Menkää Intiaan ja ihastukaa ikihyväksi.

vahingosta viisastuu.

Te kaikki Intiaan ihastuneet, ette varmasti kohtaa luxusta, ainakaan mitä hygieniaan tulee.Mutta tilastoihin voitte päästä...tulimme pari viikkoa sitten Goasta, matkakumppanillani tuliaisena sellainenkin harvinaisuus, kun PUNATAUTI.Raju, hurja veriripuli, johon ennen kuolla kupsahdeltiin ja joka vyöryi epidemiana suomessakin. Tämä tauti on nykyisin harvinainen, mutta löytyy näköjään "kaatopaikka " maista, kuten Intian Goastakin,jossa jätehuoltoa ei ole ja jossa kärpäset mellastaa ruokalautasilla, möngittyään ensin paikallisten kakkakasoissa.Joten, hyvää matkaa Intiaan, meille se oli viimeinen kerta.

8

2859

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auttaja-akka

Intia on kehitysmaa. Siellä on köyhyyttä, nälänhätää, sairautta ja kaikkea kurjuutta. Itse en ole koskaan Thaimaassa enkä Goassa käynyt, mutta uskon, että turistipaikkojen vertailu on turhaa, koska Thaimaa on elänyt turismilla niin paljon kauemmin kuin Intia. Maiden varallisuuseroista en tiedä, ehkä Thaimaa on varakkaampi.

Intiaan on turha mennä kokemaan ihanaa paratiisi-luxus-täydellistä -lomaa. Sinne voi matkustaa, jos haluaa nähdä miten kehitysmaassa eletään. Miten ihmiset jaksavat raskaasta elämästä huolimatta hymyillä.

Intiassa jätehuolto yms ei pelaa ollenkaan, mutta kyllä sielläkin tapahtuu edistystä koko ajan. Esim. perheiden lapsiluvut ovat vähentyneet hurjasti, millä on suuri vaikutus tulevaisuudessa.

Ehkäpä matka Intiaan voisi herättää suomalaisissa halun auttaa?

• Goassa ollut

kommentoida asiaa käymättä koskaan kohteessa??? Ihmettelen suuresti. Antaa niiden kommentoida, jotka ovat siellä olleet.

terv. puoli vuotta Goassa asunut

• auttaja-akka
        Goassa ollut kirjoitti:

kommentoida asiaa käymättä koskaan kohteessa??? Ihmettelen suuresti. Antaa niiden kommentoida, jotka ovat siellä olleet.

terv. puoli vuotta Goassa asunut

Intiassa olen asunut pitkään, mutta Goassa en ole käynyt. Hyvin monet muut Intian paikat ovat tuttuja. Kommentoin Intiaa yleensä.

• auttaja-akka kirjoitti:

Intiassa olen asunut pitkään, mutta Goassa en ole käynyt. Hyvin monet muut Intian paikat ovat tuttuja. Kommentoin Intiaa yleensä.

tämä on totta

• auttaja-akka kirjoitti:

Intiaan kannattaa mennä mielestäni, jos haluaa nähdä Intian.Jos haluaa luxuslomaa, pitää todennäköisesti mennä muualle;voihan siellä Etelä-Goassa jotain poukamia sitten heillekin löytyä? vaan eikö sitten muualle?Mun ajatukseni oli sinne mennä just kokeakseni miten siellä eletään ja ollaan ;ja aika vähän ja paljon samalla kertaa pääsin siitä selville.Silti olen onnellinen matkasta ja vaikka sairastuin ja sairaalassakin vierailin(vedestä?) en kokemustani vaihtaisi.Panjimin kaupungin tunnelma viehätti,ja se upea elokuvateatteri niine Intialaisine draamoineen.Ei siellä paljon tartte syödä:riisiä,kookosmaitoa ja teetä,vihanneksia,niilläkin pärjää,ja ei paljoa matkapussia kuluta.Tietenkin voi herkutellakin turistin tyyliin.Elämäntapakysymys. Samalla kysyn itseltäni,miksi olin etuoikeutettu lentomatkalle Intiaan tuhlaamaan energiavaroja;hyvää ja huonoa omaatuntoa kantaen Tv. kestävävän kulutuksen kannattaja ,Iloista elämän asennetta ja lähimmäistä ymmärtävää meininkiä!Hyvää matkaa!

• sure...
        tsi-dip kirjoitti:

Intiaan kannattaa mennä mielestäni, jos haluaa nähdä Intian.Jos haluaa luxuslomaa, pitää todennäköisesti mennä muualle;voihan siellä Etelä-Goassa jotain poukamia sitten heillekin löytyä? vaan eikö sitten muualle?Mun ajatukseni oli sinne mennä just kokeakseni miten siellä eletään ja ollaan ;ja aika vähän ja paljon samalla kertaa pääsin siitä selville.Silti olen onnellinen matkasta ja vaikka sairastuin ja sairaalassakin vierailin(vedestä?) en kokemustani vaihtaisi.Panjimin kaupungin tunnelma viehätti,ja se upea elokuvateatteri niine Intialaisine draamoineen.Ei siellä paljon tartte syödä:riisiä,kookosmaitoa ja teetä,vihanneksia,niilläkin pärjää,ja ei paljoa matkapussia kuluta.Tietenkin voi herkutellakin turistin tyyliin.Elämäntapakysymys. Samalla kysyn itseltäni,miksi olin etuoikeutettu lentomatkalle Intiaan tuhlaamaan energiavaroja;hyvää ja huonoa omaatuntoa kantaen Tv. kestävävän kulutuksen kannattaja ,Iloista elämän asennetta ja lähimmäistä ymmärtävää meininkiä!Hyvää matkaa!

Älä suotta sure tuhlaamiasi energiavaroja. Mielestäni jokaisen pitäisi sen verran tuhlata, että kävisi ainakin kerran Intiassa tai jossain kehitysmaassa katsomassa sitä elämää siellä turistipaikkojen ulkopuolella. Uskon vakaasti, että sen jälkeen elämä asettuisi aika monella uusiin muotoihin jolla varmasti säästyisivät nuo tuhlatut energiat takaisin. Samalla saisi vähän suhteellisuudentajua siihenkin, millä on jotain merkitystä tämän maapallon tilan pelastamisen kannalta ja mikä on hyttysen pieru Saharassa. Se kuule on se sinunkin lentomatkasi pientä Intian ja Kiinan ongelmien rinnalla. Intialaisten parissa kuitenkin aina huomaa, että raha ei tee onnellista elämää.

• muppet2

kehittyvissä kuumissa maissa kannattaa juoda kaivovettä. äläkä helvetissä pese käsiäs..

Intian ja kaakkois-aasian turistialueiden ulkopuolisten osien suurin viehätys on juuri siinä, että matka sinne suodattaa suurimman osan urpoista. seulan läpäisseet länkkärit ja paikallinen väki on yleensä matkan parasta antia.

toki vieras kulttuuri, kieli ja oudossa ympäristössä pärjäämään oppiminen ovat myös avartavia ja opettavia kokemuksia.

näistä ensimmäisen kaltaisista viesteistä sopii kiittää matkatoimistoja. "hypätkää bussiin niin viemme teidät halvalla eksoottisiin paikkoihin" -tyyppiset ratkaisut johtaa paitsi ympäristön myös hyvien matkakohteiden pilaantumiseen.
      jos ihminen ei ymmärrä pestä käsiään tai parkuu kärpäsistä, niin ei välttämättä kannata lähteä kovin kauas kotoa..

peace and love!

• näköjään

hyvin etukäteen selville, minne olitte menossa... Intiasta löytyy paljon kirjallisuutta, TV:stä tulee dokumentteja yms. Siitä huolimatta näyttää siltä, että teille oli yllätys, mitä periltä löytyi! Ja vielä punatautikin! Intiasta voi saada paljon muitakin hengelle vaarallisia tauteja, joten teillä oli onnea, että teistä vain toinen sai punataudin.

Ensi kerralla kun lähdette matkalle, tutustukaa kohdemaahan jo etukäteen ja mahdollisiin terveysriskeihin, joita saatatte matkallanne kohdata. Näin löydätte teille paremmin sopivan lomakohteen ja pystytte nauttimaan lomastanne.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7340
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3604
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      372
      1988
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1826
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1479
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1257
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe