Psoriasis??

Karsta

Kyselin tuolla ihottuma-palstalla epämääräisestä ihottumasta, ja ajattelin kysäistä täältäkin kokemuksianne. Eli voiko psoriasis oireilla koko vartalolla hyvin pistemäisenä ihottumana. Pahin alue on selkä ja sääret. Koko selkä on pistemäisen, lievästi kutiavan, kohollaan olevan punoittavan papulan peitossa. Jos papulan repäisee alta paljastuu punoittava/verinen piste. Lääkäri ei pitänyt ihottumaa tyypillisenä psoriasikselle. Minulla on aiemmin todettu päänahan psoriasis ja sukurasitus on kova.Päänahka on edelleen kovin ärtsy. Lisäksi sormien nivelet ovat kipeytyneet viime aikoina kovasti. Ihotautilääkäriin pääsen vasta parin viikon kulttua. Kortisoni auttaa ihottumaan, mutta se palaa aina takaisin. Tätä jatkunut jo joulukuusta lähtien. (Silloin sairastin paljon ja söin mm. kaksi antibioottikuuria) Onkohan kyse psorin leviämisestä? Onko kenelläkään ollut vastaavaa?

5

1527

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tri Paganon

Ruoka- ja puhdistusohjeet riittävät auttamaan sinua.
      Kortisoni melko vaarallista pitkäaikaisessa käytössä.
      Tri Paganon kirjaa saatavana suomenkielisenä psoriyhdistyksestä.

• joko tai

joko olet aloittanut omega-rasvahappojen päivittäiskäytön.on ainoita todella parantavia
      keinoja hoitaa psoria sisäisesti ,keino jolla saa heti tuloksia aikaan,tietenkään aurinkorannoilla merivedessä uiskentelua unohtamatta,poistaa myös kutinan kokonaan

• alk.peräinen

Täytyy mennä tutustumaan kyseiseen kirjaan. Olen käyttänyt omegoja jo useamman vuoden (Tolosen EPA-500mg). Lisäksi helokkiöljyn ja maitohappobakteerit olen aloittanut nyt uudelleen. Kuulostaako oireet mielestänne psorilta?

• Jaccu-

• alk.per
        Jaccu- kirjoitti:

psoriasis guttatalta. Psoriasista on ainakin viittä eri sorttia. Itselläni on juuri tuo guttatatyyppinen. Se on niin eri näköinen kuin esim. laaja-alainen psoriasis. Laitan linkin jossa on kuva guttatatyyppisestä psorista. Näyttääkö yhtään samanlaiselta?

http://www.kaypahoito.fi/kh/kh_julkaisu.NaytaArtikkeli?p_artikkeli=imk00264

Säärissä ja käsivarsissa aivan samanlaiset ihottumat. Keskivartalolla ihottumat ihan pientä pistettä. Oliskohan kyseessä sitten kyseinen muoto psorista? Kiitos vastauksestasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1274
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1118
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      844
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      840
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      715
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60