Hankin pitkän harkinnan jälkeen läppärin. "Vanha" pöytäkone siirrettiin pojan pyhättöön, yläkertaan pelikoneeksi. Kysymys siis kuuluu, miten helpoiten siirtäisin vanhasta koneesta pari melkoisen suurta tiedostoa (n. 20G/kpl) tähän tähän uuteen rekkulaan ? Vanhassa XP, läppärissä Vista. Kiitoksia, jos joku avittaa avutonta.
Tietojen siirto
12
708
Vastaukset
helpoin ulkoisen kovalevyn kautta.
toinen tapa, jos ne eivät ole yhtenäisiä 20 gigan tiedostoja ja esim suurin on 4 gigaa, niin osta 4 gigan usbitikku (15€)ja siirrä sillä, jos ei ole ulkoista kovoo.
kolmas tapa netin kautta mutta se on hidasta.
siinä nyt aluksi.- "kolmas tapa netin kau...
nopeitenhan se menee verkon kautta. FTP-servu pystyyn toiseen koneeseen ja son siinä.
- Läppäriin
Ulkoista kovalevyä en viitsi hankkia, koska molemmissa koneissa levytilaa on todella paljon. Itse mietin myös tuota tikkua (saisi ainakin pulska äijä vähän liikuntaa ravatessaan rappusissa). Tuo FTP servu homma, mitä ehdoteltiin, menee kyllä liian hankalaksi. Eikö mitenkään USB-porttien kautta hommaa voi hoitaa ?? Tai sitten lainaan joltain USB ulkoista kovalevyä.
- as-keetti
Läppäriin kirjoitti:
Ulkoista kovalevyä en viitsi hankkia, koska molemmissa koneissa levytilaa on todella paljon. Itse mietin myös tuota tikkua (saisi ainakin pulska äijä vähän liikuntaa ravatessaan rappusissa). Tuo FTP servu homma, mitä ehdoteltiin, menee kyllä liian hankalaksi. Eikö mitenkään USB-porttien kautta hommaa voi hoitaa ?? Tai sitten lainaan joltain USB ulkoista kovalevyä.
"Ulkoista kovalevyä en viitsi hankkia, koska molemmissa koneissa levytilaa on todella paljon."
luulisi oikeastaan olevan jopa syy hankkia
varmistukseksi ulkoinen kiintolevy.
Kun (huom. Kun, ei Jos) se kone sitten
joskus hajoaa, niin ei tule niin suurta itkua kun
se paljo tieto on tallessa jossain muuallakin
kuin siinä hajonneessa koneessa.
500 Gigan ulkoisen saa jo satasella, pienemmän halvemmalla.
- Ei avita
Eipä auta tuo verkkokaupan lista. Eipä ei. Olen varma että jollain tapsilla koneet voi lyödä kiinni, mutta miten ja millai, siinäpä se arvoitus.
- 9876
Ei avita kirjoitti:
Eipä auta tuo verkkokaupan lista. Eipä ei. Olen varma että jollain tapsilla koneet voi lyödä kiinni, mutta miten ja millai, siinäpä se arvoitus.
että katso listasta kohta
Conceptronic USB Databridge.
Saiskohan tähän suoran linkin
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=9039 - ???
Ei avita kirjoitti:
???
- turvautua kikkakolmosiin
Ei avita kirjoitti:
kun vähemmälläkin pääsee. Jos torpassa on jonkun sortin laajakaistayhteys, molemmat koneet reitittimeen kiinni ja romut voi siirtää verkon yli aivan normien mukaan. Jos yhteyttä ei ole, kaupasta halpa reititin (hubikin riittää mutta jos tulevaisuudessa tulee reitittimen tarve, on luvassa uusi ostosreissu) ja pari sopivan mittaista verkkokaapelia ja taas mennään.
Etuna molemmissa tavoissa ratkaisun standardienmukaisuus ja tulevaisuudessa verkon jatkuva olemassaolo ilman muistitikkujen kanssa juoksentelua tai usbilevyjen lainailua (jossain vaiheessa ne tutut kuitenkin sanovat että osta omat vehkeet).
Itse verkon rakentamiseen ja asetusten tekoon en tässä mene se tarkemmin, oppaita tuohon hommaan on netti pullollaan. - rakentamasta
Ei avita kirjoitti:
aivan tavallista ethernet verkkoa ? Ei tarvitse tulevaisuudessakaan leikkiä tikkujen ja naapurin kiintolevyjen kanssa.
- tuo ensimmäinen
rakentamasta kirjoitti:
aivan tavallista ethernet verkkoa ? Ei tarvitse tulevaisuudessakaan leikkiä tikkujen ja naapurin kiintolevyjen kanssa.
yritykseni noista kahdesta pikku viiveellä virheilmoitusten kera.. no sama asia kahdessa edellisessä kuitenkin kun ei viitsinyt kirjoittaa kahta kertaa pitempää versiota.
- Avusta
Kiitos tosi hyvistä neuvoista. Ehkä tuo nelospisteen, ja 9876 selvennyksen jälkeen tämä piuha sydeemi on paras meikäläiselle. Saattaa tuo kaapelin pätkä löytyä täältä kotoakin, kun vain jaksaa purkaa noita kaapista löytyviä käärmeenpesiä. Vielä kerran kiitos asiallisista vastauksista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih547168Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113314Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1421605Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2451424- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 891220
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124