Löysin viisipennisen.Se ei ole sellainen kuparin värinen vaan Sellainen "kirkas" niin kuin 10penniä. Tietäiskö kukaan, oiskohan se joku virhelyönti ja paljonko sen arvo olis??
outo viisi penninen...
8
1125
Vastaukset
- jkjkj
vuosiluku?
niitä "kullattuja" versioita joita mm. Ebay on pullollaan, hinta euro / pari. Jos nyt kuitenkin sattuu olemaan aito (erittäin epätodennäköistä) niin voisit saada siitä satasen / pari jos oikea ostaja löytyy. Terveiset.
- Hennuli12
Vuosi on 2002. Ja mä löysin sen kun olin kaupassa laittamassa rahoja kassalippaaseen. Se pulpahti semmoisen paperiputkilon sisältä, missä kolikot yleensä kauppaan tulee. Taidan kuitenkin pitää sitä vielä vähän aikaa aarteenani...
- jdjdgdgj
Ei tuo mikään maailman ihme olisi, jos olisi ihan aito kappale. Itse olen saanut noita pari kappaletta talteen (tosin jumalattoman läjän selailtuani). Kannattaa kuitenkin olla tarkkana noiden 'vääränlaisten' 5-'pennisten' kanssa.
- viisipenninen
kirjoitit, että kolikko on "kirkas", niinkuin 10-penninen.
Eihän 10-penninen ole kirkas, vaan hopeanvärinen.
Aiemminhan 10-pennisetkin olivat kuparinvärisiä niinkin 20- ja 50-pennisetkin.
Jos kyseessä oleva 5-penninen on siis hopeanvärinen (alumiinia?), niin se on ihan "normaalia".- Hennuli12
Herranen aika! mä olen puhunut penneistä vaikka senteistä piti, siis viisi senttinen...
sen kuparipäällys on kulunut pois (esim. elektrolyysin t.m.s. tapaisen vaikutuksesta). Kolikkohan on kuparilla päällystettyä terästä. Samalla menetelmällä kolikon voi päällystää vaikka minkä väriseksi...
5 senttisen oikea paino on 3.92 g, eli onko kolikkosi juuri tämän painoista tai laihempaa / lihavampaa?
Tutkiskele, ehkä selitys löytyy kotikonstein... Terveiset.sen kuparipäällys on kulunut pois (esim. elektrolyysin t.m.s. tapaisen vaikutuksesta). Kolikkohan on kuparilla päällystettyä terästä. Samalla menetelmällä kolikon voi päällystää vaikka minkä väriseksi...
5 senttisen oikea paino on 3.92 g, eli onko kolikkosi juuri tämän painoista tai laihempaa / lihavampaa?
Tutkiskele, ehkä selitys löytyy kotikonstein... Terveiset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2141809Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1481539- 781418
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla91301- 571246
- 741125
- 1091039
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva551000- 62987
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53890