Koiranpentuni 12 viikkoa,sai siankorvaa,mutta maha meni aivan sekaisin.
Uskallanko enää antaa vaikka oli aivan selvästi todella hyvää pennusta?
En antanut samantien kokonaista korvaa,vain muutamana päivänä annoin järsiä sitä ja sitten ajattelin,että ei se tee pennun mahalle mitään ja sai syödä loput,korva oli aika iso siis vielä. Ja voinette arvata,että illalla luututtiin lattioita.
Annoinko liian paljon sitä kuitenkin kerralla vai onko se vain niin ettei tuon koiran maha tule koskaan kestämään noita herkkuja?
sian korvat?
8
3705
Vastaukset
Meillä pentuna ihan sama juttu, annoin liian paljon kerrallaan ja maha sekasin. Sama juttu rustoluiden kanssa. Mut siitä huolimatta maha kestää nykyään (3v) melkein mitä tahansa. Nuo pennut nyt vaan on niin herkkävatsaisia, että pitäs olla tosi varovainen aina uutta antaessaan, vaikka pentu näyttäis kuinka tykkäävän tai vinkuis lisää.
- ...
Sian korvat varmasti koiran mielestä hyvää... siitä ei ole epäilystäkään mutta ne ovat epäterveellisiä. Sian korvat ovat todella rasvaisia ja niissä voi olla salmonellaa. Ne voivat myös aiheuttaa koiralle haimatulehduksen. Hirveän rasvaisuuden takia pentukoirasta tulee helposti liika lihava.
- tiesitkö
Sian korvat varmasti koiran mielestä hyvää... siitä ei ole epäilystäkään mutta ne ovat epäterveellisiä. Sian korvat ovat todella rasvaisia ja niissä voi olla salmonellaa. Ne voivat myös aiheuttaa koiralle haimatulehduksen. Hirveän rasvaisuuden takia pentukoirasta tulee helposti liika lihava.
- pentunen..
siis tiesin kyllä,että on rasvaisia.Tarkoitus ei ollutkaan alkaa joka päivä antamaan niitä,ensimmäistä kun annoin niin siksi annoin useampana päivänä.
Eli sä sanot,ettei kannata antaa niitä? Sen salmonellan takia?
Minun pentu tuskin lihomaan pääsee,sen energiankulutus on huippulukemissa ja huomaan kyllä jos alkaa kyljet pullistua.
Miks ne aiheuttaa haimatulehdusta?? - ...
pentunen.. kirjoitti:
siis tiesin kyllä,että on rasvaisia.Tarkoitus ei ollutkaan alkaa joka päivä antamaan niitä,ensimmäistä kun annoin niin siksi annoin useampana päivänä.
Eli sä sanot,ettei kannata antaa niitä? Sen salmonellan takia?
Minun pentu tuskin lihomaan pääsee,sen energiankulutus on huippulukemissa ja huomaan kyllä jos alkaa kyljet pullistua.
Miks ne aiheuttaa haimatulehdusta??Just sen salmonellan takia itse en antaisi niitä pennulle.
Liika rasvaisuuden takia koira herkistyy ja altistuu haimatulehdukselle. Se on sitten ihan koira kohtaista... jotku herkistyy jotku ei. Sama lihomisessaki. - 2xbigdog
... kirjoitti:
Just sen salmonellan takia itse en antaisi niitä pennulle.
Liika rasvaisuuden takia koira herkistyy ja altistuu haimatulehdukselle. Se on sitten ihan koira kohtaista... jotku herkistyy jotku ei. Sama lihomisessaki.Koirien ruoansulatusjärjestelmä ei suosi salmonellaa, joten on vain häviävän pieni mahdollisuus salmonellaan. Lisäksi possuilla on harvoin salmonellaa suomessa ja korvat ovat kuumennettuja paistovaiheesa (yli 75 C).
Koira tarvitsee rasvaa ravinnokseen ja jos possunkorvat maistuvat, niin samalla koira saa työtä hampailleen.
Kukaan tuskin antaa koiralleen useita korvia päivässä - nehän maksavat aivan törkeän paljon. Jopa yli sisäfileen hinnan / kg.
Meillä possunkorvat ovat osa päivän ravintoa, siis 1 kpl päivässä. Koirat oikein odottavat hetkeä jolloin pääsevät jyrsimään herkkuaan, eikä kumpikaan koirista ole ylipainoinen.
Noin nuorella koiralla (12 viikkoa) on vielä herkkä vatsa ja välttäisin antamasta korvia, mutta toisaalta koiran vatsa tottuu kaikkeen.
Itse antaisin korvia vasta pennun ollessa 6 kk vanha. - pentunen
2xbigdog kirjoitti:
Koirien ruoansulatusjärjestelmä ei suosi salmonellaa, joten on vain häviävän pieni mahdollisuus salmonellaan. Lisäksi possuilla on harvoin salmonellaa suomessa ja korvat ovat kuumennettuja paistovaiheesa (yli 75 C).
Koira tarvitsee rasvaa ravinnokseen ja jos possunkorvat maistuvat, niin samalla koira saa työtä hampailleen.
Kukaan tuskin antaa koiralleen useita korvia päivässä - nehän maksavat aivan törkeän paljon. Jopa yli sisäfileen hinnan / kg.
Meillä possunkorvat ovat osa päivän ravintoa, siis 1 kpl päivässä. Koirat oikein odottavat hetkeä jolloin pääsevät jyrsimään herkkuaan, eikä kumpikaan koirista ole ylipainoinen.
Noin nuorella koiralla (12 viikkoa) on vielä herkkä vatsa ja välttäisin antamasta korvia, mutta toisaalta koiran vatsa tottuu kaikkeen.
Itse antaisin korvia vasta pennun ollessa 6 kk vanha.suuri kiitos sinulle selvästä ja asiantuntevasta kommentista.
Jätän siis korvat odottamaan,kunnes pentu saa ikää lisää. - Voi antaa
pentunen kirjoitti:
suuri kiitos sinulle selvästä ja asiantuntevasta kommentista.
Jätän siis korvat odottamaan,kunnes pentu saa ikää lisää.Palottele niitä korvia sille pennulle, kyllä se niitä pystyy syömään, varsinkin jos ei tyhjään mahaan anna. Ja ei niistä mitään salmonellaa tule eikä sen puoleen haimatulehdustakaan. Hyvää sille tekee kaikki, mihin saa hampaitaan käytellä luvallisesti. Hommaa solmuluita ja anna (taas pieniä paloja) porkkanaa. Ja viskaa vessapaperirullan hylsyt lattialle(joudut imuroimaan, mutta meillä pennut on kaikki pitäneet niitä parhaina leluina, vaikka mitä kalliita koiraleluja olisi tarjolla!). Meni ehkä vähän aiheen ohikin, mutta kumminkin. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577270Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7273479Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1621758Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3411757- 841395
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911270
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631237Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2611235- 811144