Heti alkuun on todettava, että 2009 mallin mukana kuolee ainutlaatuinen autotyyppi, farmari/henkilöautomainen katumaasturi jota puhtaimmillaan edusti vielä 2008 malli.
Uusi Forester on kuin mikä tahansa jenkkejä kosiskeleva Captiva/Kia tyyppinen auto. Kojelauta on korkealla ja sisustus kuin mistä tahansa katumaasturista. Onko kehitys hyvä, oikeasuuntainen, on tietenkin makuasia.
Foresterin jousitusta verrattaessa Outbackiin, siitä puuttuu Outbackin pintakovuus korkeamman rengasprofiilin ansiosta. Tieäänetkään eivät häiritse. Sitävastoin koneen karkea murina tulee kabiniin kiihdytettäessä häiritsevästi. Pieni, mutta kiusallinen yksityiskohta, ovirakenteen kohouma painaa häiritsevästi vasemman jalan polvitaipeeseen jalkaa lepuutettaessa.
Vaihtoehtona onkin ostaa nyt 2008 ja katsella mihin suuntaan Foresteri jatkossa kehittyy tai hankkia Outback odotellessa seuraavaa Forestersukupolvea.
Forester 2009 koeajo
36
13596
Vastaukset
- forre
voi olla että joudut odottelemaan n. 10 vuotta seuraavaa forestersukupolvea, ei ne muuta autoa kovin usein. Onhan toi Outcack ihan hyvä vaihtoehto.
Tribekan kanssa meni vajaa vuosi, kun joutuivat
muuttamaan Alfan suunnittelinan suunnitteleman
keulan uusiksi. Riippuu siitä, miten jenkit suh-
tautuu. Veddessäkin palautettiin pyöreät taka-
valot ja Waglerin etuvalot ja kaadettava tuuli-
lasi tulivat takaisin.- forre
Täpinä kirjoitti:
Tribekan kanssa meni vajaa vuosi, kun joutuivat
muuttamaan Alfan suunnittelinan suunnitteleman
keulan uusiksi. Riippuu siitä, miten jenkit suh-
tautuu. Veddessäkin palautettiin pyöreät taka-
valot ja Waglerin etuvalot ja kaadettava tuuli-
lasi tulivat takaisin.joo, mutta tribekaan tulikin vain ennenaikainen facelift, tarkoitin että perusrakenne ja kori pysyvät samana pitkän, ja kuvien perusteella ei uusi fore ole paha sen suhteen, ei tartte heti maskia vaihtaa, tuo em. trbeca ehti olla usa:ssa myynnissä n. vuoden ennen tänne saapumista.
- koeajamatta
Jos tuon uuden vaan saisi kunnollisella koneella. Perkeleen viherpiipertäjät saivat aikaan ettei turboforea enää tuoda Eurooppaan.
20 senttiä lisää pituutta sisätiloihin on loistavaa.
Pidän nykyisen 10 000 ajetun XT AT:nVirossa sitä kai myydään turbokoneella
ja varusteissa löytyy maskia, eteen ja
taakse alumiinikaitset jne.
Nykyisen Foresterini ostin näkemättä
luonnossa autoa ja koeajamatta, oli niin
hyvät kokemukset edellisistä, mutta nyt
olisi tullut jonkin asteinen pettymys.- curious corn
Täpinä kirjoitti:
Virossa sitä kai myydään turbokoneella
ja varusteissa löytyy maskia, eteen ja
taakse alumiinikaitset jne.
Nykyisen Foresterini ostin näkemättä
luonnossa autoa ja koeajamatta, oli niin
hyvät kokemukset edellisistä, mutta nyt
olisi tullut jonkin asteinen pettymys.Mistäs pettymyksen tunteen johtuvat, jos saa tiedustella? Itse ollut enemmän kuin tyytyväinen poislukien polttoaineen kulutus.
curious corn kirjoitti:
Mistäs pettymyksen tunteen johtuvat, jos saa tiedustella? Itse ollut enemmän kuin tyytyväinen poislukien polttoaineen kulutus.
Tyytyväinen minäkin olen ollut edellisiin
Forestereihini. Tässä uudessa on mielestäni
hukattu se henkilöautomaisuus mikä on vallinnut
Foresterin kohdalla 10 vuotta.
Kun auto on teknisesti ja laadullisesti tarpeeksi
korkealla tasolla ja sitä pitää itsestään sel-
vyytenä Subarun kohdalla, niin sitten vaivaavat
vähäpätöiset seikat.
Päälimmäisenä on tuo moottorin äänen kuuluminen
sisälle kiihdytettäessä. Ohjauksessa on kanssa
palattu alkuaikojen tuntumaan, juuri kun olen
tottunut tämän 2006 kevyeen pyörittelyyn.
Positiivisenä asiana on se, ettei hintaa ole
toistaiseksi nostettu, vaikka kysymyksessä on
uusi malli.- tuo moottorin ääni
Täpinä kirjoitti:
Tyytyväinen minäkin olen ollut edellisiin
Forestereihini. Tässä uudessa on mielestäni
hukattu se henkilöautomaisuus mikä on vallinnut
Foresterin kohdalla 10 vuotta.
Kun auto on teknisesti ja laadullisesti tarpeeksi
korkealla tasolla ja sitä pitää itsestään sel-
vyytenä Subarun kohdalla, niin sitten vaivaavat
vähäpätöiset seikat.
Päälimmäisenä on tuo moottorin äänen kuuluminen
sisälle kiihdytettäessä. Ohjauksessa on kanssa
palattu alkuaikojen tuntumaan, juuri kun olen
tottunut tämän 2006 kevyeen pyörittelyyn.
Positiivisenä asiana on se, ettei hintaa ole
toistaiseksi nostettu, vaikka kysymyksessä on
uusi malli.Legasyssä ja Outbackissa dieselmooottorilla
varustettuna tuo ääni ei kuulu ollenkaan
häiritsevästi. Olisikohan dieseleissä tuo
äänieristys alunperin parempi. Syksyllä sen
sitten kuulee kun tulee markkinoille. - äkstee
tuo moottorin ääni kirjoitti:
Legasyssä ja Outbackissa dieselmooottorilla
varustettuna tuo ääni ei kuulu ollenkaan
häiritsevästi. Olisikohan dieseleissä tuo
äänieristys alunperin parempi. Syksyllä sen
sitten kuulee kun tulee markkinoille.Tarkoitatko, että bensa-boxerissa moottorin ääni kuuluu liiaksi?
Kuuluuhan se kyllä, mutta minun korville se on musiikkia kun 2.5 turbo-boxer ärjyy. Ja usein se myös ärjyykin. äkstee kirjoitti:
Tarkoitatko, että bensa-boxerissa moottorin ääni kuuluu liiaksi?
Kuuluuhan se kyllä, mutta minun korville se on musiikkia kun 2.5 turbo-boxer ärjyy. Ja usein se myös ärjyykin.Tuo moottoriäänen raaka sointi tulee
uudessa 2009 Foresterissa pahasti läpi.
Vanhemmat Foresterit laullavat tosi nätisti.
Se turbon ääni ei jätä ketään kylmäksi.
Se on tosi miellyttävää murinaa ja tuossa 3200
kierroksen paikkeilla alkaa turbon vihellys
olla aistittavissa. Kun tunteeseen vielä lisä-
tään, että nyt rupee tapahtumaan, niin siinä
kyllä viihtyy raavaampikin mies, ja tietenkin
hieno ladykin.- äkstee
Täpinä kirjoitti:
Tuo moottoriäänen raaka sointi tulee
uudessa 2009 Foresterissa pahasti läpi.
Vanhemmat Foresterit laullavat tosi nätisti.
Se turbon ääni ei jätä ketään kylmäksi.
Se on tosi miellyttävää murinaa ja tuossa 3200
kierroksen paikkeilla alkaa turbon vihellys
olla aistittavissa. Kun tunteeseen vielä lisä-
tään, että nyt rupee tapahtumaan, niin siinä
kyllä viihtyy raavaampikin mies, ja tietenkin
hieno ladykin.Täpinä, sinulla on sana hallussa.
äkstee kirjoitti:
Täpinä, sinulla on sana hallussa.
En kuitenkaan ole pappi, enempi tekniikan
ihmisiä.
- äkstee
Foresterin pullistumista mihinkään suuntaan.
Tuo nykyinen on ihan passeli.
Mutta, onhan tässä vielä aikaa ajella tuolla nykyisellä ja katsoa miten ne Subarut uudistuvat.
Oliko muuten uudessa Foresterissa ikkunakarmit ovissa? Sekin on minusta tarpeeton muutos, lisäpainoa vaan, karmittomatkin ovat toimineet hyvin.- forre
kermeet noi karmit, näkyy ihnan selvästi kuvista.
Aika paksut olivatkin ja korostivat tuota
samankaltaisuutta muiden katumaastureiden
kanssa. Kun liki 10 vuotta on ajellut
"hienostuneilla" karmittomilla peleillä, niin
työkonemaisuus siinä tuli mieleen.
- ajamaan
Mistä löytyy uus Forester koeajoon?
- edustajiltahan
niitä löytyy. Kokeile vaikka Laakkosta
Herttoniemestä. - olavi virta
edustajiltahan kirjoitti:
niitä löytyy. Kokeile vaikka Laakkosta
Herttoniemestä.Ai, 2009 vuoden malli jo muka koeajossa helsingissä? En usko..
olavi virta kirjoitti:
Ai, 2009 vuoden malli jo muka koeajossa helsingissä? En usko..
vain harvat ja valitut kutsutaan koeajolle.
Minulle soitettiin ja ilmoitettiin tosi
huomaavaisesti ja ystävällisesti, että kilvissä
on jos kiinnostaa. Eikä ollut mitään hoppua
auton palautuksessa. Nyt odotellaan vielä se
dieseli, joka varmasti on hiljaisempi ja auto-
maatti tietenkin pitää olla.- ja automaatti
Täpinä kirjoitti:
vain harvat ja valitut kutsutaan koeajolle.
Minulle soitettiin ja ilmoitettiin tosi
huomaavaisesti ja ystävällisesti, että kilvissä
on jos kiinnostaa. Eikä ollut mitään hoppua
auton palautuksessa. Nyt odotellaan vielä se
dieseli, joka varmasti on hiljaisempi ja auto-
maatti tietenkin pitää olla.on muistaakseni tarjolla vasta ensi vuonna vai kuinka?
- joo joo
ja automaatti kirjoitti:
on muistaakseni tarjolla vasta ensi vuonna vai kuinka?
Dieseli on luvattu Foresteriin syksyllä, mutta
automaatista ei minulla ole tarkkaa tietoa,
kenties ensi vuoden puolella. - näköinen peli
joo joo kirjoitti:
Dieseli on luvattu Foresteriin syksyllä, mutta
automaatista ei minulla ole tarkkaa tietoa,
kenties ensi vuoden puolella.mutta moottori on aivan liian laiska ja tehoton. 2,5L Turbolla tai ilman sopisi paremmin.
- enemmä maavaraa
Kävi muutama päivä sitten puolen tunnin koeajolenkin uudella diesel-Forrella. Alussa kone vaikutti kierrosherkältä ja melkein bensakoeelta. Väännöstä ei ollut tietoakaan. Vaihteitä piti käyttää aivan bensakoneen tapaan.
Alennusvaihdetta en edes huomannut kokeilla. Enhan siinä sellainen? Olisi nimittäin välttämätön veneen ylösvedossa tai muussa hitaassa etenemisessä.
Moottoritiellä n. 140 oli mukavan leppoisaa ja suuntavakaata cruise päällä. Melut ei pahemmin kiusanneet, mutta penkki ei ollut meikäläiselle ollenkaan mukava (186). Erityisesti istuinosa oli liian lyhyt.
Oma toivomuslista:
-dieseliin automaattivaihteisto
-parempi kuskin penkki (tai lisävarusteena Reccardo tms)
- ehkä noin 5 cm korkeampi maavara ja parempi suojaus erityisesti pakoputkelle (ovat alimmaisena esillä)Ensinnäkin Foresteria ei tietääkseni ole
maassa dieselinä.
Alennusvaihteet Foresterin manuaalissa
kyllä on.
Maavara 215 mm on kyllä nykypuun mittaan
aivan riittävä katumaasturissa.
Automaattia Foresteriin voitaneen joutua
odottamaan vuoteen 2010 saakka, mikäli japani-
laisten ja jenkkien nettisivuihin on usko-
mista ja miksi emme uskoisi.
Ajamasi auto oli Legasy, jos todella kävit
koeajolla. Ihmettelen kuitenkin, että saatoit
sekoittaa Legasyn ja Forersterin keskenään,
sillä selvin päinhän sitä pruukataan koeajot
tehdä, no vitsi vitsi.- oboe_fi
Täpinä kirjoitti:
Ensinnäkin Foresteria ei tietääkseni ole
maassa dieselinä.
Alennusvaihteet Foresterin manuaalissa
kyllä on.
Maavara 215 mm on kyllä nykypuun mittaan
aivan riittävä katumaasturissa.
Automaattia Foresteriin voitaneen joutua
odottamaan vuoteen 2010 saakka, mikäli japani-
laisten ja jenkkien nettisivuihin on usko-
mista ja miksi emme uskoisi.
Ajamasi auto oli Legasy, jos todella kävit
koeajolla. Ihmettelen kuitenkin, että saatoit
sekoittaa Legasyn ja Forersterin keskenään,
sillä selvin päinhän sitä pruukataan koeajot
tehdä, no vitsi vitsi.Mahtaako tuo uusi forester vetää mainosten lupaamat 2000 kg, tai siis helposti vai kuten vanha astrani?
Paikallinen subarumyyjä väitti, ettei Suomessa olisi koeajoautoissa vetokoukkua. oboe_fi kirjoitti:
Mahtaako tuo uusi forester vetää mainosten lupaamat 2000 kg, tai siis helposti vai kuten vanha astrani?
Paikallinen subarumyyjä väitti, ettei Suomessa olisi koeajoautoissa vetokoukkua.Vanhalla 99 turbolla vedin 2000 kg
painavan vene traileriyhdistelmän
luonnon rannasta "soraluiskalta" jokunen
vuosi sitten. Tiellä tuli ihan mukavasti
perässä. Rekisteriotteessa sallittiin
1800 kg.- enemmän maavaraa
Täpinä kirjoitti:
Ensinnäkin Foresteria ei tietääkseni ole
maassa dieselinä.
Alennusvaihteet Foresterin manuaalissa
kyllä on.
Maavara 215 mm on kyllä nykypuun mittaan
aivan riittävä katumaasturissa.
Automaattia Foresteriin voitaneen joutua
odottamaan vuoteen 2010 saakka, mikäli japani-
laisten ja jenkkien nettisivuihin on usko-
mista ja miksi emme uskoisi.
Ajamasi auto oli Legasy, jos todella kävit
koeajolla. Ihmettelen kuitenkin, että saatoit
sekoittaa Legasyn ja Forersterin keskenään,
sillä selvin päinhän sitä pruukataan koeajot
tehdä, no vitsi vitsi.No auto oli tuolla otsikossa mainitulla rekkarilla. Kyllä se oli diesel ja musta väriltään.
Maavara on vähänlainen ja erityisesti pakoputket ovat selvästi "ulkona". Omaan monikäyttöautoon ottaisin maltillisesti enemmän maavaraa (kahluuvaraa).
Alennusvaihde kytketään varmaan jostakin nupista joka ei tullut selvästi esille lyhyessä tutustumisessa.
Subaru Forester on teknisesti (nelivetojärjestelmä) vakuuttavan ja luotetavan tuntuinen. Kilpailua alkaa tähän sarjaan tulla lisää joten ei se mitenkään ylivoimainen ole. enemmän maavaraa kirjoitti:
No auto oli tuolla otsikossa mainitulla rekkarilla. Kyllä se oli diesel ja musta väriltään.
Maavara on vähänlainen ja erityisesti pakoputket ovat selvästi "ulkona". Omaan monikäyttöautoon ottaisin maltillisesti enemmän maavaraa (kahluuvaraa).
Alennusvaihde kytketään varmaan jostakin nupista joka ei tullut selvästi esille lyhyessä tutustumisessa.
Subaru Forester on teknisesti (nelivetojärjestelmä) vakuuttavan ja luotetavan tuntuinen. Kilpailua alkaa tähän sarjaan tulla lisää joten ei se mitenkään ylivoimainen ole.Sen uskon, että auto on voinut olla diesel-
koneella ja värikin on voinut olla musta, mutta
muut antamasi tiedot viittaavat Legasyyn.
Saattaahan olla, että yksi diesel Forester
kiertää myyjillä etukäteen. Ennenkin on noin
menetelty.
Foresterin alennuvaihteen valitsinta ei voi
olla huomaamatta, on se sellainen murikka
lyhyen kepin päässä, kyllä sen huomaa. Auto-
maatiahan diesel Foresteriin ei markkinoilla
vielä ole, joskus 2010 tulee.
Maavara on 215 mm, ja siitäkään ei voine ereh-
tyä. Kyllä se ajamasi Subaru oli Legasy, Out-
backin olisit erottanut korkeasta Foresterin
luokkaa olevasta maavarasta.- äkstee
enemmän maavaraa kirjoitti:
No auto oli tuolla otsikossa mainitulla rekkarilla. Kyllä se oli diesel ja musta väriltään.
Maavara on vähänlainen ja erityisesti pakoputket ovat selvästi "ulkona". Omaan monikäyttöautoon ottaisin maltillisesti enemmän maavaraa (kahluuvaraa).
Alennusvaihde kytketään varmaan jostakin nupista joka ei tullut selvästi esille lyhyessä tutustumisessa.
Subaru Forester on teknisesti (nelivetojärjestelmä) vakuuttavan ja luotetavan tuntuinen. Kilpailua alkaa tähän sarjaan tulla lisää joten ei se mitenkään ylivoimainen ole.Tarkistin rekkarin perusteella, on siis Legacy.
Kyllä diesel-Forester on vasta syssyllä. - äkstee
enemmän maavaraa kirjoitti:
No auto oli tuolla otsikossa mainitulla rekkarilla. Kyllä se oli diesel ja musta väriltään.
Maavara on vähänlainen ja erityisesti pakoputket ovat selvästi "ulkona". Omaan monikäyttöautoon ottaisin maltillisesti enemmän maavaraa (kahluuvaraa).
Alennusvaihde kytketään varmaan jostakin nupista joka ei tullut selvästi esille lyhyessä tutustumisessa.
Subaru Forester on teknisesti (nelivetojärjestelmä) vakuuttavan ja luotetavan tuntuinen. Kilpailua alkaa tähän sarjaan tulla lisää joten ei se mitenkään ylivoimainen ole.Forester (2009):
http://blog-conseil.autoaubaine.com/images/forester1.jpg
Legacy (diesel):
http://images.dieselpowermag.com/news/0608dp_04_z subaru_diesel_vehicle legacy_front_view.jpg - enemmän maavaraa
äkstee kirjoitti:
Forester (2009):
http://blog-conseil.autoaubaine.com/images/forester1.jpg
Legacy (diesel):
http://images.dieselpowermag.com/news/0608dp_04_z subaru_diesel_vehicle legacy_front_view.jpgKyllä se tämän punaisen auton näköinen oli. Tässä alkaa jo itsekin epäilemään ja ajattelin oikein soittaa Laakoselle, Lahteen (03-8832300) ja kysyä, että olinko seminä vai minun toinen minänäni kun ajoi sitä mustaa diesel-Forresteria.
Onneksi en näe pikku-ukkoja tai pikku-Forresterja. - saman auton ajanut
enemmän maavaraa kirjoitti:
Kyllä se tämän punaisen auton näköinen oli. Tässä alkaa jo itsekin epäilemään ja ajattelin oikein soittaa Laakoselle, Lahteen (03-8832300) ja kysyä, että olinko seminä vai minun toinen minänäni kun ajoi sitä mustaa diesel-Forresteria.
Onneksi en näe pikku-ukkoja tai pikku-Forresterja.se on legacy!!
- oikaista..
saman auton ajanut kirjoitti:
se on legacy!!
Se JHL-285 on Outback ( joka on siis korotetulla maavaralla 150mm vs. 200mm oleva farkkuLegacy noin pääpiirteittäin ). Malli on "perus" AQ ja värikään ei ole musta, vaan Diamond Gray, eli tummanharmaa... Ei Suomessa ole yhtään dieselForesteria.
- äkstee
oikaista.. kirjoitti:
Se JHL-285 on Outback ( joka on siis korotetulla maavaralla 150mm vs. 200mm oleva farkkuLegacy noin pääpiirteittäin ). Malli on "perus" AQ ja värikään ei ole musta, vaan Diamond Gray, eli tummanharmaa... Ei Suomessa ole yhtään dieselForesteria.
Rekisteritiedot väittää ko. rekkarilla varustetun auton olevan Subaru Legacy.
Mielestäni Subaru Outback ei ole Legacy, vaikka niinkin näytetään joskus väitettävän.
Olennainen asia tässä jutussa, siis väittämä, että Forester olisi jo dieselinä Suomessa, se siis todettiin virheelliseksi tiedoksi.
Mutta merkityksellinen asia tässä on sekin, onko kyseessä ollut Legacy vai Outback, koska niissä juuri olennaisin ero on tuo maavara.
Outbackissa se on isompi kuin Legacyssa.
Jos noihin rekisteritietoihin on uskomista, kyseessä olisi pienemmällä maavaralla oleva Legacy.
Kannattaa olla tarkkana mitä koeajaa, jos sitten tilaa auton, ei tule yllätyksiä. - scooby-doo
äkstee kirjoitti:
Rekisteritiedot väittää ko. rekkarilla varustetun auton olevan Subaru Legacy.
Mielestäni Subaru Outback ei ole Legacy, vaikka niinkin näytetään joskus väitettävän.
Olennainen asia tässä jutussa, siis väittämä, että Forester olisi jo dieselinä Suomessa, se siis todettiin virheelliseksi tiedoksi.
Mutta merkityksellinen asia tässä on sekin, onko kyseessä ollut Legacy vai Outback, koska niissä juuri olennaisin ero on tuo maavara.
Outbackissa se on isompi kuin Legacyssa.
Jos noihin rekisteritietoihin on uskomista, kyseessä olisi pienemmällä maavaralla oleva Legacy.
Kannattaa olla tarkkana mitä koeajaa, jos sitten tilaa auton, ei tule yllätyksiä.Voi veljet mitä populaa!! Ei edes tiedä minkä auton on käynyt koeajamassa!! BUAHHAAHAAA!! Kunnon renkaanpotkijoita..
- ..hohhoijaa
äkstee kirjoitti:
Rekisteritiedot väittää ko. rekkarilla varustetun auton olevan Subaru Legacy.
Mielestäni Subaru Outback ei ole Legacy, vaikka niinkin näytetään joskus väitettävän.
Olennainen asia tässä jutussa, siis väittämä, että Forester olisi jo dieselinä Suomessa, se siis todettiin virheelliseksi tiedoksi.
Mutta merkityksellinen asia tässä on sekin, onko kyseessä ollut Legacy vai Outback, koska niissä juuri olennaisin ero on tuo maavara.
Outbackissa se on isompi kuin Legacyssa.
Jos noihin rekisteritietoihin on uskomista, kyseessä olisi pienemmällä maavaralla oleva Legacy.
Kannattaa olla tarkkana mitä koeajaa, jos sitten tilaa auton, ei tule yllätyksiä.Nuo AKEn rekistereissä olevat automallien merkinnät nyt on vähintään harhaanjohtavia pahimmillaan - onhan uusi Imprezakin STW tai Combi tai mikälie farkkunimike lähes kaikissa "virallisissa" papereissa vaikkei tuo tietysti ole farkkua nähnytkään.
Outbackin "virallinen" nimihän on Subaru Legacy Outback, joskin tuo Outback halutaan pitää omana mallinaan ( omat esitteet, teksti takaluukussa jne.. ) Mutta kerroppa tuo "ministereille" ketkä näitä autotietoja tuolla AKEssa käsittelee...
JHL-285 on joka tapauksessa Outback, sen voi jokainen itse käydä paikanpäällä toteamassa - ja jos sen Foresteriin tai muuhun sekoittaa, niin ostakoon vaikka sitten Nissanin.. onhan siinäkin neljä pyörää ??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712973
- 462574
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322235- 792138
- 951956
- 321712
- 121536
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171487Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?271302Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil201222