Kysäisen ?

Hyvillä mielin

Onko mitään keväästä uutta?
Västäräkkiä näkynyt?
Mieliala nousussa?
Ostettu uusia vaatteita/ kenkiä?
Anteeksi jos näin 70nä kevätinnostusta !

45

1953

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nyt olisi tiedossa haravointia, roskien polttoa, maan muokkausta ja lokkien karkoitusta.

Se on kyllä jokavuotinen ohjelmanumero tässä meidän kulmilla.

• Keväinen juttu lintujen sotkut, terassilla...
        Matot pesulaan, ja se viivästetty ikkunan pesu.
        Kevääseen kuuluu kaikki, nurmikko on vielä niin märkä ettei haravalla voi saada aikaan kuin tuhoa.

• Nauruterapiaa

Ostin kirpparilta 3:lla egulla nätin puseron kauniin lilan värisen. Nyt on niin kevättä rinnoissa, jotta.

• Nauruterapiaa kirjoitti:

Ostin kirpparilta 3:lla egulla nätin puseron kauniin lilan värisen. Nyt on niin kevättä rinnoissa, jotta.

Kaksi ihanaa sepelkyyhkyä lensi ikkunan alle, toinen koivuun ja toinen kuuseen.
        Ihastelin niitä hetken ja ehdin jo ajatella, suunnittelivatko ne rakentavansa pesän kuuseen. Paikalle rävähti harakka ja hääti kuusenoksalla istuneen pois. Toinen kyyhkykin lennähti koivusta kultansa perään.
        Koko talven muutama harakka on harrastellut herrastelua silmieni edessä, mutta toivottavasti kuuseen ei tule harakan pesää. Sen räkästystä en kuuntelisi yhtä mielelläni kuin sepelkyyhkyn huhuilua.

• HelmiinaN
        Venlastiina kirjoitti:

Kaksi ihanaa sepelkyyhkyä lensi ikkunan alle, toinen koivuun ja toinen kuuseen.
        Ihastelin niitä hetken ja ehdin jo ajatella, suunnittelivatko ne rakentavansa pesän kuuseen. Paikalle rävähti harakka ja hääti kuusenoksalla istuneen pois. Toinen kyyhkykin lennähti koivusta kultansa perään.
        Koko talven muutama harakka on harrastellut herrastelua silmieni edessä, mutta toivottavasti kuuseen ei tule harakan pesää. Sen räkästystä en kuuntelisi yhtä mielelläni kuin sepelkyyhkyn huhuilua.

Jokin ihmeellinen vaikutus niillä on ihmiseen,
        tulee tunne, että
        ihminen ja luonto kuuluvat yhteen.

• Katicat2
        HelmiinaN kirjoitti:

Jokin ihmeellinen vaikutus niillä on ihmiseen,
        tulee tunne, että
        ihminen ja luonto kuuluvat yhteen.

Ruokkoaminen on itsestä aloitettu. Ekaksi pitää saada nuo pipot ja lippikset riisuttua, joten kampaajalla on käyty. Seuraavaksi katsastetaan pukupussit - vieläkö noihin krekkaleihin mahtuu vai ovatko ne kutistuneet talven aikana. Tässä tärkeimmät alkuun.

• main-eko
        Katicat2 kirjoitti:

Ruokkoaminen on itsestä aloitettu. Ekaksi pitää saada nuo pipot ja lippikset riisuttua, joten kampaajalla on käyty. Seuraavaksi katsastetaan pukupussit - vieläkö noihin krekkaleihin mahtuu vai ovatko ne kutistuneet talven aikana. Tässä tärkeimmät alkuun.

Itselleni kevään merkiksi on jostain syystä tullut Leivosten liverrys ilmassa.
        Asiaan saattaa vaikuttaa jonkun verran kesäpaikka joka on ollut lapsuudesta lähtien sama ja sijaitsee paikalla nimeltään Lerkanmäki ( Lerkka = Leivonen )

• Entinen Neiti
        Katicat2 kirjoitti:

Kyllä minunkin kengät ja päällysvaatteet on ulkoilutettu ja putsattu kesäsäilöön.
        Piti muuten ostaa uudet pussit, vetoketju jumittui ja meni tietty rikki.
        Ja tuota vaatepuolta olen jo ostanut, puseroa ja tuulikangas takin. Kivalta tämä tuntuu!

• UÅFÖ
        Nauruterapiaa kirjoitti:

XXXZ

• mummeli-36

On toki,,,västäräkki tuossa pyrstöään heiluttaa, sorsapariskunta pesäpaikkaa ettii ja ihmismielet virkkuu niin, että tekkee mieli mennä pihhaa rappaamaan ja toppuutella haravaa ettei se liikaa innostu. Eikös tässä jo oo kevvään merkkejä ilmassa. Oikein hyvää kevät mieltä kaikille.

• Olin pitkällä lenkillä, nyt kun ei vielä ole lehtiä puissa näkyy lintujen pesiä, jäin seuraamaan jotain pesänkunnostajaa, liiteli ja kierteli ympäriinsä vihdoin sitten meni pesään. Vahan ikikoivun oksanhaaraan, en kyllä tunnistanut kun aurinko paistoi vasten kasvoja, eikä ollut varaa liikahtaakaan, lasitkin otin pois nenältä ettei heijastus häirinnyt.
        Sinivuokkoja aivan mattona mäen rinteessä, tuomi isoilla silmuilla, ja pajun oksat aivan täynnä kissoja. Pienet purot virtasi vallattomasti alas kalliota, voi tätä eläkeläisen vapautta, voi seurailla kaikessa rauhassa, tämä on täyttä elämää

• Katicat2
        iirislilja1 kirjoitti:

Olin pitkällä lenkillä, nyt kun ei vielä ole lehtiä puissa näkyy lintujen pesiä, jäin seuraamaan jotain pesänkunnostajaa, liiteli ja kierteli ympäriinsä vihdoin sitten meni pesään. Vahan ikikoivun oksanhaaraan, en kyllä tunnistanut kun aurinko paistoi vasten kasvoja, eikä ollut varaa liikahtaakaan, lasitkin otin pois nenältä ettei heijastus häirinnyt.
        Sinivuokkoja aivan mattona mäen rinteessä, tuomi isoilla silmuilla, ja pajun oksat aivan täynnä kissoja. Pienet purot virtasi vallattomasti alas kalliota, voi tätä eläkeläisen vapautta, voi seurailla kaikessa rauhassa, tämä on täyttä elämää

Keväitä olemme kokeneet jo ties kuinka monta, mutta aina se on yhtä uusi ja sytyttävä. Seurata luonnon herääminen, puut, kukat, ruoho,linnut, kevätpurot. Nyt vanhana ne vasta oikein aistii, tuovathan ne itsellekin nuoruuden mieleen.
        Kun iirislilja mainitsit niistä puroista, niinpä tuli mieleen, että pitääpä mennä aukaisemaan tuolta kuntopolun varrelta se puro vapaaksi. Siinähän viime keväänäkin tuhtasin, kun padot vesien tieltä poistin.

• Mallamargareetta
        Katicat2 kirjoitti:

Keväitä olemme kokeneet jo ties kuinka monta, mutta aina se on yhtä uusi ja sytyttävä. Seurata luonnon herääminen, puut, kukat, ruoho,linnut, kevätpurot. Nyt vanhana ne vasta oikein aistii, tuovathan ne itsellekin nuoruuden mieleen.
        Kun iirislilja mainitsit niistä puroista, niinpä tuli mieleen, että pitääpä mennä aukaisemaan tuolta kuntopolun varrelta se puro vapaaksi. Siinähän viime keväänäkin tuhtasin, kun padot vesien tieltä poistin.

Lapsena rakennettiin kevätpuroihin vesimyllyjä - vieläköhän osaisi? Lapsenlapset voisivat olla innoissaan, varmaan ohjeetkin jostain löytyisivät. Sitten vain vielä kaarnaveneitä, käpylehmiä ja pajupillejä väsäämään!

• Fanni
        Mallamargareetta kirjoitti:

Lapsena rakennettiin kevätpuroihin vesimyllyjä - vieläköhän osaisi? Lapsenlapset voisivat olla innoissaan, varmaan ohjeetkin jostain löytyisivät. Sitten vain vielä kaarnaveneitä, käpylehmiä ja pajupillejä väsäämään!

Maailmassa oli vähemmän ääniä 40-50 vuotta sitten. Poikien ja isoisän yhdessä keväisin laittama vesimylly takoi yöt päivät kilometrin päässä 'palolla'.
        Sydämessä läikähti myllyn paukutuksen kuullessa. Tyynellä kuului veden solinakin.
        Pojat kasvoivat, isoisä vanheni. Monet muuttivat pois. Ei taida olla enää myllyn laittajia.
        Lasten ulottuvilla ovat nyt monenlaiset myllyt nappia painamalla.

• Hyvillä mielin
        Fanni kirjoitti:

Maailmassa oli vähemmän ääniä 40-50 vuotta sitten. Poikien ja isoisän yhdessä keväisin laittama vesimylly takoi yöt päivät kilometrin päässä 'palolla'.
        Sydämessä läikähti myllyn paukutuksen kuullessa. Tyynellä kuului veden solinakin.
        Pojat kasvoivat, isoisä vanheni. Monet muuttivat pois. Ei taida olla enää myllyn laittajia.
        Lasten ulottuvilla ovat nyt monenlaiset myllyt nappia painamalla.

Aikuiset ja lapset olivat paljon yhdessä, ei ollut TVtä, oli vain radio josta kuunneltiin uutiset ja jotain toivottuja levyjä, jäi aikaa olla koko perhe yhdessä.
        Muistan kun veljeni n 10v vanhempi, rakensi vesimyllyn, pieneen puroon, jossa oli vettä vain keväisin.
        Sitä käytiin katsomassa monta kertaa päivässä, siinä se 'räpätti' tuohesta tehdyillä siivillä, ei se ollut kummonen vaan oli mielenkiintoa.
        Muutama kerta pudottiin sinne puroonkin ja sitten kovaa vauhtia kotiin.
        Mukavia aikoja !

• Kun kevät koittaa ja lumet sulaa, niin aletaan katsoa mitä tuolle pienelle maapläntille tehtäisiin.
      Sitten lähdetään puutarhakauppaan ja toiseenkin ja pähkäillään. Eikä me oltu niissä kaupoissa yksin.
      Kyllä entisessä Neuvostoliitossa oli ihanaa.
      Siellä kuulemma tuli junalastillinen samaa tavaraa asemalle ja siitä sitten kukin voi ostaa itselleen valmiiksi valitun puutarhakasvin tai joitain muuta mitä sattui sillä kertaa tulemaan.
      Ei ollut valinnan vaikeutta.

• minä.fi

Varmaan liikakin, mulla on muutama ruusu tuossa takapihalla, no olin kuullut jostain että niitä pitää leikata, menin ja leikkasin.
        Niissä on jo isot hiirenkorvat, taisin tuhota koko jutun, saako niitä leikellä ja oksia kasvun jo alettua??
        Tuli mieleeni kun kouluaikoina kirjoiteltiin toisillemme muistoja, yksi niistä oli,
        Kauneimmankin ruusun alla piilee piikki pistävä, no kaikki nyt ne piikit on minun sormissa, nypin aikani vaan kun niitä ei kaikkia saa pois

• minä.fi kirjoitti:

Varmaan liikakin, mulla on muutama ruusu tuossa takapihalla, no olin kuullut jostain että niitä pitää leikata, menin ja leikkasin.
        Niissä on jo isot hiirenkorvat, taisin tuhota koko jutun, saako niitä leikellä ja oksia kasvun jo alettua??
        Tuli mieleeni kun kouluaikoina kirjoiteltiin toisillemme muistoja, yksi niistä oli,
        Kauneimmankin ruusun alla piilee piikki pistävä, no kaikki nyt ne piikit on minun sormissa, nypin aikani vaan kun niitä ei kaikkia saa pois

että ruususi kärsivät, ne kestää rajunkin leikkauksen ja aikakin vielä ihan sopiva.

Muuten tiedoksi, rasvatonta maitoa suihku tai pummupulloon ja sillä ruiskutus, juuri näihin aikoihin, kuulema torjuu kirvat.
        Sama marjapensaille ja luumupuille.
        Pitää vaan olla kuiva päivä ja tämän voi uusia.
        Kansanradio tälläisen ohjeen antoi.

• Mallamargareetta
        SkillaN kirjoitti:

että ruususi kärsivät, ne kestää rajunkin leikkauksen ja aikakin vielä ihan sopiva.

Muuten tiedoksi, rasvatonta maitoa suihku tai pummupulloon ja sillä ruiskutus, juuri näihin aikoihin, kuulema torjuu kirvat.
        Sama marjapensaille ja luumupuille.
        Pitää vaan olla kuiva päivä ja tämän voi uusia.
        Kansanradio tälläisen ohjeen antoi.

Minä ruiskutan hedelmäpuut ja marjapensaat parafiinipohjaisella aineella, jonka teho perustuu siihen, että öljykalvo tukahduttaa tuholaisten munat. Mihinkähän rasvattoman maidon teho perustuu?

• minä.fi kirjoitti:

Kankainen puutarahahansikas on vihoviimeinen suoja piikkisiä pensaita käsiteltäessä. Vahvat nahkahanskat käteen, niin säästyy pikkiongelmilta.
        Normaalin käsivoiteen sijaan kannattaa voidella kädet tai ne piikkiset sormet illalla Bacibact voiteella.

• Mallamargareetta kirjoitti:

Minä ruiskutan hedelmäpuut ja marjapensaat parafiinipohjaisella aineella, jonka teho perustuu siihen, että öljykalvo tukahduttaa tuholaisten munat. Mihinkähän rasvattoman maidon teho perustuu?

kai siinä pintaan tulee myös kuori.
        Mieheni eläessä ruiskutimme kurrilla marjapensaat ja hyvin tekivät marjoja, ei tullut harmaahomekkaan.
        Eikös rasvaton maito ole samaa kuin kurri, kysyn tyhmiä, lapsenakin kun menin maalle ja näin maidon separointia, ulos tuli kerma ja kurri, minä kysymään, mistäs maito tulee;))

• sibyllavon
        minä.fi kirjoitti:

jos on juhannusruusu, niin se kukkii edellisen vuoden vesoilla. Vain kuivat oksat poistetaan. Kurttulehtiruusu kukki saman vuoden vesoilla, voi leikata kokonaan, samoin esim. neilikkaruusun. Minette-ruusu leikataan noin puolestavälistä oksaa jne. Itse ihailin metsässä sinivuokkoja ja näsiöitä. Molemmat kukkivat runsaasti.

• minä.fi
        sibyllavon kirjoitti:

jos on juhannusruusu, niin se kukkii edellisen vuoden vesoilla. Vain kuivat oksat poistetaan. Kurttulehtiruusu kukki saman vuoden vesoilla, voi leikata kokonaan, samoin esim. neilikkaruusun. Minette-ruusu leikataan noin puolestavälistä oksaa jne. Itse ihailin metsässä sinivuokkoja ja näsiöitä. Molemmat kukkivat runsaasti.

Sellaista tertussa kukkivaa laatua on ja viime kesänä vastakukkivat ensimmäistä kertaa.
        Löytyi lappu/nimike keijuruusu. no tehty mikä tehty, vieläkin piikkejä kämmenessä kai ne aamuun mennessä nousee sen verran että saan pois..
        Kiitos kuitenkin!

• Eilen näin västäräkin, krookukset, skillat ja valkovuokot kukkivat penkissä ja mahdoton määrä sinivuokkoja metsässä. Itikat ja kärpäset lentelevät, sitruunaperhoset ja ritariperhoset ovat liikkuneet jo edellisellä viikolla. Peipponen on laulellut n. viikon verran, ihana kuunnella makuuhuoneen ikkunasta aikaisin aamulla.

Tässäpä tärkeimmät. Oikein mukavaa kesän oottelua! Nurmi jo vihertää!!! Paulamaria

• minä.fi

Vaikka on kumitettu kämmen läpäsee piikit ja kun sen tuntee iholla on siitä jo osa katkennut ja siitä se sitten alkaa. Olen nyppinyt monta jo suurennuslasin avulla pois, saa nähdä onko vielä.
        Naapurikin tuossa sanoi että katkotaanhan niitä kukkaoksia kesällä eikä ne mitään siitä vaivaudu, kasvavat ja kukkivat ihan hyvin,
        Tuo maito-juttu oli aivan uutta, mutta sitä kokeilen, huomenna ostan sitä rasvatonta ja käsittelen, niissä on joka kesä kirvoja, ja myrkyllä uudet kasvustot tummuu ja kuolee.
        Kevätkiitokset vinkistä

• minä.fi kirjoitti:

Vaikka on kumitettu kämmen läpäsee piikit ja kun sen tuntee iholla on siitä jo osa katkennut ja siitä se sitten alkaa. Olen nyppinyt monta jo suurennuslasin avulla pois, saa nähdä onko vielä.
        Naapurikin tuossa sanoi että katkotaanhan niitä kukkaoksia kesällä eikä ne mitään siitä vaivaudu, kasvavat ja kukkivat ihan hyvin,
        Tuo maito-juttu oli aivan uutta, mutta sitä kokeilen, huomenna ostan sitä rasvatonta ja käsittelen, niissä on joka kesä kirvoja, ja myrkyllä uudet kasvustot tummuu ja kuolee.
        Kevätkiitokset vinkistä

Sirkutus tuossa pihapuussa, Vihreät niityt soi radiossa.
        Salaatti ja tilli (kaupasta ostetut) istutettuna kukkapenkin reunaan.
        Istuin kahvilla terassilla ja ihailin vihreyttä.
        Kärpäsiä ilta-auringossa seinällä lämmittelemässä.

• Havukka-ahon ajattelijatar
        iirislilja1 kirjoitti:

Tiedättekö miten paljon ihailen ilta-auringon laskun värejä.
        Kauniita ovat, joka iltaa tuntuu olevan eri sävyjä väreissä, eilen oli punertavaa ja tänään persikkaa.
        Taitaa olla taiteilijoillakin vaikeuksia vangita värejä kankaalle, tai en tiedä, mietin tässä vaan.
        Tuo kuiva lehdetön risupuskakin näyttää kauniilta hehkuvaa taivasta vasten.
        Minä rakastan tuota näkyä---.

• ( * . * )
        Havukka-ahon ajattelijatar kirjoitti:

Tiedättekö miten paljon ihailen ilta-auringon laskun värejä.
        Kauniita ovat, joka iltaa tuntuu olevan eri sävyjä väreissä, eilen oli punertavaa ja tänään persikkaa.
        Taitaa olla taiteilijoillakin vaikeuksia vangita värejä kankaalle, tai en tiedä, mietin tässä vaan.
        Tuo kuiva lehdetön risupuskakin näyttää kauniilta hehkuvaa taivasta vasten.
        Minä rakastan tuota näkyä---.

Tykkään susta kun on kevät.
        Kosketelkaa toisianne

• Atolfia
        iirislilja1 kirjoitti:

Isot mehiläiset pörräävät kevätkukkasissa, niin ja kärpäsiähän on jo pörräillyt jo jonkin aikaa.

Tänään olin lapsenlapsen kanssa ulkoilemassa ison niityn laidassa ja enpä ole koskaan niin villiä menoa nähnyt kuin tänään näin.

8 pupua pinko peräkanaa poikki niityn. Välillä ryntäilivät niin, että toiset kellahtivat kumoon ja taas jatkettiin menoa. Näytti aivan siltä kuin olisivat hippasta olleet.

Kevättä niilläkin rinnassa oli. Riemullista oli menoa katsoa ja lapsista oli hauskaa.

• Hyvillä mielin
        Atolfia kirjoitti:

Isot mehiläiset pörräävät kevätkukkasissa, niin ja kärpäsiähän on jo pörräillyt jo jonkin aikaa.

Tänään olin lapsenlapsen kanssa ulkoilemassa ison niityn laidassa ja enpä ole koskaan niin villiä menoa nähnyt kuin tänään näin.

8 pupua pinko peräkanaa poikki niityn. Välillä ryntäilivät niin, että toiset kellahtivat kumoon ja taas jatkettiin menoa. Näytti aivan siltä kuin olisivat hippasta olleet.

Kevättä niilläkin rinnassa oli. Riemullista oli menoa katsoa ja lapsista oli hauskaa.

Lieneekö ikä, vaan tuntuu kesän odotus olevan aivan taianomaista, kaikki pienetkin lätäköt johon taivaan sini värjää kauniin värin näyttää kauniilta, niitä on tuijotettava,
        Tänään sain erikoisen kuvan lätäkköön katselevasta lapsesta, sain idean että otan toisestakin lapsenlapsesta vastaavanlaisen kuvan.
        Tehtiin puroja eräällä parkkipaikalla ja meillä oli oikein mielenkiintoista, mitä nyt mummin kengät vähän kastui.
        Kyllä se vanhakin osaa leikkiä.!

• Atolfia
        Hyvillä mielin kirjoitti:

Lieneekö ikä, vaan tuntuu kesän odotus olevan aivan taianomaista, kaikki pienetkin lätäköt johon taivaan sini värjää kauniin värin näyttää kauniilta, niitä on tuijotettava,
        Tänään sain erikoisen kuvan lätäkköön katselevasta lapsesta, sain idean että otan toisestakin lapsenlapsesta vastaavanlaisen kuvan.
        Tehtiin puroja eräällä parkkipaikalla ja meillä oli oikein mielenkiintoista, mitä nyt mummin kengät vähän kastui.
        Kyllä se vanhakin osaa leikkiä.!

taitava valokuvaaja. Voisit lähettää noita lätäkköotoksia valokuvakilpailuun. Muistaakseni "Hesarissa" on menneillään sellainen.

Se on totta, että kun noitten lastenlasten riemua katselee keväisessä luonnossa, niin tuntee itsekin nuortuvansa.

Lasten leikkeihin osallistuminenkin luonnistuu mukavasti. Eilen minäkin jouduin kiipeilemään asukaspuistossa kiipeilytorniin narutikkaita, kun 2,5 vuotias nassikka ennätti kiivetä niin korkealle, etten muuten kiinni saanut. Kaikkeen sitä näin vanhana vielä joutuu.

On se vain ihme, että kymmeniä keväitä tämän elämän aikan on tullut koettua ja aina se on yhtä ihmeellinen.

• Hyvillä mielin
        Atolfia kirjoitti:

taitava valokuvaaja. Voisit lähettää noita lätäkköotoksia valokuvakilpailuun. Muistaakseni "Hesarissa" on menneillään sellainen.

Se on totta, että kun noitten lastenlasten riemua katselee keväisessä luonnossa, niin tuntee itsekin nuortuvansa.

Lasten leikkeihin osallistuminenkin luonnistuu mukavasti. Eilen minäkin jouduin kiipeilemään asukaspuistossa kiipeilytorniin narutikkaita, kun 2,5 vuotias nassikka ennätti kiivetä niin korkealle, etten muuten kiinni saanut. Kaikkeen sitä näin vanhana vielä joutuu.

On se vain ihme, että kymmeniä keväitä tämän elämän aikan on tullut koettua ja aina se on yhtä ihmeellinen.

Aivan sattumalta sen valokuvan huomasin ottaa, vaikka kyllä ainahan se kamera nykyisin on mukana kun puhelin on taskussa.
        Omaksi ilokseni olen niitä napsinut, mikäli vielä toisestakin pojasta joku hyvä kuva tulee niin ajattelin syntymäpäiväksi heille paidan sillä kuvalla painattaa.Pitäisi oikein noilta nuorilta saada oppia kuinka ne siirretään tietokoneelle, ei se iso asia ole vaan pitää se johto hommata, on se vanhankin vielä opittava.

• Atolfia

Aivan sattumalta sen valokuvan huomasin ottaa, vaikka kyllä ainahan se kamera nykyisin on mukana kun puhelin on taskussa.
        Omaksi ilokseni olen niitä napsinut, mikäli vielä toisestakin pojasta joku hyvä kuva tulee niin ajattelin syntymäpäiväksi heille paidan sillä kuvalla painattaa.Pitäisi oikein noilta nuorilta saada oppia kuinka ne siirretään tietokoneelle, ei se iso asia ole vaan pitää se johto hommata, on se vanhankin vielä opittava.

mutta en ole vielä paneutunut asiaan. Täytynee tässä kesän kuluessa opetella.

• Tunttari

Nostokourki (Cranus mobilus) kutsuu poikasiaan (Valpus) keväisin kutsuhuudoin:"Dsee-dsee-uuvitt-uuvitt...". Rakastan lämpöä ja valoa.

• Sallittu70

Oikein aurinkoinen on aamu tunti sitten näytti 1.1 ei kovin lämmintä.
        Edeltäjäni kirjoittaa nostokurjen ilmestymisen tietävän kevättä, tottahan se on, en vaan ole eroja huomannut näiden kohdalla kesän ja talven kanssa, voihan olla talvirotu ja ja kesärotu.
        Kyllä polkupyörä ja moottoripyörä ovat yhtä varmoja merkkejä ilmestyessään.
        Noiden 'taiteellisista' nimistä en ole perillä, ehkä joku lukenut voisi sen ilmoitta jos on tietoa, tyydyn minä keksittyynkin.
        Iloa ja valoa päiväänne,

• minä.fi
        Sallittu70 kirjoitti:

Oikein aurinkoinen on aamu tunti sitten näytti 1.1 ei kovin lämmintä.
        Edeltäjäni kirjoittaa nostokurjen ilmestymisen tietävän kevättä, tottahan se on, en vaan ole eroja huomannut näiden kohdalla kesän ja talven kanssa, voihan olla talvirotu ja ja kesärotu.
        Kyllä polkupyörä ja moottoripyörä ovat yhtä varmoja merkkejä ilmestyessään.
        Noiden 'taiteellisista' nimistä en ole perillä, ehkä joku lukenut voisi sen ilmoitta jos on tietoa, tyydyn minä keksittyynkin.
        Iloa ja valoa päiväänne,

Olen niin onnellinen:
        Tänään on sukkien vaihtopäivä, olenko väärässä?

• ( * o * )
        minä.fi kirjoitti:

Olen niin onnellinen:
        Tänään on sukkien vaihtopäivä, olenko väärässä?

Ihana päivä
        Lentosuukkoja tulossa!

• ( * o * ) kirjoitti:

Ihana päivä
        Lentosuukkoja tulossa!

Leppälintu istahti aidan tolpalle, siinä se oli kauan ja tarkkaili, kai joku liikkui ruohikossa kun siitä jotain haki ja sen siliän tien lensi pois.
        Aivan tyyntä, nyt on sitten ulosmenonaika.
        Tavataan illan hämyssä!

• Katicat2

Mieliala nousee, jos tuo on totta mitä olen näkevinäni. Ympärillä on rauhallista, siivoojako on käynyt vihdoinkin. Ei nyt sotketa paikkoja.

• minä.fi

Sen kyllä uskon jos olet kevätsiivon saanut hoidettua.
        Onnitteluni puurtamisesta, nyt vain nautit työsi tuloksista.
        Minä en ole päässyt edes alkuun..

• uusittu

ja sai vasempaan lonkkaansa keinonivelen. Siitä tulee olemaan iloa vielä pitkään, aina elämän päättymiseen saakka.
      Tässä tarpeeksi innostusta, kun saa uuden liikuntakyvyn.

• Hyvillä mielin

Sisareni on ollut palvelutalossa noin vuoden, eilen hän sai viettää oikeassa kodissa niin kauan kuin sitä halusi, olin hänen tyttärensä kassa nauttimasta tästä asiasta.
        Hän kyllä oli iloinen että tämä retki tehtiin, mutta kun alkoi väsyttämään oli hän valmis palaamaan 'nykyiseen kotiin', siellä kun on ruoka-aika pian ja niin hyvää ruokaa.
        Tuntui hyvältä kun hän on hyväksynyt kodikseen tämän, lupasimme vielä uudelleenkin häntä käyttää entisessä kodissa.

• Anna-Ulla-Elina

Sisareni on ollut palvelutalossa noin vuoden, eilen hän sai viettää oikeassa kodissa niin kauan kuin sitä halusi, olin hänen tyttärensä kassa nauttimasta tästä asiasta.
        Hän kyllä oli iloinen että tämä retki tehtiin, mutta kun alkoi väsyttämään oli hän valmis palaamaan 'nykyiseen kotiin', siellä kun on ruoka-aika pian ja niin hyvää ruokaa.
        Tuntui hyvältä kun hän on hyväksynyt kodikseen tämän, lupasimme vielä uudelleenkin häntä käyttää entisessä kodissa.

Istuskelin ulkona seurasin kun oravalla oli jotain isoa kokoonsa nähden hampaissaan, se kantoi poikasta, elävä oli kun vaihtoi otetta, niin se liikkui.
        Tulikohan sille pesässään jotain häiriötä kun
        lastaan kanteli metsikköön, tietääkseni sillä on ollut pesä linnun pöntössä.
        Kaikenlaista kevät tuo nähtäväksi.

• Anna-Ulla-Elina kirjoitti:

Istuskelin ulkona seurasin kun oravalla oli jotain isoa kokoonsa nähden hampaissaan, se kantoi poikasta, elävä oli kun vaihtoi otetta, niin se liikkui.
        Tulikohan sille pesässään jotain häiriötä kun
        lastaan kanteli metsikköön, tietääkseni sillä on ollut pesä linnun pöntössä.
        Kaikenlaista kevät tuo nähtäväksi.

Kaunis aamu, mikä lie päivä eihän sitä aamusta vielä tiedä näin keväisin, miksi säätila kehittyy.
        Kyllä päivästä taitaa tulla mukava, vesijumppaan niin kuin monena muunakin aamuna.
        Kun siellä mukavan musiikin tahdissa ahkeroi kovassa komennossa puoli tuntia, voi pukuhuoneessa istahtaa hengitystään tasaamaan.
        Tästä se päivä alkaa, viikon ensimmäinen arki, eikä tunnu missään!

• Fanni

Anoppi, silloin 88, ja sisarensa 91 ajoivat taxilla anoppilaan. Taxille sanoivat paluuajaksi 'jonkun tunnin kuluttua'. Kun ei taxia sitten kahdenkaan tunnin kuluttua kuulunut, käveli vanhempi rouva 2 km:n päähän poikansa kotiin soittamaan. Ihmettelyyn paluukyydin pettämisestä nuorehko taxi vastasi, että hän luuli rouvilla olevan kännykät mukana. Kännykkäharjoittelua 93 vuotiaalle anopilleni on tullut sairaalan petipotilaana hoitaja avustajanaan.
        Tuntui aluksi oudolta ilmaisu 'jonkun' kun tarkoitetaankin täsmällisesti 'yhden'. Lienee paikallinen erikoisuus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      123
      3520
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2346
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1945
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      414
      1899
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1711
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1527
    7. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      30
      1463
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      124
      1428
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1291
    10. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1246
    Aihe