Meidän kissa vanhus (16v) ollut nyt pari vuotta sisäkissana. Ei raavi raapimispuutaan paljon ollenkaan ja sillä nyt todella pitkät ja kaarevat kynnet. Jää helposti kynsillään joka paikkaan kiinni ja todella seurankipeänä tekee vahinkoa myös meidän iholle. Voiko siis kissan kynsistä napsaista edes pikkasen pois?
Kynsien leikkaaminen?
5
501
Vastaukset
- sisäkissoilla
Juu ilman muuta voi. Kissoille on sellaiset pienet leikkurit olemassa. Itse olen joutunut leikkaamaan joskus myös tavallisilla kynsileikkurilla kun kisun omat olleet hukassa. Muista sitten varovasti vain se kynnen pää milli-kaksi ei enempää. Oma kissani tottui iäkkäämmällä iälläkin siihen leikkuuseen. Alkuun tietty oli hankalaa, mutta kun ajan saatossa huomasi, että se helpottaa kissaa itseäänkin ja en satuta, antaa nykyään leikata täysin ongelmitta.
- luulaa3
joo kannattaa napsia, mutta siihen tarkoitetuilla kissoje kynsisaksilla. Eivät maksa mitenkään hirveästi. Ja sitten vaan säännöllisesti leikkaat.
napsastaan kissan kynnet samalla kuin koirankynnetkin. Näyttely säännöt jo sanovat, että sinne tuodulla kissalle pitää olla kynnet leikatut.
Helpoiten se on meillä onnistunut ihan ihmisten kynsileikkureilla. Jos kynsi on vaalea, näkyy hyvin valoa vasten missä kohtaa kynnen hermo menee. Ja sitä ei saa vaurioittaa. Muutama milli, eli terävin kärki pois.
Meillä hoidan kynsien leikkuun yksin, mutta apuri on ihan hyvä olla, mikäli kissa ei ole kovin yhteistyöhaluinen.
- ja...
tuollaisessa tapauksessa pitääkin.
Kiitos kaikille vastanneille! Pitääkin yrittää kun kissa on unisella päällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 672801
- 462554
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4312217- 792128
- 951956
- 321692
- 121526
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171477Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?261283Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil181165