Tampereen Helluntaiseurakunta

Matti, Tre Helluntai

Täällä oli pieni keskustelu Tampereen Helluntaiseurakunnasta. Toivon että tästä seurakunnasta puhutaan asiallisesti.

Seurakunta on kunnioitettu ja arvostettu seurakunta, jonka kautta monet ihmiset ovat löytäneet Jeesuksen Kristuksen ja pelastuneet.

Seurakunnassa on vuosikymmenien ajan pidetty Jumalan sanaa hyvin esillä. Seurakunnalla on kunnioitettava menneisyys.

Seurakunta on kuitenkin jakautunut moneen osaan, onhan seurakunnassa monenlaisia ihmisiä ja monenlaisia käsityksiä uskosta ja elämästä.

Seurakunnan sisällä on joitakin ihmisiä, jotka etsivät karismaattisia kokemuksia ja tunteita.

On myös niitä jotka ovat enemmän mieltyneet Jumalan sanaan.

Seurakunnassa on ihmisiä jotka tahtovat kyllä karismaattisuutta, mutta eivät aivan mitä tahansa sellaista, he kun pitävät enemmän Jumalan sanaan perustuvasta karismaattisuudesta.

Mitä erilaisimmat ihmiset ovat seurakunnassa yhdessä suvaiten ja rakastaen toinen toistaan. Rakkaus lähimmäisiä kohtaan, on tosinaan selvemmin havaittavissa ja toisinaan vaikeammin huomattavissa.

Mikään seurakunta ei ole täydellinen, eikä virheetön, mutta siitä huolimatta, jokaisen kristillisen seurakunnan kohdalla, vähin vaatimus on, että se mitä saarnataan on Jumalan sanaa, eikä mitään harhaoppia.

Muutamat seurakuntalaiset eivät pidä siitä, että arvostetun ja rakastetun seurakunnan johtajan aikana seurakunnassa suvaitaan yhtä ja toista sellaista kelvotonta opetusta, mikä ei Jumalan sanan mukaiseen seurakuntaan kuulu. He kyllä silti arvostavat sitä hyvää ja kelvollista, mitä he saavat seurakunnassa kokea ja kuulla.

Eräs tällainen ikävä ja kelvoton asia jota suvaitaan, on menestysteologia.

David Wilkerson kehottaa polttamaan menestysteologien kirjoittamat kirjat, samoin kehottaa Veikko Manninenkin.

Apostolien teot 19:19 Ja useat niistä, jotka olivat taikuutta harjoittaneet, kantoivat kirjansa kokoon ja polttivat ne kaikkien nähden; ja kun niiden arvo laskettiin yhteen, huomattiin sen olevan viisikymmentä tuhatta hopearahaa.

Menestysteologia on kuten ovat Jehovan Todistajien ja Mormonien oppikin, kristillisvaikutteinen harhaoppi, jossa ei ole pelastusta.

Sen tähden seurakunnassa muutamat ihmiset ovat huolestuneita ja toivovat että seuraavan seurakunnan johtajan aikana menestysteologit häädettäisiin pois seurakunnasta.

Suurimmalle osalle seurakuntalaisista ei tuo asia, eikä moni muukaan outo asia paljoa merkitse, eiväthän kaikki ihmiset tunne kovinkaan hyvin kirjoituksia ja Jumalan voimaa.

Sen olen raamatusta oppinut, että Jumala toivoo ja tahtoo, että evankeliumia julistetaan. Ei Jumala tahdo että seurakunnissa mitä tahansa opetetaan. Sanohan raamattu, että harhaoppiset ovat kirottuja.

Galatalaiskirje 1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.

22

3712

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tampereella päin

Se totta tosiaan oli selkeää suunnan osoittamista.
      Tuohan pitäisi laittaa tiedoksi Netmissioniin ja Ristin Voittoon ja kaikille Suomen helluntailaisille.

Kaikkien kukkien pitää antaa kukkia seurakunnassa. Mutta harhaoppia ei pidä suvaita. Niin suvaitsevaisia emme saa olla.

• ja Sanaan. Apostolit pysyivät Sanan opetuksessa ja muu seurakunta seurasi heidän opetustaan.
        * Siksi seurakunnissa tulee palata alkuläteelle, apostoliseen opetukseen, ja seurakunna tulee kuulla ja "totella" opettajiaan ja johtajiaan. Muuten seurakunta lähtee omille teilleen, ja siksi on niin monia eri suuntauksia.
        * Seurakunnassa ei saa olla kuin yhdenlaista opetusta, ja seurakunnan johtajan vanhimmiston kanssa on siitä pidettävä voimassa, ja on heidän myös oltava kykeneviä opetaamaan, tunta Sanaa, tutkia Sanaa, pysyä kestävinä rukouksissa. Seurakunta on vain yhden evankeliumin yhteisö. Ja se on Jeesuksen Kristuksen , sekä Paavalin evankeliumi. Muunlaiset evankeliumit ovat kirotut vaikka enkeli taivaasta jlistaisi muuta, kuin mitä apostolit opettivat, jotka sentään saivat "koulutuksensa" Herralta itseltään, siksi heitä on toteltava.

• Mohikaani_27 kirjoitti:

ja Sanaan. Apostolit pysyivät Sanan opetuksessa ja muu seurakunta seurasi heidän opetustaan.
        * Siksi seurakunnissa tulee palata alkuläteelle, apostoliseen opetukseen, ja seurakunna tulee kuulla ja "totella" opettajiaan ja johtajiaan. Muuten seurakunta lähtee omille teilleen, ja siksi on niin monia eri suuntauksia.
        * Seurakunnassa ei saa olla kuin yhdenlaista opetusta, ja seurakunnan johtajan vanhimmiston kanssa on siitä pidettävä voimassa, ja on heidän myös oltava kykeneviä opetaamaan, tunta Sanaa, tutkia Sanaa, pysyä kestävinä rukouksissa. Seurakunta on vain yhden evankeliumin yhteisö. Ja se on Jeesuksen Kristuksen , sekä Paavalin evankeliumi. Muunlaiset evankeliumit ovat kirotut vaikka enkeli taivaasta jlistaisi muuta, kuin mitä apostolit opettivat, jotka sentään saivat "koulutuksensa" Herralta itseltään, siksi heitä on toteltava.

ja apostolit missään kohti lihallisen neitsyyden tärkeydestä?

Hengellisestä mielen neitsyydestä ja sen tärkeydestä he ainakin opettivat;

Joh. 6:63
        "Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."

Matt. 12
        48 "Mutta hän vastasi ja sanoi sille, joka sen hänelle ilmoitti: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?"
        49 Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni!
        50 Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."

Joh. 1:47
        "Jeesus näki Natanaelin tulevan tykönsä ja sanoi hänestä: »Katso, oikea israelilainen, jossa ei vilppiä ole!»"

Matt. 25:11
        "Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'"

Oli siis olemassa miesneitsyitäkin;

Ilm. 14:4
        "Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle",

2. korinttolaiskirje 11
        2 "Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.
        3 Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan."

Valitettavan monet helluntailaiset sanovat tätäkin harhaopiksi vaikka se onkin Jeesuksen ja apostolien opetusta.

• mikä sun on ?
        ekivaari kirjoitti:

ja apostolit missään kohti lihallisen neitsyyden tärkeydestä?

Hengellisestä mielen neitsyydestä ja sen tärkeydestä he ainakin opettivat;

Joh. 6:63
        "Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."

Matt. 12
        48 "Mutta hän vastasi ja sanoi sille, joka sen hänelle ilmoitti: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?"
        49 Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni!
        50 Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."

Joh. 1:47
        "Jeesus näki Natanaelin tulevan tykönsä ja sanoi hänestä: »Katso, oikea israelilainen, jossa ei vilppiä ole!»"

Matt. 25:11
        "Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'"

Oli siis olemassa miesneitsyitäkin;

Ilm. 14:4
        "Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle",

2. korinttolaiskirje 11
        2 "Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.
        3 Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan."

Valitettavan monet helluntailaiset sanovat tätäkin harhaopiksi vaikka se onkin Jeesuksen ja apostolien opetusta.

Olet ekivaari-rukka täysin pihalla harhojesi kanssa.
        Että miesneitsyet sulla jo mielessä kangastelee..

Rukoillaan, että saisit päästäsi ulos nuo Sanan ja järjen vastaiset hallusinaatiosi.
        Tutki sydäntäsi, ehkä löydät sen kohdan jossa menit harhapoluille.
        Täyskäännös ja uusi kurssi puhtaan ja vilpittömän uskon suuntaan.
        Siitä se lähtee - harhoista vapautumisen tie.
        Onnea ja siunausta matkaan!

• mikä sun on ? kirjoitti:

Olet ekivaari-rukka täysin pihalla harhojesi kanssa.
        Että miesneitsyet sulla jo mielessä kangastelee..

Rukoillaan, että saisit päästäsi ulos nuo Sanan ja järjen vastaiset hallusinaatiosi.
        Tutki sydäntäsi, ehkä löydät sen kohdan jossa menit harhapoluille.
        Täyskäännös ja uusi kurssi puhtaan ja vilpittömän uskon suuntaan.
        Siitä se lähtee - harhoista vapautumisen tie.
        Onnea ja siunausta matkaan!

että on olemassa myös mielen neitsyyttä ja mielen turmeltuneisuutta:

Ilmestyskirja 14
        4 "Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä HE OVAT NIINKUIN NEITSYET. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle",

2. Korinttolaiskirje 11

Miksi alat nimittelemään minua "parka"ksi, "rukka"ksi ja "harha"ksi? Loppuiko sinulta sanan selitys, kun piti siirtyä henkilökohtaisesti minua nimittelemään?

• Samankaltaista jakautumista alkaa olemaan lähes jokaisessa helluntaiseurakunnassa, samoin baptistien puolella luultavasti muissakin vapaissa suunnissa.
      Olisiko syytä uskovien olla rehellisempiä? Jos ei Jumala ilmesty, ei saa sielullisuuden varaan alkaa rakentamaan. Tulisi kysyä; Mitä me ollaan oikein hakemassa uskossamme: huuhata, kokemuksia vai todellista ravintoa uskossa vaeltamiseen? Ollaanko pintaliitäjiä vailla syvempää uskonperustusta?
      Minä ainakin seuraan huolissaan näitä ihmisten perässä juoksijoita. Jumala on aina siellä missä ihminenkin. Eikä liikuu viihteen keskuksissa.

• DoctorT

Ompa asiat todella reilassaan!

Et kertonut, että hell srk on HELLUNTAIKIRKKO!

Et kertonut, että srk on hajonnut!

Et sitäkään, että Hervannassa toimii srkn alainen menestysteologinen yksikkö!

Et kertonut, että srkn johtaja ja hänen tapansa eivät kestä kaikinajoin päivänvaloa, saati hengellistä sivistystä!

Et kertonut myöskään, että srkn johtaja harjoittaa EKUMENIAA! Kuva ALssä jokunen vko sitten!

Et kertonut sitäkään, että HÄN on mieltynyt kasukohin ensimmäisenä helluntaissa ja käyttää niitä! ILman,että hänellä olisi pastoraalista koulutusta, tietääkseni!

Ja, että nuorisokultturi ei poikkea rukoushuoneen lähialueiden discoista mitenkään!

Ja mitä vielä, kerro Matti Tre sinä!

• Matti, Tre Helluntai

Olet aivan oikeassa DoctorT, tuo mitä kirjoitat on totta.

Tahdoin huomioida kirjoituksessani tuon menestysteologian. Se on suuri ongelma.

Tiedän että on muitakin ongelmia.

Mutta jostakin on hyvä aloittaa. Poistakaa keskuudestanne, se joka on paha, sanoo raamattu. Joten alkakaamme siitä.

1. Korinttolaiskirje 5:13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

Tampereen Helluntaiseurakunta on saanut Jumalalta paljon hyvää, seurakunta on kokenut siunauksen aikoja, saanut hyviä työntekijöitä ja seurakuntalaisia.

Nykyisin tilanne ei ole enää kovinkaan hyvä, eksyttävä harhaoppi ja maailmallisuus ovat päässeet seurakuntaan.

Jumala tahtoo hyvää seurakuntalaisille, jokaiselle heistä.

Kelmit ja ketut Jumala tahtoo saada tekemään parannuksen.

Olisi raamatullista ajaa kelmit ja ketut pois seurakunnasta. Niiden suvaitseminen on este Jumalan Pyhän Hengen toiminnalle.

Muutama ehdotus seurakunnan toiminnan parantamiseksi:

-menestysteologit ja heidän kannattajansa ovesta ulos pysyvästi

-ylistys-kuumeessa olevat tehkööt parannuksen

-kirkkokunta hankkeen hautajaiset

-henkilövaihdoksia

• A.S.
        Matti, Tre Helluntai kirjoitti:

Olet aivan oikeassa DoctorT, tuo mitä kirjoitat on totta.

Tahdoin huomioida kirjoituksessani tuon menestysteologian. Se on suuri ongelma.

Tiedän että on muitakin ongelmia.

Mutta jostakin on hyvä aloittaa. Poistakaa keskuudestanne, se joka on paha, sanoo raamattu. Joten alkakaamme siitä.

1. Korinttolaiskirje 5:13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

Tampereen Helluntaiseurakunta on saanut Jumalalta paljon hyvää, seurakunta on kokenut siunauksen aikoja, saanut hyviä työntekijöitä ja seurakuntalaisia.

Nykyisin tilanne ei ole enää kovinkaan hyvä, eksyttävä harhaoppi ja maailmallisuus ovat päässeet seurakuntaan.

Jumala tahtoo hyvää seurakuntalaisille, jokaiselle heistä.

Kelmit ja ketut Jumala tahtoo saada tekemään parannuksen.

Olisi raamatullista ajaa kelmit ja ketut pois seurakunnasta. Niiden suvaitseminen on este Jumalan Pyhän Hengen toiminnalle.

Muutama ehdotus seurakunnan toiminnan parantamiseksi:

-menestysteologit ja heidän kannattajansa ovesta ulos pysyvästi

-kirkkokunta hankkeen hautajaiset

-henkilövaihdoksia

>> Muutama ehdotus seurakunnan toiminnan parantamiseksi:

On niitä, jotka ylistävät Jumalaa.

On niitä, jotka suhtautuvat Jumalaan välinpitämättömästi.

On niitä, jotka halveksuvat Jumalaa.

Minä ainakin haluan olla niitä, jotka ylistävät Jumalaa.

• A.S.

Mitä luulet, voiko ihminen olla samaan aikaan täytetty vihan ja katkeruuden hengellä ja Pyhällä Hengellä? Onko omakohtaisia kokemuksia asiasta?

• kaiken
        A.S. kirjoitti:

>> Muutama ehdotus seurakunnan toiminnan parantamiseksi:

On niitä, jotka ylistävät Jumalaa.

On niitä, jotka suhtautuvat Jumalaan välinpitämättömästi.

On niitä, jotka halveksuvat Jumalaa.

Minä ainakin haluan olla niitä, jotka ylistävät Jumalaa.

Jumalaa ei voi pettää ylistämisellä.

Seurakunta joka suvaitsee harhaoppia, ei voi peittää jumalatonta menoansa laulujen ja soiton paljoudella.

Jumala odottaa että hänen kansansa tottelee häntä. Jumala tahtoo kuuliaisia lapsia.

Ei ole Jumalan ylistystä, se kaikki laulu ja soitto ja leikki, mitä monissa seurakunnissa harjoitetaan. Se on ihmisen ylistystä.

Se on vain ihmisten sielullisuuden tarpeisiin.

• A.S.
        kaiken kirjoitti:

Jumalaa ei voi pettää ylistämisellä.

Seurakunta joka suvaitsee harhaoppia, ei voi peittää jumalatonta menoansa laulujen ja soiton paljoudella.

Jumala odottaa että hänen kansansa tottelee häntä. Jumala tahtoo kuuliaisia lapsia.

Ei ole Jumalan ylistystä, se kaikki laulu ja soitto ja leikki, mitä monissa seurakunnissa harjoitetaan. Se on ihmisen ylistystä.

Se on vain ihmisten sielullisuuden tarpeisiin.

No, itse en ainakaan aio lopettaa Jumalan ylistämistä sen takia, että monisatapäisessä joukossa on kenties niitä, jotka ovat jossain asiassa menneet harhaan.

En myöskään koe ylistäväni ihmisiä, jos musiikin soidessa laulamalla ylistän Jumalaa.

• OPPIA.
    • A.S.

*

Tämä viesti kenties kertoi aika hyvin sen, mikä on seurakuntien ongelma ja kenties yksi suurimmista herätyksen esteistä nykyään. Että vain minä olen oikeassa ja ne kaikki muut, vähän toisella tavalla ajattelevat ovat jollain tavalla väärässä.

Kunhan kaikilla on vain sama näkemys siitä, mikä on sopivaa karismaattisuutta, mikä on Jumalan sanan saarnaamista, mitkä ovat oikeita ja sopivia lauluja, mikä on sopiva tapa näyttää innostustaan seurakunnassa, niin sitten meillä on hyvä seurakunta!

Olen joskus kuullut sellaisia puheita, että pastori N.N. tekee asiat oikein ja kunnolla, mutta X.X. ei oikein tee niitä asioita, joita hänen pitäisi tehdä. Ja sitten joku toinen jossain toisessa tilanteessa sanoo, kuinka pastori X.X. on todellinen Jumalan palvelija, mutta N.N. käyttää aikaansa liikaa vääriin asioihin.

Uskon itse, että tällainen seurakunnan jakaminen mielipide-erojen vuoksi on yksi suurimpia herätyksen esteitä. Voi olla, että nämä väitteet pastoreista pitävät paikkansa. Mutta herätyksen este ei silti välttämättä löydy näiden pastoreiden puutteista, vaan tosiaan siitä, että näiden erilaisten asioiden annetaan liikaa jakaa seurakuntaa ihmisten mielissä.

*

• suurimmat esteet

Suurimmat esteet Jumalan voiman vaikutuksille seurakunnassa ovat harhaopit ja synti.

Tampereen Saalemin kohdalla tuo mainittu menestys teologia ja itsetekoiset saarnamiehet, joita Jumala ei ole lähettänyt.

• tehkää parannus!
        suurimmat esteet kirjoitti:

Suurimmat esteet Jumalan voiman vaikutuksille seurakunnassa ovat harhaopit ja synti.

Tampereen Saalemin kohdalla tuo mainittu menestys teologia ja itsetekoiset saarnamiehet, joita Jumala ei ole lähettänyt.

Suurin este herätykselle on KF ja heidän valheensa ja panettelunsa, vääristellyn tiedon levittämien. Ystäväni on käynyt media- alan koulutuksen, ja sanoi, että videot, esim. KF:llä, saadaan näyttämään ihan miltä tahansa, kun leikataan ja editoidaan videopätkät oikeista kohdista ja liitetään sopivasti yhteen. Näin saadaan aikaan katsojalle vääristynyt illuusio totuudesta. Kävi muuten katsastamassa KF sivut, eikä voinut muuta kun haukkoa henkeään, niin järkyttynyt oli Aitomaan tyylistä harrastaa panetteluita. Mikä lie kyseisen miehen motiivi?? Asettaa itsensä Jumalan asemaan. Ihan kuin HÄN IHMISENÄ tietäisi mikä on totuus ja harhaa!! Eikö Jumala ja uskovassa asuva Pyhä Henki ole se, joka ohjaa omiansa kaikkeen Totuuteen?

• A.S.
        suurimmat esteet kirjoitti:

Jos puhutaan yleisellä tasolla (=ei nyt Tampereen helluntaiseurakunnasta), niin mitkähän mahtaa olla niitä todellisen herätyksen suurimpia esteitä Suomessa..? Seurakunnan jakaminen mielipide-erojen vuoksi? Vai synti?

Onko niin, että seurakunnan jakaminen mielipide-erojen vuoksi ja todellisen yhteyden puute eivät ole syntiä? Voidaan ainakin hyvin selvästi todeta, että Jumalan mielen mukaisia asioita nämä eivät ole! Voidaan todeta, että ne ovat Jumalan tahdon vastaisia asioita. Joten voidaan myös todeta, että ne ovat syntiä.

• von bulke
        tehkää parannus! kirjoitti:

Suurin este herätykselle on KF ja heidän valheensa ja panettelunsa, vääristellyn tiedon levittämien. Ystäväni on käynyt media- alan koulutuksen, ja sanoi, että videot, esim. KF:llä, saadaan näyttämään ihan miltä tahansa, kun leikataan ja editoidaan videopätkät oikeista kohdista ja liitetään sopivasti yhteen. Näin saadaan aikaan katsojalle vääristynyt illuusio totuudesta. Kävi muuten katsastamassa KF sivut, eikä voinut muuta kun haukkoa henkeään, niin järkyttynyt oli Aitomaan tyylistä harrastaa panetteluita. Mikä lie kyseisen miehen motiivi?? Asettaa itsensä Jumalan asemaan. Ihan kuin HÄN IHMISENÄ tietäisi mikä on totuus ja harhaa!! Eikö Jumala ja uskovassa asuva Pyhä Henki ole se, joka ohjaa omiansa kaikkeen Totuuteen?

kriittisesti.Toki kristityn foorumikin voi erehtyä ja erehtyykin. Aina ei välttämättä voida vetää niin suoria johtopäätöksiä, kuin KF on tehnyt. KF on kuitenkin vain yksi monien joukosta. Mm. ruotsalainen solascriptura on hyvin tutkinut ja arvioinut, arvostellut asioita. Ei vähiten harhaoppien suhteen, joita menestys- ja valtateologia yhdeltä osaltaan edustavat. Jokainen on itse velvollinen ottamaan asioista selvää ja tutkimaan. Eihän mikään foorumi ole yksin vastuussa ihmisten oikeaoppisuudesta ja raittiista uskonelämästä. KF:n, samoin kuin muiden, solascriptura mukaan lukien, tarkoituksena on kuitenkin herätellä ihmisiä kyselemään nykymenon perään. Syytä siihen onkin, ehkä enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Ei yksi Hinn, ja Rodney Howard Brown, tai vaikkapa Michael Howard, ole kaiken eksytyksen takuumiehinä. Heitä on pilvin pimein, myös kotomaassa. TV7 on yksi pahimpia, jotka pääsevät valvomattomien ja valveutumattomien olohuoneisiin. Valvovat ja asioista perillä olevat ovat tästä ojareksen tuottamasta hapatuksesta olleet huolissaan jo pitkään. Eihän samasta luukusta voi tulla sontaa ja ravintoa.

• oletko nyt

varma, että on kysymyksessä nöyrä mieli?
        Oletko pyytänyt Jumalaa auttamaan sinua nöyryyteen?
        Oletko koskaan rukouksessa luvannut Jumalalle rakastaa Hänen Sanansa Raamatun ilmoitusta kaikesta sydämestäsi?

Te tämä nyt!

• A.S.
        oletko nyt kirjoitti:

varma, että on kysymyksessä nöyrä mieli?
        Oletko pyytänyt Jumalaa auttamaan sinua nöyryyteen?
        Oletko koskaan rukouksessa luvannut Jumalalle rakastaa Hänen Sanansa Raamatun ilmoitusta kaikesta sydämestäsi?

Te tämä nyt!

Olen nähnyt seurakunnassa (seurakunnissa) niin paljon sellaista näkemyseroihin pohjautuvaa yhteyden puutetta, että olen kohtalaisen vakuuttunut siitä, että se on yhtenä herätyksen esteenä. Kuka on Paavalin puolella, kuka Pietarin, kuka Apolloksen. Jeesuksen rukous yhteydestä ei ole toteutunut.

Ajattelen kyllä, että ei ole pelkästään omia ajatuksiani, kun sanon todellisen yhteyden puutteen olevan suurimpia Jumalan valtakunnan leviämisen esteitä. Seurakunnan (henkinen) jakaminen näkemyserojen vuoksi. Ja tällaista ei esiinny pelkästään riviseurakuntalaisten taholta, vaan joskus jopa työntekijätasolla.

• Entinen Matti

Kiitos ansiokkaista kirjoituksistasi!
      Olen 70-luvun helluntainuori. Sittemmin etääntynyt ko. seurakunnasta, mutta silti sydämen tasolla ko.srk on säilynyt hengellisenä kotinani.

Niitä harvoja kertoja, jolloin olen nykyään siellä käynyt, koen aikamoista vieraantuneisuutta jumalanpalveluksiin nähden.

Korviahuumaava hakkaava jumputusmusiikki särki tyystin sen illuusion, jota alitajuisesti tulin hakemaan.
      Minne ovat kaikonneet ne kauniit hengelliset laulut, jotka olivat kuin rukouksia Jumalan puoleen? Ja joidenkin laulujen kautta saattoi syntinsäkin tuntea läsnäolevaksi ja siten helpommaksi tuoda Jumalan eteen, yhteislauluin jakaa ja kertoa se mikä mieltä painaa, Jumalan seurakunnassa kun ollaan.
      Ylistysmetelin keskellä en päässyt lainkaan tuohon kokemukseen "käsiksi" ja tilalle jäi: "Kaikki hyvin" -mentaliteetti.

Hyväksyn, että musiikkipuolellakin voidaan toki "mennä eteenpäin" ja seurata ajan hengen mukaista musiikkimakua.
      Mutta paljon heitetään hukkaan sitä kallista perintöä, jota vuosien saatossa tosi uskovaiset ovat sanoittaneet ja säveltäneet Jumalan hengen vaikutuksesta jaettavaksi yhteiseksi rikkaudeksi Jumalan palveluksissa.

Olen aina ihmetellyt, miksi kauniiden hengellisten laulujen ja virsien sanoitusta pitää säännöllisin väliajoin muuttaa, vaikka itse sävelmä olisikin säilytetty? Siksikö ettemme pääsisi tykästymään niihin ja kokemaan sitä yhteislaulun tuomaa hengellistä voimaa, joka tuttuihin sanoihin ja sävelmiin sisältyy?
      Eihän ikivihreiden iskelmienkään sanoja vaihdella alinomaa, vaan annetaan ikivihreän kukkia sellaisenaan ihmisten ilona. - Samanlainen arvostus tulisi olla myös hengellisillä lauluilla ja virsillä.

Varsinkin vaikeina aikoina yhteislaulu on ollut kantava voima uskovaisten keskuudessa.

Sitä tulisi vaalia seurakunnissa, eikä jättää ainoastaan ylistys-enkelikuorojen tehtäväksi.

Menestysteologiaan en ole syvemmin perehtynyt, mutta koen sen todella vieraaksi ajattelumalliksi. On annettava polku myös niille kristityille, joiden matka käy kautta kärsimysten voittoon!

• Entinen Matti, Tre

Kiitos ansiokkaista kirjoituksistasi!
      Olen 70-luvun helluntainuori. Sittemmin etääntynyt ko. seurakunnasta, mutta silti sydämen tasolla ko.srk on säilynyt hengellisenä kotinani.

Niitä harvoja kertoja, jolloin olen nykyään siellä käynyt, koen aikamoista vieraantuneisuutta jumalanpalveluksiin nähden.

Korviahuumaava hakkaava jumputusmusiikki särki tyystin sen illuusion, jota alitajuisesti tulin hakemaan.
      Minne ovat kaikonneet ne kauniit hengelliset laulut, jotka olivat kuin rukouksia Jumalan puoleen? Ja joidenkin laulujen kautta saattoi syntinsäkin tuntea läsnäolevaksi ja siten helpommaksi tuoda Jumalan eteen, yhteislauluin jakaa ja kertoa se mikä mieltä painaa, Jumalan seurakunnassa kun ollaan.
      Ylistysmetelin keskellä en päässyt lainkaan tuohon kokemukseen "käsiksi" ja tilalle jäi: "Kaikki hyvin" -mentaliteetti.

Hyväksyn, että musiikkipuolellakin voidaan toki "mennä eteenpäin" ja seurata ajan hengen mukaista musiikkimakua.
      Mutta paljon heitetään hukkaan sitä kallista perintöä, jota vuosien saatossa tosi uskovaiset ovat sanoittaneet ja säveltäneet Jumalan hengen vaikutuksesta jaettavaksi yhteiseksi rikkaudeksi Jumalan palveluksissa.

Olen aina ihmetellyt, miksi kauniiden hengellisten laulujen ja virsien sanoitusta pitää säännöllisin väliajoin muuttaa, vaikka itse sävelmä olisikin säilytetty? Siksikö ettemme pääsisi tykästymään niihin ja kokemaan sitä yhteislaulun tuomaa hengellistä voimaa, joka tuttuihin sanoihin ja sävelmiin sisältyy?
      Eihän ikivihreiden iskelmienkään sanoja vaihdella alinomaa, vaan annetaan ikivihreän kukkia sellaisenaan ihmisten ilona. - Samanlainen arvostus tulisi olla myös hengellisillä lauluilla ja virsillä.

Varsinkin vaikeina aikoina yhteislaulu on ollut kantava voima uskovaisten keskuudessa.

Sitä tulisi vaalia seurakunnissa, eikä jättää ainoastaan ylistys-enkelikuorojen tehtäväksi.

Menestysteologiaan en ole syvemmin perehtynyt, mutta koen sen todella vieraaksi ajattelumalliksi. On annettava polku myös niille kristityille, joiden matka käy kautta kärsimysten voittoon!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7360
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3634
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      374
      2019
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1826
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1489
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1267
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe