G: Kadutko äiteyttäsi?

Supisuppiloperse

SIis kadutko äiteyttäsi koskaan?

-supisuppiloperse>

13

1044

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • senkin pönttö

en tiedä yhtään äitiä, joka katuisi äitiyttään.

• peikkomutsi

Kaduin sitä pitkään, koska en ollut valmis äidiksi. Olin liian nuori enkä ollut saanut toteuttaa kaikkia haaveitani. Nuoruuteni jäi ns. kesken, mutta jonkun aikaa poukkoiltuani tajusin että pakko ottaa vastuu vahingostaan ja aloin lapselleni kunnon mutsiksi.. ja yllätyin kun huomasinkin että tähän on tosi yees.

• katrian

vaikka joskus onkin ollut vaikeata niin en ole koskaan katunut - ainakaan vielä ; )

• kadun

Olen olen ja tällähetkelläkin kadun.Oikeestaan nyt on lähes kokoajan mielessä että pilasin elämäni kun halusin lapsia,oon kuin vankilassa ja yksin näiden kans...tosin vankilassahan saa välillä levätä ja vaikkapa lukea rauhassa.

• hetkinä

ihminen katuu jopa omaa syntymäänsä.
      Silloinkin, kun koko elämä tuntuu menneen hukkaan, muistan lapseni ja olen iloinen siitä, että elämässäni on ainakin yksi hyvä ja oikea asa, nimittäin lapseni.
      Kannattaisi etsiä asioista valoisia puolia. Niitä on enemmän kuin pimeitä.

• Siis miksi tästä aiheesta keskustellaan tällä palstalla nyt niin hanakasti? Eikö se ole aika luonnollista, että ihmisen elämään kuuluu hyviä ja huonoja päiviä. Ja kun on tarpeeksi pinna kireellä ja väsyttää, niin on taipuvainen ajattelemaan, että miksi perustin perheen sotkemaan elämääni. Mutta tuskin kukaan täysipäinen äiti katuisi niin tosissaan äitiyttään, että olisi valmis antamaan lapsensa pois! Eli se siitä katumisesta: tilapäisesti joo, pysyvästi en!

Musta jotenkin tuntuu, että vielä nykyaikanakin elää joku ihmeellinen myytti siitä, että äidillä ei saa olla kiellettyjä tunteita ja joka päivä pitää kiittää luojaa kullanmuruista ja olla iloinen. Kyllä taitaa käydä elämä rankaksi, jos asettaa omalle psyykelleen noin kovat vaatimukset.

• kuin annette28
        annette28 kirjoitti:

Siis miksi tästä aiheesta keskustellaan tällä palstalla nyt niin hanakasti? Eikö se ole aika luonnollista, että ihmisen elämään kuuluu hyviä ja huonoja päiviä. Ja kun on tarpeeksi pinna kireellä ja väsyttää, niin on taipuvainen ajattelemaan, että miksi perustin perheen sotkemaan elämääni. Mutta tuskin kukaan täysipäinen äiti katuisi niin tosissaan äitiyttään, että olisi valmis antamaan lapsensa pois! Eli se siitä katumisesta: tilapäisesti joo, pysyvästi en!

Musta jotenkin tuntuu, että vielä nykyaikanakin elää joku ihmeellinen myytti siitä, että äidillä ei saa olla kiellettyjä tunteita ja joka päivä pitää kiittää luojaa kullanmuruista ja olla iloinen. Kyllä taitaa käydä elämä rankaksi, jos asettaa omalle psyykelleen noin kovat vaatimukset.

Minusta äitiyden mahdollisista negatiivisista puolista/tunteista pitää puhua ja on lupa puhua, mutta minusta ei voi niin mustavalkoisesti ajatella, että katuisi äitiyttä kokonaisuudessaan vaikka negatiivisia tunteita onkin..

• hetkinä
        annette28 kirjoitti:

Siis miksi tästä aiheesta keskustellaan tällä palstalla nyt niin hanakasti? Eikö se ole aika luonnollista, että ihmisen elämään kuuluu hyviä ja huonoja päiviä. Ja kun on tarpeeksi pinna kireellä ja väsyttää, niin on taipuvainen ajattelemaan, että miksi perustin perheen sotkemaan elämääni. Mutta tuskin kukaan täysipäinen äiti katuisi niin tosissaan äitiyttään, että olisi valmis antamaan lapsensa pois! Eli se siitä katumisesta: tilapäisesti joo, pysyvästi en!

täällä saa vastata esitettyihin kysymyksiin?
        Minä kerroin, miltä minusta tuntuu, ja olen sitä mieltä, että minulla on yhtä suuri oikeus omiin tunteisiini kuin sinullakin.
        Psyykeni on kestänyt ihan hyvin, älä turhaan huolehdi. On minullakin joskus huonoja päiviä, mutta sellaisinakin päivinä, kun kaikki muu tuntuu epäonnistuvan, voin iloita lapsistani.
        Ei minua kukaan pakota kiittämään, mutta et sinä eikä kukaan muukaan pysty myöskään estämään minua tuntemasta suurta kiitollisuutta lapsistani. Elämäni olisi paljon tyhjempää ja tarkoituksettomampaa ilman heitä, vaikka he eivät sen ainoa sisältö olekaan. Olen saanut lapsieni ansiosta paljon energiaa ja luovuutta sekä oppinut monia asioita, joita voin hyödyntää esim. ammatissani ja muissa ihmissuhteissani.
        En ole vielä koskaan katunut sitä, että minulla on lapsia.

• koskaan katunut

äitiyttäni enkä miestäni, ihaninta maailmassa!

• kristallie84

En iki maailmassa kadu että olen äiti.
      Vaikka olenkin nuori ja 2 lapsen yh.Niin minulle lapset on se joka saa minut aina hyvälle tuulelle.
      Voiko olla mahtavampaa kun joku rakastaa sinua ja saat antaa rakkautta lapsiisi.
      Joten vastaus on EN!
      Voisin sanoa että minulla ei olisi "hyvää" elämää ilman noita taaperoita.

• Olisin katunu raskaasti jos oisin menny tekemään abortin.
      Äitiys on enemmänkin elämäntehtävä ja mulle tärkein sellanen.
      Kun meikämuija mätänee mullassa tai on palanu kasaks tuhkaa niin geenit ne tänne jää porskuttaan :)

• Aradiatar

..parasta, mitä minulle on koskaan tapahtunut.

• kemisti27

Lapset on vieneet kaiken vapauteni!!Vaikka veisin ne tuhannen kilsan päähän mummolaan, niin tunneside on niin vahva etten kykene enään elämään!!!!!!!!!Jos vaan vois peruuttaa ajassa muutaman vuoden.

Uskon että nämä jotka eivät muka kadu, eivät vaan kehtaa myöntää sitä muille EIVÄTKÄ välttämättä halua myöntää sitä edes itselleen!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5410
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2377
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1617
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      235
      1592
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1153
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      321
      1145
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      313
      1108
    Aihe