Meillä on 6kk saku sekotus pentu. Yksin ollessa sille tulee aivan hirveä tuhoamisvimma, siis kaikki mihin pääsee kiinni kelpaa. Eli turha edes sanoa mitä kaikkea se on ulkona sitten kakkinut =/ Ja pelkään, että kun kaikki muu irtaimisto on siirretty kaappeihin (ja kaapit teljetty kiinni), herra siirtyy huonekaluihin.
Ymmärrän, että kyseisellä toiminnalla kapinoi yksinoloa vastaan, mutta eikös sen jo pitäisi olla tottunut siihen, että yksinkin joutuu joskus olemaan? Koskaan ei olla poissa koko päivää, mutta jo pelkkä 5-10 min poissa olo riittää siihen, että taloa ruvetaan tuhoamaan.
Elikkä, te joilla on kokemusta, onko kuonokoppa ainut vaihtoehto? Millaista koulutusta voi antaa? Porttejakin olen suunnitellut, että voisi rajata alueen missä voinee olla ilman tuhottavaa tavaraa.
Kuonokoppa?
2
614
Vastaukset
Ihmettelen ensin ettei kukaan vastaa sinulle, minulla on muistot 13 vuoden takaa mutta peräänkuulutan taasen kerran ohjattua koulutusta. Sanoisin että koirasi on tylsistynyt ja purkaa energiansa tavaroiden tuhoamiseen. Koulutuksessa koirat joutuvat käyttämään aivojaan ja se vastaa monen km:n lenkkejä.
Jos paikkakunnallasi ei järjestetä koirille mitä koulutusta niin hae kirjastosta kirjoja ja yritä niiden avulla päästä alkuun.
Hommaa koirallesi ensialkuun motivointi lelu jonka täytät vaikka nappuloilla taikka talouspaperirullaan, maitotölkkiin...laita niitä niin että joutuu tekemään hommia että saa ne sieltä ulos. Ainakin on sen 10-15 minuuttia tekemistä.
Minun koirani vielä vanhanakin mielellään haki piiloittamiani hakukeppejä, pidin niitä kädessäni muutaman minuutin, koira odotti kiltisti makkarissa kun piilotin kepin joko olohuoneeseen tai rivarin pihalle ja käskyllä hae lähti tekemään töitä aina yhtä innokkaasti ja koirasta näki että se oli sille mieluista puuhaa, aina keppi löytyi, oli niin pienet tilat että alkoi piilot loppua.
Toivottavasti tästä on sinulle edes jotain apua ja mene kentälle että koirasi saa aivojaan käyttää niin tuhoaminen varmasti loppuu.- loppuu aikanaan
ainakin meillä kävi niin.
tuhosi sohvakalustoja 4 kappaletta, johtoja, kyniä ,silmälasit , jyrsittyään seinistä kulmia ja keittiön lattia maton (siis muovimatto jolla lattia päällystetty)ym pikkutavaraa lukemattoman määrän. koira nyt n. 1.5 vuotias
hankimme sille isohkoja pehmoleluja joita se saa retuuttaa päivisin yksin ollessaan ja on tykännyt. älytön sotkuhan siitä tulee mutta parempi niin kuin jos huonekaluja rikkoisi.
vain silloin kun itse joudun olemaan pois kotoa se protestoi , viimeeksi puremalla tietokoneen johdon poikki parina päivänä mutta siihen se jäi.
se on pennusta lähtien ollut paljon mun kanssa ja ei tykkää jos mä oon poissa, toisten perheenjäsenten poissaoloista se ei välitä niinkään, ilahtuu kyllä kun tulevat takaisin mutta ei tee tuhoa protestiksi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734249Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192135- 921213
- 701086
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66908Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia113842Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo73827- 65816
Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi245779- 37763