Sisäpiirit

ulkona_piireistä

Lueskelin mielenkiinnolla kirjoituksia ja ajattelinkin suoraan kysyä, että onko tällä palstalla sellaista sisäpiiritoimintaa joka jo koetaan häiriöksi?

Eikä kaveripiirien muodostaminen tarkoita, että siinä automaattisesti olisi jotain negatiivista, mutta ns. sisäpiirit yleensä mielletään tuollaisten porukoiden lieveilmiöksi.

63

3825

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piireja on

Jos on niin ainakin julkisia.

Ymmärrykseni mukaan sisäpiiriläiset eivät julista ajatuksiaan ulkopuolisille.

• Eri laatuiset keskustelupiirit ovat mielestäni ihan OK. Jokainen piiri muodostaa omaleimaisen kirjoituspiirin. Paljon voi lukea "rivien välistä" millainen mieliala piirissä vallitsee.Haluaako siihen muiden mielipiteitä asiaa rakentavina elementteinä vai onko viesti vain yksi heitto jutun jatkeena tai kommenttina.

Jokainen valitsee itselleen parhaiten soveltuvan, joka juuri siinä elämäntilanteessa on tarkoituksenmukaisin. Valintaa on S24:llä.

Ikinörtit ovat pisimmälle kehitetty keskustelupiiri asiaa korostavin valokuvin, jossa keskustelua sivuavat linkit tuovat uusia näkökulmia.

S24 keskustelupiirit ovat vain juttupiirejä elämän erialueilta. Vaikeaa onS24:n laajentaa keskustelua ns käsitekartan ilmaisuin (kuvat, linkit ym).

Seniorinetti elää vielä synnytysvaiheessa, etsii sille ominaista tiedottamisen ja tiedon väylää vähän varttuneemmalle väelle.

"Etsivä löytää, kolkuttavalle avataan, kaikki löytävät itselleen sopivan keskustelupiirin".

• Regvan

Pitkä ketju ei ole sisäpiiri. Sellaisen saa aikaiseksi jos aikaan saa riidan tai väittelyn.
      Väittely on kiva, mutta riitely tuo tullessaan moittimista ja mollaamista. Pitkään ketjuun voi jokainen tulla mukaan omine mielipiteineen.

Joskus pitkäkin ketju menee sellaiseksi, että siellä vanhat tutut kirjoittelevat toisilleen avoimia viestejä. Ei niitä viitsi lukea saati kantaa ottaa.
      Menisivät sähköpostiin toisilleen kirjoittelemaan.

Kahvikutsuille jos ulkopuolinen menee, niin helposti nurkkaan jää yksin nököttämään.

Ulkopuoliseksi itsensä huomaa siitä, kun aloittaa ketjun, niin eipä sisäpiiriläiset ota kantaa. He varmaan odottavat, että kellokkaat aloittavat kannanoton ja vasta sitten tulevat mukaan.
      Vähän niin kuin varman päälle.

• forskare

Sähköpostit on rekatuilla, skypet ja meset on monella, silti on tarvis korostaa keskinäistä ystävyyttään ja sisäpiiriläisyyttä vain yhdelle tai harvoille ja valituille osoitetuilla viesteillä.

Tuo varman päälle ottaminen onkin se juttu, joka paljastaa, ettei näiden itsetunto kovin vahva ole.Omaa porukkaa puolustetaan, vaikka olisi aihetta kritiikkiin ja kritiikin esittäjä toivotetaan helkattiin. Ei siis nähdä asioita, vaan ne iki-ihanat kaverit, joita ei saa suututtaa.
        Rekkaamaton leimataan aina puskasta huutajaksi tai hänele ei koskaan vastata ainakaan ystävällisesti. Se on osoitus siitä, että viestin kirjoittaja ratkaisee, ei viesti.

• Hintriika*
        forskare kirjoitti:

Sähköpostit on rekatuilla, skypet ja meset on monella, silti on tarvis korostaa keskinäistä ystävyyttään ja sisäpiiriläisyyttä vain yhdelle tai harvoille ja valituille osoitetuilla viesteillä.

Tuo varman päälle ottaminen onkin se juttu, joka paljastaa, ettei näiden itsetunto kovin vahva ole.Omaa porukkaa puolustetaan, vaikka olisi aihetta kritiikkiin ja kritiikin esittäjä toivotetaan helkattiin. Ei siis nähdä asioita, vaan ne iki-ihanat kaverit, joita ei saa suututtaa.
        Rekkaamaton leimataan aina puskasta huutajaksi tai hänele ei koskaan vastata ainakaan ystävällisesti. Se on osoitus siitä, että viestin kirjoittaja ratkaisee, ei viesti.

Minulla ei ole ikinä ollut rekattua nikkiä. Aika ajoin tällä palstalla käydään kiivasta keskustelua asiasta. Se ei ole saanut päätäni kääntymään. Eikä minua enää kukaan sen takia hyljeksi. Muita syitä saattaa olla, mutta semmoisiahan me ihmiset olemme.

En käytä myöskään skypeä tai meseä. Sähköpostia kylläkin. Mutta lienee minulla lupa viettää vapaa-aikaani täälläkin.

• Puskasuleima
        forskare kirjoitti:

Eiköpä tuo liene niin, että samanhenkiset seurustelee mieluusti keskenään. Niinhän oikeassakin elämässä tapahtuu. Siellä viihdytään, missä juttu luistaa.
        Mitähän forskare on kirjoitellut, kun hänelle EI KOSKAAN ole vastattu ystävällisesti?
        Vanha viisaus sanoo, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
        En allekirjoita sitäkään, että kirjoittaja ratkaisee eikä viesti, paitsi siinä mielessä, että kirjoittaja ~ rekattu tai rekkaamaton ~ sen viestin sisällön laatii.
        Minua ei ainakaan koskaan ole potkittu päähän, ja vastailtukin on, vaikka Puskasuleimaa en olekaan rekisteröinyt.

• "pelkkää hyvää"
        forskare kirjoitti:

Jotenkin alkoi jo tuntua, että kokeilit provoa, testasit, miten vastataan. Näin haluan lukea kirjoittamasi, olenko aivan väärässä?

Lainaan vähän: "Rekkaamaton leimataan aina puskasta huutajaksi tai hänele ei koskaan vastata ainakaan ystävällisesti. Se on osoitus siitä, että viestin kirjoittaja ratkaisee, ei viesti." Olethan tuossa sekä oikeassa, että väärässä. On joukossa joskus niitäkin, jotka nimittelevät puskiksiksi. (Näillä näkymin pysyn rekkaamattomana, se vapauden kaipuu?? )

Joitakin nimimerkkini näyttää ärsyttävän, luotan siihen, että aina joku osaa lukea sen useammasta kulmasta, eikä ärsyynny, vaan näkee naurunkureet silmäkulmassa.

Matkalippu jonnekin epämieluisaan paikkaan, totta kai se olisi ikävä kokea. Täällä nettimaailmassa voi onneksi kohdata elämää kokeneita, huumorintajuisia ja avarasydämisiäkin ihmisiä. Ajattelisin, että minulla/sinullakin on mahdollisuus tulla ja mennä oman olosi ja ajatustesi mukaan. Tämänikäiset harvemmin oikeasti pokkuroivat, väistää osaamme, tottakai.

Tove Janssonin Nuuskamuikkunen kulki huuliharppuaan soitellen, meni kun oli aika ja tuli taas takaisin, luottaen siihen, että tilaa on. Näin uskoisin; sinullakin on kaikki mahdollisuudet, jos haluat.

• Hintriika*

Oletteko ajatelleet, että ensimmäisellä kerrallaan jokainen on joutunut ensin astumaan sisään "sisäpiiriin". Jos on sattunut siellä viihtymään, niin onkin saanut otsaansa leiman "sisäpiiriläinen".

Muistan hyvin, kun ensi kerran avasin Kahvipirtin oven. Minut hyväksyttiin porukkaan ja sillä siisti. Sen jälkeen väki siellä on vaihtunut paljonkin. Heistä jokainen on tullut sinne vuorollaan samalla tavalla.

Kuinka porukassa ollaan mukana näyttelemällä koko ajan "ulkopiiriläistä"? Sitä temppua minä en ainakaan ole vielä oppinut.

• Havukka-ahon ajattelijatar

Eikös se ole aivan selvää, pitää olla kaikenlaatuista piiriä sisä- ja ulkopiirejä, täällä on monta sataa valinnan varaa kaikille löytyy omat.
        Ja Skillanin Kahvipirtti, sanokaa mitä sanotte on vailla vertaa, kävijöitä, kirjoittajia aivan eri tavalla kuin missään muussa ketjussa.
        Onko nyt vain kyseessä kateus joka nostaa taas korviaan jokaisen arvostelija ja moittijan mielessä.
        Kaikkiahan herra paratkoon ei kukaan voi miellyttää, mutta Kahvipirtissä olen joskus kirjoitellut, harvakseen kuitenkin, enkä tällä nimimerkillä.
        Nyt vain olen juttutuulella ja vähän sinne tänne olen mielipiteitäni raapustellut.
        En silti aina viihdy edes täällä ikäisteni parissa kun valinnan varaa on vaikka kuinka, tämä on ajan vietettä minulle, enkä halua noita riitojakaan aina vilkuilla.
        Kevätpäivää kuitenkin jokaiselle!

• haeskelija

Mikä se kahvipiiri oikein on?? Voisin vaikka käydä kurkkaamassa...

• Se on

KAHVIPIRTTI!!!

• +++

...........

• 000

-----------

• Ruuneperi valisti minua kerran, että Eniron kassa kolahtaa kun täällä merkki vilahtaa.

Olisikohan nämä Eniron yllyttämiä kassan kilauttajia?

!!!!    000
      ^^^^    
      Muuta käyttöä en näille keksi.

• *kulkurina*

Onkohan se jotenkin kannan ottoa olisi edes yksi ainoa sana.
        Mutta lapsia epäilen eniten, saavat seurata mitä kannanottoja tulee.

• sehän on
        *kulkurina* kirjoitti:

Onkohan se jotenkin kannan ottoa olisi edes yksi ainoa sana.
        Mutta lapsia epäilen eniten, saavat seurata mitä kannanottoja tulee.

jumittuneen viestin esiin tyrkkäämistä.

• 60män
        sehän on kirjoitti:

jumittuneen viestin esiin tyrkkäämistä.

Lähettäjän pitäsi olla sama, siis ei ole.

• Hintriika*
        60män kirjoitti:

Lähettäjän pitäsi olla sama, siis ei ole.

Nuo viestit on lähettänyt se metsästäjä, joka tulee isoäidin mökille ja päästää isoäidin ja Punahilkan vapauteen ison pahan suden vatsasta.

• BilMan, tiedättehän, kertoi kuinka suuret mainostulot Eniro saa.

Jos siis kirjoittajia ei olisi juuri lainakaan ei mainostaminen houkuttelisi. Varmaan joku täältä mainosten perusteella jotain ostaakin tai ainakin tekee ostopäätöksen.

Tietänette jo, että olen ollut sheriffinäkin. Ette osaa kuvitellakaan riitelyjen määrää. Teidänkin tuntema vastapuoli mustamaalasi "ystävineen" minut aivan kelvottomaksi. Nyt tunnen noita ystäviä ihan rekisteroityinä nimimerkkeinä.

Riidat täyttivät palstan 65 ylisuureksi viestimäärältään. Kun poistin vain rikkomukset, en tiettyjen kirjoittajien viestejä, tuli tehtävä yliraskaaksi ja pyyysin eroa.

Ylläpito pahoitteli sitä, etten jaksanut. Olin siis ehkä hyödyllinen sheriffi omalla tavallani.

BilMan esti suuren joukon kirjoittamasta ja palstat kuivuivat kokoon. Minäkin sain toiseksi huonoimman sheriffin arvonimen.

Ehkä ylläpito kyllästyi omalta osaltaan.

Tuossa palstamenneisyyttä. Kun nykyään vältän vastaamasta saattanen päästä ihan vielä ihmisten kirjoihin.

• tulenlieskat
        Ruuneperi kirjoitti:

BilMan, tiedättehän, kertoi kuinka suuret mainostulot Eniro saa.

Jos siis kirjoittajia ei olisi juuri lainakaan ei mainostaminen houkuttelisi. Varmaan joku täältä mainosten perusteella jotain ostaakin tai ainakin tekee ostopäätöksen.

Tietänette jo, että olen ollut sheriffinäkin. Ette osaa kuvitellakaan riitelyjen määrää. Teidänkin tuntema vastapuoli mustamaalasi "ystävineen" minut aivan kelvottomaksi. Nyt tunnen noita ystäviä ihan rekisteroityinä nimimerkkeinä.

Riidat täyttivät palstan 65 ylisuureksi viestimäärältään. Kun poistin vain rikkomukset, en tiettyjen kirjoittajien viestejä, tuli tehtävä yliraskaaksi ja pyyysin eroa.

Ylläpito pahoitteli sitä, etten jaksanut. Olin siis ehkä hyödyllinen sheriffi omalla tavallani.

BilMan esti suuren joukon kirjoittamasta ja palstat kuivuivat kokoon. Minäkin sain toiseksi huonoimman sheriffin arvonimen.

Tuossa palstamenneisyyttä. Kun nykyään vältän vastaamasta saattanen päästä ihan vielä ihmisten kirjoihin.

Minusta kaikki mikä näkyy luettavasti jokaiselle, on kaikille myös tarkoitettu.
        Olet ollut siis seriffinäkin, kuin uskalsit?

Aika vaativa homma. Itse en lähtisi siihen. Olet rohkea ja ennenkaikkea uskalias. Moitteita tulee siitä ja tästä. Oon huomannut. Mä en voi moittia ketään, kun ensin pitäis mököttää itselleen. Mukavaa jatkoa sinulle. Sulla on hyviä omia mielipiteitä. Kaikki eivät tunnu pitävän niistä. Mutta mitäpä ...jokaisella on omat jutut.

• Ruuneperi kirjoitti:

BilMan, tiedättehän, kertoi kuinka suuret mainostulot Eniro saa.

Kyllähän täällä saa lukea ja nähdä kaikenlaista.
        Niinhän me saadaan nähdä ja kuulla tuolla kaduilla ja toreillakin.
        Kaikkea täytyy tavallisen tallaajan sietää ja jos ei siedä, voihan sitä tyytyä katselemaan vähän kauempaa. Purnata tietysti voi ja se on aiheellistakin. Kyllä se joihinkin vaikuttaa.

Tuota sheriffin hommaa voisi kuvata sanoin,
        teit niin tai näin, ain menee väärin päin.

• tulenlieskat kirjoitti:

Minusta kaikki mikä näkyy luettavasti jokaiselle, on kaikille myös tarkoitettu.
        Olet ollut siis seriffinäkin, kuin uskalsit?

Aika vaativa homma. Itse en lähtisi siihen. Olet rohkea ja ennenkaikkea uskalias. Moitteita tulee siitä ja tästä. Oon huomannut. Mä en voi moittia ketään, kun ensin pitäis mököttää itselleen. Mukavaa jatkoa sinulle. Sulla on hyviä omia mielipiteitä. Kaikki eivät tunnu pitävän niistä. Mutta mitäpä ...jokaisella on omat jutut.

Olet oikeassa, ei ketään ulos ole suljettu, mutta kyllä itsensä ulkopuoliseksi tuntee, jos aloitukseen tai mielipiteeseen ei saa yhtään vastausta. Se on nurkkaan pistämistä. Arka luonne jää sivuun lukijaksi tai lähtee pois.
        Kaikki eivät ole Jopeleita, joka vain jorisee, vaikka ketään ei kiinnosta.
        Tiedäthän kuitenkin, miksi itsekseen söpöttävää ihmistä sanotaan.

• Maalaismies*
        Jopel kirjoitti:

Olet oikeassa, ei ketään ulos ole suljettu, mutta kyllä itsensä ulkopuoliseksi tuntee, jos aloitukseen tai mielipiteeseen ei saa yhtään vastausta. Se on nurkkaan pistämistä. Arka luonne jää sivuun lukijaksi tai lähtee pois.

Sisäpiiri sanana ja käsitteenä ei mielestäni oikein sovellu palstalle. Sisäpiirikauppoja harrastetaan pörssipiireissä ja politiikassa. Niillä tavoitellaan rikollista etua. Kun palstalla syntyy keskustelupiirejä (joihin kuka hyvänsä voi osallistua), niin mitä sisäpiiriä sellainen on?

Mitä taas tulee siihen, että jokaiseen uuteen kirjoittajaan olisi avosylin riennettävä vastaan, niin mahdotontahan sellainen on. Parhaiten täällä tulee tutuksi osallistumalla ketjuihin jollakin tunnistettavalla nikillä, kuten sinä Jopel teit.

Tämä pelle pelottoman avaus tuntuu minusta vähän sellaiselta tonkaisulta, että millainen pörinä tästä mahtaisi syntyä ja katso: näin tapahtui.

• Maalaismies*
        Maalaismies* kirjoitti:

Sisäpiiri sanana ja käsitteenä ei mielestäni oikein sovellu palstalle. Sisäpiirikauppoja harrastetaan pörssipiireissä ja politiikassa. Niillä tavoitellaan rikollista etua. Kun palstalla syntyy keskustelupiirejä (joihin kuka hyvänsä voi osallistua), niin mitä sisäpiiriä sellainen on?

Mitä taas tulee siihen, että jokaiseen uuteen kirjoittajaan olisi avosylin riennettävä vastaan, niin mahdotontahan sellainen on. Parhaiten täällä tulee tutuksi osallistumalla ketjuihin jollakin tunnistettavalla nikillä, kuten sinä Jopel teit.

Tämä pelle pelottoman avaus tuntuu minusta vähän sellaiselta tonkaisulta, että millainen pörinä tästä mahtaisi syntyä ja katso: näin tapahtui.

Tarkoitin edellisen (tietenkin) avaukseen, jonka kirjoitti "ulkona piireistä" nimimerkki. Samaistin sen aikaisempaan pelle pelottoman kyselyyn, jossa hän koetteli kepillä palstaa, että josko tänne voisi tulla jne. Jostakin syystä pelle näyttää vetäneen avauksensa pois. Nää niitä lauluja on - joihin on vaikea ottaa tämän kummemmin kantaa.

• Maalaismies*
        Maalaismies* kirjoitti:

Tarkoitin edellisen (tietenkin) avaukseen, jonka kirjoitti "ulkona piireistä" nimimerkki. Samaistin sen aikaisempaan pelle pelottoman kyselyyn, jossa hän koetteli kepillä palstaa, että josko tänne voisi tulla jne. Jostakin syystä pelle näyttää vetäneen avauksensa pois. Nää niitä lauluja on - joihin on vaikea ottaa tämän kummemmin kantaa.

Onhan Pelle Pelottoman viesti sittenkin edelleen palstalla. Minulle kävi köpelösti, kun aloin kirjoittaa puoliheränneenä. Ei kun lenkille siitä!

• Viäränlainen
        Jopel kirjoitti:

Kyllähän täällä saa lukea ja nähdä kaikenlaista.
        Niinhän me saadaan nähdä ja kuulla tuolla kaduilla ja toreillakin.
        Kaikkea täytyy tavallisen tallaajan sietää ja jos ei siedä, voihan sitä tyytyä katselemaan vähän kauempaa. Purnata tietysti voi ja se on aiheellistakin. Kyllä se joihinkin vaikuttaa.

Tuota sheriffin hommaa voisi kuvata sanoin,
        teit niin tai näin, ain menee väärin päin.

Sisäpiiri...ehkä liian voimakas ilmaisu. Toki vähän samanmielisiä kerääntyy joskus "nippuun." Mitäs pahaa tuossa on. Kahvipirtti on eräs sellainen, olen joskus vähän lukassut. Mitäs pahaa tuossa on, vaikka "pirtti" ei minua kiinnosta. Mahtuuhan tuo, eikä ole ketään haittaamassa.
        Mahtuu hekin, jotka ovat seksiongelmista kiinnostuneita. Vaikka en ole "lämmennyt."
        Joskus tuntuu turhalta, kun tutut kertoo keskinäisistä retkistään. Ikäänkuin seikkailumuisteloita. Kaipa nekin mahtuu.
        Varsinaista keskustelua syntyy mielestäni harvoin. Kaipa se on minun vikani, etten ymmärrä. Osallistun harvoin keskusteluun. Aloituksia en juurikaan tee. En halua osallistua "talkoisiin", koska ei satu olemaan sellaista asiaa, joka pitäisi tuoda esille tai jonka arvioisi keskusteluryhmässä johtavan mielipiteen vaihtoon.
        Näin se menee, olipa seriffiä tai ei.

• Maalaismies* kirjoitti:

Sisäpiiri voisi olla sellainen, johon muilla ei ole asiaa.

Täällä palstallahan tuo on mahdotonta. Jokainen saa tehdä puuumerkkinsä mihin tahansa.

Olen kyllä huomannut kuinnka joku tuntee itsensä ulkopuoliseksi "kun ei noteerata"

Ei täällä tarvitse retostella joka aiheesta kuten minä, saa huonon maineenkin. Pikkusen särmää ja ainakin asiaa niin kyllä kommentoidaan.

• Mallamargareetta
        Maalaismies* kirjoitti:

Tämä virtuaalisuus antaa juuri valinnan vapauden mennä mihin ketjuun ja kenen kirjoittajan viestin jälkeen tahansa. Oma mielenkiinto asioihin ratkaisee, mihin kirjoittaa. Sattuu vain olemaan, että on samoista asioista kiinnostuneita kirjoittajia, jotka sitten ketjuissa toistensa viesteihin vastaavat useammin. Ei se mitään sisäpiiriläisyyttä ole.
        Täällä toiselle kirjoittajalle tunnustuksen antaminen käsiteään usein väärin , nuoleskeluksi tai klikkiytymisen merkiksi. Miksi on niin vaikea hyväksyä toisille suuntautuvaa positiivista palautetta, aivan kuin se olisi epäluottamuslause muille kirjoittajille.
        Kaikki eivät voi tosiaan kaikkia huomioida eikä kaikesta tarvitse kiinnostua. Eivät kaikki kirjoittajat haluakaan itsestään numeroa tehtävän, vaan antaa tekstien puhua puolestaan.

• makriina ek
        Jopel kirjoitti:

Joskus tulee mieleen asia, joka on mielestäni alotuksen arvoinen, mutta muut eivät kiinnostu.
        Minkäs sille voi?

En ymmärrä pahastua. Ei vain ottanut tuulta ajatus.

• uzma-m
        Jopel kirjoitti:

jossa samaa nuottia laulavat ovat aina yhdessa kuten maalaismies ja ruuneperi.
        Jos ei ole nuottikorvaa niin ulos jaa,sora aanet sakista pois, erilaisuutta ei hyvaksyta.
        Ainoa turvallinen laulukuoro on kahvipirtti.

• kuten sanoit
        Mallamargareetta kirjoitti:

Tämä virtuaalisuus antaa juuri valinnan vapauden mennä mihin ketjuun ja kenen kirjoittajan viestin jälkeen tahansa. Oma mielenkiinto asioihin ratkaisee, mihin kirjoittaa. Sattuu vain olemaan, että on samoista asioista kiinnostuneita kirjoittajia, jotka sitten ketjuissa toistensa viesteihin vastaavat useammin. Ei se mitään sisäpiiriläisyyttä ole.
        Täällä toiselle kirjoittajalle tunnustuksen antaminen käsiteään usein väärin , nuoleskeluksi tai klikkiytymisen merkiksi. Miksi on niin vaikea hyväksyä toisille suuntautuvaa positiivista palautetta, aivan kuin se olisi epäluottamuslause muille kirjoittajille.
        Kaikki eivät voi tosiaan kaikkia huomioida eikä kaikesta tarvitse kiinnostua. Eivät kaikki kirjoittajat haluakaan itsestään numeroa tehtävän, vaan antaa tekstien puhua puolestaan.

miksi moni tuntuu olevan niin tosissaan, ei taida olla sellaisilla helppoa livessäkään.

• Maalaismies*
        uzma-m kirjoitti:

jossa samaa nuottia laulavat ovat aina yhdessa kuten maalaismies ja ruuneperi.
        Jos ei ole nuottikorvaa niin ulos jaa,sora aanet sakista pois, erilaisuutta ei hyvaksyta.
        Ainoa turvallinen laulukuoro on kahvipirtti.

Olen aina tuntenut syvää mielenkiintoa persoonaasi ja raportointiasi kohtaan sieltä kaukaa. Tasan ei käy onnen lahjat.

• uzma-m
        Maalaismies* kirjoitti:

Olen aina tuntenut syvää mielenkiintoa persoonaasi ja raportointiasi kohtaan sieltä kaukaa. Tasan ei käy onnen lahjat.

tykkaan viisaista syvallisista ajatuksistasi,paljon tuttuja kirjoja on kirjahyllyssasi,luen samoja kirjoja,laulaa vaan en osaa.

• mikä.
        Maalaismies* kirjoitti:

Onhan Pelle Pelottoman viesti sittenkin edelleen palstalla. Minulle kävi köpelösti, kun aloin kirjoittaa puoliheränneenä. Ei kun lenkille siitä!

huru.

• kenet täällä
        Maalaismies* kirjoitti:

olet uhannut tappaa niin kuin tuolla Puuneperin viestittä väitettään.

• on moneen
        Mallamargareetta kirjoitti:

lähtöön.
        Joskus avaukset ovat sen verran yleissivistystä vaativia ettei niihin monenkaan ole syytä lähteä itseään munaamaan. Eikä niihin aina edes vastausta odotetakkaan.
        Haarukka on tosi leveä. Ketjuissa löytyy, aivan sieltä yksinkertaisesta kahvituvista, hyvää huomenta ja säitä pidellyt ketjuista alkaen. Sopivatkin yksinkertaisemmille ihmisille. Kovin muuten ovatkin suosittuja joka, tietysti kuvaa palstalaisten yleistä sivistys tasoa.

• RENnosti
        on moneen kirjoitti:

lähtöön.
        Joskus avaukset ovat sen verran yleissivistystä vaativia ettei niihin monenkaan ole syytä lähteä itseään munaamaan. Eikä niihin aina edes vastausta odotetakkaan.
        Haarukka on tosi leveä. Ketjuissa löytyy, aivan sieltä yksinkertaisesta kahvituvista, hyvää huomenta ja säitä pidellyt ketjuista alkaen. Sopivatkin yksinkertaisemmille ihmisille. Kovin muuten ovatkin suosittuja joka, tietysti kuvaa palstalaisten yleistä sivistys tasoa.

vaan alemmilla tasoilla liikutaan.

• keskinkertainen katicat*
        on moneen kirjoitti:

lähtöön.

Gaussin käyrän mukaan keskinkertaisuuksia olemme suurimmalta osin. Tilastollisen todennäköisyyden mukaan se jakauma näkyy täälläkin, on lukumäärä sen verran iso.

-on moneen- on tullut ilmeisesti väärään seuraan, mutta jos olisi sydämen sivistystä ei ihminen tulisi tuolla tavoin muita arvostelemaan ja vähättelemään.

• huom!
        on moneen kirjoitti:

lähtöön.

Luultavasti "on moneen" lintsasi koulussa suomen kielen tunneilta, vaikka muuten on niin sivistynyt.

• Katicat2

Mistä tuo mahtaa johtua, että ihminen yleensä näkee ympärillään sisäpiirejä ja silloin säännönmukaisesti, olen huomannut, tuntee itse olevansa ulkopuolella.

Tuli mieleen että jos näkee sisäpiirejä tällaisella avoimella keskustelupalstalla, niin tunteeko hän ulkopuolisuutta arkielämässäänkin. Se olisi onnetonta. Siitä seuraa katkeruutta ja pahaa oloa.

Sen kanssa sukulaistunne on yksinäisyyden tunne, josta monet sanovat kärsivänsä, vaikka on kontakteja saatavissa. Toinen taas jolla tosiaan ei ole ketään, ei tunne ykinäisyyttä taakkana.

Jos jää vain odottamaan, että minut huomataan ja huomioidaan siinä saa kyllä pettyä. Itse voi tehdä paljon. Jos kirjoittelen täällä joskus, olen silloin sisällä, mutta jos lopetan tyystin olen ulkopuolinen.

• Maalaismies*

Kirjoittelen oman intoni iloksi. Se on paitsi hauskaa myös hyödyllistä. Kirjoittamalla testaa koko ajan itseään, onko hereillä, saako aikaan mielekkäitä lauseita? Toivoisi tietenkin ystävällistä suhtautumista, mutta ei haittaa vaikka avaukseni jäisi vastauksia vaillekin.

Monesti on samaa mieltä jonkun kirjoittajan kanssa (kuten tässäkin olen). Silloin helposti jää vain nyökyttelemään ajatellen ettei tuohon ole lisättävää. Minä olen kyllä herkkä kehumaan ...

• Fanni
        Maalaismies* kirjoitti:

Kirjoittelen oman intoni iloksi. Se on paitsi hauskaa myös hyödyllistä. Kirjoittamalla testaa koko ajan itseään, onko hereillä, saako aikaan mielekkäitä lauseita? Toivoisi tietenkin ystävällistä suhtautumista, mutta ei haittaa vaikka avaukseni jäisi vastauksia vaillekin.

Monesti on samaa mieltä jonkun kirjoittajan kanssa (kuten tässäkin olen). Silloin helposti jää vain nyökyttelemään ajatellen ettei tuohon ole lisättävää. Minä olen kyllä herkkä kehumaan ...

kirjoittamisesta. Sama fiilis oli jo 8-vuotiaana, kun rustasin kirjeenvaihtotoverille kirjettä.
        Kirjoittamalla voi halutessaan saada ajatuksensa vivahteikkaasti esiin.
        Ei tässä ole aina pakko olla lakeijana kuittaamassa edelläkirjoittaneen mielipidettä, ellei osaa sanoa muuta kuin arkipäiväisesti yhdentekevää vaikka kuittaan tällä kertaa kuitenkin. Oli helppo jatkaa edelliseen.
        Hauska on yleensä lukea muiden todellisia ajatuksia.

• listasta jossa oli nimet kelle ei vastailla, minä olin kuulemma listalla. siksi katson että jonkimmoista sisäpiiriläisyyttä on.
      Ei tietysti näkyvää kuten tälläkin palstalla, mutta skype ja sähköposti kulkee jossa päätetään milloin mitäkin.
      Huomaahan sen kun kirjoittelee niin kuka tai ketkä ei vahingossakaan vastaile. Että jonkimmoista sisärengasta kyllä on.

• ja juorut kulkee

sätissä myös.Hullunkurista on, että jos vastaan jollekin A:n vihamiehelle (naiselle usemmiten), niin ennen minulle vastaillut A ei enää vastaakaan minulle.Ihan turha puhua, että asia ratkaisee, kyllä se on nimimerkki!!!!

• Kun tulee uutena kirjoittajana foorumille, niin ei kannata odotella että huomataan ja huomioidaan toisten, jo kauemmin mukana olleitten taholta. Jokainen saa varmaankin itse hakea paikkansa ja tehdä sen eteen työtä.
      Eikä tarvitse kirjoitella sillä mielellä että joka kirjoitukseen vastattaisiin.
      Jos katkeroituu heti, kun ei kukaan näytä noteeraavan, niin viestit muuttuvat helposti ärtyisiksi, katkeroituneiksi ja ilkeiksikin ja silloin ollaan vaarassa varata itselleen paikka siellä ulkorenkaassa.
      Hyväntahtoiset kirjoitukset huomataan.
      Siitähän on Kahvipirtti oiva esimerkki!

• hyvän mielen sait aikaan;)

Tähänkin voi tulla perään kommentti, mutta lähinnä jo nyt hymyilen niille.
        Kiitosta ei mielestäni anneta tarpeeksi, joten aina kun siihen aihetta löydän, sen teen.

Mitä tulee noihin sähköpostilla ja Skypellä pidettäviin yhteyksiin, niiden sisältöä ei muut tiedä kuin asianomaiset ja näin pitää ollakin.
        Tottahan toki ihmisillä on oikeus pitää yhteyttä kehen haluavat ja kenenkään suuta ei tukita.

Mitä tulee tuohon huomioimiseen, ei sitä aina edes hoksaa, silti kumminkaan väheksymättä ketään.
        Monta kertaa asia antaa aiheen vastata ja jos ei ole mitään sanottavaa, minkäs sille voi.

En oikein usko, että palstalla olisi henki, että tuolle en vastaa, itse jätän monia asioita väliin mihin olisi kiva vastata, mutta kun ilmestyn ketjuihin, alkaa riita ja syyttely.

Kirjoitellaan ilman mitään vaateita, siitä ne viestit lentelee.

• juu, juu

Kirjoittajan omat jäljet
        MdK-MdK 17.4.2008 klo 11.13

• MDKMDK-aitokohan

Seleman jäljet peloittavat.
        Mistä kuvittelet sinua kaivatun palstoille?
        Surkein multinikkeilijä.

• asialla,
        MDKMDK-aitokohan kirjoitti:

Seleman jäljet peloittavat.
        Mistä kuvittelet sinua kaivatun palstoille?
        Surkein multinikkeilijä.

sinut ainakin tunnetaan heti,ei kukaan kaipaa,pois vaan,,

• taas.
        SkillaN kirjoitti:

hyvän mielen sait aikaan;)

Kiitosta ei mielestäni anneta tarpeeksi, joten aina kun siihen aihetta löydän, sen teen.

Mitä tulee noihin sähköpostilla ja Skypellä pidettäviin yhteyksiin, niiden sisältöä ei muut tiedä kuin asianomaiset ja näin pitää ollakin.
        Tottahan toki ihmisillä on oikeus pitää yhteyttä kehen haluavat ja kenenkään suuta ei tukita.

Mitä tulee tuohon huomioimiseen, ei sitä aina edes hoksaa, silti kumminkaan väheksymättä ketään.
        Monta kertaa asia antaa aiheen vastata ja jos ei ole mitään sanottavaa, minkäs sille voi.

En oikein usko, että palstalla olisi henki, että tuolle en vastaa, itse jätän monia asioita väliin mihin olisi kiva vastata, mutta kun ilmestyn ketjuihin, alkaa riita ja syyttely.

unohtunut Kanakopin veräjä sulkematta.

• ketjuun
        asialla, kirjoitti:

sinut ainakin tunnetaan heti,ei kukaan kaipaa,pois vaan,,

sinäkin surkimus kirjoittaisit jollei hajupoika avaisi näitä räväköitä ketjuja, Teehän nyt "asialla" kunnon aloistus ja lopeta tuo kakáramainen mihinkään johtamaton räksytys.

• taas. kirjoitti:

että kanoille tekee hyvää ulkoilla välillä;))

Toivotaan nyt kumminkin, että Kettu Repolainen ei kanalaan mene, vaikka kuinka mieli tekisi;)
        Saattaa olla,että kukot kimppuun käyvät.

Ps. Kana on aika vaaraton eläin, älä siis pelkää.

• loukkaat kanoja
        taas. kirjoitti:

Loukkaat kanoja verratessasi noita höpisijöitä
        kanoihin, jotka sentään munivat ravintoa ruokapöytäämme.
        Näistä Skillaneista Selemoineen ei ole edes siihen.

• loukkaat kanoja kirjoitti:

Loukkaat kanoja verratessasi noita höpisijöitä
        kanoihin, jotka sentään munivat ravintoa ruokapöytäämme.
        Näistä Skillaneista Selemoineen ei ole edes siihen.

nyt yritän olla fiksu ja jätän tähän;))

• sitten
        SkillaN kirjoitti:

nyt yritän olla fiksu ja jätän tähän;))

nahka munatkin loppua !

• huom!
        sitten kirjoitti:

nahka munatkin loppua !

Kyllä palstalta killuttimia löytyy!

• SkillaN kirjoitti:

hyvän mielen sait aikaan;)

muuten kirjoitit versiosi kuin minun viestini vastaukseksi.
        Miksi kierrät ja kaarrat etkä suoraan klikkaa nikiäni ja kerro asiaasi.
        Uskomatonta jos sanot että,,,,, jos ei ole mitään sanottavaa,minkäs sille voi...
        Empä tuota uskoisi. Kaikesta huolimatta ja sentähden juuri, toivotan sinulle rikasta sanavarastoa.
        Kuten huomaat minäkin lähetän sinulle suoraan, kun on asiaa.

• monica kirjoitti:

muuten kirjoitit versiosi kuin minun viestini vastaukseksi.
        Miksi kierrät ja kaarrat etkä suoraan klikkaa nikiäni ja kerro asiaasi.
        Uskomatonta jos sanot että,,,,, jos ei ole mitään sanottavaa,minkäs sille voi...
        Empä tuota uskoisi. Kaikesta huolimatta ja sentähden juuri, toivotan sinulle rikasta sanavarastoa.
        Kuten huomaat minäkin lähetän sinulle suoraan, kun on asiaa.

Sinun edellinen viesti, sillä en edes muistanut kuka tuolla lailla kirjoitti, vastasin vain, kun jäi korviini soimaan.

Täytyy sanoa, että en milloinkaan ole Sinusta jutellut kenenkään kanssa, joskus murreketjuun yritin savoa vääntää, mutta kaiketi epäonnistuin, kun ei herättänyt mitään vastakaikua.
        Minulla ei ole mitään syytä kierrellä ei kaarrella, emme ole aiemminkaan viestejä vaihtaneet.
        Sanon edelleen, että aina ei ole sanottavaa, joka viestiin ei ole vastausta.
        Sanavarastostani en tiedä, kirjoitan mitä osaan, se riittäköön.

Minulla ei ole henkilökohtaisesti Sinulle asiaa, mutta tulihan nyt vastattua, kai kaikki on hyvin, toivoisin.
        Hyvää kevään odotusta ja kivaa palstalla kirjoittelua;))

• SkillaN kirjoitti:

Sinun edellinen viesti, sillä en edes muistanut kuka tuolla lailla kirjoitti, vastasin vain, kun jäi korviini soimaan.

Täytyy sanoa, että en milloinkaan ole Sinusta jutellut kenenkään kanssa, joskus murreketjuun yritin savoa vääntää, mutta kaiketi epäonnistuin, kun ei herättänyt mitään vastakaikua.
        Minulla ei ole mitään syytä kierrellä ei kaarrella, emme ole aiemminkaan viestejä vaihtaneet.
        Sanon edelleen, että aina ei ole sanottavaa, joka viestiin ei ole vastausta.
        Sanavarastostani en tiedä, kirjoitan mitä osaan, se riittäköön.

Minulla ei ole henkilökohtaisesti Sinulle asiaa, mutta tulihan nyt vastattua, kai kaikki on hyvin, toivoisin.
        Hyvää kevään odotusta ja kivaa palstalla kirjoittelua;))

en odottanutkaan mitää henkilökohtaista asiaa, vaan kun annoit vastauksen aloitukseen, se oli tärkein sanomani sinulle. Muu tuli lieveilmiönä mukana.

PS. En välttämättä usko kaikkea lukemaani.

• varoitusten kirskuntaa

korjaan erehdyksen pysymällä kaukana siitä huoneesta.
      Muistiinsa vain ei aina voi luottaa.

• Kaikenikäisillä pätee tuo lause,
        samantyyppiset ihmiset viihtyvät yhdessä.

En ymmärrä "sisäpiiri"-epäilyjä. - Miksi en saisi
        kirjoittaa viestiä silloin kun siltä tuntuu -
        ja jättää kirjoittamatta, jos ei huvita?

Täällä vallitsee sanomisen vapaus, oikein perustuslailla meille turvattu.
        :D

• tekstailija X
        satu kirjoitti:

Kaikenikäisillä pätee tuo lause,
        samantyyppiset ihmiset viihtyvät yhdessä.

En ymmärrä "sisäpiiri"-epäilyjä. - Miksi en saisi
        kirjoittaa viestiä silloin kun siltä tuntuu -
        ja jättää kirjoittamatta, jos ei huvita?

Täällä vallitsee sanomisen vapaus, oikein perustuslailla meille turvattu.
        :D

Kuivahkoon keskusteluun hieman musaa:
        http://areena.yle.fi/toista?id=1200800

• varmaan

Kanakoppia.

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      127
      3565
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2366
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1945
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      414
      1899
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1711
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1527
    7. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      30
      1473
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      124
      1438
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1301
    10. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1246
    Aihe