kalja pyörii mielessä ja kovasti tekisi mieli saada se ruskea kyllä pullo käsiin. Onnekseni en voi siihen koskea.Täälläkin ollaan raittiina.Huomenta vaan kaikille.
- kysyjä vastaa
Eeva-Leena kirjoitti:
Nyt olen tyytyväinen saamaani hoitoon. Kolmas täysin alkoholiton viikko on takana ja itsekin iloitsen raittidestani vaikka kalja pyörii mielessä ja kovasti tekisi mieli saada se ruskea kyllä pullo käsiin. Onnekseni en voi siihen koskea.totesin vaan hyvissä ajoin että antabuksesta ei ole apua -päin vastoin.
Kun kolmannen kerran aloitin raittiuden en ottanut avukseni mitään pillereitä. Tahto oli nin kova, että en tarvinnut/kaivannut mitään peloitetta tai virkistäjää.
Kun tuli mielitekoja ottaa niin lähdin juoksemaan. Juoksin kuin ajokoira pitkin metsiä ja purin ja karistin riippuvuuden riippeet puolen vuoden raittiuden jälkeen. Paino oli pudottnnut 14kg ja olo oli vahva ja reipas!
Nyt ei ole tässä maailmassa sellaista asiaa mikä saisi minut uudestaan tukahduttamaan murheeni viinaan. Olen nyt vahvempi kuin koskaan ja selättänyt se turrutuksen halun.
Kun on tahtoa ja halua riittävästi raitistumiseen niin ei siihen silloin tarvitse mitään muuta kuin korkin kiinnii laitto.
Asian jatkuva pyörittely mielessä ja ongelman hokeminen ei auta irtaantumisessa tippaakaan.
Kun raitistutaan väärin niin alkoholisti voi olla raittiina vittumaisempi ihminen kuin pikku kännissä!
Tsemppiä jatkossa!
Huomenta kaikille! Raittiina on tässä vietetty, vaikka opettelua tämä jouten olo on ollut. Hiihtokilometrejä on kyllä kertynyt ja kunto sen mukainen. Nyt näyttää satelevan lunta, taidan pitää vapaa päivän. Raitis päivä näyttää tulevan.
- markareetta
ollaan oltu 5 päivää. Harmittava takaisku tuli pääsiäisen aikaan mutta tästä noustaan uuteen alkuun
Raittiina.
Vanha-isäni sanoi: et menetä mitään, vaan saat paljon enemmän. Joka sana on pitänyt paikkansa jo 11v .
- miesystäväni
hakkasi minua en tajua miksi katoin sitä niinkin pitkään.aina joi ja haukkui huoraksi, oli niin vitun mustasukkainen paska, vihasin sitä, se manipuloi mua aina kun mahollista, sain turpaani, kunnes tajusun että jops en jätä tätä paskaaa hän hakkaa mun poikanikin, onnex jätti mut rauhaan, kusiaivo
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577360Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393634Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3742019Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861489
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164