Löysin viisipennisen.Se ei ole sellainen kuparin värinen vaan Sellainen "kirkas" niin kuin 10penniä. Tietäiskö kukaan, oiskohan se joku virhelyönti ja paljonko sen arvo olis??
outo viisi penninen...
8
1117
Vastaukset
- jkjkj
vuosiluku?
niitä "kullattuja" versioita joita mm. Ebay on pullollaan, hinta euro / pari. Jos nyt kuitenkin sattuu olemaan aito (erittäin epätodennäköistä) niin voisit saada siitä satasen / pari jos oikea ostaja löytyy. Terveiset.
- Hennuli12
Vuosi on 2002. Ja mä löysin sen kun olin kaupassa laittamassa rahoja kassalippaaseen. Se pulpahti semmoisen paperiputkilon sisältä, missä kolikot yleensä kauppaan tulee. Taidan kuitenkin pitää sitä vielä vähän aikaa aarteenani...
- jdjdgdgj
Ei tuo mikään maailman ihme olisi, jos olisi ihan aito kappale. Itse olen saanut noita pari kappaletta talteen (tosin jumalattoman läjän selailtuani). Kannattaa kuitenkin olla tarkkana noiden 'vääränlaisten' 5-'pennisten' kanssa.
- viisipenninen
kirjoitit, että kolikko on "kirkas", niinkuin 10-penninen.
Eihän 10-penninen ole kirkas, vaan hopeanvärinen.
Aiemminhan 10-pennisetkin olivat kuparinvärisiä niinkin 20- ja 50-pennisetkin.
Jos kyseessä oleva 5-penninen on siis hopeanvärinen (alumiinia?), niin se on ihan "normaalia".- Hennuli12
Herranen aika! mä olen puhunut penneistä vaikka senteistä piti, siis viisi senttinen...
sen kuparipäällys on kulunut pois (esim. elektrolyysin t.m.s. tapaisen vaikutuksesta). Kolikkohan on kuparilla päällystettyä terästä. Samalla menetelmällä kolikon voi päällystää vaikka minkä väriseksi...
5 senttisen oikea paino on 3.92 g, eli onko kolikkosi juuri tämän painoista tai laihempaa / lihavampaa?
Tutkiskele, ehkä selitys löytyy kotikonstein... Terveiset.sen kuparipäällys on kulunut pois (esim. elektrolyysin t.m.s. tapaisen vaikutuksesta). Kolikkohan on kuparilla päällystettyä terästä. Samalla menetelmällä kolikon voi päällystää vaikka minkä väriseksi...
5 senttisen oikea paino on 3.92 g, eli onko kolikkosi juuri tämän painoista tai laihempaa / lihavampaa?
Tutkiskele, ehkä selitys löytyy kotikonstein... Terveiset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391629En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271568Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly131363Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3411329Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681265- 121028
- 7981
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7921- 71836