Naapurissa uudet asukkaat ja kovasti tykätään musiikkia soittaa ja sen verran kovalla että hyvin jumputtaa tänne seinän taakse.
Tänään on koko päivän kuulunu tuo jumputus ja oon jo aika väsyny siihen. Odotin kello kymmentä kun silloin alkaa hiljaisuus että jos ne nyt sen tajuais mutta ei, edelleen musiikki jatkuu ja jopa kovemmalla kun vielä tuossa muutama tunti sitten.
Niin kysyn siis teiltä äidit mielipidettä että kuinka toimisin:
Laittaisinko huomenissa lapun naapurin postiluukusta jossa muistuttaisin hiljaisuudesta klo kymmenen jälkeen ja että soittaisvat ainakin vähän hiljemmalla jne.
Vai soittaisinko isännöitsijälle ja jättäisin asian hänen hoitaakseen eli naapurit saisivat huomautuksen.
Vai odotanko kun ukkokulta tulee töistä kotia ja käsken hänet pimputtamaan naapurien ovikelloa ja sanomaan että täällä jotkut haluais olla kuuntelematta tuota bassonjytkettä kiitos??
metelöinti
12
627
Vastaukset
- naapurilta
joka ei välitä toisista, joten sinuna menisin sanomaan isännöitsijälle, joka antaa heille nimettömän varoituksen. Näin et joudu ainakaan kiusan kohteeksi. Ja isännöitsijän varoitus otetaan varmasti vakavemmin,kuin naapurin.
kolme varoitusta niin saa häädön, joten heillä on mahdollisuus muuttaa tapaansa. - jatkunut jo
monta päivää vai vain tämän päivän? olisiko heillä tupareet menossa?
- päivänä
Eli joka päivä on kuulunu sitä musiikin jytkettä mutta aiemmin ei tähän aikaan illasta/yöstä.
Tuntuu että kestaisin vielä jos päiväsaikaan jumputtaavat (jos ei nyt mahottoman kovalla) kuhan yöajaksi edes tajuisivat lopettaa.
- postiin.......................
Itse laittaisin lapun postiin. Uudet naapurit eivät ehkä tiedä miten heikot eristykset uudessa asunnossa on...
Saattavat olla kiitollisia kun et heti mene isännöitsijälle kertomaan..... - mun mielipide
mun mielestä on parempi mennä ensin itse sanomaan(tai miehesi)ja vasta sen jälkeen soitto isännöitsijälle jos ei lopu.
- sgshsj
Sinulla on mahdollisuus ilmoittaa myös poliisille jos musiikki häiritsee myös päivällä. Kotirauha pitää ihmisillä olla. Poliisi puuttuu varmasti tilanteeseen nopeammin kuin isännöitsijä. Olen itse ilmoittanut yläkerran asukkaan metelöinnistä poliisille ja he tulivat paikalle heti. Kyllä se asukkaita säikäyttää ainakin hetkeksi aikaa. Jos metelöinti jatkuu niiin uusi ilmoitus poliisille ja isännöitsijä varmaan jo on itsekkin siihen metelöintiin puuttunut.
- soittaa poliisille
Niillä on niin pienet resurssit muutenkin, että saavat omasta puolestani hoitaa "oikeat" työt ensin.
yrittää hyvällä, eli viedä oma huomautus joko alakerran yleiselle taululle tai niiden postiluukkuun. Ainakin ne sitten jo tietää että meteli kuuluu muuallekin ja se häiritsee. Jos ne jatkaa senkin jälkeen niin kyse on välinpitämättömyydestä.
Meillä on kuulunu usein huutoa ja riitelyä alakerran naapurista ja noi keinot autto vähän aikaa, mutta kun se taas alkoi niin rupesin antaan takasin samalla mitalla, eli mm. kävelin niin että kantapäistä kuuluis mahdollisimman paljon jyskettä ja muutaman kerran vetelin patterin ritilöiden läpi metallisella lusikalla... johan vaimeni! :D
Jos ne kuuntelee musiikkia kovalla niin eihän noista "kostoista" varmaan oo sillon hyötyä. Kannattaa ilmottaa isännöitsijälle sitten vaan, meidän talossa jokkut ainakin sai häädön kun jatko vaan bassonjyskettä ja bileitään, jopa arkisin aamuviiteen jatkaen..- mapee
äitini tässä on kärsinyt uudesta naapuristaan myös. Kun sitten asia aalettiin selvittämään niin uusi naapuri ei ollut koskaan asunut kerrostaloss aeikä sen mieleen ollut tullutkaan, että meteli kuuluu saati häiritsee.. Vuolaasti pyyteli anteeksi ja otti opikseen.
Ottaisin ehkä yhteyttä isännöitsijään ja tarkistaisin että uudet asukkaat ovat saaneet edes jonkun järjestyssäännön muuttaessaan. Se ei ilmeisesti ole enää näillä nykyfirmoilla ihan vakio asia. Tuskin huomautusta sentään saavat onhan kyse ensimmäisestä yhteydenotosta eikä mistään vakavasta vaikka kiusallisesta toki.
Ovikelloa soittamaan jos mene eniin saa äkkiä haukut niskana jo son sen sortin ihminen tai sitten narisijan maineen. Ja isännöitsijällehän maksetaan tästäkin hommasta..
Omakohtaista kokemusta oli päivähäiriköinnistä kello 9-1530 välillä. Eli koko tuo aika kuului naapurista musiikki kuin vettä vain. Miehen työkaveri asui myös siellä ja kuvitteli että meteli tule emeiltä ja haukkui meidän sakin töissä kaikille. Eipä tullut sillekään mieleen, että olimme metelin ja heidän välissä jo vaimentamassa pahinta bassoa...
Meillä lopputulos oli se, että isännöitsijä, nuori mies otti kannan joss ahän ei muka mitään voi koska on kyllä ilmoittanut asiasta jne. Vastineeksihan metelöijä kertoi sitten perättömiä juttuja meistä! No, me sitten otimme ja muutimme ja niin on tehneet kaikki muutkin jotk aovat ko asuntoon muuttaneet jälkeemme viimeisen 15v aikana... Yksi perhe tai siis yksi mie svoi tälä tavoin tyrannisoida koko taloa joutumatta siitä its ehankaluuksiin, reilua..- meppe
soitan poliisille ihan suoraan.
Sieltä lähtee ilmoitus vuokran antajalle ja kyllä se vaan pistää ihmiseen vilskettä kun virkavalta tulee ovelle.
Olen niin kyllästynyt siihen ettei nyky päivänä osata hyviä tapoja. Onhan se niinkin että juhlia tulee vaikka onkin vuokralaisena mutta hyvä siitä olisi ilmottaa vaikka rappu käytävässä hyvissä ajoin että naapurit osaavat varautua.
On se vaan niin että se on poliisien työtä puuttua kotirauhan rikontaan. Oli sitten pula työntekijöistä tai ei.
- a.p.
Viime öinen mekkala kesti kolmeen aamulla.
Tänään sitten soitin isännöitsijälle joka lupasi huomauttaa heille asiasta.
Tiedä sitten milloinka huomauttaa kun taashan tuolta musiikin jumputus kuuluu..
ehanaa tää kerrostaloelämä -.-- mukavat naapurit
ja ite oon ajatellu mennä käväseen joku ilta vauva kainalossa kysäseen et kuka niistä tulee nukuttaan vauvan uudestaan kun ovat saaneet hereillekkin...jospa se auttas....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565430Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212377- 1141637
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2391620- 931487
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681185Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91163Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3241150Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3241136