Insinöörit ja diplomi-insinöörit

Kyselee vaan

Miksi insinöörejä ja diplomi-insinöörejä mollataan joka käänteessä? Omassa työpaikassani ei muita olekaan, enkä todellakaan valita. Ovat fiksuja, komeita, kansainvälisiä, hyväkäytöksisiä, hyvätuloisia ja sivistyneitä. Kelpais mulle ainakin!

9

1854

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

Minä tykkään kyllä. Mutta riippuu henkilöstä ja alasta vähän :) Eri aloilla on heitä.

• Pidin pitkään insinöörejä jonkinlaisina itseni vastakohtina, matemaattisina, rationaalisina tyyppeinä joilla on toivomisen varaa tunneälyssä ja huumorintajussa. Mutta ei hemmetti, pakko sanoa että kokemuksen mukaan tulen kyllä kaikkein parhaiten toimeen insinöörien kanssa!

Tapaamissani insinööreissä ei ole ollut sitä rasittavaa akateemista hapatusta ja omahyväisyyttä mitä monen muun alan "maisterismiehissä" olen ollut huomaavinani.

Ei turhaa oman älykkyyden korostamista, sivistyssanojen viljelyä tai muiden mollaamista. Kai insinööri on jonkinlainen perusduunarin ja modernin akateemisen sekasikiö. Tai sitten ei. Paha ylesitää pienellä otannalla.

• eveliina.

Osaa ne insinööritkin mollata...ja varsinkin dippa-insinöörit "tavis"-inssejä...;)

No anyway, tunnen itsekin paljon kivoja inssejä, että sen puoleen...:)

• eveliina. kirjoitti:

Osaa ne insinööritkin mollata...ja varsinkin dippa-insinöörit "tavis"-inssejä...;)

No anyway, tunnen itsekin paljon kivoja inssejä, että sen puoleen...:)

osaamme mollata ihan mitä ja ketä tahansa, mutta ei mulla ainakaan ole moiseen mitään syytä. Kiinnostus tekniikkaan ja alalle kouluttautuminen ei todellakaan sulje pois tunneälyä. Eikä me tosiaan olla sen parempia tai huonompia ihmisiä kuin muutkaan. Yleensäkin yleistäminen on ihan turhaa. Samalla lailla insinöörit ovat yksilöitä kuin muunkin alan ihmiset.

• oikeastaan pidät

Pidätkö miehestä vai miehen ammatista?

• frdtrdt

Kyllä varsinkin diplomi-insinöörit iskee :-)

Ja mulla ei muuten ole edes sitä oman älyn korostusta vastaan mitään, pitäähän sitä hyviä puoliaan tuoda esille.

• ihan tavallinen

Ovatko komeus ja ammatti niin tärkeitä? Luulen, että luonne on se joka ratkaisee. Itse en ainakaan voisi olla minkään kusipään naisen kanssa, vaikka hän olisi miten hyvännäköinen ja kaunis tahansa.

• kansainvälinen?

Älä viitti naurattaa. Tuskin kaikki insinöörit ovat komeita, vaan tusinassa on varmaan ainakin kahdeksan sellupersettä. Niin insinöörikään ei muuten automaattisesti pääse koulutustaan vastaavaan hommaan ja voi kuule olla ihan työtönkin. Taitaa olla oma lehmä ojassa.

Terveisin Raavas Rekkamies

• antran1

On näemmän vielä insinööreilläkin toivoa... ;-)

Omalta osaltani en tietenkään täytä kaikkia listassasi lueteltuja ominaisuuksia, mutta hyväkäytöksinen ja aikas sivistynyt haluan uskoa olevani...

Kaiken kaikkiaan ihmisten mollaaminen on kaikkea muuta fiksua. On sitten ihan sama ajaako rekkaa, opettaa yliopistossa tai jtn siltä väliltä..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6415
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      655
      2709
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1229
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1155
    5. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      85
      1144
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      60
      1098
    7. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      281
      1083
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1080
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      70