Forester 2009 koeajo

Heti alkuun on todettava, että 2009 mallin mukana kuolee ainutlaatuinen autotyyppi, farmari/henkilöautomainen katumaasturi jota puhtaimmillaan edusti vielä 2008 malli.

Uusi Forester on kuin mikä tahansa jenkkejä kosiskeleva Captiva/Kia tyyppinen auto. Kojelauta on korkealla ja sisustus kuin mistä tahansa katumaasturista. Onko kehitys hyvä, oikeasuuntainen, on tietenkin makuasia.

Foresterin jousitusta verrattaessa Outbackiin, siitä puuttuu Outbackin pintakovuus korkeamman rengasprofiilin ansiosta. Tieäänetkään eivät häiritse. Sitävastoin koneen karkea murina tulee kabiniin kiihdytettäessä häiritsevästi. Pieni, mutta kiusallinen yksityiskohta, ovirakenteen kohouma painaa häiritsevästi vasemman jalan polvitaipeeseen jalkaa lepuutettaessa.

Vaihtoehtona onkin ostaa nyt 2008 ja katsella mihin suuntaan Foresteri jatkossa kehittyy tai hankkia Outback odotellessa seuraavaa Forestersukupolvea.

36

13596

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • forre

      voi olla että joudut odottelemaan n. 10 vuotta seuraavaa forestersukupolvea, ei ne muuta autoa kovin usein. Onhan toi Outcack ihan hyvä vaihtoehto.

      • Tribekan kanssa meni vajaa vuosi, kun joutuivat
        muuttamaan Alfan suunnittelinan suunnitteleman
        keulan uusiksi. Riippuu siitä, miten jenkit suh-
        tautuu. Veddessäkin palautettiin pyöreät taka-
        valot ja Waglerin etuvalot ja kaadettava tuuli-
        lasi tulivat takaisin.


      • forre
        Täpinä kirjoitti:

        Tribekan kanssa meni vajaa vuosi, kun joutuivat
        muuttamaan Alfan suunnittelinan suunnitteleman
        keulan uusiksi. Riippuu siitä, miten jenkit suh-
        tautuu. Veddessäkin palautettiin pyöreät taka-
        valot ja Waglerin etuvalot ja kaadettava tuuli-
        lasi tulivat takaisin.

        joo, mutta tribekaan tulikin vain ennenaikainen facelift, tarkoitin että perusrakenne ja kori pysyvät samana pitkän, ja kuvien perusteella ei uusi fore ole paha sen suhteen, ei tartte heti maskia vaihtaa, tuo em. trbeca ehti olla usa:ssa myynnissä n. vuoden ennen tänne saapumista.


    • koeajamatta

      Jos tuon uuden vaan saisi kunnollisella koneella. Perkeleen viherpiipertäjät saivat aikaan ettei turboforea enää tuoda Eurooppaan.

      20 senttiä lisää pituutta sisätiloihin on loistavaa.

      Pidän nykyisen 10 000 ajetun XT AT:n

      • Virossa sitä kai myydään turbokoneella
        ja varusteissa löytyy maskia, eteen ja
        taakse alumiinikaitset jne.

        Nykyisen Foresterini ostin näkemättä
        luonnossa autoa ja koeajamatta, oli niin
        hyvät kokemukset edellisistä, mutta nyt
        olisi tullut jonkin asteinen pettymys.


      • curious corn
        Täpinä kirjoitti:

        Virossa sitä kai myydään turbokoneella
        ja varusteissa löytyy maskia, eteen ja
        taakse alumiinikaitset jne.

        Nykyisen Foresterini ostin näkemättä
        luonnossa autoa ja koeajamatta, oli niin
        hyvät kokemukset edellisistä, mutta nyt
        olisi tullut jonkin asteinen pettymys.

        Mistäs pettymyksen tunteen johtuvat, jos saa tiedustella? Itse ollut enemmän kuin tyytyväinen poislukien polttoaineen kulutus.


      • curious corn kirjoitti:

        Mistäs pettymyksen tunteen johtuvat, jos saa tiedustella? Itse ollut enemmän kuin tyytyväinen poislukien polttoaineen kulutus.

        Tyytyväinen minäkin olen ollut edellisiin
        Forestereihini. Tässä uudessa on mielestäni
        hukattu se henkilöautomaisuus mikä on vallinnut
        Foresterin kohdalla 10 vuotta.

        Kun auto on teknisesti ja laadullisesti tarpeeksi
        korkealla tasolla ja sitä pitää itsestään sel-
        vyytenä Subarun kohdalla, niin sitten vaivaavat
        vähäpätöiset seikat.

        Päälimmäisenä on tuo moottorin äänen kuuluminen
        sisälle kiihdytettäessä. Ohjauksessa on kanssa
        palattu alkuaikojen tuntumaan, juuri kun olen
        tottunut tämän 2006 kevyeen pyörittelyyn.

        Positiivisenä asiana on se, ettei hintaa ole
        toistaiseksi nostettu, vaikka kysymyksessä on
        uusi malli.


      • tuo moottorin ääni
        Täpinä kirjoitti:

        Tyytyväinen minäkin olen ollut edellisiin
        Forestereihini. Tässä uudessa on mielestäni
        hukattu se henkilöautomaisuus mikä on vallinnut
        Foresterin kohdalla 10 vuotta.

        Kun auto on teknisesti ja laadullisesti tarpeeksi
        korkealla tasolla ja sitä pitää itsestään sel-
        vyytenä Subarun kohdalla, niin sitten vaivaavat
        vähäpätöiset seikat.

        Päälimmäisenä on tuo moottorin äänen kuuluminen
        sisälle kiihdytettäessä. Ohjauksessa on kanssa
        palattu alkuaikojen tuntumaan, juuri kun olen
        tottunut tämän 2006 kevyeen pyörittelyyn.

        Positiivisenä asiana on se, ettei hintaa ole
        toistaiseksi nostettu, vaikka kysymyksessä on
        uusi malli.

        Legasyssä ja Outbackissa dieselmooottorilla
        varustettuna tuo ääni ei kuulu ollenkaan
        häiritsevästi. Olisikohan dieseleissä tuo
        äänieristys alunperin parempi. Syksyllä sen
        sitten kuulee kun tulee markkinoille.


      • äkstee
        tuo moottorin ääni kirjoitti:

        Legasyssä ja Outbackissa dieselmooottorilla
        varustettuna tuo ääni ei kuulu ollenkaan
        häiritsevästi. Olisikohan dieseleissä tuo
        äänieristys alunperin parempi. Syksyllä sen
        sitten kuulee kun tulee markkinoille.

        Tarkoitatko, että bensa-boxerissa moottorin ääni kuuluu liiaksi?
        Kuuluuhan se kyllä, mutta minun korville se on musiikkia kun 2.5 turbo-boxer ärjyy. Ja usein se myös ärjyykin.


      • äkstee kirjoitti:

        Tarkoitatko, että bensa-boxerissa moottorin ääni kuuluu liiaksi?
        Kuuluuhan se kyllä, mutta minun korville se on musiikkia kun 2.5 turbo-boxer ärjyy. Ja usein se myös ärjyykin.

        Tuo moottoriäänen raaka sointi tulee
        uudessa 2009 Foresterissa pahasti läpi.

        Vanhemmat Foresterit laullavat tosi nätisti.
        Se turbon ääni ei jätä ketään kylmäksi.
        Se on tosi miellyttävää murinaa ja tuossa 3200
        kierroksen paikkeilla alkaa turbon vihellys
        olla aistittavissa. Kun tunteeseen vielä lisä-
        tään, että nyt rupee tapahtumaan, niin siinä
        kyllä viihtyy raavaampikin mies, ja tietenkin
        hieno ladykin.


      • äkstee
        Täpinä kirjoitti:

        Tuo moottoriäänen raaka sointi tulee
        uudessa 2009 Foresterissa pahasti läpi.

        Vanhemmat Foresterit laullavat tosi nätisti.
        Se turbon ääni ei jätä ketään kylmäksi.
        Se on tosi miellyttävää murinaa ja tuossa 3200
        kierroksen paikkeilla alkaa turbon vihellys
        olla aistittavissa. Kun tunteeseen vielä lisä-
        tään, että nyt rupee tapahtumaan, niin siinä
        kyllä viihtyy raavaampikin mies, ja tietenkin
        hieno ladykin.

        Täpinä, sinulla on sana hallussa.


      • äkstee kirjoitti:

        Täpinä, sinulla on sana hallussa.

        En kuitenkaan ole pappi, enempi tekniikan
        ihmisiä.


    • äkstee

      Foresterin pullistumista mihinkään suuntaan.
      Tuo nykyinen on ihan passeli.
      Mutta, onhan tässä vielä aikaa ajella tuolla nykyisellä ja katsoa miten ne Subarut uudistuvat.

      Oliko muuten uudessa Foresterissa ikkunakarmit ovissa? Sekin on minusta tarpeeton muutos, lisäpainoa vaan, karmittomatkin ovat toimineet hyvin.

      • forre

        kermeet noi karmit, näkyy ihnan selvästi kuvista.


      • Aika paksut olivatkin ja korostivat tuota
        samankaltaisuutta muiden katumaastureiden
        kanssa. Kun liki 10 vuotta on ajellut
        "hienostuneilla" karmittomilla peleillä, niin
        työkonemaisuus siinä tuli mieleen.


    • ajamaan

      Mistä löytyy uus Forester koeajoon?

      • edustajiltahan

        niitä löytyy. Kokeile vaikka Laakkosta
        Herttoniemestä.


      • olavi virta
        edustajiltahan kirjoitti:

        niitä löytyy. Kokeile vaikka Laakkosta
        Herttoniemestä.

        Ai, 2009 vuoden malli jo muka koeajossa helsingissä? En usko..


      • olavi virta kirjoitti:

        Ai, 2009 vuoden malli jo muka koeajossa helsingissä? En usko..

        vain harvat ja valitut kutsutaan koeajolle.
        Minulle soitettiin ja ilmoitettiin tosi
        huomaavaisesti ja ystävällisesti, että kilvissä
        on jos kiinnostaa. Eikä ollut mitään hoppua
        auton palautuksessa. Nyt odotellaan vielä se
        dieseli, joka varmasti on hiljaisempi ja auto-
        maatti tietenkin pitää olla.


      • ja automaatti
        Täpinä kirjoitti:

        vain harvat ja valitut kutsutaan koeajolle.
        Minulle soitettiin ja ilmoitettiin tosi
        huomaavaisesti ja ystävällisesti, että kilvissä
        on jos kiinnostaa. Eikä ollut mitään hoppua
        auton palautuksessa. Nyt odotellaan vielä se
        dieseli, joka varmasti on hiljaisempi ja auto-
        maatti tietenkin pitää olla.

        on muistaakseni tarjolla vasta ensi vuonna vai kuinka?


      • joo joo
        ja automaatti kirjoitti:

        on muistaakseni tarjolla vasta ensi vuonna vai kuinka?

        Dieseli on luvattu Foresteriin syksyllä, mutta
        automaatista ei minulla ole tarkkaa tietoa,
        kenties ensi vuoden puolella.


      • näköinen peli
        joo joo kirjoitti:

        Dieseli on luvattu Foresteriin syksyllä, mutta
        automaatista ei minulla ole tarkkaa tietoa,
        kenties ensi vuoden puolella.

        mutta moottori on aivan liian laiska ja tehoton. 2,5L Turbolla tai ilman sopisi paremmin.


    • enemmä maavaraa

      Kävi muutama päivä sitten puolen tunnin koeajolenkin uudella diesel-Forrella. Alussa kone vaikutti kierrosherkältä ja melkein bensakoeelta. Väännöstä ei ollut tietoakaan. Vaihteitä piti käyttää aivan bensakoneen tapaan.

      Alennusvaihdetta en edes huomannut kokeilla. Enhan siinä sellainen? Olisi nimittäin välttämätön veneen ylösvedossa tai muussa hitaassa etenemisessä.

      Moottoritiellä n. 140 oli mukavan leppoisaa ja suuntavakaata cruise päällä. Melut ei pahemmin kiusanneet, mutta penkki ei ollut meikäläiselle ollenkaan mukava (186). Erityisesti istuinosa oli liian lyhyt.

      Oma toivomuslista:
      -dieseliin automaattivaihteisto
      -parempi kuskin penkki (tai lisävarusteena Reccardo tms)
      - ehkä noin 5 cm korkeampi maavara ja parempi suojaus erityisesti pakoputkelle (ovat alimmaisena esillä)

      • Ensinnäkin Foresteria ei tietääkseni ole
        maassa dieselinä.

        Alennusvaihteet Foresterin manuaalissa
        kyllä on.

        Maavara 215 mm on kyllä nykypuun mittaan
        aivan riittävä katumaasturissa.

        Automaattia Foresteriin voitaneen joutua
        odottamaan vuoteen 2010 saakka, mikäli japani-
        laisten ja jenkkien nettisivuihin on usko-
        mista ja miksi emme uskoisi.

        Ajamasi auto oli Legasy, jos todella kävit
        koeajolla. Ihmettelen kuitenkin, että saatoit
        sekoittaa Legasyn ja Forersterin keskenään,
        sillä selvin päinhän sitä pruukataan koeajot
        tehdä, no vitsi vitsi.


      • oboe_fi
        Täpinä kirjoitti:

        Ensinnäkin Foresteria ei tietääkseni ole
        maassa dieselinä.

        Alennusvaihteet Foresterin manuaalissa
        kyllä on.

        Maavara 215 mm on kyllä nykypuun mittaan
        aivan riittävä katumaasturissa.

        Automaattia Foresteriin voitaneen joutua
        odottamaan vuoteen 2010 saakka, mikäli japani-
        laisten ja jenkkien nettisivuihin on usko-
        mista ja miksi emme uskoisi.

        Ajamasi auto oli Legasy, jos todella kävit
        koeajolla. Ihmettelen kuitenkin, että saatoit
        sekoittaa Legasyn ja Forersterin keskenään,
        sillä selvin päinhän sitä pruukataan koeajot
        tehdä, no vitsi vitsi.

        Mahtaako tuo uusi forester vetää mainosten lupaamat 2000 kg, tai siis helposti vai kuten vanha astrani?
        Paikallinen subarumyyjä väitti, ettei Suomessa olisi koeajoautoissa vetokoukkua.


      • oboe_fi kirjoitti:

        Mahtaako tuo uusi forester vetää mainosten lupaamat 2000 kg, tai siis helposti vai kuten vanha astrani?
        Paikallinen subarumyyjä väitti, ettei Suomessa olisi koeajoautoissa vetokoukkua.

        Vanhalla 99 turbolla vedin 2000 kg
        painavan vene traileriyhdistelmän
        luonnon rannasta "soraluiskalta" jokunen
        vuosi sitten. Tiellä tuli ihan mukavasti
        perässä. Rekisteriotteessa sallittiin
        1800 kg.


      • enemmän maavaraa
        Täpinä kirjoitti:

        Ensinnäkin Foresteria ei tietääkseni ole
        maassa dieselinä.

        Alennusvaihteet Foresterin manuaalissa
        kyllä on.

        Maavara 215 mm on kyllä nykypuun mittaan
        aivan riittävä katumaasturissa.

        Automaattia Foresteriin voitaneen joutua
        odottamaan vuoteen 2010 saakka, mikäli japani-
        laisten ja jenkkien nettisivuihin on usko-
        mista ja miksi emme uskoisi.

        Ajamasi auto oli Legasy, jos todella kävit
        koeajolla. Ihmettelen kuitenkin, että saatoit
        sekoittaa Legasyn ja Forersterin keskenään,
        sillä selvin päinhän sitä pruukataan koeajot
        tehdä, no vitsi vitsi.

        No auto oli tuolla otsikossa mainitulla rekkarilla. Kyllä se oli diesel ja musta väriltään.

        Maavara on vähänlainen ja erityisesti pakoputket ovat selvästi "ulkona". Omaan monikäyttöautoon ottaisin maltillisesti enemmän maavaraa (kahluuvaraa).

        Alennusvaihde kytketään varmaan jostakin nupista joka ei tullut selvästi esille lyhyessä tutustumisessa.

        Subaru Forester on teknisesti (nelivetojärjestelmä) vakuuttavan ja luotetavan tuntuinen. Kilpailua alkaa tähän sarjaan tulla lisää joten ei se mitenkään ylivoimainen ole.


      • enemmän maavaraa kirjoitti:

        No auto oli tuolla otsikossa mainitulla rekkarilla. Kyllä se oli diesel ja musta väriltään.

        Maavara on vähänlainen ja erityisesti pakoputket ovat selvästi "ulkona". Omaan monikäyttöautoon ottaisin maltillisesti enemmän maavaraa (kahluuvaraa).

        Alennusvaihde kytketään varmaan jostakin nupista joka ei tullut selvästi esille lyhyessä tutustumisessa.

        Subaru Forester on teknisesti (nelivetojärjestelmä) vakuuttavan ja luotetavan tuntuinen. Kilpailua alkaa tähän sarjaan tulla lisää joten ei se mitenkään ylivoimainen ole.

        Sen uskon, että auto on voinut olla diesel-
        koneella ja värikin on voinut olla musta, mutta
        muut antamasi tiedot viittaavat Legasyyn.
        Saattaahan olla, että yksi diesel Forester
        kiertää myyjillä etukäteen. Ennenkin on noin
        menetelty.

        Foresterin alennuvaihteen valitsinta ei voi
        olla huomaamatta, on se sellainen murikka
        lyhyen kepin päässä, kyllä sen huomaa. Auto-
        maatiahan diesel Foresteriin ei markkinoilla
        vielä ole, joskus 2010 tulee.

        Maavara on 215 mm, ja siitäkään ei voine ereh-
        tyä. Kyllä se ajamasi Subaru oli Legasy, Out-
        backin olisit erottanut korkeasta Foresterin
        luokkaa olevasta maavarasta.


      • äkstee
        enemmän maavaraa kirjoitti:

        No auto oli tuolla otsikossa mainitulla rekkarilla. Kyllä se oli diesel ja musta väriltään.

        Maavara on vähänlainen ja erityisesti pakoputket ovat selvästi "ulkona". Omaan monikäyttöautoon ottaisin maltillisesti enemmän maavaraa (kahluuvaraa).

        Alennusvaihde kytketään varmaan jostakin nupista joka ei tullut selvästi esille lyhyessä tutustumisessa.

        Subaru Forester on teknisesti (nelivetojärjestelmä) vakuuttavan ja luotetavan tuntuinen. Kilpailua alkaa tähän sarjaan tulla lisää joten ei se mitenkään ylivoimainen ole.

        Tarkistin rekkarin perusteella, on siis Legacy.
        Kyllä diesel-Forester on vasta syssyllä.


      • äkstee
        enemmän maavaraa kirjoitti:

        No auto oli tuolla otsikossa mainitulla rekkarilla. Kyllä se oli diesel ja musta väriltään.

        Maavara on vähänlainen ja erityisesti pakoputket ovat selvästi "ulkona". Omaan monikäyttöautoon ottaisin maltillisesti enemmän maavaraa (kahluuvaraa).

        Alennusvaihde kytketään varmaan jostakin nupista joka ei tullut selvästi esille lyhyessä tutustumisessa.

        Subaru Forester on teknisesti (nelivetojärjestelmä) vakuuttavan ja luotetavan tuntuinen. Kilpailua alkaa tähän sarjaan tulla lisää joten ei se mitenkään ylivoimainen ole.

        Forester (2009):
        http://blog-conseil.autoaubaine.com/images/forester1.jpg

        Legacy (diesel):
        http://images.dieselpowermag.com/news/0608dp_04_z subaru_diesel_vehicle legacy_front_view.jpg


      • enemmän maavaraa
        äkstee kirjoitti:

        Forester (2009):
        http://blog-conseil.autoaubaine.com/images/forester1.jpg

        Legacy (diesel):
        http://images.dieselpowermag.com/news/0608dp_04_z subaru_diesel_vehicle legacy_front_view.jpg

        Kyllä se tämän punaisen auton näköinen oli. Tässä alkaa jo itsekin epäilemään ja ajattelin oikein soittaa Laakoselle, Lahteen (03-8832300) ja kysyä, että olinko seminä vai minun toinen minänäni kun ajoi sitä mustaa diesel-Forresteria.

        Onneksi en näe pikku-ukkoja tai pikku-Forresterja.


      • saman auton ajanut
        enemmän maavaraa kirjoitti:

        Kyllä se tämän punaisen auton näköinen oli. Tässä alkaa jo itsekin epäilemään ja ajattelin oikein soittaa Laakoselle, Lahteen (03-8832300) ja kysyä, että olinko seminä vai minun toinen minänäni kun ajoi sitä mustaa diesel-Forresteria.

        Onneksi en näe pikku-ukkoja tai pikku-Forresterja.

        se on legacy!!


      • oikaista..
        saman auton ajanut kirjoitti:

        se on legacy!!

        Se JHL-285 on Outback ( joka on siis korotetulla maavaralla 150mm vs. 200mm oleva farkkuLegacy noin pääpiirteittäin ). Malli on "perus" AQ ja värikään ei ole musta, vaan Diamond Gray, eli tummanharmaa... Ei Suomessa ole yhtään dieselForesteria.


      • äkstee
        oikaista.. kirjoitti:

        Se JHL-285 on Outback ( joka on siis korotetulla maavaralla 150mm vs. 200mm oleva farkkuLegacy noin pääpiirteittäin ). Malli on "perus" AQ ja värikään ei ole musta, vaan Diamond Gray, eli tummanharmaa... Ei Suomessa ole yhtään dieselForesteria.

        Rekisteritiedot väittää ko. rekkarilla varustetun auton olevan Subaru Legacy.
        Mielestäni Subaru Outback ei ole Legacy, vaikka niinkin näytetään joskus väitettävän.
        Olennainen asia tässä jutussa, siis väittämä, että Forester olisi jo dieselinä Suomessa, se siis todettiin virheelliseksi tiedoksi.
        Mutta merkityksellinen asia tässä on sekin, onko kyseessä ollut Legacy vai Outback, koska niissä juuri olennaisin ero on tuo maavara.
        Outbackissa se on isompi kuin Legacyssa.
        Jos noihin rekisteritietoihin on uskomista, kyseessä olisi pienemmällä maavaralla oleva Legacy.

        Kannattaa olla tarkkana mitä koeajaa, jos sitten tilaa auton, ei tule yllätyksiä.


      • scooby-doo
        äkstee kirjoitti:

        Rekisteritiedot väittää ko. rekkarilla varustetun auton olevan Subaru Legacy.
        Mielestäni Subaru Outback ei ole Legacy, vaikka niinkin näytetään joskus väitettävän.
        Olennainen asia tässä jutussa, siis väittämä, että Forester olisi jo dieselinä Suomessa, se siis todettiin virheelliseksi tiedoksi.
        Mutta merkityksellinen asia tässä on sekin, onko kyseessä ollut Legacy vai Outback, koska niissä juuri olennaisin ero on tuo maavara.
        Outbackissa se on isompi kuin Legacyssa.
        Jos noihin rekisteritietoihin on uskomista, kyseessä olisi pienemmällä maavaralla oleva Legacy.

        Kannattaa olla tarkkana mitä koeajaa, jos sitten tilaa auton, ei tule yllätyksiä.

        Voi veljet mitä populaa!! Ei edes tiedä minkä auton on käynyt koeajamassa!! BUAHHAAHAAA!! Kunnon renkaanpotkijoita..


      • ..hohhoijaa
        äkstee kirjoitti:

        Rekisteritiedot väittää ko. rekkarilla varustetun auton olevan Subaru Legacy.
        Mielestäni Subaru Outback ei ole Legacy, vaikka niinkin näytetään joskus väitettävän.
        Olennainen asia tässä jutussa, siis väittämä, että Forester olisi jo dieselinä Suomessa, se siis todettiin virheelliseksi tiedoksi.
        Mutta merkityksellinen asia tässä on sekin, onko kyseessä ollut Legacy vai Outback, koska niissä juuri olennaisin ero on tuo maavara.
        Outbackissa se on isompi kuin Legacyssa.
        Jos noihin rekisteritietoihin on uskomista, kyseessä olisi pienemmällä maavaralla oleva Legacy.

        Kannattaa olla tarkkana mitä koeajaa, jos sitten tilaa auton, ei tule yllätyksiä.

        Nuo AKEn rekistereissä olevat automallien merkinnät nyt on vähintään harhaanjohtavia pahimmillaan - onhan uusi Imprezakin STW tai Combi tai mikälie farkkunimike lähes kaikissa "virallisissa" papereissa vaikkei tuo tietysti ole farkkua nähnytkään.

        Outbackin "virallinen" nimihän on Subaru Legacy Outback, joskin tuo Outback halutaan pitää omana mallinaan ( omat esitteet, teksti takaluukussa jne.. ) Mutta kerroppa tuo "ministereille" ketkä näitä autotietoja tuolla AKEssa käsittelee...

        JHL-285 on joka tapauksessa Outback, sen voi jokainen itse käydä paikanpäällä toteamassa - ja jos sen Foresteriin tai muuhun sekoittaa, niin ostakoon vaikka sitten Nissanin.. onhan siinäkin neljä pyörää ??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      71
      2973
    2. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2574
    3. Kuoleman pelko katosi

      Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2235
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

      tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2138
    5. Jos sitä keittelis teetä

      Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

      tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1712
    7. Huomenta ........

      Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1536
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

      Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1487
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

      Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      27
      1302
    10. Ei mun tunteet

      ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      20
      1222
    Aihe