kertokaa kokemuksistanne

susirajanreissaaja

Heippa
Aikomus on matkata ensi talvena joko Etelä-Intian tai Pohjois-Intian suuntaan omatoimisesti.
Edellisestä Intian matkasta on kulunut jo 12 vuotta. Etelän suunnalla mielessä väikkyviä kohteita voisi olla Kochi, Trivandrum, jne. Pohjoisessa on joku vuoristoinen järvialue, jonne varakkaat intialaiset menevät kesällä hellettä pakoon. Tiedätkö siitä jotain, voitko arvailla paikan nimeä?
Kerro kokemuksistasi, matkustamisesta, majapaikoista, hinnoista, huomioitavista asioista eli kaikkea sitä perustietoa, jota matkalle ja matkalla tarvitaan.
Kiitos jo ennakkoon.

12

1735

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vähän..

Tässä vähän jotain. Olisiko Nainitalin seutu se kaipaamasi järvialue. Alla olevasta linkistä löytyy jotain ja Googlella lisää.

http://nainital.nic.in/

Tuolta löytyy juttuja koko Uttarankhadin osavaltiosta:

http://gov.ua.nic.in/

Itse olen käynyt siellä hindujen pyhissä kaupungeissa Haridwarissa ja Rishikeshissä taksilla Delhistä. Kyllä kannatti. Siellä päin Intiaa on todella kaunista.

Muita suosittuja paikkoja Pohjois-Intiassa Himalajalla ovat mm. Daramshala, Kullu, Manali, Shrinagar ja Leh. Niistä löytyy tietoa googlettamalla.

Mutta kyllä sitä Keralaakin kannattaa harkita. Siellä on todella ihanaa.

• että pohjois-Intiassa on KYLMÄ talviaikaan.Eli ei trividrumin shortsikelit.Yöllä pakkasta.Eli lämmintä mukaan.Sen verran korkeutta merenpinnasta mitattuna.

• indiafan

Kylma on viela oisin vaikka paivisin on lamminta. Pohjoiseen ei oikein kannata matkustaa ennen huhtikuun puolta valia.

• Anna I

talvella lähdössä reissuun, niin silloin kannattaa suunnata Etelä-Intiaan. Pohjoisessa on talvella melkoisen vilpoista, öisin jopa pakkasasteita. Ja jos vuorille aikoo, niin siellä esim. viime talvi oli reippaasti kylmempi ja lumisempi kuin meillä.

Varakkaat intialaiset lähtevät taas nykyään kuumutta ja monsuunia pakoon Kashmiriin. Siellä on tilanne sen verran rauhoittunut, että turismi tekee hiljalleen paluuta. Ulkomaalaisia ei vielä paljoakaan näy katukuvassa, mutta intialaisia kyllä. Dal Laken rantojen houseboatit ovat kashmirilainen erikoisuus ja kuuluvat sarjaan "pakko kokea". Kesäkuusta alkaen hindut tekevät pyhiinvaellusmatkoja Pahalgamiin, joka on yksi Kashmirin upeista vuoristoalueista ja suosittu lomakohde.
      Meillä on siellä "mökki" vuokrattuna heinäkuussa viikoksi - toivottavasti pyhiinvaeltajia, yatreja, ei ole ihan kamalan paljon siihen aikaan.

Talvisaikaan ei vuorille kannata lähteä, paitsi jos on innokas talviurheilulajien harrastaja. Esim. Gulmargissa on ihan kansainvälistä tasoa oleva hiihtokeskus. Itse olen käynyt siellä vain kesäaikaan - talvella hakeudumme Etelä-Intian lämpöön, jossa Kerala on ehdottomasti suosikki paikkamme ja Kochi se kaupunki, jossa käymme joka reissulla.

• eikö muka muita paikkoja ol...

Menkää vaan Etelä Intiaan, mutta suosittelisin jonnekin ihan muualle kun Bengalinlahden länsipuolelle, kaatopaikkoja kyllä näkee Suomessakin, ja halvemmalla. Kyllähän Intiassa ystävällisiä ihmisiä löytyy, niillä vain on ainoastaan sinun kukkaron sisältö mielessä ja valkoisen naisen perse. Onhan siellä kaikki halpaa se on totta, mutta yhtään jos haluaa rahoille vastinetta, mene vaikka Viroon sielläkin on halpoja paikkoja.

• sinun ongelmasi oli?
        eikö muka muita paikkoja ol... kirjoitti:

Menkää vaan Etelä Intiaan, mutta suosittelisin jonnekin ihan muualle kun Bengalinlahden länsipuolelle, kaatopaikkoja kyllä näkee Suomessakin, ja halvemmalla. Kyllähän Intiassa ystävällisiä ihmisiä löytyy, niillä vain on ainoastaan sinun kukkaron sisältö mielessä ja valkoisen naisen perse. Onhan siellä kaikki halpaa se on totta, mutta yhtään jos haluaa rahoille vastinetta, mene vaikka Viroon sielläkin on halpoja paikkoja.

Jos on rahaa matkustaa Intiaan "kaatopaikkoja katsomaan" ja jos intialaisia kiinnostaa turisteissa vain mainitsemasi asiat, niin so what?

OMAPAHAN ON MATKAKOHTEEMME VALINTA, JA SE MIHIN RAHAMME KÄYTÄMME!

Sinulle hauskaa kevättä, ja hoidattelepa pääsi kuntoon!

• sinun ongelmasi oli? kirjoitti:

Jos on rahaa matkustaa Intiaan "kaatopaikkoja katsomaan" ja jos intialaisia kiinnostaa turisteissa vain mainitsemasi asiat, niin so what?

Intian ja Niin Goan rantaalueiden hygieniasta ja yleisestä siisteydestä nyt aikuiset ihmiset riitelee typerästi.Siellä käyneenä kertoisin,että hyvin pärjää,jos on vähän ennalta asennoitunut miten toimia.Minä kyllä sain taudin toisella oloviikolla;siitäkin selvisin nopealla hoidolla,sairaalassa yksi päivä

• Jokke
        tsi-dip kirjoitti:

Intian ja Niin Goan rantaalueiden hygieniasta ja yleisestä siisteydestä nyt aikuiset ihmiset riitelee typerästi.Siellä käyneenä kertoisin,että hyvin pärjää,jos on vähän ennalta asennoitunut miten toimia.Minä kyllä sain taudin toisella oloviikolla;siitäkin selvisin nopealla hoidolla,sairaalassa yksi päivä

No jos joku haluaa tuhlata rahojaan intiaan niin eikun vaan....itse en lähtis enään uudestaan intiaan vaikka joku maksas matkat.ja tervetuloa ulos hotellin muurien sisältä,kyllähän se intia näyttää hienolle paikalta jossakin hotellin uima-altaalta...samoinhan sä voit mennä vaikka jonnekkin kamppiin viettämään viikonloman ja on helvetin hienoa ja ystävällisiä ihmisia jne jne...

• höpise..
        Jokke kirjoitti:

No jos joku haluaa tuhlata rahojaan intiaan niin eikun vaan....itse en lähtis enään uudestaan intiaan vaikka joku maksas matkat.ja tervetuloa ulos hotellin muurien sisältä,kyllähän se intia näyttää hienolle paikalta jossakin hotellin uima-altaalta...samoinhan sä voit mennä vaikka jonnekkin kamppiin viettämään viikonloman ja on helvetin hienoa ja ystävällisiä ihmisia jne jne...

Me "oikeat" Intia-fanit ei olla koskaan oltukaan niiden hotellin muurien sisällä. Me on menty sinne ja tutustuttu maahan ja ihmisiin ja ihastuttu ikihyviksi. On nimittäin nähty muutakin kuin uima-altaita ja roskakasoja. Suosittelen sinullekin.

• samat sävelet!
        höpise.. kirjoitti:

Me "oikeat" Intia-fanit ei olla koskaan oltukaan niiden hotellin muurien sisällä. Me on menty sinne ja tutustuttu maahan ja ihmisiin ja ihastuttu ikihyviksi. On nimittäin nähty muutakin kuin uima-altaita ja roskakasoja. Suosittelen sinullekin.

Ei ole koskaan tullut nysvättyä Intiassa hotellialueilla. Intiassa matkailessamme kierrämme omatoimisesti ympäri maata, ja matkan varrelle osuu upeita kohteita, kauniita maisemia - ja yllätys, yllätys, myös kaatopaikkoja, mutta ei se ainakaan meitä ole mitenkään kauhistuttanut tai matkantekoa haitannut. Ymmärrän hyvin, ettei kaikille Intiassa matkailu sovi, ja ihan hyvä niin. Jokainen matkustakoon sinne minne mieli tekee.
        Kohta taas lähdössä - tuskin maltamme odottaa!

• kaatopaikalle, ei kiitos
        sinun ongelmasi oli? kirjoitti:

No älä nyt turhasta suutu, en minä avostele teidän valintaa. Tarkoitin vain että muut ei samanlaista virhettä tekisi.

• kaunis paikka

Joo toi Nainital on varmaan se paikka vuorilla, jota tarkoitat. Oon käynyt siellä. Tosi kaunista on, mutta talvella on todella kylmä. Taloissa ei juurikaan oo lämmitystä, joten varsinkin yöt on kylmiä.

En suosittele kohdetta talvella, mutta jos kesällä aiot Intiaan sit on varmasti hienoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      55
      7187
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      714
      3343
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      144
      1630
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      260
      1481
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1351
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1230
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1165
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1124
    Aihe