"Sotkuvaatteet"...

Heikunkeikku

..olin jo kietaissut päälleni, menin varastoon hakemaan kottikärryjä ja oksasahaa, inspiroituneena ahertamaan pensaiden ja puiden kimpussa.
VAAN.
Alkoikin satelemaan vettä ja täytyi jättää suunnitelmat silleen.
Tuli pakollinen "ei-mitään-tekemist-olo" ja nyt hyvällä omallatunnolla istun tässä.

On aivan kutkuttavan ihana olo, kun ajattelenkin (saati sitten, kun kaikki toteutuu), että kohta saan pulahtaa KYLPYYN.
Eikä mihin tahansa kylpyyn :)
Ystäväni (kaikki) naureskelevat minulle ja laskettelevat vitsejä mun kustannuksella.
Mulla on saaressa KYLPYAMME ison kiven juuressa, sinne ison kiven juureen se leppäkerttukin lentää.
Kylpyammeen viereen on muurattu pikkuruinen tulisija ja sen päälle on laitettu ruostumattomasta teräksestä oikein iso pata.
Kun hemmottelen itseäni (ennen teimme tämän kaiken mieheni kanssa), niin kannan merestä padan täyteen vettä. Sytytän tulen. Kylpyämmeeseen kylpyvaahtoa. Ammeen viereen, pöydälle radio ja mahdollisesti punaviiniä, jos on sellainen fiilis.
Oikein KUUMAA vettä ammeeseen ja sinne pulahdan. Ihanaa musiikkia taustalla (tosin joskus haluaa kuunnella vain lintujen ääniä) ja hörppäys lasista.
Syksyisin aivan ihanaa, kun makoilee ammeessa ja katse on suunnattuna tähtiin.
Mojun ammeessa todellakin niin kauan, että eihän sitä edes kehtaa sanoa. Kun vesi jäähtyy, niin vieressä olevasta padasta napolla lisää vettä. Kaiken tämän päälle, saunaan ja uimaan ja saunaan ja uimaan ja saunaan ja uimaan.
Lukemattomia kertoja.
Kylpyhuone ulkona: ei ole huurretta "tuvassa", raikas ilma. RENTO OLO.
Suosittelen !!!!!!
Jos koko päivän on touhuillut pihahommia ym. ja kaiken tämän päälle tällainen löhöily, niin sitä ei voita mikään.

20

812

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vihertoukkanen

ei oo saarta, ei oo mökkiä, ei oo tonttia, ei oo ammetta. Vain mielikuvitus. Turun metsiinkään ei voi mennä kun siellä on lapset muurahaispesillä iloittelemassa.

• Sunnuntai päivää vaan Sinulle Heikunkeikku.
      Justihin liioon tulin tualta ulukoa, siivosin pihaa ja tein tai viksasin kukkaistutusten reunoja kesäkuntohon. Ny laitoon teevettä kiehumahan ja ajattelin kurkistaa tänne koneelle jotta mitä tänne kuuluu. Oliki onnenkantamoonen ku Sut täältä löysin heti ensimmääseksi.
      Hyvät Sinulla nua rentoutumiskeinot, vaikka varmahan pikkuusen työlähät ku pitää sinne saarehen soutaa ja lakaa kuumentamahan kylypyvesi. No varmahan onkin sitten sen vaivaan arvoonen homma.
      Kyllä mun pitääs tulla sinne ammehen vierehen Sun selekääs pesemähän. Oon koko hyvä siihen hommahan ja Tiituki osaas lämmittää Sun jalakojas ja sillä on hirviän pehemoonen villa. Aivan untuvan pehemoonen ja silikin hieno.
      Täällä lakeurella paistaa aurinko, soon siellä teilläpäin vesiseres, vaikka tualla taivahan rannalla on piliviä ja kyllä vesisare kevääsehen ja kesähän kuuluu.
      Ookko Sä kuullu ku täällä pohojanmaallla oli sellaanen ahkera ilimaan ennustaja ku saonottihin notta:Tuppi-Antti??
      Kerranki Antti ennusti määräpäivälle erikoosen kaunista ilimaa ja poutaa.
      Kyseesenä päivänä kuitenki satoo ja tuuliki kovan puoleesesti. Antille huomautettihin asiasta.
      Antti kuitenki puolustautui sanomalla notta: "Ne oli vierahia piliviä"
      terv. teetä juomahan lähtevä seppä ja pieni aurinkoa kotiportahilla ottava Tiitu kulta.

• Heikunkeikku

...sulle ja Tiitulle myös :)
        Eilen minäkin kukkaistutusten reunoja rapsuttelin. Poistin yhden kukkapenkin kokonaan ja siirtelin siisä olevat kukat toiseen paikkaan.
        Aurinko paisteli tosi ihanasti. Lopuksi keitin kunnon "mummonkahvit" (siis pannukahvit) ja istuskelin siinä kukkapenkin vieres ja ihatelin kätteni töitä.
        Ne "vieraat pilvet" on nyt sitten täällä kyläilemässä, mutta huomenna taas paistaa aurinko :)
        Kuule ei sen padan täyttämisesä ja lämmittämisessä ole oikeastaan kova homma. Meren ranta n 30 metrin päässä ja sieltä kantaa helposti vettä, kummassakin kädessä 25 litran äpärit. Pesään käyn tuikkaamassa puita aina ohi kulkiessa. Ja kun tuli nuoleskelee padan "peppua", niin ei huraustakaan, kun vesi kiehuu.
        Saareen menen moottoriveneellä, että ei tarvitse soudella. Tavaraakin on yleensä veneessä niin paljon, että en tiedä jaksaisko sitä soutaa. Ja kissikin on aina mukana. Tarvitsee sekin lomaa :)
        Soutelu sinänsä on mukavaa. saaren rannassa on mieheni tekemä lasikuituinen soutuvene. Hyvä soudettava. Sillä soutelen aika pitkiä matkoja. Kesäiltaisin tai öisin, kun ei tuule yhtään.
        Oih, mikä olisikaan ihanampaa, kuin pehmoinen Tiitu jalkoja lämmittämässä. Oikein kadehdin sinua :)
        Kiitos mukavasta vastauksesta, nautitaan tästä keväästä ja tulevasta kesästä :)

• täti puskasta

iski idealla, minulla aito amme varastossa käyttämättömänä, jokohan lyön nuotion sen alle tuonne pihalle.
      Tai sitten lasken veden hanasta siihen, ja eiku kylpyyn. Lunta on kyllä ympäristössä aika paljon, mutta eihän se tahtia haittaa. :)

• Heikunkeikku

Lumi ei haittaa yhtään mitään, laita vaan kylpyvesi valmiiksi. Kerran aikoja sitten, ehkä 7-8 vuotta sitten, minä ja mieheni menimme hiihtolomalla saareen. Mieheni oli semmonen, joka aina halusi yllättää ja hemmotella mua. Hän oli multa "salaa" mennyt jo edellisellä viikolla saareen ja raahannut saunan terassille sen kylpyammeen (joka oli terassista noin 40 metrin päässä), sitten hän oli laittanut ammeen ympärille styroksista "kuoren" ympärille ja (tää on kyllä naurettavaa) kannen styroksista, jossa oli pieni kolo mun päätä ja kaulaa varten. (ollaan monet kerran naurettu sille). Kun sitten menimme saareen, niin arvaa yllätyinkö, kun saunan edessä kökötti kylpyamme mua varten. PAKKASTA oli 15 astetta illalla ja minä köllötin kylvyssä styroklevyn alla. Vesi pysyi tosi kauan kuumana. Istuin siellä, kuin termospullossa.

Jos sulla on varastossa semmonen ihanuus, kuin kylpyamme, niin pistähän se kylpemiskuntoon. Johonkin pihan perälle. Ja tuli alle. Kun kerran kokeilet, niin ei varmasti jää yhteen kertaan kylpeminen.

• täti puskasta
        Heikunkeikku kirjoitti:

Lumi ei haittaa yhtään mitään, laita vaan kylpyvesi valmiiksi. Kerran aikoja sitten, ehkä 7-8 vuotta sitten, minä ja mieheni menimme hiihtolomalla saareen. Mieheni oli semmonen, joka aina halusi yllättää ja hemmotella mua. Hän oli multa "salaa" mennyt jo edellisellä viikolla saareen ja raahannut saunan terassille sen kylpyammeen (joka oli terassista noin 40 metrin päässä), sitten hän oli laittanut ammeen ympärille styroksista "kuoren" ympärille ja (tää on kyllä naurettavaa) kannen styroksista, jossa oli pieni kolo mun päätä ja kaulaa varten. (ollaan monet kerran naurettu sille). Kun sitten menimme saareen, niin arvaa yllätyinkö, kun saunan edessä kökötti kylpyamme mua varten. PAKKASTA oli 15 astetta illalla ja minä köllötin kylvyssä styroklevyn alla. Vesi pysyi tosi kauan kuumana. Istuin siellä, kuin termospullossa.

Jos sulla on varastossa semmonen ihanuus, kuin kylpyamme, niin pistähän se kylpemiskuntoon. Johonkin pihan perälle. Ja tuli alle. Kun kerran kokeilet, niin ei varmasti jää yhteen kertaan kylpeminen.

minulla sellainen pienillä jaloilla oleva amme, ja saan sen pihasaunan-vierustalle pihalaattojen päälle, ja naapureita ei likellä.
        Laatoilla ei enää luntakaan, sauna lämpimäksi ja ei kun ammeeseen.

• Heikunkeikku
        täti puskasta kirjoitti:

minulla sellainen pienillä jaloilla oleva amme, ja saan sen pihasaunan-vierustalle pihalaattojen päälle, ja naapureita ei likellä.
        Laatoilla ei enää luntakaan, sauna lämpimäksi ja ei kun ammeeseen.

...etteikö tekis mieli toteuttaa kylpyhommeli ? :)
        Jos kerran ammeen saunan viereen laittaisit, niin saunan padastahan saat helposti kuuman vedenkin. Ei tarvitse ammeen alle tulta pistää, vaikka aika helppoa sekin olisi.
        Jos olisin sinä, niin varmaan muuraisin tiiliskivistä ammeen alle alustan, johon amme ja sitten kunnon pesän.
        Ja voishan kaiken komeuden vielä ympäröidä jollakin kivalla ja paikkaan sopivalla särmillä tai "levyillä". Ja kasveja ympärille tai isoja ruukkuja, joissa iiiihania kukkia.
        Mut piilota se jotenkin, kun vieraita tulee, muuten ne on aina inumassa, että "eiks vois mennä kylpyyyyyn", "saisinks mää", "voisinks mä mennä kylpyyn".
        :)

• k/k

teet pihahommia ja olet puol päivää ammees,miten se uimaan meno sujuu pimeyressä,olehan varovainen ettet loukkaa.
      idea on mahtava,kylpytynnyri on se modernimpi versio.

• Heikunkeikku

..kesällä pimeää ole. Saunon saaressa AINA hyvin, hyvin myöhään. Syksyllä tosin on pimeää ja saaressa erittäin pimeää, kun mistään päin ei tule valoa.
        Mun saaressa ei ole sähköjä ollenkaan ja siksi siellä on lukematon määrä öljylamppuja. Ripottelen niitä joka paikkaan. Ulkosoihtuja myös sinne tänne. Saunasta rantaan on noin 25 metriä. Lyhdyt valaisevat kyllä sopivasti.
        Joo, haaveilen siitä kylpytynnyristä. Ystävälläni on sellainen ja olen saanut nauttia hänen vieraanvaraisuudestaan ja pulahtaa sinnekin muutamaksi tunniksi. Aivan ihanaa.
        Mutta vie aikalailla vettä. Ja lämmittäminen kestää todella kauan. Kylpyamme on kätevä, kun ei suttaannu liikaa aikaa. Ja merivesi tekee iholle hyvää :)

• k/k
        Heikunkeikku kirjoitti:

..kesällä pimeää ole. Saunon saaressa AINA hyvin, hyvin myöhään. Syksyllä tosin on pimeää ja saaressa erittäin pimeää, kun mistään päin ei tule valoa.
        Mun saaressa ei ole sähköjä ollenkaan ja siksi siellä on lukematon määrä öljylamppuja. Ripottelen niitä joka paikkaan. Ulkosoihtuja myös sinne tänne. Saunasta rantaan on noin 25 metriä. Lyhdyt valaisevat kyllä sopivasti.
        Joo, haaveilen siitä kylpytynnyristä. Ystävälläni on sellainen ja olen saanut nauttia hänen vieraanvaraisuudestaan ja pulahtaa sinnekin muutamaksi tunniksi. Aivan ihanaa.
        Mutta vie aikalailla vettä. Ja lämmittäminen kestää todella kauan. Kylpyamme on kätevä, kun ei suttaannu liikaa aikaa. Ja merivesi tekee iholle hyvää :)

veteen meneminen jotenkin oudostuttaa,ei enää uiminen.
        Kuutamo uinnit on taas asia erikseen ,ne jopa palkitsee sen vaivan mikä niihin menee.

• G.J.
        Heikunkeikku kirjoitti:

voi tilavuuden vuoksi harrastaa vesijumppaa lötköpötkön suosiollisella avustuksella ;)

• Heikunkeikku
        G.J. kirjoitti:

voi tilavuuden vuoksi harrastaa vesijumppaa lötköpötkön suosiollisella avustuksella ;)

Hitsi, että mua naurattaa :D
        Hmmmm... tota, siis.. ääk..
        Kylpyammeessa ei voi suorittaa esimerkiksi suuren suuria vesijumppaharjoituksia, mutta lötköpötkö mahtuu sinne kyllä ihan hyvin.
        Jos lötköpötkön ottaa mukaansa, vettä tarvitaan ammeeseen huomattavasti vähemmän ja säästyy veden kantamiselta.
        No, riippuu lötköpötköstä :)

• G.J.
        Heikunkeikku kirjoitti:

Hitsi, että mua naurattaa :D
        Hmmmm... tota, siis.. ääk..
        Kylpyammeessa ei voi suorittaa esimerkiksi suuren suuria vesijumppaharjoituksia, mutta lötköpötkö mahtuu sinne kyllä ihan hyvin.
        Jos lötköpötkön ottaa mukaansa, vettä tarvitaan ammeeseen huomattavasti vähemmän ja säästyy veden kantamiselta.
        No, riippuu lötköpötköstä :)

Lötköpötkö on sellainen halkaisijaltaan (ympyrän halkaisija)kymmensenttinen huokoisen tiivisrakenteinen vaahtojokin pötkylä jolla on alle parimetriä pituutta. Taipuisa: sen avulla voi pyöräillä, kellua, harrastaa vesipainia kuin ison merikäärmeen kanssa ja tavallisessa kylpyammeessa se on vain tiellä.

• Heikunkeikku
        G.J. kirjoitti:

Lötköpötkö on sellainen halkaisijaltaan (ympyrän halkaisija)kymmensenttinen huokoisen tiivisrakenteinen vaahtojokin pötkylä jolla on alle parimetriä pituutta. Taipuisa: sen avulla voi pyöräillä, kellua, harrastaa vesipainia kuin ison merikäärmeen kanssa ja tavallisessa kylpyammeessa se on vain tiellä.

No nyt mua naurattaa VIELÄKIN enemmän :D
        Ja hävettää
        mut en ikinä kyllä kerro, että mitä mä luulin sen olevan. En vaikka korvista naulattais seinään :)

Nyt kun tiedän, mikä lötköpötkö on, niin tekis munkin mieleni semmonen hankkia :)

Ja nyt jatkan nauramista......

• G.J.
        Heikunkeikku kirjoitti:

No nyt mua naurattaa VIELÄKIN enemmän :D
        Ja hävettää
        mut en ikinä kyllä kerro, että mitä mä luulin sen olevan. En vaikka korvista naulattais seinään :)

Nyt kun tiedän, mikä lötköpötkö on, niin tekis munkin mieleni semmonen hankkia :)

Ja nyt jatkan nauramista......

tainnut leikkiä rosvoa ja poliiseja tai inkkarileikkejä pienenä isoveljien kanssa, kun osasit noin hurjan ukaasin esittää :)

• Näin saaresi, ammeesi ja sinut siinä lillumassa sieluni silmin ja hyrähti mieleeni niin mukava olo. Onnellinen on hän, joka osaa riemuita pienistäkin onnen aiheista.
      Voi sinnuu reppanaa!! Tai paremminkin minnuu....
      Kesää odotellen

• Pirre*

taijja olla naapureitakaan lähellä? :)

Vai kuuluuko: "Olen nähnyt Heganeidin kylvyssä.." :)

Meillon saaressa kansanevustaja rajanuapurina, ei kehttoo oikkeen ammetta raahata sinne..

• Heikunkeikku

Edesmennyt mieheni kyllä lauleskeli mulle tästä Helganeidistä, kun pulahdin kylpyyn, mutta naapurit eivät, kun niitä ei ole. Saari on ypösen yksinään meren keskellä, eikä siellä muiden mökkejä ole.

Entäs jos tekisit ruusupavuista oman lehtimajan ja sinne kylpyammeen. Kansanedustajakin sais vain katsella ruusupavun lehtiä ja kuunnella veden loiskahtelua. :)

• Pirre*
        Heikunkeikku kirjoitti:

Edesmennyt mieheni kyllä lauleskeli mulle tästä Helganeidistä, kun pulahdin kylpyyn, mutta naapurit eivät, kun niitä ei ole. Saari on ypösen yksinään meren keskellä, eikä siellä muiden mökkejä ole.

Entäs jos tekisit ruusupavuista oman lehtimajan ja sinne kylpyammeen. Kansanedustajakin sais vain katsella ruusupavun lehtiä ja kuunnella veden loiskahtelua. :)

olen vain aikas huono ruusujen viljelijä, ehkä jotain hieman vaatimattomampaa :)

P.s. :( luulen kyllä ettei naapuria kiinnostaisi yhtään tämmöisen mummon rupukan kylpemiset :))

• tosi ihana varmaan. Kyllä käyp kateeksi. Terveisiä vaan saaresta myöskin, mutta kun ei ole oma niin ei kehtaa ihan kylpeä ulkona, varsinkin kun saari kuhisee täynnä työmiehiä. Muuten kyllä loisto reissu. Harva se käy lomailemassa ja mökkeilemässä, siten että siitä maksetaan vielä palkkaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      167
      6770
    2. Suomea odottaa karu kohtalo

Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.
      Maailman menoa
      265
      1753
    3. Kerro mistä alkaen

Se ihastuminen alkoi? Mikä vuosi?
      Ikävä
      67
      1264
    4. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      64
      1147
    5. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      66
      1135
    6. Kuka on oikein

Kaivattusi?
      Ikävä
      53
      1094
    7. Bachelor-Joonas tapasi Monican isän - "Appiukko" antoi koulutusta vävypojalle - Katso kuvat tästä!

Joonas ja Monica ovat pitäneet yhtä Bachelor Suomi -kuvausten jälkeen. Tämä todistaa, että tosi-tv:ssä voi syntyä rakkau
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1078
    8. Tosiaankin, jos julkaisette täällä henkilötietoja

Minkäänlaisia, se on poliisiasia. VPN, proxy- tai julkinen yhteys ei salaa mitään. Poliisi pystyy jäljittämään ja saamaa
      Ikävä
      91
      1073
    9. Gallup: Mitä mieltä olet uudesta Putous-kaudesta: hyvä, keskinkertainen, huono?

Putous on saanut kuraa niskaan mm. kaksimielisistä jutuista. Ohjelma on lasten suosikki ja lapset toistelevat hokemia ti
      Tv-sarjat
      50
      1049
    10. Olet upea nainen

Upea nainen oot.
      Ikävä
      36
      1006
    Aihe