Suomalaiset talouspäättäjät mannertenvälisen nahjuksen Zero-Matti Vanhasen "johdolla" näyttävät nukkuvan ruususen unta, kun laman tai vähintään kasvun hidastumisen merkit huutavat ilmassa.
Yksi konkreettinen esimerkki oli Helsingin musiikkitalon urakkahinnan putoaminen kymmenillä miljoonilla euroilla viime syksystä. Muutetuilla ratkaisuilla selittyy vain osa alennuksesta. Epäileekö rakentaja, että huonot ajat ovat tulossa, ja haluaa ison urakan pienemmälläkin katteella?
Kansainvälisen valuuttarahaston johtaja varoitti muutama päivä sitten koko maailmantaloutta uhkaavasta pankkikriisistä. Amerikkalaiset kuluttajat ovat menettäneet uskonsa talouteen. Kiinalainen valtiollinen sijoitusrahasto ostaa osuuksia halventuneista yhdysvaltalaispankeista.
Suomessa osakkeiden arvot ovat pudonneet jopa sellaisissa yhtiöissä, joiden talous näyttää edelleen olevan mallillaan. Usko alkaa loppua. Ja kun se loppuu, alamäki alkaa.
Talouden alamäki on vähän kuin tsunami: se näyttää laajalla merellä pieneltä asialta, mutta rantautuessaan saa suuria tuhoja aikaan.
Zero-Matin hallitus ei pane tikkua ristiin ja siksi taitaa taas KEPU-hallituksen jäljiltä jäädä savuavia raunioita aivan samaan tapaan kuin Esko Tuhoahon jäljiltä.
Laman merkit huutavat jo ilmassa
0
70
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1023539
- 623197
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342694- 812479
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422134- 962096
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501742Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221720- 121706