Meidän kissa vanhus (16v) ollut nyt pari vuotta sisäkissana. Ei raavi raapimispuutaan paljon ollenkaan ja sillä nyt todella pitkät ja kaarevat kynnet. Jää helposti kynsillään joka paikkaan kiinni ja todella seurankipeänä tekee vahinkoa myös meidän iholle. Voiko siis kissan kynsistä napsaista edes pikkasen pois?
Kynsien leikkaaminen?
5
491
Vastaukset
- sisäkissoilla
Juu ilman muuta voi. Kissoille on sellaiset pienet leikkurit olemassa. Itse olen joutunut leikkaamaan joskus myös tavallisilla kynsileikkurilla kun kisun omat olleet hukassa. Muista sitten varovasti vain se kynnen pää milli-kaksi ei enempää. Oma kissani tottui iäkkäämmällä iälläkin siihen leikkuuseen. Alkuun tietty oli hankalaa, mutta kun ajan saatossa huomasi, että se helpottaa kissaa itseäänkin ja en satuta, antaa nykyään leikata täysin ongelmitta.
- luulaa3
joo kannattaa napsia, mutta siihen tarkoitetuilla kissoje kynsisaksilla. Eivät maksa mitenkään hirveästi. Ja sitten vaan säännöllisesti leikkaat.
napsastaan kissan kynnet samalla kuin koirankynnetkin. Näyttely säännöt jo sanovat, että sinne tuodulla kissalle pitää olla kynnet leikatut.
Helpoiten se on meillä onnistunut ihan ihmisten kynsileikkureilla. Jos kynsi on vaalea, näkyy hyvin valoa vasten missä kohtaa kynnen hermo menee. Ja sitä ei saa vaurioittaa. Muutama milli, eli terävin kärki pois.
Meillä hoidan kynsien leikkuun yksin, mutta apuri on ihan hyvä olla, mikäli kissa ei ole kovin yhteistyöhaluinen.
- ja...
tuollaisessa tapauksessa pitääkin.
Kiitos kaikille vastanneille! Pitääkin yrittää kun kissa on unisella päällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577300Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7383551Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3561887Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641805- 851435
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841391- 911290
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621241- 811154