Todistusilta

poikalapsi

Huomasin lehdestä, että paikallisessa hellariseurakunnassa on todistusilta. Mitä tuo tarkoittaa? Mikä erottaa todistusillan satutunnista? Miten "todistetut" asiat näytetään toteen?

23

556

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No nythän sinulla on hyvä syy ja tilaisuus käydä nuuskimassa, mitä peliä helluntailaiset pitää, selviäs sinulle tuo "todistusiltakin". Rohkeasti vain tutkailemaan. Voit kertoa sitten tällä palstalla kokemuksesi tuostakin. Vai pelkäätkö tulevasi uskoon ja sitä, että Jeesus valloittaa ihan oikeesti sinunkin sydämesi.

• tapahtuu, katso

www.todistajat.net

www.uskojaurheilu.fi klikkaa ylhäältä, urheilijoita

• pöljä!

Kyseessä ei ole mikään tieteellinen argumentaatio, pöljä. Todistaminen on tässä yhteydessä juridinen termi. Että joku voi olla noin juntti.

• issakki

pakollisia jos aikoi iittyä ns.vapaisiin seurakuntiin.Moni vasta uskonsa löytänyt joutui paineen alla änkyttämään ja hikoilemaan seurakunnan edessä.Arvattavasti parhaansa yrittäen todistella omaa menneisyyttää ja nykyistä elämää pyhittyneesti syntiä vailla.Noin puolet porukasta oli vimmeistään kahden vuoden kuluttua vaihtanut maisemaa,kuka vaihtanut seurakuntaa tai palannut entiseen.

• kaaleppi..

hetkinen sanoit että todistusilta. Laita linkki niin uskotaan koska minusta heillä on sunnuntaina jumalanpalvelus ja keskiviikkoisin tai torstaisin sanan ja rukouksen ilta. Jos ei löydy linkkiä niin sinä perämies valehtelet.

• poikalapsi

Lue kuule ihan ITSE lehtiä. Minua on turha tulla valehtelijaksi haukuskelemaan. Hauku Frihetiä ja Mohikaania, joista MOLEMMAT ovat valehtelustaan kiinnikin jääneet.

Sunnuntaisinki8n menevät KOKOUKSEEN, eivät yleensä jumalanpalvelukseen. NÄIN ainakin ovat tällä palstalla sanoneet itse.

Räävi mitä räävit. Vastaapas kysyttyyn, rääviö.

• Vastaapas kysyttyyn
        poikalapsi kirjoitti:

Lue kuule ihan ITSE lehtiä. Minua on turha tulla valehtelijaksi haukuskelemaan. Hauku Frihetiä ja Mohikaania, joista MOLEMMAT ovat valehtelustaan kiinnikin jääneet.

Sunnuntaisinki8n menevät KOKOUKSEEN, eivät yleensä jumalanpalvelukseen. NÄIN ainakin ovat tällä palstalla sanoneet itse.

Valehtelet TAAS KERRAN
        Kirjoittanut: poikalapsi 11.6.2007 klo 20.21

EN ole sanonut missään, että MINÄ kärsin helveytin tuskia mistään syystä. Herra Kaaleppi on TAAS KERRAN tulinnut omiaan, kuten Ritarin peräkaritsalle kuuluukin: kusta on päässä, paskaa suussa.

Suksi VITTUUN.

• poikalapsi
        Vastaapas kysyttyyn kirjoitti:

Valehtelet TAAS KERRAN
        Kirjoittanut: poikalapsi 11.6.2007 klo 20.21

EN ole sanonut missään, että MINÄ kärsin helveytin tuskia mistään syystä. Herra Kaaleppi on TAAS KERRAN tulinnut omiaan, kuten Ritarin peräkaritsalle kuuluukin: kusta on päässä, paskaa suussa.

Suksi VITTUUN.

Miten tuo lähes vuoden vanha reaktioni puskasta sontaa nakkelevan kaalepin satuiluihin liittyy tähän ketjuun?

• kaaleppi..
        poikalapsi kirjoitti:

Miten tuo lähes vuoden vanha reaktioni puskasta sontaa nakkelevan kaalepin satuiluihin liittyy tähän ketjuun?

" EN ole sanonut missään, että MINÄ kärsin helveytin tuskia mistään syystä. Herra Kaaleppi on TAAS KERRAN tulinnut omiaan, kuten Ritarin peräkaritsalle kuuluukin: kusta on päässä, paskaa suussa.

Suksi VITTUUN."
        alan vähitellen tietään mikä sulla mättää. Olet mennyt hellarien kokoukseen ja tuolla kielenkäytöllä sinut on niska/persus otteella paiskattu kartanolle. Kerran käynyt kokouksessa ja tuntee läpikotaisin 200 miljoonaisen helluntailiikkeen. Miten homppelipojalta se helluntailiikkeen kyykyttäminen on onnistunut? Yhdet käräjät jo tulossa. Hehehe kyllä sinä pääset vielä pitkälle. Olen sen verran huomioinut että olet vähentänyt ,ehkäpä minun ansiosta, niihin omiin juttuihin vastaamista ja hyvä niin. Alat vähitellen oppiin tapoja vaikka vaikeaa se tuntuu olevan.

• poikalapsi
        kaaleppi.. kirjoitti:

" EN ole sanonut missään, että MINÄ kärsin helveytin tuskia mistään syystä. Herra Kaaleppi on TAAS KERRAN tulinnut omiaan, kuten Ritarin peräkaritsalle kuuluukin: kusta on päässä, paskaa suussa.

Suksi VITTUUN."
        alan vähitellen tietään mikä sulla mättää. Olet mennyt hellarien kokoukseen ja tuolla kielenkäytöllä sinut on niska/persus otteella paiskattu kartanolle. Kerran käynyt kokouksessa ja tuntee läpikotaisin 200 miljoonaisen helluntailiikkeen. Miten homppelipojalta se helluntailiikkeen kyykyttäminen on onnistunut? Yhdet käräjät jo tulossa. Hehehe kyllä sinä pääset vielä pitkälle. Olen sen verran huomioinut että olet vähentänyt ,ehkäpä minun ansiosta, niihin omiin juttuihin vastaamista ja hyvä niin. Alat vähitellen oppiin tapoja vaikka vaikeaa se tuntuu olevan.

1) Ei minua ole koskaan poistettu mistään väkivaltaisesti tai ilman väkivaltaa.
        2)Mitään käräjiä EI OLE tulossa. MITEN sen sinun kusipäähäsi saisi mahtumaan sen nesteen joukkoon?
        3) En ole vähentänyt omiin juttuihin vastaamista - en ole voinut vähentää, koska en ole koskaan vastannut omiin juttuihini, kuten te helluntailahkolaiset teette.

Sinä et opi koskaan tapoja. Siksi sinua lapsesikin inhoaa, kuten olet tunnustanut.

• kaaleppi..
        poikalapsi kirjoitti:

1) Ei minua ole koskaan poistettu mistään väkivaltaisesti tai ilman väkivaltaa.
        2)Mitään käräjiä EI OLE tulossa. MITEN sen sinun kusipäähäsi saisi mahtumaan sen nesteen joukkoon?
        3) En ole vähentänyt omiin juttuihin vastaamista - en ole voinut vähentää, koska en ole koskaan vastannut omiin juttuihini, kuten te helluntailahkolaiset teette.

Sinä et opi koskaan tapoja. Siksi sinua lapsesikin inhoaa, kuten olet tunnustanut.

nyt väännä juttua lapsiini mulla muuten on sellaisia ja hyvin käyttäytyviä. Eivät ole kalja eikä rosvoporukoihin eksynyt. Sinähän olit jossain vaiheessa opettamassa lasten kasvatusta...voi pyhä sylvi sentään. On siinä toinenkin vaihtoehto eli olet alkanut kopeloimaan toisiä jätkiä ja lähtö tuli. Niska/persus otteella kartanolle ja siellä se puppeli heristänyt nyrkkiä ja noitunut kun ei saa kieroutuneita mielihalujaan harjoittaa. Mä olen näissä analyyseissäni ollut aika likellä mitä sulle on sattunut kuten se sun lapsuuden juttu. Sellainen mahdollisuus tietenkin on että kun olet vastannut niihin juttuihisi niin sairastat skitsofreniaa ja kun on jakautunut persoonallisuus niin ikäänkuin olet toinen ihminen. Siis onko sulle poliisi viranomaiset ilmoittanut että syyte kynnys ei ylity?

• joka hetki
        poikalapsi kirjoitti:

miksi et kykene asialliseen keskusteluun. Heti olet haukkumassa kahta ihmistä palstalla, oikeuttaako joka hetki ottaa nämä ihmiset hampaisiin? miksi et pysty keskustelemaan omana itsenäsi?
        Olen havainnut kun tiukka paikka tulee, vetelet välittömästi syyllisä esiin. Eihän elämä ole sitä että kun tiukkapaikka tulee pestään oma suu ikään kuin puhtaaksi saadakseen toinen syylliseksi.
        Nytkin sinun asenteesi kirjoituksessasi on todella alentavaa. Etkö kykene muuta kuin haukkumaan toista rääviöksi. Et ole kasvanut vuosien varrelle keskustelutaidossasi vieläkään. Sääli.

• poikalapsi
        joka hetki kirjoitti:

miksi et kykene asialliseen keskusteluun. Heti olet haukkumassa kahta ihmistä palstalla, oikeuttaako joka hetki ottaa nämä ihmiset hampaisiin? miksi et pysty keskustelemaan omana itsenäsi?
        Olen havainnut kun tiukka paikka tulee, vetelet välittömästi syyllisä esiin. Eihän elämä ole sitä että kun tiukkapaikka tulee pestään oma suu ikään kuin puhtaaksi saadakseen toinen syylliseksi.
        Nytkin sinun asenteesi kirjoituksessasi on todella alentavaa. Etkö kykene muuta kuin haukkumaan toista rääviöksi. Et ole kasvanut vuosien varrelle keskustelutaidossasi vieläkään. Sääli.

Jahas: kaaleppi syyttää, ja joku muu nimmari puskasta puolustaa... Semmoista se on teidän helluntailahkoon hurahtaneiden kanssa.

Minä siis sinusta raivoan. No, MITÄ tekee tämä aina niin ystävällinen kaaleppi sinun mielstäsi. Hän se varmaan on niiiiin asiallinehn ja saa varmaan lahkonne vanhimmistopapoilta siunauksen jauhannalleen. Eikös niin?

Asenteista voit puhua sitten, kun alat itse katsella asioita tasapuolisesti.

• poikalapsi
        kaaleppi.. kirjoitti:

nyt väännä juttua lapsiini mulla muuten on sellaisia ja hyvin käyttäytyviä. Eivät ole kalja eikä rosvoporukoihin eksynyt. Sinähän olit jossain vaiheessa opettamassa lasten kasvatusta...voi pyhä sylvi sentään. On siinä toinenkin vaihtoehto eli olet alkanut kopeloimaan toisiä jätkiä ja lähtö tuli. Niska/persus otteella kartanolle ja siellä se puppeli heristänyt nyrkkiä ja noitunut kun ei saa kieroutuneita mielihalujaan harjoittaa. Mä olen näissä analyyseissäni ollut aika likellä mitä sulle on sattunut kuten se sun lapsuuden juttu. Sellainen mahdollisuus tietenkin on että kun olet vastannut niihin juttuihisi niin sairastat skitsofreniaa ja kun on jakautunut persoonallisuus niin ikäänkuin olet toinen ihminen. Siis onko sulle poliisi viranomaiset ilmoittanut että syyte kynnys ei ylity?

Sinulle ilmeisen tuttua niska-persusotetta en ole joutunut koskaan kokemaan, koska osaan käyttäytyä. Sinulla on HOMOFOBIA, ja se saa sinut olemaan lahkosi oppien mukaan paskahousu. Kaiken lisäksi olet itse tunnustanut, että poikasi HÄPEÄÄ homofobista isäänsä, kuten jokainen asiallinen nuori nykymaailmassa tekisi.

Minun lapsuudestani et tiedä yhtikäs mitään. Mitä muka luulet siitä tietäväsi?

Poliisiasiani eivät kuulu sinulle eikä kavereillesi. Huolehdi itsestäsi ja usko sanaani kerrankin: MITÄÄN raastupajuttua ei ole tulossa eikä ole koskaan ollutkaan tulossa. Älysitkö, rääviö? Häh!

Jos meistä jompikumpi on puppeli, se olet sinä, saatanan rääviö.

• minä en ole
        poikalapsi kirjoitti:

Jahas: kaaleppi syyttää, ja joku muu nimmari puskasta puolustaa... Semmoista se on teidän helluntailahkoon hurahtaneiden kanssa.

Minä siis sinusta raivoan. No, MITÄ tekee tämä aina niin ystävällinen kaaleppi sinun mielstäsi. Hän se varmaan on niiiiin asiallinehn ja saa varmaan lahkonne vanhimmistopapoilta siunauksen jauhannalleen. Eikös niin?

Asenteista voit puhua sitten, kun alat itse katsella asioita tasapuolisesti.

tässä puolustelemassa ketään, vaan kyse on nyt sinusta, ja sinun ongelmastasi. Tulin tänään palstalle ja silmiini osui sinun aloituksesi, tulin vain katsomaan miten sinä olet "kasvanut" sama asenneongelma jatkuu. Kysymys ei ollut kenenkään puolustelemisesta, en edes lukenut vastanneiden kirjoituksia, vain sinun tekstiisi pysähdyin.
        Oletko koskaan huomannut että sinulla on ärhkäs tyyli toisia ihmisiä kohtaan. Kohteletko ihmisiä aina haukkuen? samat jauhannat jatkuu, sinä mukana.

Olisiko aika katsoa joskus peiliin ja kysyä oletko sinä ollut aina asiallinen ihmisiä kohtaan, on ne sitten uskovia tai ei-uskovia.
        Asiallinen keskustelu saa paljon enempi kunnollista hdelmää kuin heittämällä heti takaisin ja syyllistäen toisia.
        Toivon että osaat kohdata ihmisiä rauhalliseen sävyyn.

• poikalapsi
        minä en ole kirjoitti:

tässä puolustelemassa ketään, vaan kyse on nyt sinusta, ja sinun ongelmastasi. Tulin tänään palstalle ja silmiini osui sinun aloituksesi, tulin vain katsomaan miten sinä olet "kasvanut" sama asenneongelma jatkuu. Kysymys ei ollut kenenkään puolustelemisesta, en edes lukenut vastanneiden kirjoituksia, vain sinun tekstiisi pysähdyin.
        Oletko koskaan huomannut että sinulla on ärhkäs tyyli toisia ihmisiä kohtaan. Kohteletko ihmisiä aina haukkuen? samat jauhannat jatkuu, sinä mukana.

Olisiko aika katsoa joskus peiliin ja kysyä oletko sinä ollut aina asiallinen ihmisiä kohtaan, on ne sitten uskovia tai ei-uskovia.
        Asiallinen keskustelu saa paljon enempi kunnollista hdelmää kuin heittämällä heti takaisin ja syyllistäen toisia.
        Toivon että osaat kohdata ihmisiä rauhalliseen sävyyn.

Jahas: luet MINUN avaukseni ja tuomitset minua, et lue edes lahkoveljiesi pääosin sairaita reaktioita. Koko lahkosi on syytä katsella peiliin asenteissa.

Et sinä puolustele, ehet, ehei...Kunhan nyt kaalepin puolesta kirjoittelet. Seuraapa, millaista kieltä tuo lahkosi helmi käyttelee. Seuraa. Ouhu vasta sen jälkeen.

• etkö sinä
        poikalapsi kirjoitti:

Jahas: luet MINUN avaukseni ja tuomitset minua, et lue edes lahkoveljiesi pääosin sairaita reaktioita. Koko lahkosi on syytä katsella peiliin asenteissa.

Et sinä puolustele, ehet, ehei...Kunhan nyt kaalepin puolesta kirjoittelet. Seuraapa, millaista kieltä tuo lahkosi helmi käyttelee. Seuraa. Ouhu vasta sen jälkeen.

ollenkaan näe omaa tekstiäsi. Sinusta on nyt kyse, onko pakko vastata takaisin todella rumalla kielellä.
        Jokainen puhuu omaan pussiinsa. *En puolusta täällä kaaleppia, jos hän puhuu sinulle rumia, onko pakko vastata takaisin. Miten Jeesus sanoi, käännä toinenkin poskesi. Yleensä se katkee siihen, kun ei itse heitä bensaa tuleen. Tulin katsomaan siis sinun kirjoitustapaasi, ei ole muuttunut ei.

• poikalapsi
        etkö sinä kirjoitti:

ollenkaan näe omaa tekstiäsi. Sinusta on nyt kyse, onko pakko vastata takaisin todella rumalla kielellä.
        Jokainen puhuu omaan pussiinsa. *En puolusta täällä kaaleppia, jos hän puhuu sinulle rumia, onko pakko vastata takaisin. Miten Jeesus sanoi, käännä toinenkin poskesi. Yleensä se katkee siihen, kun ei itse heitä bensaa tuleen. Tulin katsomaan siis sinun kirjoitustapaasi, ei ole muuttunut ei.

Tämän palstan helluntailaiset ovat opettaneet minulle, miten tulee asennoitua, millaista kieltä tulee käyttää jne. Jos sinä "sattumalta" katsot oikeudeksesi minua puskasta nokkia, noki - yks hailee minulle. Olet helluntailainen - sen ikävä kyllä huomaa.

Seuraapa Frihetiä. Katsopa, miten Mohikaani asennoituu. Tutki, miten Jukka uhkailee viattomia. MISSÄ silloin on taas vika...

Varmaan minussa, joo.

• frihet
        poikalapsi kirjoitti:

Tämän palstan helluntailaiset ovat opettaneet minulle, miten tulee asennoitua, millaista kieltä tulee käyttää jne. Jos sinä "sattumalta" katsot oikeudeksesi minua puskasta nokkia, noki - yks hailee minulle. Olet helluntailainen - sen ikävä kyllä huomaa.

Seuraapa Frihetiä. Katsopa, miten Mohikaani asennoituu. Tutki, miten Jukka uhkailee viattomia. MISSÄ silloin on taas vika...

Varmaan minussa, joo.

Sinä olet katkera ja jäät jauhamaan samaa.

Rakasta lähimmäisiä Kristukselle, äläkä puhu pahaa koko ajan.

Ei minukaan tule ilkeästi kirjoitella, joten miksi jatkaa lihallisesti.

• poikalapsi
        frihet kirjoitti:

Sinä olet katkera ja jäät jauhamaan samaa.

Rakasta lähimmäisiä Kristukselle, äläkä puhu pahaa koko ajan.

Ei minukaan tule ilkeästi kirjoitella, joten miksi jatkaa lihallisesti.

Katkerampi olet itse, minä kun EN OLE katkera: et kykene myöntämään edes omia valheitasi "tiedoista" valheiksi, vaikka jäit rysän päältä kiinni. SINÄ olet pahimpia rääväsuita palstalla, sinä olet vtekopyhä vääryyksien puolustaja ja emävalehtelija. Sanoin nyt totuuden, jonka kanssa sinun on elettävä, luikki.

Lihaa syön. Muuhun en lihaa käytä. Rakkaudellisesti neuvon nyt: tunnusta valheesi ja lopeta sen raastupakaverisi valheitten levittely.

• frihet
        poikalapsi kirjoitti:

Katkerampi olet itse, minä kun EN OLE katkera: et kykene myöntämään edes omia valheitasi "tiedoista" valheiksi, vaikka jäit rysän päältä kiinni. SINÄ olet pahimpia rääväsuita palstalla, sinä olet vtekopyhä vääryyksien puolustaja ja emävalehtelija. Sanoin nyt totuuden, jonka kanssa sinun on elettävä, luikki.

Lihaa syön. Muuhun en lihaa käytä. Rakkaudellisesti neuvon nyt: tunnusta valheesi ja lopeta sen raastupakaverisi valheitten levittely.

Enkä vastaa toisten ihmisten puolesta mitään.

Minä en kanna kaunaa enkä katkeruutta ketään kohtaan,

Lihallisuus ja hengellisyys ei ehkä ole sinulle niin tuttuja käsityksiä, että niistä, ehkä turhaan sinulle kirjoitin,mut tuli tehtyä.

Toivon, että pääset katkeruudestasi ja voit rakkaudellisesti tälläkin palstalla kirjoitella, hyvää jatkoa sinulle.

• poikalapsi
        frihet kirjoitti:

Enkä vastaa toisten ihmisten puolesta mitään.

Minä en kanna kaunaa enkä katkeruutta ketään kohtaan,

Lihallisuus ja hengellisyys ei ehkä ole sinulle niin tuttuja käsityksiä, että niistä, ehkä turhaan sinulle kirjoitin,mut tuli tehtyä.

Toivon, että pääset katkeruudestasi ja voit rakkaudellisesti tälläkin palstalla kirjoitella, hyvää jatkoa sinulle.

Sinä OLET valehdellut, että sinulla on "tietoa" minusta. Sinulla ei ole moista tietoa. Tiedän. Tiedän myös, mikä se sinä olet miehiäsi. Valitan, mutta NYT kuule olisi aika alkaa tunnustaa temppuilusi.

Valehtelit taas.

• muuta selitystä ole, kuin sanan "todistaa" merkityksen vääristely. Lieneekö alun perin ollut tarkoitus jymäyttää herkkäuskoisimpia luulemaan, että höpötyksissä tosiaan olisi kyse tosiasioista. Ja varmaan monet niin luulevat vieläkin ja lahkolle maksetaan mikä Jumalalle kuuluu...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      56
      7207
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      719
      3370
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      148
      1650
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      278
      1530
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1351
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1240
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      233
      1173
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1134
    Aihe