Tutuillani on saksanmetsästysterrieri, joka luonteeltaan kiihkeä ja temperamenttinen, huutaa kuin hullu kun sille päälle sattuu. Mietein, että onko saksanpaimenkoira vaikeampi vai helpompi kouluttaa kuin terrieri ( esim juuri kovaluonteinen saksanmetsästysterrieri), koska olen harkinnut saksanpaimenkoiran ottoa, mutta jos se on tuota koiraa vielä paljon vaativampi, niin aika pitkään tulen harkitsemaan..
terrieri/ spk
6
1174
Vastaukset
Vaikea sanoa kumpi on helpompi kouluttaa, eihän se ole koirarodusta kiinni vaan kouluttajasta.
Minulla on ollut westie/kouluttamaton sekä saksanpaimenkoira joka tosiaan tarvitsee koulutusta ja liikuntaa. Koirani piti koulutuksesta ja kentällä oli kuin enkeli mutta kyllä muuton tavallinen luupää, ei sellaista urosta vastaantullut etteikö olisi halunnut hyökätä kimppuun, omaa rotuaan vihasi kaikkein eniten.
Westien (länsi-ylämaan terrieri) kanssa tunnettiin ja juteltiin kaikkien koiraihmisten kanssa, saksapaimenkoiran kanssa mieluummin mentiin kadun toisellepuolelle kun koiria tuli vastaan eikä mieleenikään tullut sitä aikuisena viedä koirapuistoon.- näin on näreet
Terrieri saa vähemmän tuhoa hampaillaan.
Terrierin jätökset ovat inhimillisen pieniä verrattuna spk:n jätöksiin.
Terrieri ei pienen kokonsa takia aiheuta koirakammoa eikä turhaa kuolemanpelkoa.
Terrierin haukunta ei heläytä ikkunalaseja vaikka sitä tapahtuisi ympäri vuorokauden.
Terrierin saat kaapattua syliisi tiukan paikan tullen.
Terrieri ei ulkoiluta sinua vaan sinä terrieriä.- perää..
tässä. Saksanpaimenkoira on kuitenkin huomattavasti miellyttämishaluisempi ja koulutettavampi, kun terrieri.
- ja...
perää.. kirjoitti:
tässä. Saksanpaimenkoira on kuitenkin huomattavasti miellyttämishaluisempi ja koulutettavampi, kun terrieri.
en nyt ihan ensimmäisenä saksanmetsästysterrieriä ja saksanpaimenkoiraa olisi vertaamassa toisiinsa, vaikka molempien nimessä "saksa" esiintyykin. Ihan eri tyypin koiria.
- erieri
Kun saksanmetsästysterrieri puree, sitä ei saa irti... Muuten kuin hapettamalla.
- vaan
Kun sakemanni siis terrieri sellainen puree, niin sitä ei saa irti kuin hapettamalla. Nimi METSÄSTYSterrieri pitäisi kertoa kaiken. Ihan mahdottoman upeita TYÖkoiria!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734249Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192135- 921213
- 701086
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66908Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia113842Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo73827- 65816
Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi245779- 37763