Hei! Miten soseutatte perunan vauvoillenne? Meillä ollaan aloittelemassa kiinteitä ja ajattelimme ensin kokeilla perunaa. Aion keittää itse perunat, mutta mikä olisi parhain soseutustapa. Sauvasekoittimella taitaa tulla liisteriä ja yhtä perunaa varten ei viitseisi oikein ottaa sähkövatkaintakaan esille. Yritin survoa ihan haarukalla, mutta peruna tuntui jäävän vähän liian kokkareiseksi näin.
Perunan
8
977
Vastaukset
- neidin äiti
Eli alotettiin soseiden kokeilu jo kun neiti oli 3 kk, perunalla aloitettiin ja sitten annettiin bataattia.. Mä oon aina survonu vaan haarukalla, kun ei koskaan oo oppinu ns. sileisiin ruokiin niin ei niistä oikeen ees välitä.
Jos tuntuu että peruna jää liian kökköreiseksi niin ota iso lusikka ja painele sillä vielä lopuksi.- ........
Siivilä on hyvä. Meillä ei toiminut toi haarukkasysteemi. Riippunee lapsen iästäkin.
- kuuluu..
sauvasekottimeen semmonen purkkiosa, missä siis terä sisällä, ni sekotan sillä,tosi kätsy.lisään perunan sekaan vähän omaa maitoani tai nannia niin on vähän "sileämpää".muistathan että peruna saattaa kovettaa masua aika lailla että kannattaa tarjota vaik jälkkäriks luumua tai ruusunmarjaa.
- äippäliini
Minä olen soseuttanut kaikki kasvikset paseeraamalla. Eli tilsinyt ne siivilän läpi... Tulee tosi hienoa mössöä! Ja helppo tehdä pienillekin määrille. Sauvasekoittimessa on se huono puoli, että se saattaa lisätä ilmaa ruokaan, joka sitten tietää vauvelille ilmavaivoja...
- täällä,tittidii
perunalla kun aloitettiin niin keitin yhden ja suunnilleen puolet siitä muussasin TEESIIVILÄN läpi ja korviketta sekaan, sen sileämpää tuskin voi olla edes, ja aika nopee ratkasu...sitten kun "voi" tehä isompia satseja niin sauvalla
- mainitsen...
perunat ja muutkin juurekset yms. kantsii mieluummin höyryttää ku keittää ettei vitamiinit lähde.
Enpä ois ite tuota siiviläsysteemiä keksinytkään. Muut systeemit oonkin jo testannu ja neidille ei kelpaa. Ehkä se on potun maussa, mene ja tiedä, mutta testaanpa tuon vielä. Sitten saa pottu olla meillä vähän aikaa kokonaan poissa ruokalistalta.
Ja höyryssä olen keittänyt. Musta se on parempi tapa muutenkin kuin vedessä keittäminen.
- immeine
Mä teen sähkövatkaimella ihan samaan tapaan soseen kuin perunamuusin, mutta jätän suolan pois, nesteeksi Nan2 tai rintamaitoa enkä vatkaa yhtä kauan kuin normimuusia. Joskus laitan sekaan porkkanaa, jolloin soseutan sauvasekoittimella eikä siitä tule yhtään liisterimäistä kun ei liian kauan soseuta. Teen yleensä isomman annoksen kerralla ja pakastan jääpalakuutiorasioissa. Perunan rakenne ei mulla ainakaan ole kovinkaan paljon muuttunut pakastettaessa. Koskaan ei ole vauvalla ollut ilmavaivoja kun noita soseita on syönyt. Bataatti on myös hyvä vaihtoehto perunalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564770Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202245- 1031424
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231326- 871325
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1271101Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel671036Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi252946Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75945- 71932